arse 11.07.2005 13:44:59 | |
---|
R'n'B on aina ollut hieman särmikkäämpää, mustempaa ja tyylikkäämpää nykyaikaista popmusiikkia. Tällä vuosikymmenellä se nyt on tuollaista. Sama määritelmä, särmikkäämpää, mustempaa ja tyylikkäämpää, sopii 60-luvunkin kamaan. Silloin se nykyaikainen vain oli sellaista. Juuri näin. np: Jill Scott - I'm Not Afraid el maraquero |
Landola59 11.07.2005 14:00:08 | |
---|
Kerran sieltä tuli Nirvanaa Aamen. Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. |
Feggy 11.07.2005 14:04:02 | |
---|
Saisivat vaihtaa nimen B 'n' G:ksi, siis Bumb and Grind. Less is more. |
Aerodactev 11.07.2005 14:08:57 | |
---|
Hei, minä olen hauska mies: "Rap and bullshit"!! Hoho!
Long = progressive = good
|
Hohhoijaa 11.07.2005 14:16:07 | |
---|
Hei, minä olen hauska mies: "Rap and bullshit"!! Hoho! Aika huuliveikko! Norjan suositun BlackDonalds hampurilaisravintolaketjun Unhappy Meal ateriaan kuuluu verinen Dimmu Burger, Satyricola, Cradle of Fries ja Enochian Croissant. |
tähtivaeltaja 11.07.2005 14:19:50 | |
---|
kun joku somalityttö ulvoo ja määkii,ja porukka on ihmeissään"Kaunista,suorastaan taidemusiikkia" Ja oletteko huomanneet kuinka epäskaalassa ne vetävät? ihme ulinaa ja mukavokaalislickejä. helvetin äpärät.. *korkealta matalalle: "vou-vou-vou-vou-vo-oo-babyyy...."* |
PomppoK 11.07.2005 14:20:26 (muokattu 11.07.2005 14:22:06) | |
---|
Yhtä lailla blueskin on melkoista 'jollotusta' toisinaan, eikös. Onhan noiden destinyschildien ym. laulutavoissa snadisti yhteneväisyyttä perinteiseen ilmaisuun... suuria harppauksia melodian dynamiikassa (ainakin alkujaan, ennen kuin signaali lytätään kompuralla) ja melodian 'koristelua'. Noniin, nyt on rytmi ja nyt on blues. Joo-o. e: Jahas, joku muu ehti ensin.. Take me don't leave me. |
Karlsson 11.07.2005 14:29:12 | |
---|
Ja oletteko huomanneet kuinka epäskaalassa ne vetävät? ihme ulinaa ja mukavokaalislickejä. helvetin äpärät.. *korkealta matalalle: "vou-vou-vou-vou-vo-oo-babyyy...."* Epäskaalassa? "Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi |
konehes 11.07.2005 16:20:14 | |
---|
Epäskaalassa? Ei edes kromaattisella asteikolla pysytä? Mikrointervalleja? |
Ostinaatio 11.07.2005 16:22:15 | |
---|
Ei edes kromaattisella asteikolla pysytä? Mikrointervalleja? Mahtaa olla oudosti viritetty autotune sitten. Eipä ole hirveästi tullut vastaan. No jossain niissä muka-itämaisjutuissa on kyllä joskus mikrointervalleja. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
konehes 11.07.2005 16:42:37 | |
---|
Mahtaa olla oudosti viritetty autotune sitten. Eipä ole hirveästi tullut vastaan. No jossain niissä muka-itämaisjutuissa on kyllä joskus mikrointervalleja. Tuntuu siltä, että livenä aika moni pop-artisti käyttää mikrointervalleja:) |
saturnzreturn 11.07.2005 18:15:19 | |
---|
Taisitpa juuri vastata omaan kysymykseesi. ei juma...no ei sullakaan luetunymmärtäminen ole ihan vielä hanskassa. my wallet's fat and so is my head |
Teijo K. 12.07.2005 09:57:11 | |
---|
Epäskaalassa? Yksi punkbasisti kerran ilmoitti keikan alla suureen ääneen, että hän ei "soita oktaaviakaan ilman paukkuvibraattoria". Varmaan saman musiikkikoulun kasvatteja. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Tupuna 12.07.2005 10:05:01 (muokattu 12.07.2005 10:06:44) | |
---|
Kyllä mää mieluummin kuuntelen tota hypertuotettua nyky R´n´b:tä ku hypertuotettua nykyrokkia. Sama homma. Ja kaikki musta r'n'b ei todellakaan ole sitä mtv-perseenpyöritystä. Usea biisi tosin näistä perseenpyöritysbiiseistäkin on kyllä aika hyvä, tosiaan paljonkin innovatiivisempaa kuin hypertuotettu nykyrokki. Miksei m.netin rokkariporukka voi hyväksyä sitä, että mustasta musiikistakin löytyy aidosti helmiä? Myös nykyhiphopista ja nyky-r'n'b:stä? Englantilainen Craig David on hieno r'n'b-artisti... Kanye West on kova, Alicia Keys on kova (vaikka menee hienosti uusiosoulin ja singer-songwriter-perinteen sisään), John Legend on kova. Ja voinpa sanoa, että mieluummin minä r'n'b:tä kuin rokkia tanssin, vaikka ehkä rokkityttö olisinkin. Ehkä perseeni sitten pyörii r'n'b:n tahdissa, mutta ehkäpä niin on tarkoituskin ko. genressä? Turha sitä sitten lähteä arvostelemaan minkään muun genren kriteerein, perkele. EDIT: Kirjoitusvihre. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Karlsson 12.07.2005 10:08:11 | |
---|
Sama homma. Ja kaikki musta r'n'b ei todellakaan ole sitä mtv-perseenpyöritystä. Usea biisi tosin näistä perseenpyöritysbiiseistäkin on kyllä aika hyvä, tosiaan paljonkin innovaatisempaa kuin hypertuotettu nykyrokki. Miksei m.netin rokkariporukka voi hyväksyä sitä, että mustasta musiikistakin löytyy aidosti helmiä? Myös nykyhiphopista ja nyky-r'n'b:stä? Englantilainen Craig David on hieno r'n'b-artisti... Kanye West on kova, Alicia Keys on kova (vaikka menee hienosti uusiosoulin ja singer-songwriter-perinteen sisään), John Legend on kova. Ja voinpa sanoa, että mieluummin minä r'n'b:tä kuin rokkia tanssin, vaikka ehkä rokkityttö olisinkin. Ehkä perseeni sitten pyörii r'n'b:n tahdissa, mutta ehkäpä niin on tarkoituskin ko. genressä? Turha sitä sitten lähteä arvostelemaan minkään muun genren kriteerein, perkele. Niin, voi tietty miettiä mitä eri musiikkityyleillä heataan. Tai no, samaahan niillä. Pillua nääs, mutta vähän eri tavoilla vaan. R´n´b:llä pyritään saamaan pylly pyörimään kun taas tolla rokkijollutuksella lähinnä säälipillua. Wau! Eka vaihtoehto kuulostaa instant paree! "Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi |
Miksei m.netin rokkariporukka voi hyväksyä sitä, että mustasta musiikistakin löytyy aidosti helmiä? Myös nykyhiphopista ja nyky-r'n'b:stä? Siksi koska ne ovat "autotunattuja", koska eihän nyt kukaan voi osata laulaa niin hyvin. Ja sen vielä kuulekin ihaaan selvästi. Autotunattuja. Tuossakin kohdassa sen kuuli. Joo. Ja koska ne ovat "ylituottetuja". Toisin kuin esim. Nightwish. Ja koska "niissä ei ole sisältöä". Niissä ei lauleta yksisarvisista ja sotilaslentäjistä ja keskiyöstä ja vastaavasta syvällisistä aiheista. Ja koska niissä esiintyvät artistit ovat "muovisia" eli eivät ole helvetin rumia pitkätukkaisia äijiä. Ja koska ne "eivät ole mitään musiikkia" eli niissä ei ole 3 minuutin irrelevantteja tilutussooloja joka välissä eikä niissä soiteta tosi nopeasti. Lisäksi niissä saattaa olla taustalla *gasp* koneita! Paha rikos. Lisäksi melodiat ja koukut eivät aina ole täysin päivänselviä ja sehän nyt ei käy. Eikä kukaan ole koskaan kuullut Metallicaa. Oh, ja koska niissä esiintyvät artistit ovat "somaleita". Tässähän näitä hyviä syitä oli. I wanna walk up the side of the mountain, I wanna walk down the other side of the mountain, I wanna swim in the river, lay in the sun, I wanna try to be nice to everyone. |
Feggy 12.07.2005 13:06:31 | |
---|
Pakko myöntää, että ei vaan putoo. Pidän kovasti -60-luvun soulista ja hiukan myös -70-luvun funkista. Blues on lempimusiikkiani. Rapista pidän valikoidusti, kovastikin esimerkiksi Spookseista. Mutta R'n'B ei putoa. En tosin tanssi ja kuuntelen sitä vain musiikkina. Mulle on sinänsä ihan sama miten paljon paljasta pintaa on esillä, rap-videoissa on sitä joka tapauksessa enemmän ja mikä tekstien sisältö on - rap-videoissa se on huomattavasti törkeämpää joka tapauksessa, mutta ainoastaan jotkut Missy Elliotin hauskasti nykivät tuotokset ovat miellyttäneet. Ehdotuksia kuullaan mieluusti toki lisää. Less is more. |
Axelino 12.07.2005 15:15:10 | |
---|
rhytm and boobs. Bluesilla ei muute ole mitään tekemistä mtvn holotuksen kanssa. Kuka kattoo mtvtä? soittaako ne mitään miellyttävää musiikkia enään? ENÄÄ!! ei ENÄÄN! sori oli pakko The world will never forget Monty Python's Flying Circus. But perhaps, someday, we'll forgive. |
Notefix 12.07.2005 15:41:16 (muokattu 12.07.2005 15:41:48) | |
---|
Mä diggaan R&B:stä...vanhasta ja uudesta. Mun mielestä siellä on kekseliästä ja luovaa musantekemistä ehkä eniten tällä hetkellä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Karlsson 12.07.2005 15:48:33 | |
---|
Mä diggaan R&B:stä...vanhasta ja uudesta. Mun mielestä siellä on kekseliästä ja luovaa musantekemistä ehkä eniten tällä hetkellä. Samixii! Vaikka tuntuu turhalta starailulta toi tuottajien hehkutus tuossa genressä, niin herranduudeli, siellähän on ihan nerokkaita juttuja! Munsta ovat hypensä ansainneet. "Ei toi biisi huono ole. Se on ihan paska!" -Pahvisimpanssi |