Aihe: Ikävin kommentti instrumentistanne?
1 2 3 4 5
isojussi
12.07.2005 01:26:09
..."Ei shiihen rummut shovikaan kun she on niin melodinen kappale."

Tää saattaa nyt tulla pienenä yllätyksenä, mutta ei siinä alunperin rumpuja olekaan...:D
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
arse
12.07.2005 10:56:47

Tää saattaa nyt tulla pienenä yllätyksenä, mutta ei siinä alunperin rumpuja olekaan...:D

Ei ollut ylläri, oli suorastaan tiedossa. Eikö naurata yhtään? =(
el maraquero
pekkajau
12.07.2005 17:03:07
Yhden isän kommentti aikoinaan: "Ottakkee tuo meijjän poekakiin siihen teijjän päntiinne! Ei se ossoo mitään soittoo mutta ottakee se lyömään rumpua!"
Kirjoitin mitä kirjoitin!
baron
12.07.2005 18:46:59

Yhden isän kommentti aikoinaan: "Ottakkee tuo meijjän poekakiin siihen teijjän päntiinne! Ei se ossoo mitään soittoo mutta ottakee se lyömään rumpua!"

Mä muistelen, että joku konkareista olisi kertonut, että aikoinaan rumpalin ja laulajan liksa oli puolet siitä mitä muut saivat, perusteena että eivät olleet muusikoita.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
half
12.07.2005 19:10:29
Mä muistelen, että joku konkareista olisi kertonut, että aikoinaan rumpalin ja laulajan liksa oli puolet siitä mitä muut saivat, perusteena että eivät olleet muusikoita.

Paitsi laulava rumpali.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
pekkajau
12.07.2005 19:12:29
Yksi soittotaidoton punk-pasisti lainasi aikoinaan omasta mielestäni siihen aikaan maailman parasta Ibanez Roadstar bassoani. Kun se palautti niin se sanoi sitä "Ihan paskaksi katiskanpainoksi"!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
aisa
12.07.2005 19:44:48
Yksi soittotaidoton punk-pasisti lainasi aikoinaan omasta mielestäni siihen aikaan maailman parasta Ibanez Roadstar bassoani. Kun se palautti niin se sanoi sitä "Ihan paskaksi katiskanpainoksi"!

tuskin varmaan muisti kysyä että mitä on velkaa passon lainasta...
petriä ammuttiin tuala mettässä.
PasiB
12.07.2005 20:08:39
Kerran eräs kiipparisti kysäisi että kuinka viitsin soittaa bassoa kun se on niin helppo soitin. Paiskasin sitten basson ko. herralle ja pyysin vetämään, arvaatteko miten kävi.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
Basso-Aslak
12.07.2005 20:13:29

Aikoinaan jossakin itäraja-iloliiterissä: "Tulukee soettajat kahveelle ja rumpali kanssa"!
Tämä muistettiin sittemmin useinkin mainita kun mokkahetki lähestyi ja runpali oli kuuloetäisyydellä.
"Tuon kynsiminen ei merkihe mittään!"
risto
12.07.2005 20:50:32

Velipoika joka itsekin soittelee kitaraa ei tunnista edes banjoa vaan kutsuu sitä mandoliiniksi,GRRRRRRR.

Toinen juttu on kun on vasuri niin heittävät oikeakätisen kitaran käteen ja sanovat, hei soita jotain, eivätkä ymmärrä että koko soittimen logiikka on väärin päin kun kielet on peilikuvana...
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
baron
12.07.2005 21:32:01

Velipoika joka itsekin soittelee kitaraa ei tunnista edes banjoa vaan kutsuu sitä mandoliiniksi,GRRRRRRR.

Toinen juttu on kun on vasuri niin heittävät oikeakätisen kitaran käteen ja sanovat, hei soita jotain, eivätkä ymmärrä että koko soittimen logiikka on väärin päin kun kielet on peilikuvana...

Sitä mä oon aina ihmetellyt, miten vasurit pärjää kiippareissa, en oo nähnyt viëlä vasenkätisiä kiippareita.
clave
12.07.2005 21:35:58

Sitä mä oon aina ihmetellyt, miten vasurit pärjää kiippareissa, en oo nähnyt viëlä vasenkätisiä kiippareita.

hoho, tätä mäkin oon aina halunnu kysyä, mutten ole oikein kehdannut. rumpusetin voi aina kääntää väärinpäin, kielet kitarassa ja bassossa voi vaihtaa toisinpäin mutta kiipparit.
"Totuuden tunnistaa kun sen kuulee"
Janus
12.07.2005 22:05:00 (muokattu 13.07.2005 02:09:56)
hoho, tätä mäkin oon aina halunnu kysyä, mutten ole oikein kehdannut. rumpusetin voi aina kääntää väärinpäin, kielet kitarassa ja bassossa voi vaihtaa toisinpäin mutta kiipparit.

http://www.lefthandedpiano.co.uk/
http://www.lefthandedpiano.co.uk/midi.html

Ja kaikissa nykyaikaisissa synissa pystyy vaihtamaan "key tracking" -arvon (siis "koskettimiston seuranta"-parametri, joka kertoo äänigeneraattorille, että äänenkorkeus nousee koskettimistolla vasemmalta oikealle mennessä) negatiiviseksi, jolloin efekti on täysin sama kuin ylläolevan linkin spesiaalipianoissa: kun vielä transpose-arvon vaihtaa kohdalleen, normaali E-kosketin tuottaakin C-äänen, Eb-kosketin C#-äänen jne.

Mä olen tavannut pari vasenkätistä kiipparistia "aktiivinen harrastaja/puoliammattilainen"-akselilta (sekä erään molempikätisen(!) multi-instrumentalistin, joka tekee normaalit asiat oikealla kädellä, mutta soittaa kitaraa ja bassoa väärinpäin, vielä niin, että matalimmat kielet ovat soittimissa fyysisestikin alimpina: kaveri soittaa pianoa ja kiippareita aivan tautisen hyvin). Samat jutut ne soittaa kuin oikeakätisetkin, maailman huipputason klasaripianisteista tai sessiokiipparisteista en tiedä ketään vasenkätistä.

EDIT: Tiedänpäs sittenkin. Hoho.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
risto
12.07.2005 23:56:24

En tiiä tarkoititko vitsinä vai ei, mutta jostain syystä kiippari ei ole ongelmallinen, mutta oikeakätisen kitara voi olla. Kun aloin soittaa ei yksinkertaisesti onnistunut oikeakätisenä. Vasenkätisyyttäkin on nimittäin eri asteista.
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
baron
13.07.2005 00:37:33

En tiiä tarkoititko vitsinä vai ei, mutta jostain syystä kiippari ei ole ongelmallinen, mutta oikeakätisen kitara voi olla. Kun aloin soittaa ei yksinkertaisesti onnistunut oikeakätisenä. Vasenkätisyyttäkin on nimittäin eri asteista.

Vitsiksi tarkoitin. Oon nähnyt vasenkätisiä kiipparisteja ja pärjäävät hyvin akustisillakin, joiden äänien järjestystä ei yhtä helposti muuteta kuin digisoittimien.
Uhkailevat vielä, että pannaan tiluskaba oikea käsin selän taakse sidottuna!
isojussi
13.07.2005 00:41:06

Se meni sillai, että soittaja sai tonnin, rumpali seittemän ja puolisataa, kun se ei ollu soittaja ja laulaja viissataa....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Eddy
13.07.2005 01:56:37
Se meni sillai, että soittaja sai tonnin, rumpali seittemän ja puolisataa, kun se ei ollu soittaja ja laulaja viissataa....

Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, että tämä vanha jaottelu-käytäntö otettaisiin uudelleen käyttöön (ja yllä olevat liksat tietenkin euroissa!).
Koskettelen soittimia...
Musiikkia korville
13.07.2005 07:47:34

TES on vähä tosta muuttunu... Mut jäi kiinnostaa paljonko saa laulaja, joka soittaa jotain?
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
kyänäino
13.07.2005 09:59:28
Hammond keikalla joskus kauan sitten tilutin niin armottomasti että se sai erään IVS:n (itteki vähä soitellu) kiinnostuneeksi. Ote keskustelusta:

IVS: Täytyy tossa sun vehkeessä olla aika paljon muistia!
Allekirjoittanut: Ei oo muisteja, on nääs sen verran vanhanaikainen peli, 60-70 -luvun vaihteesta.
IVS: Ai jaa... onko se Roland?

Vanhemmat sedät kertoivat joskus 60-luvulla sattuneen seuraavaa:

Asiakas: Eiköö teilloo haitaria ollenkaan?
Soittaja: Ei o, on vaan tämä vibrafoni.
Asiakas: Tuollaasia vehkehiä pitääsi kirvehellä hajottaman!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)