ramzuz 11.07.2005 00:18:54 | |
---|
minkäs merkkiset kapulat on kyseessä Kepit on pearlin 5a aivan sairaan hyvät ja kestävät kapulat. ROCK!! |
moderndrummer88 11.07.2005 12:31:00 (muokattu 11.07.2005 12:31:29) | |
---|
no minä soitan useilla kapuloilla yhtäaikaa :D hehahhahahhe (no tajusitte silti pointin...?) niin menee harvakseltaan noita kapuloita. silti ne vic virtit kestää muutama pari on kestäny jo useita vuosia... E: jos se riippuu soittajastakin mitkä kapulat kestää bäy..?
rautaneidon foorumilla nimim. rautarumpali |
kampela 11.07.2005 13:17:32 (muokattu 11.07.2005 13:22:00) | |
---|
Mä käytän nykyään vaan Taman kapuloita, tuntuu kestävän. Mä lyön aika paljon rimshotteja ja tuntuu että nää Taman pulikoiden varret kestää niitä aika hyvin. Tohon kakkauteen viitaten. En oo kyllä Millenium kapuloilla soitellu, mut oletan (anteeksi) niiden olevan aika huonoja, vois laittaa vastakkain Milleniumin ja Zildjianin kapulat. En yhtään ihmettelisi vaikka Millenium veisi pitemmän korren. Mulla kyllä kuluu noita kapuluoita, lähinnä varmaan noiden rimshottien takia. Jos ei ne halkee ni niistä tulee muuten vaan semmosia "lahnoja" jottei niillä te yhtään mitään. Nykyään oon yrittäny ostaa mahd. monta paria kerrallaan ja soittanu niillä koko ajan niitä keskenään vaihdellen. Tällain on tullut säästöä, mut silti. niks-naks paskaks... www.endofyou.net |
toba 11.07.2005 15:29:10 | |
---|
Paras hankinta mun kokemuksien perusteella on Vater 5A / 5B Nylon nupilla. Mulla oli yks pari niitä ja kesti vissiin yli kuukauden. Enkä enää jaksais ees pahemmin muun merkkisiä ostella edes kokeilumielessä, tyhmää maksaa 12e parista eka ja sitten lyödä pari kertaa ja riksraks. Kerran ku se merkki löytyy niin..... :) |
ddrum54 11.07.2005 15:39:53 | |
---|
Mä en ole tuohon Milleniumiin paljon sekaantunut. Erään T - kaupan lähetyksen mukana tuli Millenium 5B - kapulat, ja eiku testiin. Pojalla oli just treenit, lykkäsin ne sille kouraan, jotta anna palaa. Löi sitten biisin alkuun tahdit ja kolmosella katkipoikki. Ei päässy ne kapulat edes maistamaan rumpuja. 2`n 4 |
turjake 11.07.2005 15:45:32 | |
---|
Milleniumin vaahteraisista 7a-kapuloista vain hyvää sanottavaa - tosin kevyet kepukat vaativat hieman eri tatsia soittoon, kuin hikkoriset tahi tammiset. Soittelin pitkän tovin ja aion tilata vastaisuudessakin "vararisuja" sakemanneilta. Hinta kohdillaan, reilun pari euroa per kalikkapari. |
Tama (Royal Star) 11.07.2005 15:52:31 | |
---|
hinta on milleniumeissa kohdallaan, ja kapulan mitat ovat hyvät (5a tuntuu oikein hyvältä käteen....), mutta ne painavat sen kolme grammaa, ja yhdissä kunnon reeneissä ne saa soitettua poikki. rennien jälkeen on siten setin ympärillä nilkkoihin asti purua, sotkee hemmetisti.... sitä kun joskus osaisi soittaa.... |
Limbus 11.07.2005 17:46:52 | |
---|
Itse soitin jokin aika vielä sitten VF:n 5B kapuloilla joissa oli puukärjet. Nupit halkeili ja lohkes tosi nätisti keskeltä (haittaa muuten p*irusti rudimenttien treenausta!),joten rumpuopettajani heitti ilmoille idean samoista kapuloista nylontipillä.--->Kohta vuoden hutkinut nylonpäisillä,kertaakaan eivät ole haljenneet tahi tippi lähtenyt omalle tripille. Jäänyt koukkuun nyloneihin. Kysehän siis oli Millenium-kapuloista,joita en ole testannut.Mutta oli pakko purkaa sydäntä... :) Kiitos. En ymmärrä,en ymmärrä... |
moderndrummer88 11.07.2005 18:50:16 | |
---|
no minkäs merkkisiä nylontipillä olevia kapuloita porukat käyttelee jos kerta kestävätkin? Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
VeeKoo 11.07.2005 19:58:16 | |
---|
no minkäs merkkisiä nylontipillä olevia kapuloita porukat käyttelee jos kerta kestävätkin? Milleniumeja. hehe |
moderndrummer88 11.07.2005 20:22:48 | |
---|
mä kolvaan mun kapuloihin metallipalasia. sit multa lähtee ihan larssoundi rummuista. arghhhhhh!!!!!! Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
Weetoz 11.07.2005 21:20:32 | |
---|
arghhhhhh!!!!!! Varmaan parempi jos ei huomioi ollenkaan tuon yhden viestejä, kun se saa selvästi siitä jotain kiksejä. Kyllä se kohta banaania saa kun vielä vähän leikkii. --- Itse käytän nykyään nylon tipillä varustettuja Vic Firth 5A kapuloita, ja kestävät useita kuukausia. Ennen noita Vic Firthejä soittelin Taman kapuloilla ja niitä kyllä meni ihan liian tiuhaan tahtiin. Jos ei varresta mennyt poikki, niin sitten halkesi tipit. Tosin sillon oli vielä soittotekniikkakin sen verran hakusessa, että ei mikään ihme jos kapulat napsuivat. Nuo Vic Firthit nyt joka tapauksessa kestävät hyvin ja sopivat käteenkin ihan mukavasti. Mitä eroa on hirvellä ja singolla? -Hirvi osaa ampua lehmällä. (Basistimme oma versio jostain vitsistä) |
vois kyllä testata joitain ihan kunnon nylontippisiä, toisaalta en tykkää hirveästi siitä äänestä mitä nuo nylontipit saa aikaan. vähän turhan kirkas soundi minun makuun, sen takia taidan pysytellä suosiolla noissa tavallisissa puutippisissä Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
HCW 12.07.2005 02:39:22 (muokattu 12.07.2005 02:39:43) | |
---|
Omat mieltymys kapuloissa nykyisin: Wecklin punaiset signaturet tai Evolutionit, köykäsempään menoon Vic Firthin 7a ja Regal Tipin sudit. Milleniumit on persiistä (kuten moneen kertaan on tullut ilmi). Kaveri niitä osti 20 paria ja soitti ne (ei hakannut) käyttökelvottomaan kuntoon parissa kuukaudessa. Firthit on parhautta IMO "Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua" |
zily 12.07.2005 09:38:24 | |
---|
Mulla on tullut semmoinen fiilis, että kalvot kuluu nopeammin nylon tipeillä soittaessa, onkos kukaan muu törmännyt samaan? Milleniumeihin en kyllä enää koske!! Melkeinpä kaikki suomesta ja saksasta saatavat keppimerkit ja mallit on käyty läpi ja käteen on jäänyt Pro-markin Carter Beaufordin signaturet... 5A:n ja 5B:n välimaastosta sopivasti. zily |
Youni 12.07.2005 12:01:32 | |
---|
Dave Wecklin signaturetikut, hyvät ovat. Pitäisi ostaa samat nylontippisinä. Hissuttelukeikoille on kätevät Regal Tipin 7A:t nylontipillä. Niillä saa symbaaleista kirkkaan äänen pienillä voimakkuuksilla helpommin kuin pehmenneillä puuipeillä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
VeeKoo 12.07.2005 12:56:44 | |
---|
Mulla on tullut semmoinen fiilis, että kalvot kuluu nopeammin nylon tipeillä soittaessa, onkos kukaan muu törmännyt samaan? Onhan se tippi terävämpi kun puussa. Eikä se anna lainkaan periks, niin kuin puu tippi (ei kulu..) että on hyvinkin mahdollista, että kuluttaa enemmän.. mutta pysyn edelleen nylon tippisissä.. hehe |
ToMi88 13.07.2005 11:28:26 | |
---|
mä kolvaan mun kapuloihin metallipalasia. sit multa lähtee ihan larssoundi rummuista. Nyt jäi vaivaamaan, kuka noin sano? |
Shitmanek 13.07.2005 11:30:44 | |
---|
Nyt jäi vaivaamaan, kuka noin sano? Taidettu tuo kommentti poistaa, itsekään en löytänyt tuollaista... |
moderndrummer88 13.07.2005 12:34:38 | |
---|
Nyt jäi vaivaamaan, kuka noin sano? se oli tämä yhden illan mahe, larsurlich4ever. kaikki sen kommentit lähteny Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |