Aihe: Rovaniemi Rock
1 2 3
aivokuolio
11.07.2005 02:29:27
voin hyvin ensinnäkin kuvitella, kuinka junttia porukkaa siellä asuu

Eiköhän niitä juntteja asu ihan jokapuolella. Ihan turha itse Rollon piikkiin laittaa mitään.
mustan huoneen testi.
PomppoK
11.07.2005 03:49:18 (muokattu 11.07.2005 03:50:00)

siinä taas yksi versio tapahtuneesta:

http://punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?t=3869

edit: tosiaan noihan järjestettiin ensimmäisen kerran 20:een vuoteen, eikä rovalla ole tuona aikana ollut mitään isompaa tapahtumaa, joten voin hyvin ensinnäkin kuvitella, kuinka junttia porukkaa siellä asuu, ja kaiken päälle vielä se, että tommosta voi sattua kun nämä juntit pääsevät tärkeileen järjestyksenvalvojiksi.

No huh huh. Suosittelen arvon herralle matkailua tuohonkin suuntaan. Suomen puitteissa ihan perus yliopisto-kaupunki sekin vain on. Vielä on kesää jäljellä...

Linkin takana kuitenkin tähän mennessä uskottavimmalta kuulostanut kertomus tapahtumien kulusta. Paikalla en ollut minäkään, mutta threadin aloitus henkii jossain määrin vastaavaa lähestymistapaa kuin tämä kaikkien suuresti arvostama 'keltainen media'. Ikävää toki, mutta ei ehkä aivan niin vakavaa ja järkyttävää.
Take me don't leave me.
Gypsy
11.07.2005 03:58:29 (muokattu 11.07.2005 04:03:31)
En ite oo ollu todistamassa tätä juttua, mutta jos paikkansa pitää niin eipä jaksa kauheesti ihmetyttää. Ihme urpoja näkee -järjestyksenvalvojina-. Provosoivaa käytöstä ynnä muuta. Ei oikeen sovi yhteen.

Eikä tarvi sanoo sitä perinteistä "ihmisiä ne vaan on nekin". Tiedän, mutta jostain syystä mun mielestä pedofiili (ihminen vaan) ei sovi työskenteleen lasten parissa.
"Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin
aikavaikea
11.07.2005 11:08:08
saturnzreturn: tosiaan noihan järjestettiin ensimmäisen kerran 20:een vuoteen, eikä rovalla ole tuona aikana ollut mitään isompaa tapahtumaa, joten voin hyvin ensinnäkin kuvitella, kuinka junttia porukkaa siellä asuu, ja kaiken päälle vielä se, että tommosta voi sattua kun nämä juntit pääsevät tärkeileen järjestyksenvalvojiksi.

Humoristin ainesta :).

Tai ehkäpä tuo kertoo viestin kirjoittajasta paljon enemmän kuin hän itse haluaisikaan. Kannattaa pysyä omassa karsinassaan, eikä vilkuilla sieltä sitten yhtään mihinkään.
What do you think you're doing??? That's no way to treat an expensive musical instrument!
saturnzreturn
11.07.2005 11:16:59 (muokattu 11.07.2005 11:24:40)
juu, en ole tosiaan käynyt, että kaverikuuleman pohjalta rovalaisia tuomitten, mutta älkää vetäkö hernettä nenään, suomessa ei sellaista mestaa olekaan, jossa juntteja ei asuisi. sen lisäksi kyseisestä festarista on tullut palautetta, että turpaan sai vaikkei mitään sanonutkaan. what? kuulostaa ihme meniningiltä

pohjoisessa olen käynyt kemissä kääntymässä, ja sodankylässä viettänyt elämäni aikana useita viikkoja laskettelemassa. paikallisista vähän paha sanoa mitään kun tuntu, että pelkkiä turisteja tapasin.

Linkin takana kuitenkin tähän mennessä uskottavimmalta kuulostanut kertomus tapahtumien kulusta.

tämän vaikutuksen sain minäkin. tuntui kertovan vaan sen minkä näki, ei mitään ylimääräistä.
my wallet's fat and so is my head
Kapina
11.07.2005 11:30:24 (muokattu 11.07.2005 11:31:30)
Aika lapsellista leimata pohjoisemman asukkaat junteiksi.. Siis hetkinen, tosi _kypsää_. Itse asiassa ja omien kokemuksien pohjalta, etelästä niitä löytyy ihan yhtä lailla - jos ei enemmänkin. Se nyt riippuu ihan yksittäisestä paikkakunnasta ja ihmisistä, turha päteä sillä että asuu kehäkolmosen sisäpuolella.. (Varsinkaan jos ei ole edes ROI:ssa asti käynyt.) Tähän vielä mainittakoon, että itse en asu kummassakaan ääripäässä..
Kirjaudu ulos.
Ada
11.07.2005 13:53:30
Eiköhän niitä juntteja asu ihan jokapuolella. Ihan turha itse Rollon piikkiin laittaa mitään.

Niinpä. Itse olen tämän 19 vuoden aikana ehtinyt asumaan neljällä eri paikkakunnalla jotka sijaitsevat hyvinkin eri puolilla Suomea, yksi niistä tuo täällä parjattu Rovaniemi, eikä se paikka omien kokemusten perusteella ole yhtään sen juntimpi kuin kaupungit täällä eteläisemmässä osassa maata. Mutta tämä taitaa eksyä hieman varsinaisesta aiheesta joten ei tästä sen enempää...
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
PomppoK
11.07.2005 14:11:26 (muokattu 11.07.2005 14:11:44)

sen lisäksi kyseisestä festarista on tullut palautetta, että turpaan sai vaikkei mitään sanonutkaan. what?

Hmm, samaa on kuultu täydellisistä, kaikkien ylistämistä, täydellisen hyvän meiningin Ilosaari- ja Provinssirockistakin. Ai mitä? Samaa on kuultu yleisesti aika monesta paikkakunnastakin. Tampereestakin, "jopa".

Tuli mieleen tästä kaikesta (muistaakseni) Kiven käyttämä esimerkki jossakin city-karhu -threadissa: Jos ihmiset kuulevat satunnaisista kohtaamisista karhun kanssa, sitä paisutellaan niin, että lopulta asiaan suhtaudutaan luonnottomalla tavalla. Toisaalla taas esim. (hirvi)kolariin joutumista ei monikaan tule edes ajatelleeksi autoon noustessaan, vaikka siihen on kaikkialla paljon suurempi todennäköisyys kuin siihen, että kohtaisi karhun yhtään missään.
Take me don't leave me.
saturnzreturn
11.07.2005 18:29:23 (muokattu 11.07.2005 18:31:24)
Hmm, samaa on kuultu täydellisistä, kaikkien ylistämistä, täydellisen hyvän meiningin Ilosaari- ja Provinssirockistakin. Ai mitä? Samaa on kuultu yleisesti aika monesta paikkakunnastakin. Tampereestakin, "jopa".

no minä en ole kuullut, enkä itse kokenut, mutta väliäkö hällä, eksytään aiheesta joka tapauksessa aika kauas kun pohjosen pojat ottaa nokkiinsa pikkuasioista. itse asun tampereella, ja kun käyn muualla suomessa, tampereelle naureskellaan aina. on varmasti totta, että täällä aika moni tykkää popedasta ja jääkiekosta ja täältä saa myös mustaamakkaraa, ja näistä kuulee aina ulkopaikkakunnalla, mutta koska en tykkää popedasta enkä jäkiksestä enkä muutenkaan "perustamperelainen"-meiningistä, jos sellaista nyt on olemassakaan (dissataan turkulaisia ym.), en jaksa noita kommentteja sen kummemmin noteerata. jos siis olet rovalta, etkä tunne olevasi juntti, ei sinun kannata kiinnittää asiaan sen enempää huomiota.
absqua
11.07.2005 18:36:00
Vietin lauantaipäivän Rovaniemirockissa. Kuulin tuosta ikävästä tapahtumasta vasta jälkeenpäin, joten se ei ehtinyt synkentää fiiliksiä itse festaria koskien.
Monesta asiasta huomasi että järjestäjillä ei vielä ole paljoa kokemusta noin suuresta koneistosta, mutta ne pienet puutteet eivät haitanneet vaan kokonaisuutena tapahtumasta jäi hyvä maku suuhun. Toivottavasti jatkoa seuraa, sillä ei taida Rovaniemelläkään / muualla Pohjois-Suomessa ihan liikaa tapahtumia olla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rattata
11.07.2005 20:35:30
Tuttu soittaa Wastedissä bassoa. Täytyy kysyä sen havaintoja jos satun törmäämään. Jos paikkansa pitää, niin todellisen perseestä. Kaikenlaistahan sitä on tullu nähtyä järkkäreitten taholta, mutta että ihan tommosta...
THV-klubi #8
PomppoK
11.07.2005 21:53:11

no minä en ole kuullut, enkä itse kokenut, mutta väliäkö hällä, eksytään aiheesta joka tapauksessa aika kauas kun pohjosen pojat ottaa nokkiinsa pikkuasioista. itse asun tampereella, ja kun käyn muualla suomessa, tampereelle naureskellaan aina. on varmasti totta, että täällä aika moni tykkää popedasta ja jääkiekosta ja täältä saa myös mustaamakkaraa, ja näistä kuulee aina ulkopaikkakunnalla, mutta koska en tykkää popedasta enkä jäkiksestä enkä muutenkaan "perustamperelainen"-meiningistä, jos sellaista nyt on olemassakaan (dissataan turkulaisia ym.), en jaksa noita kommentteja sen kummemmin noteerata. jos siis olet rovalta, etkä tunne olevasi juntti, ei sinun kannata kiinnittää asiaan sen enempää huomiota.

Ei niinkään kaukana aiheesta, jos puhutaan typeryyksiä tekevistä ihmisistä festareilla ja muualla, ylipäätään.

Hieman on kyseenalaiset keinot toivoa parempaa jatkoa ko. festarille, jos useaan otteeseen lähtee näinkin julkisesti ja voimakkaasti yleistämään ja heittämään lokaa tapahtuman, järjestäjien ja jopa kaupungin ylle vailla kunnon perusteita.

Sitä paitsi, mustamakkara on hyvää.
Take me don't leave me.
saturnzreturn
11.07.2005 22:57:35
Hieman on kyseenalaiset keinot toivoa parempaa jatkoa ko. festarille, jos useaan otteeseen lähtee näinkin julkisesti ja voimakkaasti yleistämään ja heittämään lokaa tapahtuman, järjestäjien ja jopa kaupungin ylle vailla kunnon perusteita.

paremmin järjestetyt, hyvät festarit, ammatiitaitoisilla järkkäreillä.

tarvitseeko järkkäri koulutusta hommaansa?siis onko sellaista edes olemassa.

Sitä paitsi, mustamakkara on hyvää.

niinhän se onkin.
Purpe
12.07.2005 09:36:07
Muutamia kuvia tapahtuneesta:
http://www.rokurecords.com/
larinparaske
12.07.2005 09:51:05

Muutamia kuvia tapahtuneesta:
http://www.rokurecords.com/

Siisti t-paita vikassa kuvassa
I want to be the king and queen of cheese
Umpihullu
12.07.2005 10:25:21
No jumankauta sentään! Kuvista näkyi juuri se sama julli, josta aiemmin mainitsin. Valkoiset tennissukat ja sandaalit. Oishan se pitänyt arvata.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
PomppoK
12.07.2005 13:58:20

Hurjaa tuo rokki nykyään.
Take me don't leave me.
madu
13.07.2005 01:43:39 (muokattu 13.07.2005 01:47:04)
Festarit takana sekä esiintyjän että yleisön ominaisuudessa ja ihan turhan paljon on tapahtumaa tämä yksi ikävä sattuma varjostanut. Koska itse en nähnyt tilannetta niin jätän kommentoimatta luonnollisesti...

Tätä tapausta lukuunottamatta festarit näyttivät hyvin rauhallisilta. En esim. nähnyt yhtään tappelua tms. mikä on aika harvinaista isoissa massatapahtumissa. Mm. provinssirockissa joku oli saanut tänä vuonna turpaan vääränlaisen t-paidan takia... Tällaisia tosin vain sattuu kun pieneen paikkaan tungetaan tuhansia erilaisia ihmisiä.

Minulle festarit näkyi aurinkona, hyvinä bändeinä ja rentona meininkinä. Mikäpä voi olla hienompaa kuin veivata upean yleisön edessä keskiyön auringossa! Kyllä muiltakin bändeiltä kuuli kehuja festarien välittömästä ja rennosta meiningistä. Lisäksi alue oli yleisömäärään nähden tarpeeksi laaja eikä ahdistavaa ahtautta ilmennyt. Tähän mennessä kesän kohokohta mutta kai katson aikalailla eri perspektiivistä kun on takana bändin ikimuistoisin keikka.

EDIT: Niin ja kovimmit näkemäni livevedot suoritti Stam1na ja Down My Throat.
I'm afraid that I was very, very drunk...
Ihokas
13.07.2005 12:21:48 (muokattu 13.07.2005 12:38:48)

siinä taas yksi versio tapahtuneesta:

edit: tosiaan noihan järjestettiin ensimmäisen kerran 20:een vuoteen, eikä rovalla ole tuona aikana ollut mitään isompaa tapahtumaa, joten voin hyvin ensinnäkin kuvitella, kuinka junttia porukkaa siellä asuu, ja kaiken päälle vielä se, että tommosta voi sattua kun nämä juntit pääsevät tärkeileen järjestyksenvalvojiksi.

ei sen juntimpaa kuin muuallakaan suomessa, terveisiä Turusta.

tuntuu että tänne "etelään" nuo juntit on pakkaantuneet, liekö täällä sikiäneet vai jossain muualla suomessa. ;)

turha tuota festaria yhden ikävän tapauksen johdosta on mollata,
hyvä että napapiirilläkin järjestetään rokkifestareita. :)

tilanteesta : järkkärithän on yleensä vastaamassa sekä bändin että yleisön turvallisuudesta.

luultavasti jossain punkkikeikalla meininki on vähän eri kuin jossain megabändin stadionkeikalla. jos järkkäreillä ei ole hirveästi kokemusta hommasta, niin jossain punkkikeikalla varmaan järkkäreiden ns. tilannetaju voi yleisön mielestä olla ihan persiistä, kun ne menee poistaa ylimääräiset lavalta.

yleensä siitä että yleisö menee bändin sekaan sekoileen ei tule kuin kaaosta. tuskimpa ne järkkärit sitä tyyppiä on tahallaan yrittäneet hukuttaa. totuus lienee siellä jossain puolessavälissä (?). :)

lisäys : provinssi vs. ruisrock

Provinssissa järkkärit oli ottaneet tosi tiukan asenteen siihen mitä yleisö saa tehdä, kaikki olkapäillä kiikkuminen tms. kitkettiin välittömästi pois, jostain sukeltelusta puhumattakaan.

Ruisrockin meno oli paljon löysempää. Liekö johtunut siitä että Merimaa oli säästänyt järkkäreiden määrässä vai että ohjeistus oli erilainen.

En tiiä kumpi parempi ratkaisu, Provinssissa oli kyllä yleisesti ottaen hyvä meininki ja järkkäreilläkin näyttää olevan aika hyvin pelisilmää milloin puuttua tilanteisiin ja milloin vaan seurata tilannetta... varmaan kokemusta löytyy aika paljon, ainakin päälavalla on yksi semmoinen iso jannu vuodesta toiseen isompien bändien aikana.

Ruisrockissa alkoi yhden keikan aikana vähän vituttaan kun edessä oli jottain 3-4 ihmistä olkapäillä istumassa ja bändistä ei enää nähnyt vilaustakaan... tilanteeseen eivät järjestysmiehet puuttuneet millaan lailla, eipä niitä paljoa näkynytkään... tais olla Bodomin keikka.
http://www.archive.org/audio/collection.php?collection=luumu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)