Aihe: Kasari saundia hakemassa
1
Klemetti
10.05.2003 12:11:50
Tarkoitan tuolla siis sitä hevi saundia, tyyliin europe, skid row jne. En itse pääse vielä vähään aikaan kokeilemaan, saati edes soittelemaan -armeijassa kun majailen. Mutta kun saan jotain päähän niin se sitten pysyykin siellä. Joten jos joku viitsisi valottaa. Kitaroina Flying Finn sound of blues, washburnin ec-29 dimarzion tone zonella ja vahvarina marshallin bluesbreaker. Joten minkäslainen säröpurnukka noiden väliin pitäisi lyödä? Millaisia nämä procon ratit on? Ps. etsiskelin jo hausta mutten saanut mitään selkeää kuvaa.
Roberto
10.05.2003 12:50:08

Eikse Roctronin mustapunainen räkkivehje olis just omiaan tohon hommaan? Tai ADA:n kasarietuaste. Ihan saatanan kauheita molemmat, mutta onpa ainakin kasarisoundia.
Juzzu
10.05.2003 12:52:56
Sellaisesta mä lähtisin klassisia rok-saundeja hakeen.

Onko kasarisoundit klassisia rok-soundeja? Hoho!
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Klemetti
10.05.2003 13:13:10 (muokattu 10.05.2003 13:19:59)
Juu, en oikein jaksaisi alkaa noitten räkkivermeiden kanssa leikkimään. Overdrive minulla jo onkin, Fultonen Fulldrive 2. Minulla kun ei nuo vehkeet ole ollut kovinkaan pitkään ja tuon armeijan takia en ole päässyt noilla käytännössä soittelemaankaan, mutta tuo fulldrive toimii ja hyvin toimiikin. Pitäisi päästä jonnekkin soittelemaan täpöllä. Jarrun hommaan vasta armeijan jälkeen. Olen vain ymmärtänyt että kyseisen tyylin edustajat käyttivät enemmänkin säröjä? Muistelen kiven joskus kirjoittaneen että nuo vanhemmat marshallit herää kunnolla rankempaankin juttuun säröpolkimen kanssa (siis distortion). Onhan tämä hieman noloa kun sälli ei ole täysin perillä omista vehkeistä. Tilanne tulee taatusti muuttumaan heti loppukesästä -olen vapaa! =)
monotone
10.05.2003 13:47:03

Flying Finn/Fulldrive 2/Bluesbreaker - minusta tuo kuulostaa (näin kirjailtuna ainakin) erinomaiselta ja laadukkaalta yhdistelmältä, josta soundikirjoa luulisi irtoavan moneen lähtöön. Että miksi nyt kasariheviä pitää tunkea tähän muuten onnistuneeseen yhtälöön? ;-)

Ei vaan, pidä tuo perussetti tollaisena, ja koita jollain distortion lootalla (Boss, Ibanez...) hakea lisäväriä kasarin suuntaan. Kasarihevit menee muodista ennen kuin huomaatkaan (and none too soon), mutta hyvä ja laadukas skitta/styrkka/pedaali ei koskaan.
If knowledge hangs around your neck like pearls instead of chains, you are a lucky man.
Turpa
10.05.2003 13:57:33
Eikse Roctronin mustapunainen räkkivehje olis just omiaan tohon hommaan? Tai ADA:n kasarietuaste. Ihan saatanan kauheita molemmat, mutta onpa ainakin kasarisoundia.

Jos tarkoitat Rocktronin piranhaa, niin etpä taida tietää mistä puhut. Siitä löytyy kyllä soundit ihan 70-luvun hevistä 2000-luvun metallimättöön.
Klemetti
10.05.2003 14:01:21
Jeps, bluesia ja rockia minä noilla olen soitellutkin. Tuo kasarihevi on vain sellaista mukavaa fiilistely juttua. Ja ei kai se ole ollut muodissa enää piiitkään aikaan, taitaa nykyään porukka käyttää sitä lähinnä kirosanana =). Olen noita Procon rat polkimia katsellut. Piru kun vain ole oikein varma millaisia ne on. Nyt näyttää olevan muutama vintage myynnissä. Eikös ne noita ole tuolloin 80-l käytellyt?
Turpa
10.05.2003 14:13:14
Kannattais varmaan kokeilla Danelectron Fabtone-säröökin, jos jossain näät sellasen.
booster
10.05.2003 14:43:24
Onko kasarisoundit klassisia rok-soundeja? Hoho!

Riippuu tietysti vähän siitä, miten kasarihevi on määritelty.
"If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio
hjukke
10.05.2003 14:50:57

vahvistimeks jcm800 ni se o siinä!
"There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and those who don't."
Roberto
10.05.2003 20:36:40

Jos tarkoitat Rocktronin piranhaa, niin etpä taida tietää mistä puhut. Siitä löytyy kyllä soundit ihan 70-luvun hevistä 2000-luvun metallimättöön.

Pro GAP tai jotain... siitä on kyllä kaikki muu kuin kasari-gaini kaukana.
Samuel P.
10.05.2003 21:30:08

Kyllä noilla sun vehkeillä jo kasarisoundi irtoaa, et sä muuta tarvitse. Tai no tietty JCM 800 olis tietty tuota blues breakeria enempi kasari. Tuohon aikaan soundit oli usein aika prosessoituja (mietitäänpä vaikka TOTOa), joten autenttista soundia haettaessa voisi joku multivatkutin olla omiaan kaikujen sun muiden luomiseen.

Mun omat kamat ovat Peavey Wolgang + Fulltone Fulldrive II + Line6 delay modeller + Marshall Jubilee = täyttä kasaria.

Sanotaan mitä sanotaan, kasari rules!
Swan
10.05.2003 23:08:25
Tarkoitan tuolla siis sitä hevi saundia, tyyliin europe, skid row jne. En itse pääse vielä vähään aikaan kokeilemaan, saati edes soittelemaan -armeijassa kun majailen. Mutta kun saan jotain päähän niin se sitten pysyykin siellä. Joten jos joku viitsisi valottaa. Kitaroina Flying Finn sound of blues, washburnin ec-29 dimarzion tone zonella ja vahvarina marshallin bluesbreaker. Joten minkäslainen säröpurnukka noiden väliin pitäisi lyödä? Millaisia nämä procon ratit on? Ps. etsiskelin jo hausta mutten saanut mitään selkeää kuvaa.

80-luvullahan muodissa oli äänittää kitaraosuudet kahteen kertaan (oliko?). Tätä saundia voi emuloida hyvin lisäämällä pienen annoksen chorusta.
"Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentista, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä omat määränpääsi." - Steve Vai
Vilhelmus
11.05.2003 19:28:38

80-luvullahan muodissa oli äänittää kitaraosuudet kahteen kertaan (oliko?). Tätä saundia voi emuloida hyvin lisäämällä pienen annoksen chorusta.

Kyllä harvassa on ne levyt sen jälkeenkin, joissa kitaraa on soitettu vähemmän kuin kahdesti .)
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)