McNulty 11.07.2005 00:20:10 | |
---|
jaahas... olenkin missannut paljon. Ei pitäis viettää aikaa rannalla rentoutuessa kun vois väitellä m.netissä :) Loppupeleissä noilla mikeillä ei kuitenkaan ole maailman suurinta merkitystä saundiin. Gibsonin alnicot toimii paremmin kuin hyvin metallissa, samoin emg:n 81, duncanin jb, duncanin invader, duncanin dimebucker jne jne. Itse pidän JB:stä hyvin paljon sen vuoksi, että se on äärettömän monipuolinen mikki. Minulle tuo monipuolisuus on tärkeä homma kun tulee soiteltua blues ja jazz jutuista vintage rockin kautta metalliin. Tuohon Charvel Mod4 olen ajatellut asentaa JB:n tallaan ja sitten pitäis kehitellä pari singlecoilia sille kaveriksi. Jees poks... mielummin kyllä kannattaa panostaa vahvistimeen ja tarvittaessa hi-gain stompboxiin jos etsii metallimusiikkiin saundia. Kyllä ne murinat ja sirkkelit irtoavat "heikommillakin" mikeillä. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
N33m0 11.07.2005 00:20:18 | |
---|
Voi vittu.. +1 ( 'o')-d[||] More Beer! |
Migo 11.07.2005 00:20:27 | |
---|
Eiköhän olisi aika LUKOLLE?? Ihme kinastelua..ketä kiinnostaa tollanen? Päivää kaikille |
moottorisaha 11.07.2005 00:27:48 (muokattu 11.07.2005 00:33:49) | |
---|
Eiköhän olisi aika LUKOLLE?? Ihme kinastelua..ketä kiinnostaa tollanen? Ilmeisesti on silti pakko lukea ja oikein vielä vaivalla tulla itkemään tänne, vaikka ei kiinnosta. Olen ainakin itse seurannut parin päivän aikana eniten tätä ketjua tältä palstalta. Universumin jokainen kitaristi soittaa identtisesti E5:n? Ei ole plekulla, plekun asennolla, plekutatsilla ylipäätään mitään merkitystä? Ei ainakaan mitään sellaista merkitystä, että joku siinä eroja kuulisi, nimenomaan siis tuossa tilanteessa. Eikä se soundi siitä mihinkään muutu, vaikka eri ihmiset soittavatkin eri jutut eri tavalla. Soittotyyli muuttuu. He siis toisinsanoen soittavat samaa juttua samalla soundilla, mutta erilaisella tyylillä. Miksi pitää väkisin niputtaa kaksi päivänselvästi eri asiaa toisiinsa? Soundi on soundi ja soittotyyli on soittotyyli. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Ilmeisesti on silti pakko lukea ja oikein vielä vaivalla tulla itkemään tänne, vaikka ei kiinnosta. Olen ainakin itse seurannut parin päivän aikana eniten tätä ketjua tältä palstalta. Haista ** . Oliko tämä topicci pari päivää sitten vielä tässä jamassa? Ei. Päivää kaikille |
Explorer 11.07.2005 00:31:57 | |
---|
Eiköhän olisi aika LUKOLLE?? Miksi ihmeessä mitään threadiä ylipäätään pitäisi lukita. Vitun itä-saksalaista meininkiä sellainen. Ollaan vapaita, ja puhutaan vapaasti vaikkakin välillä urpoillen. New Millennium Cyanide Christ. |
Migo 11.07.2005 00:34:59 | |
---|
Miksi ihmeessä mitään threadiä ylipäätään pitäisi lukita. Vitun itä-saksalaista meininkiä sellainen. Ollaan vapaita, ja puhutaan vapaasti vaikkakin välillä urpoillen. Mutta kyn threadin aloittaja kysyy näin: elikkäs ois tarvetta uusille mikeille jossain vaiheessa. pitäis raskaaseen musiikkiin sopia. middle painotteista mikkiä en taho.. mutta mieluiten passiivia. aktiivejakin saa ehdotella No toisaalta hyvin harvoin täältä kunnollisia vastauksia saa. Paatuneet muusikon retaleet eivät jaksa vaivautua... No joo lähden nukkumaan. Päivää kaikille |
Ben_D 11.07.2005 00:37:19 | |
---|
Miksi ihmeessä mitään threadiä ylipäätään pitäisi lukita. Vitun itä-saksalaista meininkiä sellainen. Ollaan vapaita, ja puhutaan vapaasti vaikkakin välillä urpoillen. Tästä olen samaa mieltä. Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä. |
Explorer 11.07.2005 00:38:28 | |
---|
Mutta kyn threadin aloittaja kysyy näin: Onhan tässä tullut muun jutustelun ohessa hyviä suositteluja perusteluineenkin. Aina ei kylläkään jaksa/pidä olla arvilindmäisellä asiallisuudella liikenteessä... New Millennium Cyanide Christ. |
McNulty 11.07.2005 00:39:22 | |
---|
Miksi pitää väkisin niputtaa kaksi päivänselvästi eri asiaa toisiinsa? Soundi on soundi ja soittotyyli on soittotyyli. Siksi että kummankin hakusanan kohdalta löytyy maininta Bonecrusherista :) Olen paras... hähähää. JA HEI!!! Kun kerran väittelette ja kinastelette niin kinastelkaa edes tyylillä. Tuollainen "haista OMO kettu!!!" ja muut vastaavat, ovat lähinnä kahdeksan vuotiaiden hommaa... Eli huudellaan sieltä 100m päästä jotain ja sitten painellaan käpälämäkeen. En usko että siinä pääsee puusta pitkälle. Eiköhän me tiedetä, että osaatte nämä alakulttuurin "sivistyssanat" :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Migo 11.07.2005 00:40:06 | |
---|
Onhan tässä tullut muun jutustelun ohessa hyviä suositteluja perusteluineenkin. Aina ei kylläkään jaksa/pidä olla arvilindmäisellä asiallisuudella liikenteessä... No turha tässä on enää mitään puolustella :/. Jatketaan vaan näin. Saadanpa ainakin pitkiä topicceja. Päivää kaikille |
la m quina 11.07.2005 00:41:04 | |
---|
Laita EMG:n kasivitonen tallaan. Se on hyvä. |
Deranged 11.07.2005 08:33:51 | |
---|
Ainakin This Loven soolon aikana näkyy selkeästi se pieni nimikirjoitus mikin alaosassa. En ole kyseistä taltiointia edes nähnyt, meinasin vaan, että jos olisit ollut niitä yksilöitä, jotka luulevat kaikkia tuon näköisiä mikkejä Dimebuckeriksi. Täällä niitäkin heeboja on. Mutta jos siinä mikissä oli se samannäköinen syherö kuin SD:n Dimebuckerissa niin kai sillä sitten oli se jo vuonna 2000. Olin väärässä. Ja Ezzylle: Dimebuckerilla voi soitella varsin hyvin myös puhtaita osuuksia, se on aika hyvänkuuloinen värkki cleaneillakin, mutta kunnon säröillä se loistaa kuin Betlehemin tähti. Tää ketju on KUUMA.. jäitä hattuun, pojat! |
BuzBuz 13.07.2005 01:16:36 (muokattu 13.07.2005 01:58:45) | |
---|
no ajattelin jos tuollasen rr3 hommaisin joskus ja ne mikit ei kuulemma oo kovin hyvät.. mut kaveri tilas vähän aikaa sitten tuollasen dimebuckerin ni enköhä siinä kerkee tutustua vähä siihen.. Hui. Pidän detonaitoreita ihan ok mikkeinä, mutta jos ne ovat yleisellä mittakaavalla huonot niin mitä tuo dimebucker sitten on :) "Shangri-La.." Mutta jos unohdetaan Dimebucker ja esitetään yksinkertainen kysymys: EMG HZ vs. Invader? Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |
morgga 14.07.2005 21:13:53 | |
---|
voi jumpe, kysyin siis vaan sitä että mikä mikki onh metalliin paras ja tuli kauhee tappelu tästäkin.. käyttäytykääpäs nyt yarr |
N33m0 15.07.2005 09:14:25 | |
---|
voi jumpe, kysyin siis vaan sitä että mikä mikki onh metalliin paras ja tuli kauhee tappelu tästäkin.. käyttäytykääpäs nyt Bill Lawrence L-500XL, tosin pitää tilata suoraan herralta itseltään kun ei tollasta vähittäismyynnistä löydy. Ite oon suunnitellu tilaavani tollasen :) ( 'o')-d[||] More Beer! |
welociraptor 15.07.2005 13:02:21 | |
---|
Mutta jos unohdetaan Dimebucker ja esitetään yksinkertainen kysymys: EMG HZ vs. Invader? Invader pesee 10-0. Saundi on vitun tuhti, eikä vittumainen sirkkeli niinkuin HZ:ssa. Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä. |
moottorisaha 15.07.2005 13:30:40 | |
---|
Invader pesee 10-0. Saundi on vitun tuhti, eikä vittumainen sirkkeli niinkuin HZ:ssa. No ei noissa kyllä missään tapauksessa noin radikaaleja eroja ole että toisessa on "vitun tuhti soundi" ja toisessa "vittumainen sirkkeli". :D Kyllähän siinä EMG:ssä vähän enemmän tosiaan sitä yläpäätä taitaa olla, mutta useista vahvareista löytyy tietääkseni treble-hanikka. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Kelle 22.10.2005 16:46:16 | |
---|
Ite tilasin just Jackson DXMG:hen uudet mikit. Pitkän päättelyn jälkeen valitsin tallaan dimebuckerin ja kaulaan 59:n. Huomasin jälkeenpäin että toihan on täsmälleen sama kombinaation kun dimebagilla oli. Ja mites noitten potikoiden kanssa kun tällä hetkellä on kiinni emg 81 ja 85. Potikat on 500 K kun noi aktiivit sen vaativat, mutta mites noitten passiivien kanssa? Jacksoni sen olla pitää!!! |
Kampuzzjeah! 22.10.2005 18:25:43 | |
---|
Ite tilasin just Jackson DXMG:hen uudet mikit. Pitkän päättelyn jälkeen valitsin tallaan dimebuckerin ja kaulaan 59:n. Huomasin jälkeenpäin että toihan on täsmälleen sama kombinaation kun dimebagilla oli. SAMIXII!1!!11! ihQDaa. IHFC #3 |