Aihe: Viulun otelauta?? Ei nauhoja!!
1 2 3 4
Fortune
09.05.2003 19:05:03

Minunkin ex-girlfriend soittaa viulua.
Sori, off-topic. Oli vaan pakko kertoa tämä jollekulle.

Helpottiko? Nyt voit taas käyttää hamsteriliikettä.
lxi
09.05.2003 19:12:13
että saisi sen verran opeteltua että osaisi sovittaa jousille ja soitella Joutsenlaulua.

Miitin viulistinpaikka on tätä myöten täytetty.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Fortune
09.05.2003 19:14:46

Miitin viulistinpaikka on tätä myöten täytetty.

Joo, joku muu voi sitten ottaa sen basistin paikan. Koska viulua en ihan oikeastikaan osaa soittaa :)

Kukakohan hullu lainaisi viulun sitä varten?

Paljonkohan maksavat sähköviulut...
fox
09.05.2003 20:54:39

Kukakohan hullu lainaisi viulun sitä varten?

Paljonkohan maksavat sähköviulut...

Enpäs tiedä kuka viimekädessä valmistaa H.Bentonin sähköviulut mutta kokeilin yhtä ja se oli ihan toimiva... Hintaa oli väärin mahdollisesti muistettuna pari tonnia mmk (mummomarkkoja) Huokeampi huomattavasti kuin Yamaha.
Täytyy puhua sulle AFIL miittiin sähköviulu.. =)
Sähköviulun soittoasento poikkeaa jossain määrin klassisen viulun soittoasennosta joka on myös huomioitava. :)
Fortune
09.05.2003 21:03:06
Perhana, tässähän vielä joutuu soittamaan sitä ihan oikeasti. No, ei se haittaa, jos Note kerran soittaa kitaraa ja JuSu laulaa.

Pitääkin harjoitella mandoliinilla niiden nuottien löytämistä.
fox
09.05.2003 21:10:33

Pitääkin harjoitella mandoliinilla niiden nuottien löytämistä.

Se maniska sua ollenkaan pelasta, hähä. JOS sattuis käymään niin ikävästi et mä sen sähköviulun sulle saisin lainaan niin sittenhän näet..
Muuten oli pakko tsekata T-kaupan tarjonta ynnä hinnat:
Merkkejä löytyi Fender, H.Benton, joku Strauss (tunnen henkilön, en soitinta) Yamaha ja yllätys yllätys, yks malli Zetaakin..tosin sellainen klassisen viulun näköinen - ei tämä tunnettu ja usean soittajan käyttämä. Zeta Educator oli 999e, nämä H.Bentonit joista aiemmin puhuin 377e ja näkyi olevan joku halpa Bentonkin hintaan 137e.
Fortune
09.05.2003 21:11:56
Muuten oli pakko tsekata T-kaupan tarjonta ynnä hinnat:
Merkkejä löytyi Fender, H.Benton, joku Strauss (tunnen henkilön, en soitinta) Yamaha ja yllätys yllätys, yks malli Zetaakin..tosin sellainen klassisen viulun näköinen - ei tämä tunnettu ja usean soittajan käyttämä. Zeta Educator oli 999e, nämä H.Bentonit joista aiemmin puhuin 377e ja näkyi olevan joku halpa Bentonkin hintaan 137e.

Kah, pitäisikö ostaa ihan kuriositeetiksi tuommoinen 137 e:n Benton. Miitissä näette miten kävi...
arancia
09.05.2003 21:27:21
Soitin itsekin viulua vielä vuosi sitten. Ensinnäkin haluaisin sanoa tuohon että viulunsoitto on liian myöhäistä aloittaa 10-vuotiaana, että osaksi totta, mutta yli 10-vuotias oppii alkeet nopeammin kun taas 5-vuotias joka harjoittelee aivan perus perus juttuja vuosia.

Viulun soittamiseen ei todellakaan ole olemassa mitään ohjeita, tärkeintä on korvilla kuuntelu. Ja kun viulua on soittanut tarpeeksi kauan on kädessä tuntuma ja tietää onko sormi lähelläkään oikeaa paikka.
Jonain päivänä vielä sukellan Suomen alle..
Peki
09.05.2003 22:18:34
sillon ku mä muksuna (4 tai 5v) aloitin soittamaan ni meille pistettiin semmoset ohuet suikaleet maalarinteippiä "nauhoiksi". kyllä niihin sitten aina osui ja osui sittenkin kun ne teipit otettiin pois. pitäis kyllä hommata viulu ku ei oo tullu soiteltua aikoihin...
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Wuf
09.05.2003 22:29:07 (muokattu 09.05.2003 22:32:53)
Tehdäänkö muuten missään sähköselloja? (Koska onhan sähköviulujakin..)

Sellon soittaminen voisi olla oikeasti kewl, ja sen kai joskus opettelenkin, jos minulla ranne kestää ja rahaa on käytettävissä riittävästi.. :)
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
lxi
09.05.2003 22:36:30

Sellon soittaminen voisi olla oikeasti kewl, ja sen kai joskus opettelenkin, jos minulla ranne kestää ja rahaa on käytettävissä riittävästi.. :)

Tsekkaa Alamaailman Vasarat -yhtye. Mikään ei kuulosta niin heviltä kuin sähköistetty, särön läpi vedetty sello. Ei mikään.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Vilhelmus
10.05.2003 00:59:24

Oliko Note munkin lisäksi kitarassa???

Eiks se ollu rummuissa? Ainiin: se soittaa kitaraa samalla!
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
fox
10.05.2003 01:49:05

Tokipa on sähkösellojakin, siis oikein sähköselloja, ei vain pietsomikitettyjä oikeita...ja onpa sähkökontrabassojakin. Juu hommaa AFIL vaan halpa Benttoni- voipi sitten miitissä soittaa kuulun norjalaisen viulutaiteilijan Edvard Kriikin - todella siis Kriik - teoksia. Kuuluisin lienee konsertto "Opening of the Rusty Door in D minor"
Prowleri
10.05.2003 04:35:03 (muokattu 10.05.2003 04:42:33)
Viulunsoiton aloittaminen on ajankohtaista siinä 5.. enintään 10 ikävuoden kohdalla. Sitä vanhempana aloittaminen on käytännössä myöhäistä. Vanha koira ei opi tässä lajissa uusia temppuja. Kitaraa oppii rämpyttämään parissa vuodessa melko hyvin; viulun kanssa kestää pari vuotta, ennen kuin saa siitä minkäänlaista järkevää ääntä. Juuri tuo puhtauden hakeminen kestää... ja kestää muuten ikuisesti. Loppumaton työmaa.

Höpö höpö, sanon. Tietenkin ehkä jos haluaa olla viuluvirtuoosi parikymppisenä niin on hieman myöhäistä aloitella 15v iässä, mutta kylläpä tuota tilusoittimista jalointakin myöhemmilläkin ikävuosilla soittamaan oppii vähintäänkin pelimannitarpeiksi kun tarpeeksi vinguttelee.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
eliaskahila
10.05.2003 11:01:14

Mielenkiintoinen keskustelu. Satun nimittäin itse julkaisemaan kesäkuussa oman CELLOROCK-soololevyni "Rocking The Strings". Soitan itse sähkösellot(omistan Yamaha-SVC 200), sellot sekä kaikki bändisoittimet. On myös suunnitteilla levykiertue bändin kanssa("CELTICA").

Musiikkityyli on jossain Apocalyptican ja rock-meiningin välimaastossa. Käykääs tutustumassa ja kuuntelemassa ääninäytteitä osoitteesta: http://www.eliaskahila.net

Sähkösellon soittaminen ei periaatteessa eroa "höyrysellon" soittamisesta yhtään. Perustatsi on melkolailla samanlainen. Niin ja oon 13 vuotta soittanu, niistä pari vuotta myös sähkiksellä. Sillä voi aivan hyvin soittaa klassistakin, mutta klassinen sello soveltuu siihen soundillisesti paremmin. Suurin ero onkin muotoilussa; Mun sähkis on sen verran rajusti muotoiltu, että se näyttää suurinpiirtein hirvikivääriltä :)

Kiertueella soitan sähköselloa seisaalleen, kunnon show-meiningillä, toisin kuin klassista, jota soitetaan aina istualtaan. Seisaalleen soittaminen on aivan h*lvetin vaikeaa, mutta oikeastaan eihän rock-musiikkia pidä soittaa istualteen. Saa olla melkoinen hurmio päällä että pystyy vetää livenä jonkun nopean rock-biisin soolon ylhäältä peukaloasemassa virheittä! ;)

Mut juu, käykääs tsekkaan http://www.eliaskahila.net Siellä on kans jokunen kuva tosta mun hirvikivääristä.
Jabbe
10.05.2003 11:13:14 (muokattu 10.05.2003 11:23:10)
Aika hemmetin nätti toi sähkösello. Hienoinpien soittimien joukossa mitä olen nähnyt. Nää on ainoastaan samassa sarjassa:

http://www.koistinenkantele.fi/fin/index.htm
http://www.warrguitars.com/
http://www.stick.com/

Jonkun tollasen jos sais niin sitä olis aika tyytyväinen... :)

EDIT: Muuten kuulostaa aika hyvältä toi sähkösello.
Fortune
10.05.2003 11:52:48

Eiks se ollu rummuissa? Ainiin: se soittaa kitaraa samalla!

Ai niinkö se olikin?

No either way, spektaakkeli on tulossa.

Ja minä siis soitan nyt viulua, joku muu saa ottaa bassotontin.
Notefix
10.05.2003 14:52:56

Eiks se ollu rummuissa?

Joo,...joka tapauksessa vituiks se menee kummallakin.
Lennu
10.05.2003 17:13:00

Joo,...joka tapauksessa vituiks se menee kummallakin.

Ei liity mitenkään asiaan, mutta pölähti mieleen:

Meillä oli toissapäivänä duunissa keskusradio rikki niin, että se vaan kiersi eli vinkui. No, se vaikeni pistämällä yhdessä toimipisteessä paino lähetysnapin päälle niin, että se jäi pohjaan.

Sieltä kuului sitten legendaarisia työsutkautuksia ynnä viheltelyä ja laulua. Yksi jäi mieleen: "vittu... ei niin pientä hommaa, ettei vituiksi menis."

Oli vaan hassua tilannehuumorina.
www.lennu.tk , www.whoax.tk
Muokattu 09.05.1975 18:44:26.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)