Aihe: Hyvää piuhaa nupin ja kaapin väliin thomannilta?
1
PoLFus
10.07.2005 18:12:14

Eli valmista piuhaa olen etsimässä n, 0.5 m - 1.5 m. Linkkiä!
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Jucciz
10.07.2005 18:47:31 (muokattu 10.07.2005 18:50:15)
Osta saman tien viisimetrinen niin voit tarvittaessa viedä kaapin mikitettäväksi toiseen huoneeseen, mutta voit säätää nuppia kätevästi sieltä, missä soitat. Noita valmispiuhoja ei Cordial+Neutrik -tavarana tunnu löytyvän juuri lyhyempinä.

http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_ctl_5_pp_prodinfo.html

Tuon mittaiset piuhat (ja kaikki muutkin piuhat kyllä) kolvataan yleensä itse. Ostat vaan liittimet ja metritavaraa ja teet just sen miitaisia kun tarvit. Niin minäkin tein. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Defactor
10.07.2005 18:57:09

...Ostat vaan liittimet ja metritavaraa ja teet just sen mittaisia kun tarvit. Niin minäkin tein. :)

Mistä sais halvimmalla pääkaupunkiseudulta?
Grabel
10.07.2005 22:35:12
Mistä sais halvimmalla pääkaupunkiseudulta?

Esim. Yleiselektroniikka tai Suomen huoltopalvelu (vai mikä se nyt on nykyään) myy Neutrikin laatuplugeja n. 3€/kpl. Yleiselektroniikasta kannattaa samalla ostaa kaapeliksi Taskerin erinomaista C128 -kaapelia (n. 1€/m) ja juotokset hopeatinalla niin kyllä kelpaa!

Vähän kun harjoittelee juotoksien tekoa, niin sitä alkaa luottaa enemmän omiin kaapeleihin kuin kaupan tekeleisiin. Juotos muuten on yleensä kaapelin heikoin lenkki, joten se kannattaa tehdä huolella!
Defactor
10.07.2005 22:50:38 (muokattu 10.07.2005 22:58:12)

Esim. Yleiselektroniikka tai Suomen huoltopalvelu (vai mikä se nyt on nykyään) myy Neutrikin laatuplugeja n. 3€/kpl. Yleiselektroniikasta kannattaa samalla ostaa kaapeliksi Taskerin erinomaista C128 -kaapelia (n. 1€/m) ja juotokset hopeatinalla niin kyllä kelpaa!

Vähän kun harjoittelee juotoksien tekoa, niin sitä alkaa luottaa enemmän omiin kaapeleihin kuin kaupan tekeleisiin. Juotos muuten on yleensä kaapelin heikoin lenkki, joten se kannattaa tehdä huolella!

Olis just nyt tarvetta parille instrumenttikaapelille (noin 3 metriä kumpikin). Eli siis Neutrikin plugit (mono vai stereo?) ja minkälaista kaapelia? Cordialia ei näemmä Yleiselektroniikassa myydä, muttä käykö tämä instrumenttikaapelina (http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … ;productCat=1331&productID=5965) ?

EDIT: Prkl! Enpä huomannut mitä kaapelin kohdalla luki:"Käyttökohteet: Kytkentä-, audio-, ja kitarakaapelina". =)

EDIT2: Jostain syystä ajattelen tällä hetkellä, että monoplugi on oikea. Siis tämä: http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … ;productCat=1165&productID=7531 Olenkin siis vastannut itse kaikkiin kysymyksiini. =) Korjatkaa mahdolliset väärät vastaukset.
Grabel
10.07.2005 23:07:48
EDIT: Prkl! Enpä huomannut mitä kaapelin kohdalla luki:"Käyttökohteet: Kytkentä-, audio-, ja kitarakaapelina". =)

EDIT2: Jostain syystä ajattelen tällä hetkellä, että monoplugi on oikea. Siis tämä: http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … ;productCat=1165&productID=7531 Olenkin siis vastannut itse kaikkiin kysymyksiini. =) Korjatkaa mahdolliset väärät vastaukset.

Defactor,

Joo, monoplugit (kokomusta on aina tyylikäs, itse suosin suoraa mallia)
Kaapeliksi aikaisemmin mainitsemaani Tasker C128 (on sähköisiltä arvoiltaan erinomaista ja väriltään mustaa)
Defactor
10.07.2005 23:16:20

Defactor,

Joo, monoplugit (kokomusta on aina tyylikäs, itse suosin suoraa mallia)
Kaapeliksi aikaisemmin mainitsemaani Tasker C128 (on sähköisiltä arvoiltaan erinomaista ja väriltään mustaa)

OK, sivuilta löytyi tuo Tasker, mutta vain mikrofonikaapelina (haitanneekohan tuo?). Eihän tuossa kai muuta eroa, kuin yksi johto lisää, joka pitää tunnistaa ja jättää juottamatta. No, pitäisi varmaan käydä paikan päällä (lattiassa varmaan lukee instrumenttikaapelit halvalla ja jalanjäljet oikealle hyllylle =)).
Grabel
10.07.2005 23:31:20
OK, sivuilta löytyi tuo Tasker, mutta vain mikrofonikaapelina (haitanneekohan tuo?). Eihän tuossa kai muuta eroa, kuin yksi johto lisää, joka pitää tunnistaa ja jättää juottamatta. No, pitäisi varmaan käydä paikan päällä (lattiassa varmaan lukee instrumenttikaapelit halvalla ja jalanjäljet oikealle hyllylle =)).

Juota ne kaksi vaipan sisällä olevaa kaapelia yhteen.
Jucciz
10.07.2005 23:57:52
Minulla oli ongelmia mikrofonikaapelin kanssa kitarapiuhakäytössä: piuhat kyllä toimivat, mutta kun johtoa heilutteli tai viskeli lattiaa vasten, kuului vahvistimesta rahinaa ja pauketta. Juotokset olivat hyviä ja kokeilin jättää kolmannen johtimen juottamatta sekä myös juottaa sen toisen johtimen "kaveriksi", mutta siltikin kaapeliin indusoitui(?) jotain häiriötä, hyvin luultavasti tuon kolmannen ylimääräisen johtimen takia.

Ilmeisesti jollain vippaskonsteilla on mahdollista tehdä mikkipiuhastakin toimivia ja häiriöttömiä kitarapiuhoja, mutta itse olen päätynyt ostamaan instrumenttipiuhaa, sillä se on varta vasten tehty tuohon hommaan. Eikä ole ollut mitään ongelmia sen koommin. Tämä vain sivuhuomautuksena. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Groove Man
11.07.2005 00:20:58 (muokattu 11.07.2005 00:22:42)
Minulla oli ongelmia mikrofonikaapelin kanssa kitarapiuhakäytössä: piuhat kyllä toimivat, mutta kun johtoa heilutteli tai viskeli lattiaa vasten, kuului vahvistimesta rahinaa ja pauketta. Juotokset olivat hyviä ja kokeilin jättää kolmannen johtimen juottamatta sekä myös juottaa sen toisen johtimen "kaveriksi", mutta siltikin kaapeliin indusoitui(?) jotain häiriötä, hyvin luultavasti tuon kolmannen ylimääräisen johtimen takia.

Ilmeisesti jollain vippaskonsteilla on mahdollista tehdä mikkipiuhastakin toimivia ja häiriöttömiä kitarapiuhoja, mutta itse olen päätynyt ostamaan instrumenttipiuhaa, sillä se on varta vasten tehty tuohon hommaan. Eikä ole ollut mitään ongelmia sen koommin. Tämä vain sivuhuomautuksena. :)

Samansuuntaiset kokemukset. Ja raaka-aineetkin oli ihan A-ryhmää. Syy voi olla toi kolmas piuha, en tiedä, mutta Cordial mainostaa myös (johtimen ja vaipan välissä) johtavan muovin hyvyyttä häiriöiden vähentämiseksi instrumenttikaapeleissa: "The additional coating with conductive plastic results in a significant noise attenuation".
Groove Man
11.07.2005 00:21:45 (muokattu 11.07.2005 00:22:01)
kämmi..
Grabel
11.07.2005 10:12:41
Jaa, itse en ole huomannut häiriötä C128 -kaapelia käytettäessä. Siinä on siis vaipan sisällä kaksi signaalijohdinta, jotka olen juottanut yhteen plugiin juottamisen yhteydessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)