Aihe: Tekniikka ongelmia..
1 2
Krice
09.07.2005 22:52:36

Oletteko joskus pyrkineet tai pyrittekö siihen, ettei mitään häiriöääntä kuulu, vaikka kyseessä on hyvin pieniä vikaääniä?

Varmaan jos nauhottaa soittoaan niin pienetkin häröäänet ärsyttää. Toki kaikki turhat huiluäänet ja muut osumat kieliin pitää osata dempata pois, tai siis ettei niitä syntyisi ollenkaan. Jos kielet helisee koko ajan ja huiluäänet vinkuu, niin kyllä siinä tekniikassa on jotain pulmia.
tähtivaeltaja
09.07.2005 23:53:48
Siis kun "tiluttelen" eli (tremolo pickingillä?) fyysisesti kolmella alimmalla kielellä niin plektra käteni ottaa tukea kolmen ylemmän kielen päältä onko tuo nyt oikeaoppista?

Se on täsmälleen oikea tapa. Itse olen soittanut koko ikäni noin ja soitan niinkuin kuka tahansa eli vitun hyvin ja saan pitää näppejäni siinä asennossa missä haluan.

Älä kuuntele liikaa neuvoja.
Clapton pitää plekua muuten peukalon ja keskisormen välissä. Itsekin alusta asti soitin noin, mutta vitin Tolonen vai mikä "guru" olikaan neuvoi kitaraoppaassaan että etusormea pellet.
Eli olisin yhtä harvinainen kuin Claptonkin nykyään. vihaan Tolosta.
tähtivaeltaja
10.07.2005 13:43:31
Mutta voisit olla huonompi kuin nykyään.

vain matti kyllönen tietää.
Squier sylissäni
10.07.2005 15:53:26
Varmaan jos nauhottaa soittoaan niin pienetkin häröäänet ärsyttää. Toki kaikki turhat huiluäänet ja muut osumat kieliin pitää osata dempata pois, tai siis ettei niitä syntyisi ollenkaan. Jos kielet helisee koko ajan ja huiluäänet vinkuu, niin kyllä siinä tekniikassa on jotain pulmia.

Sammutatko itse oikealla kädellä, vai onko vasemman käden tekniikka sellainen ettei näitä tule? Siis pikkauskäsi ja otelautakäsi, tieteski. Kun nostaa sormen nauhalta, niin helposti tulee sieltä se pieni huiluääni. Pitäisikö muullakin sormella sammuttaa, jotta niin ei kävisi? Vai pitäisikö yrittää siirtää sormea kauemmas itse nauhasta, jolloin myös huiluääni sammuisi? Siis kun painaa läheltä nauhaa, niin sammuttaessa kieltä siirtää sitä kauemmaksi, jotta huiluääni sammuu also.
Squier sylissäni
12.07.2005 22:24:15 (muokattu 13.07.2005 10:58:41)
Vastaisiko joku tälläisiin ehkä typeriin kysymyksiin...

1. Oletko opetellut esim. soinnut ja vitossoinut kiinnittäen huomion tuleeko hälyä kun nostat otteen kaulalta?

2. Käytätkö pikkauskättä sammuttamistöihin?

3. Tässä esimerkissä, miten sammutat vapaan D:n sillon kun sen ei kuulu soida?

a:|--5---3-------5---3h6---
d:|----0---0--0----0-----0-

ja virehän on dropped D ja biisi Mokoma - Kiellän itseni :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)