Grabel 08.07.2005 18:30:38 (muokattu 08.07.2005 20:26:20) | |
---|
Kumpi olisi tarkempi / parempi viritysmittari? Speksien mukaan kumpikin on ilmeisesti yhtä tarkkoja, mutta GT12:ssa olisi analoginen viisari (olisiko se siis käytännössä tarkempi?).. |
MyssyE 08.07.2005 22:16:04 | |
---|
Lähes kaikki viritysmittarit tekevät työnsä aika samantasoisesti. Analogisen ja Digitaalisen mittarin erot on lähinnä makuasioita. Itse sanoisin analoginen tai digitaalinen. |
Grabel 08.07.2005 22:53:13 | |
---|
Jaa.. itse olen siinä uskossa että mittarilla on väliä. Ainakin nykyinen Boss TU-80:seni on epätarkka -> korvalla pystyy erottamaan viremuutokset, vaikka ko. mittari ilmoittaa vireen pysyvän samana. |
Explorer 08.07.2005 23:03:16 | |
---|
Jaa.. itse olen siinä uskossa että mittarilla on väliä. Oikeassa olet, monet mittarit näyttävät ihan mitä sattuu. Hyvä mittari voi olla analoginen tai digitaalinen, toteutustapa kun ei määrää tarkkuutta. New Millennium Cyanide Christ. |
ebuman 08.07.2005 23:45:33 | |
---|
Melkein off-topic: Luulisi, että nuo analogiset ei välttämättä kestä niin hyvin, kun ne viisarit on silleen herkkiä, liikkuvia osia. En tosin kyllä mene heti niitä heikoiksi väittämään. Isällä ollut vuuuosia semmonen analoginen Arion-merkkinen viritin ja hyvinhän tuo pelittää. (en tosin siitä käytön määrästä osaa mitään sanoa) "Show business is my life!"
-Derek Sherinian |
JLM 09.07.2005 10:40:45 | |
---|
Noista kahdesta ottaisin DT-10:n ihan sen takia että se on pedaalimallinen ja helposti luettavissa kauempaakin. Tuosta toisesta versiosta ei ole kokemuksia mutta DT-10 vaikutti tarkalta ja rakenteensa puolesta erittäin jämerältä. Pistin ostoslistalle. |
Grabel 09.07.2005 22:00:06 | |
---|
Vertailin kaupassa DT-10:tä ja OT-12 malleja siten, että kummatkin olivat kytkettynä samanaikaisesti yhteen ja samaan kitaraan (OT-12 on siis toteutukseltaan samanlainen analoginen mittari kuin GT12. Kaupassa ei ollut GT12 -mallia saatavilla.) Pikaisen testailun jälkeen totesin OT:n olevan analogisen neulan ansiosta tarkempi kuin DT. DT:n ledit toimivat portaittain toisin kuin OT:n viisari. OT-12 lähti sitten matkaan.. Analogia rules! |
Ite ottaisin semmosen missä on sekä analoginen että ledit (tai siis semmonenhan mulla jo onkin.) Nauhotushommissa kattoo neulasta ja sitten voi heittää a/b boksin perään efektilautaan jos keikalla tai reeneissä tarttee ja pistää ledeistä "vähän sinnepäin" sen vireen. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Grabel 10.07.2005 11:20:38 | |
---|
Hannu H., No tuollainen olisi tietenkin hyvä! Eli mikä mittari on kyseessä? |