baron 08.07.2005 19:19:32 (muokattu 08.07.2005 19:21:23) | |
---|
Lista näyttää nyt tämmöiseltä: 1. Ranskalaiset korot Am 2. Sua lemmin, kuin järjetön mä oisin D 3. Kultainen nuoruus C 4. Saimaan valssi C 5. Jätkän humppa Dm 6. Odessa Cm 7. Paratiisi Am 8. Tuuli tuo, tuuli vie Am 9. Satumaa Dm 10. Yö saaristossa Em 11. Silmät tummat Gm 12. Tammerkoski Em 13. Sulamith Dm 14. Heili Karjalasta Cm 15. Pieni polku Cm 16. Kaksi kolpakkoa, neiti C 17. Yön väistyessä Am 18. Charade Gm 19. Balladi Olavinlinnasta Em 20. Yö kerran unhoa annoit Em Kun kukaan ei reagoinut niin otin vapauden merkata sävellajit. Protestoikaa vapaasti, muutoksia ei tule! .-)) "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Tankero 08.07.2005 22:54:45 | |
---|
Tämä ei ollut sitten naljailua, oon kuullu sen suostuneen hurjempiinkin ideoihin vapaa-aikana. Olishan se komeaa, jos pieni polku kajahtais oopperaäänellä. Pieni polkuhan on aina komea. |
Sertzo S 09.07.2005 07:33:02 | |
---|
Lista näyttää nyt tämmöiseltä: 1. Ranskalaiset korot Am 2. Sua lemmin, kuin järjetön mä oisin D 3. Kultainen nuoruus C 4. Saimaan valssi C 5. Jätkän humppa Dm 6. Odessa Cm 7. Paratiisi Am 8. Tuuli tuo, tuuli vie Am 9. Satumaa Dm 10. Yö saaristossa Em 11. Silmät tummat Gm 12. Tammerkoski Em 13. Sulamith Dm 14. Heili Karjalasta Cm 15. Pieni polku Cm 16. Kaksi kolpakkoa, neiti C 17. Yön väistyessä Am 18. Charade Gm 19. Balladi Olavinlinnasta Em 20. Yö kerran unhoa annoit Em Kun kukaan ei reagoinut niin otin vapauden merkata sävellajit. Protestoikaa vapaasti, muutoksia ei tule! .-)) Sertzo hyväksyy tämän listan omalta osaltaan ja kuittaa. |
Lista näyttää nyt tämmöiseltä: 1. Ranskalaiset korot Am 2. Sua lemmin, kuin järjetön mä oisin D 3. Kultainen nuoruus C 4. Saimaan valssi C 5. Jätkän humppa Dm 6. Odessa Cm 7. Paratiisi Am 8. Tuuli tuo, tuuli vie Am 9. Satumaa Dm 10. Yö saaristossa Em 11. Silmät tummat Gm 12. Tammerkoski Em 13. Sulamith Dm 14. Heili Karjalasta Cm 15. Pieni polku Cm 16. Kaksi kolpakkoa, neiti C 17. Yön väistyessä Am 18. Charade Gm 19. Balladi Olavinlinnasta Em 20. Yö kerran unhoa annoit Em Kun kukaan ei reagoinut niin otin vapauden merkata sävellajit. Protestoikaa vapaasti, muutoksia ei tule! .-)) Niin asiahan ei minulle mitenkään kuulu,mutta..."Yö Saaristossa" ja em ei toimi,jos se mennään laulamalla...on aikamoista Marko Putkonen-osastoa,sano;-) Mä oon laulanut sitä aasta,mutta gm vois olla paree,menee aika korkeelle siinä b-osassa tuo am:-) EDIT naiselle kyllä sopii tuo em,ja taitaa olla jopa originaali sävellaji,mulla on joku lappu tosta välistä myös... humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
klunssila 09.07.2005 18:21:10 | |
---|
Niin asiahan ei minulle mitenkään kuulu,mutta..."Yö Saaristossa" ja em ei toimi,jos se mennään laulamalla...on aikamoista Marko Putkonen-osastoa,sano;-) Mä oon laulanut sitä aasta,mutta gm vois olla paree,menee aika korkeelle siinä b-osassa tuo am:-) EDIT naiselle kyllä sopii tuo em,ja taitaa olla jopa originaali sävellaji,mulla on joku lappu tosta välistä myös... Meille tulee solistiksi Marko Putkonen ja tytöt. Eiks silloin eemeli-molli oo just hyvä ;) Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla! |
Riksteri 09.07.2005 19:56:48 | |
---|
Biisilista vaikuttaa mielestäni kovin molli- ja melankoliapainotteiselta. Miten ohjelmistoa voisi piristää? Eikö edes yksi pari rokettirollia mahtuisi joukkoon, tai vaikkapa tangoa duurissa? Jotain peruslattareitakin voisi yhden parin ottaa ja samaten jotain tuolta kansantanssiosastolta? |
baron 09.07.2005 20:29:04 (muokattu 09.07.2005 21:19:08) | |
---|
Biisilista vaikuttaa mielestäni kovin molli- ja melankoliapainotteiselta. Miten ohjelmistoa voisi piristää? Eikö edes yksi pari rokettirollia mahtuisi joukkoon, tai vaikkapa tangoa duurissa? Jotain peruslattareitakin voisi yhden parin ottaa ja samaten jotain tuolta kansantanssiosastolta? Metsämökin tonttu? Valtatie 66? Joku settivastaava ottaa kantaa. Sway? Perfidia? Edit: Toisaalta settilista on tasapainoinen kokonaisuus kaikkine mollivoittoineen ja kuluneine piiseineen että kyllä se mulle kelpaisi sellaisenaan. Jos sitä aletaan viilata 10-20 erilaisella maulla, niin siitä ei tule loppua. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Riksteri 09.07.2005 21:34:13 | |
---|
Lista näyttää nyt tämmöiseltä: 1. Ranskalaiset korot Am 2. Sua lemmin, kuin järjetön mä oisin D 3. Kultainen nuoruus C 4. Saimaan valssi C 5. Jätkän humppa Dm 6. Odessa Cm 7. Paratiisi Am 8. Tuuli tuo, tuuli vie Am 9. Satumaa Dm 10. Yö saaristossa Em 11. Silmät tummat Gm 12. Tammerkoski Em 13. Sulamith Dm 14. Heili Karjalasta Cm 15. Pieni polku Cm 16. Kaksi kolpakkoa, neiti C 17. Yön väistyessä Am 18. Charade Gm 19. Balladi Olavinlinnasta Em 20. Yö kerran unhoa annoit Em Kun kukaan ei reagoinut niin otin vapauden merkata sävellajit. Protestoikaa vapaasti, muutoksia ei tule! .-)) 16 mollia per 20 biisiä? Jos vielä ajatellaan noiden neljän ei-mollin sanoituksien olevan yleensä ottaen surullisia ja mollivoittoisia ... Mikä tätä kansaa vaivaa? |
baron 09.07.2005 22:03:07 | |
---|
16 mollia per 20 biisiä? Jos vielä ajatellaan noiden neljän ei-mollin sanoituksien olevan yleensä ottaen surullisia ja mollivoittoisia ... Mikä tätä kansaa vaivaa? Suomalainen perusluonne? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Riksteri 09.07.2005 22:15:55 (muokattu 09.07.2005 22:18:09) | |
---|
Suomalainen perusluonne? = molli-esa? Sviddu kun -yrpii tuo jatkuva mollissa rypeminen. Jotenkin sitä tuntee itsensä saastuneeksi monien tanssien molllien jälkeen .. ed. kirjoitusvihre |
WanhaWetäjä 10.07.2005 13:37:33 (muokattu 10.07.2005 13:38:48) | |
---|
Meille tulee solistiksi Marko Putkonen ja tytöt. Eiks silloin eemeli-molli oo just hyvä ;) Toimii;-) Jos näin käy,niin tuo esitys pitää ehdottomasti tallentaa,tuollaista pääsee todella harvoin kuulemaan:-) Toki joku paikalla oleva bassolaulajakin käy,jos Marko ei pääse...ja varmaan oopperan kuorosta löytyisi kolme mimmiä taustalauluun. Koko tapahtuman lähes spektaakkelimaisuuden ja ainutlaatuisuuden vuoksi se pitäisi kokonaisuudessaan tallentaa jälkipolville,kenties opetusmielessä ja varoittavana esimerkkinä humpan turmelevasta vaikutuksesta soittajiin...ja kannattaa lähestyä esmes MTV 3:n 10 uutisia, loppukevennykseen tuo sopisi kuin haitari humppaan;-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
baron 10.07.2005 13:41:32 | |
---|
Toimii;-) Jos näin käy,niin tuo esitys pitää ehdottomasti tallentaa,tuollaista pääsee todella harvoin kuulemaan:-) Toki joku paikalla oleva bassolaulajakin käy,jos Marko ei pääse...ja varmaan oopperan kuorosta löytyisi kolme mimmiä taustalauluun. Koko tapahtuman lähes spektaakkelimaisuuden ja ainutlaatuisuuden vuoksi se pitäisi kokonaisuudessaan tallentaa jälkipolville,kenties opetusmielessä ja varoittavana esimerkkinä humpan turmelevasta vaikutuksesta soittajiin...ja kannattaa lähestyä esmes MTV 3:n 10 uutisia, loppukevennykseen tuo sopisi kuin haitari humppaan;-) Mun ymmärtääkseni taidolla laadittu tiedoitusvälinetiedote STT:lle saa tilaisuuden ylittämään uutiskynnyksen. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Sertzo S 11.07.2005 11:58:47 | |
---|
Duuribiiseistä ehdottaisin Puuseppä-humppaa! Kyllä listaa voidaan päivittää vielä jonkin aikaa tarvitessa iloisemmaksi, mutta jokin deat-line on oltava ennen 05.08.05 alkavaa tapahtumaa. |
manjaana 11.07.2005 14:38:18 | |
---|
= molli-esa? Sviddu kun -yrpii tuo jatkuva mollissa rypeminen. Jotenkin sitä tuntee itsensä saastuneeksi monien tanssien molllien jälkeen .. ed. kirjoitusvihre Mix saastuneex?? Elossa ja lujaa |
klunssila 13.07.2005 09:47:29 | |
---|
Kyllä listaa voidaan päivittää vielä jonkin aikaa tarvitessa iloisemmaksi, mutta jokin deat-line on oltava ennen 05.08.05 alkavaa tapahtumaa. dead-line, hmm... Vanha hyvä sanonta pätee tässäkin: koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa biisiä, ei edes kesken biisin. nimimerkillä: "kokemusta on" Omassa kuvassa taitelija Lumivaara (Trio Vuoksenkaislat) ansaitulla tauolla! |
Sertzo S 13.07.2005 11:46:44 (muokattu 13.07.2005 11:47:37) | |
---|
dead-line, hmm... Vanha hyvä sanonta pätee tässäkin: koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa biisiä, ei edes kesken biisin. nimimerkillä: "kokemusta on" Joo, kesken valitun biisin alkaakin yllättäen miltei loputon biispotpuri mistä rallista milloinkin ja codassa kohdataan, jos tavataan. ;9 |
El Condor 13.07.2005 12:10:59 | |
---|
Vanha hyvä sanonta pätee tässäkin: koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa biisiä, ei edes kesken biisin. Aiheeseen etäisesti liittyen: esim. laulajaa voi ohjeistaa vaikkapa siten, että - Vedetääs kuule tää biisi sillä lailla, että alotetaan D-mollissa ja moduloidaan kymmenennen tahin puolivälissä F-molliin. B-osa vedetään sitten 5/4-tahtilajissa ja viimesen soinnun päälle laulat miikkaysin. - Tota noin, emmää oo ihan varma, osaanko... - Mitä sää ny puhut, onnistuhan se eilenkin! Vanhahan tämä on... "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
half 14.07.2005 23:13:39 | |
---|
Mikä tätä kansaa vaivaa? Hiilihappo Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
isojussi 14.07.2005 23:48:54 | |
---|
Pyytäkää Matti Salminen kollottamaan pari biisiä. Sehän on tehny jonkun tangolevynkin... Rykäs tänään komeesti Kuubalaisen serenadin ja Nuoruustangon. Syöppö kehu, että Matilta irtoo melkonen repertuaari biisejä Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
pekkajau 14.07.2005 23:51:52 | |
---|
Missäs fidussa on "Yö Ältailla" ja samalla siinä se ankara "Geemollin" kutsu? Kirjoitin mitä kirjoitin! |