lethereberock 09.07.2005 07:42:48 | |
---|
Eräs tuttuni on ostamassa rumpuja noin 500 eurolla, mutta ei tiedä mitään niistä,joten voisitteko kertoa mitä niissä pitäs kattoa kun on ostamassa ja vaikka suositella hyviä settejä tossa hintaluokassa.kiitos "Guitar solos are icing on the cake, but you gotta have a cake, man."
Zakk Wylde |
Torilta. 500 ei saa edes swinkkuja uutena. Käytetyt, jotkut kivat.... Minä tiedän - siis pelkään ! |
starclassic 09.07.2005 11:12:53 | |
---|
Jos on itse aloittelija, eikä ole ollut rumpujen kanssa tekemisissä, niin suosittelen että ottaa ostoreissuun mukaan sellaisen henkilön, joka tietää asiasta. Setti saattaa näyttää ihan ok noin päältä, mutta esim. viritysruuveissa tai virvelin koneistossa saattaa olla vikaa, mikä kyllä varmasti haittaa soittamista. Symbaaleissa kannattaa ainakin reunat tarkastaa, mahdollisesti myös profiili (laittaa tasaiselle pinnalle, niin näkee ettei symbaali ole käyrä) ja keyhole. Pedaali ja haikkateline kannattaa myös testata, että ne edes toimii oikein, haikat pysyy auki jne. Tuossa nyt on alkua... Toistoja, toistoja, toistoja. |
Magiz 09.07.2005 11:34:39 (muokattu 09.07.2005 11:35:26) | |
---|
tosiaan, ostoksille kannattaa ottaa mukaan joku joka tietää mistä on kysymys. aika harvassa on kyllä sellaiset setit, mitkä saisi 500€ peltien kanssa. ellei pellit ole jotain paiste 302, tai jotain headlinerlaatua.. mutta jos pellit ei ole pakolliset saada siihen setin mukaan, ni torilta löytyy varmaan useampiakin. esimerkiksi taman rockstareja. itse olen myymässä omiani pois 700€. Rummut ja niiden soitto on taidetta. |
Bacchus 09.07.2005 11:44:25 | |
---|
tosiaan, ostoksille kannattaa ottaa mukaan joku joka tietää mistä on kysymys. aika harvassa on kyllä sellaiset setit, mitkä saisi 500€ peltien kanssa. ellei pellit ole jotain paiste 302, tai jotain headlinerlaatua.. mutta jos pellit ei ole pakolliset saada siihen setin mukaan, ni torilta löytyy varmaan useampiakin. esimerkiksi taman rockstareja. itse olen myymässä omiani pois 700€. Sikahinta rockstareista, ei pahalla.=D Riippuen tietenkin mitä tulee mukaan. Kannattaa seurata aktiivisesti käytettyjen rumpujen myyntipalstoja, esim. m.netin toria. Voi tehdä hyviä löytöjä. Aloittelijalle passeleita settejä vois olla esim. Pearl Export tai jo mainittu Tama Rockstar, jonka on vuoden alusta korvannut Superstar-sarja. Haulla löytää paljon vinkkejä siihen, mitä käytetyistä rummuista kannattaa ehdottomasti tsiigata. "The true artist is a man who believes absolutely in himself, because he is absolutely himself." -Oscar Wilde |
Magiz 09.07.2005 12:13:50 | |
---|
Sikahinta rockstareista, ei pahalla.=D Riippuen tietenkin mitä tulee mukaan. heh! :D on kyl törkee hinta, mutta rahantarve on paha. mutta setti on täydellinen. eli jos omasta takaa löytyy pellit, ni pääsee heti soittamaan. ständit on haikalle, kahelle crashille ja ridelle. virppakin on taman rockstar, ja sillekin ständi.. jos itse tuota pakettia olisin ostamassa, maksaisin siitä korkeintaan 600€, mutta koska myyn tätä settiä kaverin puolesta, ni pakko pitää hinta sen toiveiden mukaan.. Rummut ja niiden soitto on taidetta. |