Aihe: Black Sabbath Suomeen?
1 2 3 4 523 24 25 26 27
meanbone
07.07.2005 01:22:50
Aivan mahtava keikka. Luultavasti paras ikinä todistamani. Koko setti oli sellaista ilotulitusta, että oksat pois. Kun Black Sabbath räjähti soimaan tuli kylmät väreet. Ei ole ikinä tullut koettua vastaavanlaista tunnelmaa. Sleeping Villagessa olin kuulevinani Ozzynkin äänessä sellaista värinää, että kuullosti kuin mies olisi itsekin ollut kovasti liikuttunut. Yksi Iommin plektra tarttui mukaan. Mutta tosiaankin epätodellisen tuntuinen keikka.
I'm gonna take you to the bank, Senator Trent. To the blood bank! -Steven Seagal - Hard To Kill
Angus
07.07.2005 07:31:45

mutta - olenko sitten liian vanha vai mikä on kun mun korviin suorastaan sattui se kitarasoundi. se pukkas liian kovaa, yksinkertaisesti.ja peitti alleen rummutkin, näytti kuin ward olisi ollut ajoittain ihan pihalla mutta se johtui vain siitä että se soitto ei kuulunut kitaran takaa. eli en ihmettele jos joku piteli korviaan kun itsekin jouduin laittamaan tilkettä korviini.

Ei vaan kitara ja laulu olivat tarpeeksi kovalla, basso ja rummut liian hiljaisella.

Ja kuten tuolla aiemmin jo puhuttiin, ei se Wardin "pihalla oleminen" kyllä johtunut siitä, että hänen monitoristaan kuuluisi vain kitara helvetin kovalla (tuskinpa näin oli).
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Dunga
07.07.2005 09:36:25
Ai niin. Olenko aivan sokea, kun en nähnyt Ozzyn näyttävän kertaakaan sarvimerkkiä?

Tätä en itsekään nähnyt (olin tosin helkkarin kaukana) mutta kiikareilla tihrustaessa huomasin hänen tekevän ristin merkin rintaan Black Sabbathin aikana. Kaukaa näytti myös että Wardillakin rullasivat biisien sanat läppärillä edessään? Jännältä vaikutti myös Iommin paikka muihin verrattuna, mestari omassa kulmassaan. Hitto kun ketuttaa etten kehdannut kameraa kuskata mukaan, edessä räpsittiin niin makoisan näköisiä kuvia...
Oh man, I shot Marvin in the face. IMIK #4 [Kyllä lähtee]
Vasenniplaaja
07.07.2005 12:31:48
Noh sehän oli joku onnettomuus ja sormen päät kaiketi lähti veke tai jotain. Emmä sitä tarkkaan tiedä.

Juurikin näin. Sillä epäilin tuota sormien tuntoa kun miehellä on nyt kumiset sormenpäät.

Tätä en itsekään nähnyt (olin tosin helkkarin kaukana) mutta kiikareilla tihrustaessa huomasin hänen tekevän ristin merkin rintaan Black Sabbathin aikana.

Ihan totta? Cool.

Hitto kun ketuttaa etten kehdannut kameraa kuskata mukaan, edessä räpsittiin niin makoisan näköisiä kuvia...

Tuo jäi kyllä vituttamaan myös meikäläistä. Eipä siellä tosin pahemman pitin aikana olisi uskaltanut kameraa käyttää...
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
Angus
07.07.2005 13:13:46

Tuo jäi kyllä vituttamaan myös meikäläistä. Eipä siellä tosin pahemman pitin aikana olisi uskaltanut kameraa käyttää...

Oliko siellä pittikin vai?
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Ben_D
07.07.2005 13:16:18

Oliko siellä pittikin vai?

Black Sabbath ja pit ;)
mungiisi
07.07.2005 14:31:20
Aivan törkeen LOISTAVA keikka!

Soulflysta en oikein osaa sanoa mitään, vanhasta Sepulturasta pidän, mutta niiden soundi oli vähän mitään sanomaton. Rummut, basso ja laulu kuului, soolokitara välillä. Ihan ok biisejä vetivät, Roots Bloody Roots oli tosi hyvä, reggae-biisi aivan sairaan hyvä :).

Sitten sabbathiin,

Siinä oli tunnelma katossa ku Ozzy veti introa mikin kautta, ja kunnes herrat asteli lavalle, aijai...
Ekan biisin ajan porukka seisoi istumakatsomossa, missä olin itse siis.
Sen jälkeen alkoi kyrpiä kun ei kokoaikaa jaksanut seistä, joku kaveri siinä seisoi edessä ekan 3-4 biisin ajan eikä istuma pyynnöistä huolimatta suostunu istumaan, vaan haistatteli ja näytti keskisormea, johonkin se siitä sit lopulta lähti.
Kova keikka, ei voi muuta sanoa.
Saivathan ne järjestysmiehetkin osansa vedestä ;)
ozz3
07.07.2005 15:03:14
Saivathan ne järjestysmiehetkin osansa vedestä ;)

Oli aivan loistavaa tilannekomiikkaa kun Ozzy hiippaili psykoilmeen kanssa isohkon kaappijärkkärin taakse ja pamautti pari litraa kylmää vettä niskaan. Hymy nousi järkkärin huulille aika nopeasti :)
ozz3 kuittaa.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
Flick
07.07.2005 20:49:50

Kastuiko muuten siellä eturivissä ihan kunnolla? mietin vaan että jos 10 litran sanko tulee suunnilleen parin ihmisen päälle niin siinä on roleksit ja kamerakännykät vaarassa :D mutta se riski on otettava sapatin vuoksi.

Tulihan tuota vettä niskaan, mutta se oli todellakin vain hyvä asia, virkisti aivan älyttömästi siellä saunassa.
Mies joka on juonut olutta samasta tuopista Zakk Wylden kanssa :)
Jaba
07.07.2005 20:55:36
Iommi on todellakin riffien ja tyylin mestari.
Jormaakin kiinnostaa.
terone
07.07.2005 23:05:18
Ei vaan kitara ja laulu olivat tarpeeksi kovalla, basso ja rummut liian hiljaisella.

Ja kuten tuolla aiemmin jo puhuttiin, ei se Wardin "pihalla oleminen" kyllä johtunut siitä, että hänen monitoristaan kuuluisi vain kitara helvetin kovalla (tuskinpa näin oli).

ei kun minä tarkoitin että MINÄ en kuullut wardin soittoa, jolloin luulin että se ei soita siellä ollenkaan. enhän minä sitä tiedä mitä hän kuuli mutta sen tiedän että minä kuulin vain kitaraa ja laulua. tai kuulin tietenkin muutakin mutta olisin halunnut kitaran soivan aavistuksen hiljempaa ihan vain soundien selkiyttämisen puolesta.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
Angus
08.07.2005 00:09:24

ei kun minä tarkoitin että MINÄ en kuullut wardin soittoa, jolloin luulin että se ei soita siellä ollenkaan. enhän minä sitä tiedä mitä hän kuuli mutta sen tiedän että minä kuulin vain kitaraa ja laulua. tai kuulin tietenkin muutakin mutta olisin halunnut kitaran soivan aavistuksen hiljempaa ihan vain soundien selkiyttämisen puolesta.

Niin mä taas meinasin, että rumpuja ja bassoja olisi pitänyt tuoda ylöspäin, eikä laskea kitaraa rumpujen & basson tasolle. Muuten olis mennyt volumet aivan liian hiljaselle.
terone
08.07.2005 03:12:55
ok. ehkä se ei sitten olisi sattunut niin pahasti korvaan se kitarakaan. mutta kai tässä vaikuttaa jo sekin että olen ollut kohta 10v töissä aika meluisassa paikassa .
ihan hauska sinänsä se että kun olimme menossa omille paikoillemme juuri kun lämppäribändi aloitti niin ei kuin ympäri ja pois vaan . hirveetä möykkää. ei iskenyt yhtään.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
thrashmetallisti
08.07.2005 14:36:30

Tulihan tuota vettä niskaan, mutta se oli todellakin vain hyvä asia, virkisti aivan älyttömästi siellä saunassa.

Aivan totta. Siinähän sai huutaa aivan saatanasti että Ozzy heittäisi sitä vettä. Kyllä Sabbathin miehistä näki että nauttivat edelleen soittamisesta.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Paperilyhty
08.07.2005 18:26:10
Keikka oli oikein hyvä. Vähän tunnelmaa latisti alussa joku sisäsiittoinen kusipää,joka tuli uhkaamaan turpsaunalla,jos en panisi persettäni penkkiin.Paskatko sitä ny Sabbathin aikana kukaan istuu?! Jos ei kunto kestä,niin voisi mennä lääkärille perklö.--

I couldn't agree more! Ei tarvi tulla pilaamaan toisten keikkaa, jos on niin vaikeaa. Ahdisti aivan suunnattomasti omakin katsomoni, jossa oli kyllä suurimmaksi osaksi niiiiin tylsää porukkaa, ettei uskoisi (paitsi minä ja kaverini tietysti ;). Yksikin pariskunta kiikareineen näytti siltä, kuin olisivat olleet linturetkellä. Vieressäni oli lisäksi todella ärsyttävä mies, joka leikki koko ajan kännykällään ja röyhkeyden huippu oli se, kun tyyppi tökki kesken hienon hevimeiningin minua selkään ja koetti ottaa kuvaa siihen kirottuun puhelimeensa. Meinasin ihan oikeasti lyödä. Tämä herra myös vei paikkani, mutta se ei ilmeisesti ollut täysin hänen vikansa, koska koko rivi istui yhden paikan liian "reunassa", tai miten sen nyt selittäisi. Siirryin siinä sitten viereiselle, tyhjäksi jääneelle paikalle hyppimään. Toivottavasti en häirinnyt kenenkään istumista.

Oli todellakin hieman ristiriitainen olo siinä, kun yritin olla mukana - ja olinkin, Sabbath oli tajuttoman kova ja kappaleet toimi ihan täysillä - mutta samaan aikaan oli hirveä v*****s päällä. Uskon hiipuessa tarvitsi onneksi vain vilkaista mosh pitiin, mistä sai henkistä tukea. Samoin muutamalta muulta lähikatsomoissa moshailleilta. Se oli kuitenkin BLACK SABBATH.

En voi uskoa, miten cool Tony Iommi on, ja Geezerin bassottelua jäin ihmettelemään monestikin, kyllä sen arvostus nyt nousi. Mister Bill Ward jaksoi todellakin paukuttaa (tosin välillä olin kuulevinani jotain outoa..?) ja Ozzy on maailman paras tyyppi! Suurella yleisöllä on hänestä täysin väärä mielikuva.
Ozzyhan oli kovemmassa vedossa kuin yleisö! ;P

...Wow, se todellakin oli Black Sabbath, ja minä näin ne. Aivan selvästi yksi elämän kohokohdista.

Kyllä, keikka oli mahtava! m/

e:ai niin, täällä ei näy hevimerkki
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Qsysi
08.07.2005 22:31:40
EDIT: Kuuluiko muiden korviin ennen keikkaa ilmoille päästetyt Halford/teräsbetoni huudot, parikin kertaa tuli repeiltyä, kunnes men vähän överiksi :)

kyseinen herra istui vieressäni ja vanha viina haisi siitä 8 metrin päästä aivan selvästi oisitte nähy ku jätkä moshas ni hiki vaa lens ja huuto jatku koko keikan ajan :D

Joo, tämä äijä huusi ensin johon sitten joku, joka ei siis missään nimessä kuulunut minun seurueeseeni, huusi takaisin samat ja sitten sitä jatkuikin jonkin aikaa... :)

Itte loin yhteyden jonkun muun kanssa jonka kanssa vislasin kilpaa keuhoni pihalle. Löytyykö hän myös täältä? paljasta itsesi!
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma pastilli kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
Angus
09.07.2005 02:03:20

Uskon hiipuessa tarvitsi onneksi vain vilkaista mosh pitiin, mistä sai henkistä tukea.

En kyllä jaksa uskoa, että tuolla mosh pittiä oli ollenkaan. Vai olenko aivan väärässä? Itse en moista toimintaa havainnut ja epäilen vahvasti, että ei varmasti ollut.
Jaba
09.07.2005 14:59:08
Miten niin eivät kyseiset herrat tulisi enään Suomeen? Kerta näyttivät nauttivan vielä esiintymisestä, ja saivat kunnon aploditkin, niin kyllä minä ainakin elän siinä toivossa että tulevat vielä ensi vuonnakin...
Jormaakin kiinnostaa.
Bassolow
09.07.2005 16:32:53
Kyllä niin kovassa kunnossa olivat, etten yhtään ihmettelisi vaikka tulisivat uudestaankin. Varsinkin jos onnistuvat uuden levyn julkaisemaan.
Hassu Iron Maideniin liittyvä oma kuva.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)