Aihe: Audacity ja aloittelijan ongelmia
1
Leigher
04.07.2005 19:23:25
Hei,
koneellani on Audacity-ohjelma, jolla olisi tarkoitus ainoastaan nauhoittaa laulua midi-tiedoston päälle. Olen totaalinen ummikko tällaisten ohjelmien kanssa, eikä ohjelman ohjeestakaan ollut apua. Tietokoneellani on käsittääkseni sisäänrakennettu äänikortti, control panelista löytyi SoundMax 3.0 -kuvake, lienekö se sitten se :/. Koetin nauhoittaa pelkkää ääntä, mutta en onnistunut edes siinä.

Olisin kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa tämän ohjelman käytössä, tai neuvoa jonkin yksinkertaisemman ohjeman tuon laulun midin päälle tallennukseen.
lindo
07.07.2005 20:09:50
Kokeile vaikka ekaksi Windowsin mikseristä, sieltä missä lukee LINE IN, siihen rasti.
(start>run>accessories>entertainment>volume control)
(sama suomeksi)
Löytyy myös yleensä sieltä alapalkista oikeelta, missä kellokin on.
I don't belive anything, if i don't see it first
risto
08.07.2005 02:24:49 (muokattu 08.07.2005 02:26:05)

Hei,
koneellani on Audacity-ohjelma, jolla olisi tarkoitus ainoastaan nauhoittaa laulua midi-tiedoston päälle. Olen totaalinen ummikko tällaisten ohjelmien kanssa, eikä ohjelman ohjeestakaan ollut apua. Tietokoneellani on käsittääkseni sisäänrakennettu äänikortti, control panelista löytyi SoundMax 3.0 -kuvake, lienekö se sitten se :/. Koetin nauhoittaa pelkkää ääntä, mutta en onnistunut edes siinä.

Olisin kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa tämän ohjelman käytössä, tai neuvoa jonkin yksinkertaisemman ohjeman tuon laulun midin päälle tallennukseen.

Soittaako Audacity midiä? Oisko niin että vain audiota?

Tarviit siis ohjelman joka soittaa midiraitaa. Jos äänikorttisi on full duplex se pystyy ainakin periaatteessa äänittämään samalla kun soittaa. Paras olisi hankkia jokin sekvensserisofta joka ymmärtää sekä midiä että audiota.

EDIT: Tuossahan on FAQ lue sieltä.
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
Leigher
08.07.2005 18:38:19 (muokattu 08.07.2005 18:41:29)
Lindo, en ohjeellasi löydä tuollaisia asetuksia, mutta line in on rastitettu ja äänenvoimakkuus on säädetty keskikohtaan, jos se oli tarkoitus säätää tuosta soundmaxin alapalkin kuvakkeesta.

Risto, en ymmärrä käyttämiäsi käsitteitä, koska olen ummikko. FAQin lukeminenkaan ei auta :D Osaisitko vääntää minulle rautalangasta, neuvoa minkänimisellä, Yksinkertaisella ohjelmalla pystyisin täyttämään tarpeeni?
Leigher
29.07.2005 13:07:48
Millaisen sekvensserisoftan tarvitsisin?
krushing
29.07.2005 13:35:29

http://www.tweakheadz.com/how_to_get_started_with_midi.html

Suosittelen lukemaan läpi, luulis selviivän noi perushommat. Tuolla on muutenkin paljon hyviä just näitä ns. rautalangasta väännettyjä tutoriaaleja.

Sekvensseriä valitessa kannattaa vähän kelailla mitä sillä tulee tekemään, mimmoisia featureita kaipailee ja sitten imaista demot kaikista tarjokkaista ja tsekata mikää sopii omalle tekotavalle parhaiten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)