Aihe: Orange vai marsu..
1 2
Jucciz
27.06.2005 08:50:45
Evo?

"Et osaa" jos ei ENGL kiihota?

Minä keksin kymmenen sopivampaa ja kauniimpaa vahvistinta omiin tarkoituksiini kuin nuo ENGLin tylsän näköiset (ja kuuloiset) hevinupit.

Ei provo vaan makuasia.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Invader
27.06.2005 13:34:22
Minä keksin kymmenen sopivampaa ja kauniimpaa vahvistinta omiin tarkoituksiini kuin nuo ENGLin tylsän näköiset (ja kuuloiset) hevinupit.

Niin, tässä threadissa ei kuitenkaan sinun käyttötarkoituksillasi ole paljoakaan merkitystä.

Sillä näihin kysyjän mainitsemiin soundivaatimuksiin ENGL saattaisi ollakin ihan passeli. Ainakin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto jos ei muuta. Tokikin tuo "evo?" nyt oli vähän turhan oloinen kommentti, muttah...

Ei provo vaan makuasia.

Taitaa olla vähän molempia ;)
Tai sitten ei..
Swan
27.06.2005 18:51:14 (muokattu 27.06.2005 19:06:03)
"Et osaa" jos ei ENGL kiihota?

Ei provo vaan makuasia.

Siinä on vaan sellainen kääntöpuoli, että Englit eivät ole 100% hevikoneita. Harmi vain, että suurin osa netissä kiertävistä Engl-saundiclipeistä on tehty liian isoilla säröillä, jolloin laitteesta jää "hieman" yksipuolinen kuva. Mitä itse olen Powerballia ja Screameria rassannut, niin ne ovat yllättäneet positiivisesti niin perinnehenkisillä kuin moderneillakin saundeilla. Powerballin potikkaviidakko tosin saattaa vaatia totuttelua, mutta ykkös- ja kakkoskanavien mahdollisuuksien luulisi riittävän itse kullekin bluespuristille. Se on toinen juttu sitten, keksiikö kolmos- ja neloskanaville mitään käyttöä.

EDIT: Tokikin tuo "evo?" nyt oli vähän turhan oloinen kommentti, muttah...

Jostakin syystä vaan epäilen, onko sillä kommentilla, johon vastasin, kunnollista pohjaa. Engleillä kun on maine pelkkinä hevikoneina, mitä ne eivät missään tapauksessa ole. Jos minulta kysytään, niin ennemmin ostaisin Englin kuin Orangen, sillä tahdon vahvistimen, joka kattaa maksimaalisen määrän erilaisia musiikkityylejä ja vieläpä suoriutuu niistä kunnialla.
RHirvela
27.06.2005 19:03:44
Itse olin vielä toukokuun puolivälissä varma siitä että orangen ad30tc on se, joka tulee mun kans asumaan ensimmäisen tilin saavuttua. Olin sitä käynyt kerran kokeilemassa ja ihastunut heti. Varma olin myös siitä että marshallit ovat aivan p****ja körinäpönttöjä.

Noh, kului pari viikkoa, kunnes testasin samaa orangea uudestaan ja samana päivänä kokeilin marshallin 1974x:ää ihan vain mielenkiinnosta siihen yksinkertaiseen kontrollointisysteemiin (volume&tone). Sitten tulikin ällikällä lyöty olo: ei voinut millään uskoa että marshallista voi tosissaan lähteä niin hyvää soundia. Sen jälkeen ei enää orange innostanutkaan niin kovasti ja pakkohan se marsu oli sitte ostaa pienen harkinta-ajan jälkeen.
..Eikä ees kaduta :)
Pehkunajjuutas!
Jucciz
08.07.2005 09:55:32 (muokattu 08.07.2005 09:55:57)
miten muuten toi ad30h nuppi eroaa noista comboista? onko niillä jotain ratkaisevaa eroa

AD30H on yksikanavainen laite.
AD30TC on kaksikanavainen combo.
AD30HTC on kaksikanavaisen combon vahvistinosa nuppiversiona.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
tommi_899
08.07.2005 16:21:40

AD30H on yksikanavainen laite.
AD30TC on kaksikanavainen combo.
AD30HTC on kaksikanavaisen combon vahvistinosa nuppiversiona.

onko soundissa jotain eroja? vai onko se sitä samaa
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä? -shovi-
LaXu
08.07.2005 17:16:03
Noh, kului pari viikkoa, kunnes testasin samaa orangea uudestaan ja samana päivänä kokeilin marshallin 1974x:ää ihan vain mielenkiinnosta siihen yksinkertaiseen kontrollointisysteemiin (volume&tone). Sitten tulikin ällikällä lyöty olo: ei voinut millään uskoa että marshallista voi tosissaan lähteä niin hyvää soundia. Sen jälkeen ei enää orange innostanutkaan niin kovasti ja pakkohan se marsu oli sitte ostaa pienen harkinta-ajan jälkeen.
..Eikä ees kaduta :)

Minunkin mielestäni nuo handwired-sarjan Marsut ovat todella hyviä soundin puolesta. Jotenkin paremmin balanssissa se soundi kuin noissa muissa malleissa, ei ole sellaista riipivää treblea jota saa aina olla presence- ja treble-potikoilla Marsuissa tiputtamassa. Hinta on kyllä aika kova ottaen huomioon niiden yksinkertaisuuden.

Mahtaakohan Suomessa olla vielä yhtään noita handwired pleksi-Marsuja?
RHirvela
08.07.2005 18:12:24
Hinta on kyllä aika kova ottaen huomioon niiden yksinkertaisuuden.

Mahtaakohan Suomessa olla vielä yhtään noita handwired pleksi-Marsuja?

Onhan se hinta aika suolainen, esim. musakauppa.fi myy tuota 1974x-mallia muistaakseni 1790 eurolla ja suomen ovh taitaa olla 1995e. Itellä kävi säkä ku löysin käytettynä sopuhintaan moisen.

Top soundille ehkä voisivat mahollisesti muuten tilata tuota pleksiä jos kävis kysymässä(?)
Pehkunajjuutas!
Exhausted
09.07.2005 11:36:16

mulle on vähän iskeny GAS tuollaisen Orange AD30-halfstackin suhteen...pitäis jossain päästä kokeilemaan. Lähden tänään kiertelemään (Tampereen) musakauppoja jos jossain olis jotain sen tapaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)