Aihe: Staggit, nuo ihanaiset halpa pellit.
1 2 3 4
HeavyMachinery
07.07.2005 09:51:03 (muokattu 07.07.2005 09:51:19)

Nyt alkaa vähän ihmetyttää, onko vika minussa vai missä. Soittelin eilen kaverin SH sarjan staggeillä ride20, hh13 crash 16, splash 10. Ja ne oli aivan paskat. Tässä on nyt tullut testattua kaikki staggin sarjat ja todettua ne aivan sonnaksi jokainen jären. Siellä on ollut kyllä jotain hyvää esim DH sarja pikku kiinarit 8-14" olivat tosi mukavan kuuloisia. Ja SH 10 splashi on hyvä. Taitaa olla vähän turhaa hypetystä koko staggi hehkutus. Vai olisko ne haudattava kukkapenkkiin että niistä tulis hyvät. Tässä on tullut vastaan taas vanha sanonta että köyhän ei paskaa kannata ostaa.
Minä tiedän - siis pelkään !
NKVD
07.07.2005 10:50:21
Se menee niin, että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Ja sitten itse asiaan, Staggin peltilöistä ei ole kovinkaan paljoa kokemusta, mutta eräällä treenikämpällä käydessäni näin semmoisen näyn mikä hirvittää vieläkin. Bändin rumpali oli ostanut kolmen Stagg pellin kattauksen ja ne kaikki kolme crashia oli lyhyessä ajassa revennyt semmoiseen kuntoon ettei ne enää pysynyt ständeissä kiinni. Kahdesta oli revennyt se kupu irti ja yksi oli mennyt kolmeen osaan. Joku tietenkin väittää, että lyöntitekniikka on väärä jota se voi ollakin, mutta pari Paisteen crashia on kestänyt hänellä jo yli 10 vuotta.

En suoralta kädeltä tyrmää ja hauku Staggia, mutta näemmä kestävyydessä voisi olla parantamisen varaa. Voihan se olla että tällä kertaa sattui huonoja yksiöitä. Mene ja tiedä...

Itse olen saanut yhden pellin rikki, Paisteen 602 formulan (damnation!!!). Se tippui keikan jälkeen kahdesta metristä asfaltille reuna edellä. Sen jälkeen se ei kestänyt kuin yhen treenin kunnes se halkesi todella pahasti.
Ottakee tuolta mussiikkia! http://koti.mbnet.fi/pparanta/testi/lucidity/
Velli
07.07.2005 11:20:06 (muokattu 07.07.2005 11:22:59)
Itse en ainakaan Staggia osta. Ovathan ne halpoja, mutta sen ikävä kyllä myös kuulee niiden soundissa. Joskus menin musiikkiliikkeeseen Stagg-hehkutuksen innostamana kyseisiä peltejä testaamaan ja pois lähdin tyhjin käsin.

Musta tuntuu että Staggia hehkuttavat ne, jotka eivät koskaan ole kunnolla oikeasti hyvillä pelleillä soittaneetkaan. Jos on koko ikänsä kuunnellut paskoja peltejä ja sitten menee musiikkiliikkeeseen testaamaan todella hyviä ja puolivillaisia, niin niiden eroa ei välttämättä pidä kovinkaan suurena, koska ne molemmat kuulostavat niin paljon paremmilta kuin ne omat 302:t. Tätähän ei kukaan kyseiset pellit omistava tahdo tietenkään ymmärrettävistä syistä myöntää ;)...

Itse ostan mieluummin vaikka Zildjianilta 400€:lla jonkun riden kuin vastaavan Staggilta puolet halvemmalla.
KoRn88.
07.07.2005 11:31:59
Musta tuntuu että Staggia hehkuttavat ne, jotka eivät koskaan ole kunnolla oikeasti hyvillä pelleillä soittaneetkaan. Jos on koko ikänsä kuunnellut paskoja peltejä ja sitten menee musiikkiliikkeeseen testaamaan todella hyviä ja puolivillaisia, niin niiden eroa ei välttämättä pidä kovinkaan suurena, koska ne molemmat kuulostavat niin paljon paremmilta kuin ne omat 302:t. Tätähän ei kukaan kyseiset pellit omistava tahdo tietenkään ymmärrettävistä syistä myöntää ;)...

Täytyy kyllä myöntää että itse pidän enemmän omasta Stagg Myra Crashista kuin omasta Sabian AAX:sta. AAX oli melko paljon kuitenkin kalliimpi pelti. Saa nähdä kuinka kauan sitten tuo Stagg kestää.
metallia Kemistä: UNIC
HeavyMachinery
07.07.2005 11:53:18

kyllä ne ton splashi kiina sektorin suhteen on hyviä ja varsinkin kun ovat halpoja. Mutta ridet ja crashit voi voi.... vaikutti aika tinapaperilta noi mediumit.
ToMi88
07.07.2005 11:59:24

No mulla oli joskus se regular seriesin 17" crash ja se oli paskin pelti mihin oon koskaan törmännyt. Sitten hankin Dh:n 14" crashin ja se oli hyvä, mutta liian pieni vain..:(

Staggin kestävyys ei taida olla mistään parhaasta päästä..Olen nähnyt monia rässejä mitkä on ollut ihan mutkalla ja en jaksa uskoa että kaikissa soittajissa olisi se vika..
JeeVes
07.07.2005 12:02:40
Ja nyt sitten odotellaan Niskistä.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3
HeavyMachinery
07.07.2005 12:03:36

Ja nyt sitten odotellaan Niskistä.

niinpä :) olihan tama tavallaan provokin , ehkä, no lähinnä toteamus siitä ettei kaikkea kannata uskoa.....
HCW
07.07.2005 13:47:37
ei itseänikään ihmeemmin lämmittäneet staggin pellit. wuhanilta ja stagilta saa hyviä (lue räkäisiä) kiinoja mutta krässit,splässit, ridet ja haikat eivät meikäläiselle toimi.

K-zildjan...toimii paikkaan kuin paikkaan...
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
miän vain
07.07.2005 14:32:48

Mieltymyskysymykset nyt on tuollaisia.

Staggin vahvuus ainakin mulle on se että ne ei kuulosta samalta kuin kaikki muut. Ovat rosoisia, räkäisiä, kummallisiakin. Niin huonoja, että pyörähtävät kierroksen ympäri, hyvän puolelle. Ne ovat haastavia soitettavia, oikukkaita, opeteltavia. Ja kun jaksaa vähän perehtyä, saa irti uskomattoman hienoja asioita.

Kestävyysongelmia ei ole ollut. Ensimmäiset hommasin viime vuoden keväällä, eikä valittamista ole.
Perustetaan sivuprojekti, joka soittaa vierascorea.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Muovinen
07.07.2005 17:22:29

Olen muuten samaa mieltä aikaisempien kanssa, eli Staggit eivät ole juuri miellyttäneet minunkaan korviani, MUTTA (huom ISO mutta) omistamani DH Jazz Ride on aivan loistopeli! Se syttyy nopsasti kunnon rokkiratsastukseen, eikä hissuttelun kanssakaan ole ongelmia. Kuvusta irtoaa mun käyttöön riittävä määrä pingiä. Olen tyytyväinen.

Staggin krässit ei toimi mulle ollenkaan, splashien kanssa en ole niin nirso. Chinoja en ole juuri kokeillut koska Wuhanin pikkukiinalaiset on niin räkäisen hienoja ja halpoja.

DH Exotic 18" crash on ehkä korvaani vähiten miellyttänyt pelti ikinä, en vaan tykkää. Liikaa sohjoa. Ehkä vain pidän enemmän perinteisistä rokkisoundeista, Avediksesta ja A-customista.
"nothing hurts like someone who knows everything about you, leaving you behind" -Mr. E
WyW
07.07.2005 18:30:17 (muokattu 07.07.2005 18:34:34)

Juurikin tuli mieleeni, että kuinkahan moni on vaihtanut vaikka Zildjianin K ridensä tai Paisteen Signaturensa Staggiin soundin takia. Mun setistä nuo Stägit katoavat varmasti pikkuhiljaa, korvautuen pikkuhiljaa esim Paisteen 2002:lla.

edit: pikkukinut tuskin kyllä tulee lähtemään ja muutenkin pikkupelleistä löytyy kovia yksilöitä. Mut ehkä sittenkin mielummin esim Ufippia.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
lethus1
07.07.2005 18:39:24
Kuis Haitsut ? Haen kakkoshaitsuiksi (voih, heviurpo!) räkäistä, kovaäänistä peltipinoa. Ei siis liian hyväsoundista / kliinistä. Luulisi nuiden Staggien ollen jees?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
HeavyMachinery
07.07.2005 19:11:23

Kuis Haitsut ? Haen kakkoshaitsuiksi (voih, heviurpo!) räkäistä, kovaäänistä peltipinoa. Ei siis liian hyväsoundista / kliinistä. Luulisi nuiden Staggien ollen jees?

Ainakin 13 SH on kliinit ja sihisevät. Wuhanin 14"rock jotain oli aika räkäinen ja halpa. Koitas 14"wuhanin china ja siihen joku 14 ylä pelliksi. Toimii ja on räkäinen.....
Niskamies
07.07.2005 20:36:37
Mä valkkasin staggit saundin takia. Tosin, nyt on osa menossa vaihtoon ihan vain makumieltymyksen muutoksen ja Sabian-kuumeen takia. Testailtiin kaverin kanssa iso kasa Staggeja kaupassa, ja iso kasa oli paskoja. Osa oli kyllä parhautta.

Mä tykkään exo crasheista paljon, ne ovat todella paljon omaan makuun. Valtavirrasta poikkeavia, mutta mielestäni saakelin hyviä.
Virallisesti semi-pro!
Niskamies
07.07.2005 21:04:54
Juurikin tuli mieleeni, että kuinkahan moni on vaihtanut vaikka Zildjianin K ridensä tai Paisteen Signaturensa Staggiin soundin takia.

Itseasiassa mä möin mun Zildjian K-custom riden noin 1,5 vuotta sitten Staggin jazz riden tieltä. Nyt lähtee tosin Jazz ride vaihtoon, ja tilalel tulee Sabian HHX.
Virallisesti semi-pro!
Epämuusikko
07.07.2005 22:19:45 (muokattu 07.07.2005 22:22:14)
Nyt alkaa vähän ihmetyttää, onko vika minussa vai missä. Soittelin eilen kaverin SH sarjan staggeillä ride20, hh13 crash 16, splash 10. Ja ne oli aivan paskat. Tässä on nyt tullut testattua kaikki staggin sarjat ja todettua ne aivan sonnaksi jokainen jären. Siellä on ollut kyllä jotain hyvää esim DH sarja pikku kiinarit 8-14" olivat tosi mukavan kuuloisia. Ja SH 10 splashi on hyvä. Taitaa olla vähän turhaa hypetystä koko staggi hehkutus. Vai olisko ne haudattava kukkapenkkiin että niistä tulis hyvät. Tässä on tullut vastaan taas vanha sanonta että köyhän ei paskaa kannata ostaa.

The great yellow hype.

Itseasiassa mä möin mun Zildjian K-custom riden noin 1,5 vuotta sitten Staggin jazz riden tieltä. Nyt lähtee tosin Jazz ride vaihtoon, ja tilalel tulee Sabian HHX.
K-Custom medium ride? se onkin ratakisko. Sabianin HHX ei ole mahdoton. Hakkaa AAX:n.
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Epämuusikko
07.07.2005 22:20:40
Itse ostan mieluummin vaikka Zildjianilta 400€:lla jonkun riden kuin vastaavan Staggilta puolet halvemmalla.

Tuon mä haluaisin nähdä!
Virallisesti ur-poÄrLä #009
DimensionZ
07.07.2005 22:33:31

MUTTA (huom ISO mutta) omistamani DH Jazz Ride on aivan loistopeli! Se syttyy nopsasti kunnon rokkiratsastukseen, eikä hissuttelun kanssakaan ole ongelmia. Kuvusta irtoaa mun käyttöön riittävä määrä pingiä. Olen tyytyväinen.

Jep, täsmälleen sama homma. Hyvän yksilön sattuessa kohdalle ovat nuo lähelle parhaita all-around ridejä joita löytyy, paras on tietenkin Ziljian K, se aivan perus. Mutta oma jazz ride on myös toiminut niin, niin monessa tilanteessa täydellisesti, että ei voi muuta olla kuin tyytyväinen n. 150e maksaneesta pellistä.

Staggin haitsuista en ole koskaan oikeen tykännyt, tai ainakaan löytänyt sellaisia jotka itse ostaisin ykkös, kakkois tai edes kolmoishaikoiksi. Crasheista löysin monen yksilön jälkeen erittäin hyvän 16'' SHn, 14'' onkin jo huomattavasti heikompi laadultaan. 16'' on erittäin ohut, tumma ja pehmeäsoundinen, ja on toiminut todella hyvin sekä hiljaa että kovaa soittaessa. SILTI, täytyy sanoa että mikään unelma se ei todellakaan ole, nimittäin kun kävin tässä juuri fasulla testaamassa Sabianin AA Extra Thinnejä, niin oli aivan täydelliset, ja niihin nuo Staggit nyt vaihtuukin heti kun on mahdollisuus.

Staggit toimivat ainakin omalla kohdalla ikäänkuin välietappina. Itse kuitenkin tiedän täsmälleen mitä haluan symbaalilta, mutta haikkoja lukuunottamatta en ole vielä löytänyt niitä täydellisiä. Staggit ovat jotain sinnepäin, mutta toimivat hintansa takia loistavasti tässä väliaikaisina kun etsin niitä täydellisiä ja kerään rahaa. Eihän niistä sinänsä (muista kuin pienistä efektipelleistä) ole parhaiden kilpailijoiksi, mutta kun miettii hintaa niin mielummin todellakin ne melkein hyvät Staggit kuin jotkut Classicsit, 802set tai muut.
''He jumped right out of a building!!''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)