Woc 06.05.2003 16:03:54 | |
---|
Vittu mitä paskaa! Tuo kommentti kyllä pätee lähes kaikkeen Kingiin liittyvään :). Audition. Leffan jälkeen alkoi naisten seura arvelluttaa... Omasta mielestäni nuo japsit osaavat yleensäkkin tehdä todella pelottavia/ahdistavia leffoja. Esim. nuo jo mainitut Ringut, Dark Water tai Kairo kannattaa ehdottomasti hommata jostain jos pitää kauhuleffoista. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
ExE 06.05.2003 16:04:41 (muokattu 06.05.2003 16:05:10) | |
---|
No ei oikeasti : ) . Katsoin tuon SEN pari päivää sitten. Oli aika paska. Loppu pilas koko jutun ku se vitun pelle oliki semmoinen kämynen hämähäkki. Yhdyn tähän. Ekalla kerralla en jaksanu edes kattoa leffaa kokonaan vaan kelailin joitain kohita poies, nyt kun oli "pakko" katsoa kokonaan meinas olla vähän tylsää. Jännittävin osa leffassa oli se kun huomasin, että Bodomin Deadnight Warriorin alku on kyseisestä leffasta.
Hullu paljon työtä tekee, viisas soittaa bassoa. |
Lähikauppias 06.05.2003 16:16:28 | |
---|
Tuo kommentti kyllä pätee lähes kaikkeen Kingiin liittyvään :). Totta. Esim. uutukaiseen Unensieppaajaan. Voi perkele kun on huono leffa. Aivan uskomattoman huono.
|
Mitäs täällä oikein dissaillaan tätä The Ringiä? Ehkä se Ringu nyt ei ihan 1000x parempi kuitenkaan ole... ;) Riippunee tietysti kumman on nähnyt ensin. Kovin monella tuntuu olevan sellainen asenne että hollywood uudelleenfilmatisointi on AUTOMAATTISESTI se vesitys ja paska ja kopio ja huono, ja alkuperäinen se taiteellinen mystinen ja upea. Itse ainakin petyin kovasti ringuun nähtyäni ensin The ringin. Vaikka japsi versiolla onkin muutamat hienot hetkensä (no okei, sadako on kyllä hieman tylympi pahis), niin jää se kyllä selvästi tehokkuudessa jenkkiversion jälkeen. IMHO ringun näyttelijätkin (etenkin se mies) olivat todella heikkoja. Jenkkiversion visuaalisuus puri ainakin minuun 100% prosenttisesti, ja mitä rautalangastavääntämiseen tulee, niin alkuperäisessä sitä käytellään paljon runsaammin juonen selittelyyn. ELI katsokaa The Ring ensiksi toki. :D |
Lähikauppias 09.05.2003 08:06:10 | |
---|
Kovin monella tuntuu olevan sellainen asenne että hollywood uudelleenfilmatisointi on AUTOMAATTISESTI se vesitys ja paska ja kopio ja huono, ja alkuperäinen se taiteellinen mystinen ja upea. Mutta näinhän se on. No joo, itse näin Ringun ensin, ja olin ihan oikeastikin aika pettynyt The Ringiin. |
Veke 09.05.2003 19:53:03 (muokattu 09.05.2003 19:55:50) | |
---|
The Ring on ensi katsomalla hieman pelottava. Pitäis nähä se japaninkielinen alkuperäinen versio. Ai hieman pelottava? Meinasin vielä seuraavana aamunakin paskoa housuun ku oli niin paineessa ja ahistunu siitä leffasta 8( !!! Se oli semmonen leffa mitä en ois halunnut edes nähdä. (no okei, sadako on kyllä hieman tylympi pahis), Tuota en aio edes sitten katsoa. nimim. 6 viikkoa ahdistuneena The Ringin jälkeen :) |
FatSam 09.05.2003 21:49:42 | |
---|
Mitäs täällä oikein dissaillaan tätä The Ringiä? Ehkä se Ringu nyt ei ihan 1000x parempi kuitenkaan ole... ;) Riippunee tietysti kumman on nähnyt ensin. Kovin monella tuntuu olevan sellainen asenne että hollywood uudelleenfilmatisointi on AUTOMAATTISESTI se vesitys ja paska ja kopio ja huono, ja alkuperäinen se taiteellinen mystinen ja upea. Itse ainakin petyin kovasti ringuun nähtyäni ensin The ringin. Vaikka japsi versiolla onkin muutamat hienot hetkensä (no okei, sadako on kyllä hieman tylympi pahis), niin jää se kyllä selvästi tehokkuudessa jenkkiversion jälkeen. IMHO ringun näyttelijätkin (etenkin se mies) olivat todella heikkoja. Jenkkiversion visuaalisuus puri ainakin minuun 100% prosenttisesti, ja mitä rautalangastavääntämiseen tulee, niin alkuperäisessä sitä käytellään paljon runsaammin juonen selittelyyn. ELI katsokaa The Ring ensiksi toki. :D No näinhän se on! Truu-leffafriikit dissaa aina automaattisesti kaiken Hollywood-kaman. Olen itsekin kyllä hyvien elokuvien todellinen ystävä, ja kun miettii, ni aika **tun moni lempielokuvani on Hollywood-elokuvia. It started as a whisper, now try to dodge this roar... |
noir 10.05.2003 01:51:16 (muokattu 10.05.2003 01:53:22) | |
---|
No joo, itse näin Ringun ensin, ja olin ihan oikeastikin aika pettynyt The Ringiin. Itse en hittovie edes aio koko jenkkirävellykseen koskea, kun on aitoakin tarjolla. Ja totta sekin, että H-Wood leffat pitää ottaa negatiivisella asenteella vastaan. En toki kiellä, etteikö sielläkin hyvää saataisi aikaan, mutta... *sigh* EDIT: ja ehdotuksesta huolimatta, en internetistä sitä Ringua hae. Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin. |
Woc 10.05.2003 07:40:11 | |
---|
EDIT: ja ehdotuksesta huolimatta, en internetistä sitä Ringua hae. Filmifriikille pitäis tulla myyntiin boxi missä on koko trilogia ja hintaa ei tainnut tulla kuin 45e. http://www.filmifriikki.fi Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Lähikauppias 12.05.2003 11:34:03 (muokattu 12.05.2003 11:49:03) | |
---|
EDIT: ja ehdotuksesta huolimatta, en internetistä sitä Ringua hae. Sepä hyvä. Itse kuitenkin koen kyseisen toiminnan tavallaan esikatseluksi. Jos leffa on hyvä, saatan hyvinkin ostaa sen itselleni. EDIT: Älkääkä nyt katsoko niin pahasti. Mä oon ihan mukava ja huomattavasti mieluummin ostan elokuvani ja CD:ni. Ringukin on kuitenkin semmoinen leffa, mitä ei ihan joka Anttilassa ole myynnissä. Enkä vielä omista DVD-soitinta. Että näin. Kovaa selittelyä. |
Muhvi 12.05.2003 15:26:16 | |
---|
Mitäs täällä oikein dissaillaan tätä The Ringiä? Ehkä se Ringu nyt ei ihan 1000x parempi kuitenkaan ole... ;) Riippunee tietysti kumman on nähnyt ensin. Kovin monella tuntuu olevan sellainen asenne että hollywood uudelleenfilmatisointi on AUTOMAATTISESTI se vesitys ja paska ja kopio ja huono, ja alkuperäinen se taiteellinen mystinen ja upea. Itse ainakin petyin kovasti ringuun nähtyäni ensin The ringin. Vaikka japsi versiolla onkin muutamat hienot hetkensä (no okei, sadako on kyllä hieman tylympi pahis), niin jää se kyllä selvästi tehokkuudessa jenkkiversion jälkeen. IMHO ringun näyttelijätkin (etenkin se mies) olivat todella heikkoja. Jenkkiversion visuaalisuus puri ainakin minuun 100% prosenttisesti, ja mitä rautalangastavääntämiseen tulee, niin alkuperäisessä sitä käytellään paljon runsaammin juonen selittelyyn. ELI katsokaa The Ring ensiksi toki. :D Olen vähän samoilla linjoilla. Tykkäsin The Ringistä lähinnä sen takia että se on helkkarin nätti. Alkuperäisestä ei voi ihan sitä sanoa. Ja kun elokuvan perus idea oli mielestäni aika pilipalia niin... It´s a bunch of bullshit every time guitarists say, "One note says so much more then 100" I always laugh at idiots who make that claim. -Al Di Meola |
Paddle 13.05.2003 00:04:22 | |
---|
Kyllä kaikki kauhuleffat on jossain määrin pelottavia jos niitä katsoo yksin pimeässä. Itse tykkäsin Signs-elokuvasta, oli siinä pari kertaa ihan peljästynyt olo. Myös Blair Witch Project uppos joskus 1999 pimeässä ja melkein tyhjässä leffateatterissa, kusin melkein housuun. Screamit on kans ihan vitun pelottavia=P Tosimiehet pysyisivät hiljaa. |
suolintu 22.05.2003 10:18:42 | |
---|
Entäs jotkut vanhat dracula filmit?? Nykyään tulee aika surkeita kauhuleffoja, ennen niissä oli tunnelmaa.. |
Nimismies 12.06.2003 10:35:49 (muokattu 12.06.2003 10:44:58) | |
---|
Aika nostaa tämäkin threadi taas esille. Katsoin eilen The Ringin. Hyi helvetti kun se oli ahdistava. Pelottavin koskaan näkemäni leffa. Nappasi heti alusta alkaen otteeseensa ja vaikka pääni lepäsi tyttöystäväni sylissä, hengitin aivan helvetin raskaasti kun se video näytettiin kokonaisuudessaan. Se oli ahdistavinta koko elokuvassa. Keskivaiheilla leffa meinasi hiukan lipsua otteestaan, mutta lopussa taas veti niin tiukasti otteeseensa että hui hui. Alun jälkeen tuntui jo ettei tätä tahdokaan katsoa loppuun. Helvetti, yöllä oli uni tiukassa vaikka oli tyttöystävä vieressä. Tätäkin kirjoitellessa tulee koko ajan vilkuiltua selän taakse. Miten joku leffa voikin ahdistaa noin helvetisti? Muuten, mitä eroavaisuuksia on The Ringissä ja Ringussa? Toi The Others oli kyllä paha. Yksin yöllä kun kattoi niin piti kesken lopettaa. Ja Nicole on siinäkin niin perkkeleen nätti, että! The Others on kyllä perkeleen ahdistava sekin. Tyttöystävän kanssa tuli katsottua tämäkin, mutta silti ahdisti aivan hulluna. Tosin tämä ei vienyt yöunia, kuten The Ring. Parissa kohtaa kyllä meinasi perna revetä jännityksestä. Täällä on puhuttu tuosta Se - leffasta. Onko tuo se elokuva jossa se klovni murhaa ihmisiä ja jossa on ilmapalloja jotka ovat täynnä verta? Jos on, niin tyttöystäväni on nähnyt tämän kymmenvuotiaana eikä pystynyt nukkumaan pitkään aikaan. Eikä menemään pesuhuoneeseen, koska pelkäsi pellen tulevan viemäristä niinkuin siinä elokuvassa. Mitä sitten, vaikka elämä meneekin alamäkeä? Eipähän ainakaan tarvitse polkea. |
Keke Urlaub 12.06.2003 10:57:42 | |
---|
Pienenä katsoin Kuutamosonaatin (suomalaisen) puoliväkisin ja menetin kyllä viikoksi yöunet... Ringu oli aika jänskättävä, näin vanhemmalla iällä katsottuna. Pitänee katsoa tuo the others kun sitä noin täällä kehutaan. Aqualung
-J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori- |
Guderian 12.06.2003 11:04:03 | |
---|
Tämä liittyy aiheeseen vain osittain, mutta kuitenkin: Elokuvatietäjät hoi: Mikä on se leffa, jossa pääosahenkilö on nuori henkilö, joka mm. käskee kaverinsa istumaan sirkkeliin ja toisen kaverinsa käskee menemään jätemylly-tyyppiseen härveliin? Olisin teinityylin "tosi kiitollinen" jos joku tietäisi tämän. Joku Toxic Avenger? :) Kalkkuna päivässä pitää lääkärin loitolla. Klotzen, nicht Kleckern! |
Xebeche 12.06.2003 17:14:39 | |
---|
itse henk koht väitän että ainoastaan eräs b- luokan kauhuelokuva nimeltään kauhukaapin kummitus on oikeasti pelottanut minua ja se oli joskus 7 vuotiaana. Taisinpa nähdä mokoman liian myöhään. Mojovat nauruthan tuosta taideteoksesta irtosi. Ensimmäinen kauhuelokuvakokemukseni jonka muistan taitaa olla The Omen II. Kyllähän tuo ihmetytti, mutten muista juurikaan tajunneeni pelätä... "Uinu, uinu lemmikkini" olikin sitten jotain aivan muuta. Edelleen, karmivimman elokuvakokemukseni ehdotonta ykköstilaa pitää Karim Hussainin "Subconscious cruelty", alkukuvanaan Mitch Harrisin "Divided into Zero." Molemmat olivat todella järkyttäviä, enkä yleensä kauhistele pahojakaan elokuvia - eikä siitä ole edes kahta vuotta, kun nuo näin. Vieläkin inhottaa. Täällä näköjään myös väännetään kättä The Ringin ja Ringun merkeissä. Itse pidin The Ringiä varsin tehokkaana kauhuelokuvana - jotkut shokkimomentit toimivat painajaismaisen hyvin. Aina harmitukseni oli se, että Naomi Wattsin roolisuoritus oli valovuoden päässä siitä huikaisevuudesta, joka hänellä oli David Lynchin "Mulholland Drivessä" - roolihahmo ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi hyvä, vaikkei mitään suoranaista vikaa ollutkaan. Mitä taas alkuperäiseen Ringuun tulee, en ole nähnyt sitä. Suunnitelmissa olisi katsoa se nyt kesän aikana. Always be ready to speak your mind, and a base man will avoid you. - William Blake |
Bluesmies 12.06.2003 17:44:09 | |
---|
Mä en voi ymmärtää, miten toi The Ring on ollut niin pelottava monen mielestä. Itse katsoin sen yksin kotona yhdeltätoista n. muutama kk sitten. Kertaakaan en elokuvan aikana edes meinannut pelätä, vaikka usein olen aika pelkäävää sorttia, kun olen yksin kotona. Aivan käsittämättömän epäpelottava leffa. Mullontele. |
k1mm0 12.06.2003 21:03:15 | |
---|
Aika nostaa tämäkin threadi taas esille. Katsoin eilen The Ringin. Hyi helvetti kun se oli ahdistava... Jep, itse katsoin sen kerran talviyönä noin 3 aikoihin. Sitten BSPlayer kaatui kesken semmoisen jännittävän kohdan. Se ei ollut mukavaa. Hetken paikallaan istuttuani päätin mennä nukkumaan kun väsytti. Seuraavana päivänä katsoin loppuun, silloin ei ollut enää niin pelottava, mutta pelottava kuitenkin. Yksi pelottava elokuva on myös Salaisuus pinnan alla (pääosassa Harrison Ford). Siinä tulee niitä mukavia säikäytyskohtauksia vähän väliä, ja vatsahaavojakin sai pelätä, kun sen katsoin myös yöllä 3 aikoihin. Olin sen tosin nähnyt aiemmin jo elokuvissa. Suosittelen sitäkin nähtäväksi jännittävien/pelottavien elokuvien ystäville. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta. |
Napoleon_Blownapart 13.06.2003 22:52:25 | |
---|
Muuten, mikä ero on the Ring :illä ja Ringulla? Minun japsidvd:ssäni lukee että the Ring. Mistä se u siihen loppuun tulee? Tämä häiritsee aivan valtavasti. On vain hyvin vähäinen määrä ongelmia joihin ei suuri määrä räjähteitä auttaisi. |