Aihe: Hyvä kitara aloittelijalle?
1 2
Warheart
08.05.2003 20:53:23 (muokattu 08.05.2003 20:54:35)
Elikkä voisko joku suositella hyvää kitaraa aloittelijalle, hinta mieluiten 300-450 euroa. ..ja eniten merkiksi olin ajatellut jacksonia. Oon ainakin kuullu että samanhintaisissa jacksoneissa ja ibanezeissa on selvä ero jacksonin hyväksi. Is that true? ..ja vahvistin kannattaa varmaan ostaa käytettynä, että saa kohtuu hinnalla hyvän.
P-Nut
08.05.2003 22:52:19

Suosittelen esimerkiksi Epiphonen kitaroita. Itselläni on Epiphonen Les Paul Standard ja suosittelen erityisesti aloittelevalle kitaristille.
Hintalaatu suhde on kohdallaan :)
Kyllä se siitä kun vähän potkii
James Mc Brown
08.05.2003 23:32:58 (muokattu 08.05.2003 23:33:40)

Suosittelen esimerkiksi Epiphonen kitaroita. Itselläni on Epiphonen Les Paul Standard ja suosittelen erityisesti aloittelevalle kitaristille.
Hintalaatu suhde on kohdallaan :)

On hyvä ollut.

Tosin taitaa olla aika yksilökohtainen juttu. saattaa osua huonokin yksilö kohdalle.
Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us.
Deg
08.05.2003 23:50:36

Oon ainakin kuullu että samanhintaisissa jacksoneissa ja ibanezeissa on selvä ero jacksonin hyväksi. Is that true?

Erittäin totta. Jacksonit ovat monipuolisia kitaroita, ja vieläpä helppoja soittaa aloittelijalle. Jos ostaa Japanilaisen Jacksonin, niin sitten alkaa laatua ainakin löytyä.
hoho vaan sullekkin
hanipai
09.05.2003 00:34:10

Erittäin totta. Jacksonit ovat monipuolisia kitaroita, ja vieläpä helppoja soittaa aloittelijalle. Jos ostaa Japanilaisen Jacksonin, niin sitten alkaa laatua ainakin löytyä.

Mitkäs Jacksonin mallistot on Japanissa tehty?
Lauri666
09.05.2003 06:09:46
Tässä taas jakautuu nämä milipiteet, eli jotku sanoo Jackson toiset joku LP. Warheartin pitää nyt vaivautua vaan käymässä kitara kaupassa kokeilemassa kumpi kaula on parempi(ohut vai paksu?). Sen jälkeen rupea katselemaan sitten sitä merkki puolta...

~late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
Lauri666
09.05.2003 06:13:12

Mitkäs Jacksonin mallistot on Japanissa tehty?

Kaikki paitsi USA Select Series.
Ja nyt fenkku vissiin tekee Jacksoneita Kiinassa ja Meksikossa.

~late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
Warheart
09.05.2003 12:49:50
Joo en tota kaulanpaksuutta oo kauheesti miettiny..eiköhän se ohut ois mulle kuitenkin sopivampi. Onko kaulan paksuuksissa muuten kauheestikin eroja?? Musiikkityyli ois sellanen aluks metallica ja tällasta helpompaa ja sitten jos alkaa oppimaan niin joskus myöhemmin sitten tilutilu-musaa =) Mä oon vaan huomannu että jacksonin kitarat on vaikeasti saatavilla, ainakin halvat. ..ja sentään pääkaupunkiseudulla asustelen. oon nyt akustisella soittanu 2 kk ja kyllä siinä ainakin on paljon paksumpi kaula kuin mitä niissä sähkökitaroissa mitä oon koittanu. Pitääpi mennä vaikka viikonloppuna musamaailmaan tai johonkin tsiigailemaan..
PoLFus
12.06.2003 16:40:45

Gibson les paul 50th anniversary - skeba:
halpa ja ihan ok

:D
-K-
12.06.2003 18:11:36
Kaikki paitsi USA Select Series.
Ja nyt fenkku vissiin tekee Jacksoneita Kiinassa ja Meksikossa.

~late~

Eikös esim x-sarjaa oo väännetty intiassa jossain vaiheessa.
Ei suotta elämys.
kimmo01010
13.06.2003 14:59:40
Mä ostin huippukuntoisen Jackson Perfomerin käytettynä..
Hinta oli 350€.. Eikä oo mitään ihmeempiä ongelmia ilmenny... Suosittelen kyseistä mallia..
Välineet: Jackson Perfomer, Yamaha C-40
booster
13.06.2003 15:10:32
Hyvä hinta/laatu-suhde löytyy myös Squierin ja Yamahan stratokopioista. Squierit maksaa tänä päivänä Suomessa semmoista kolmeasataa euroa muistaakseni, ja Yamahat suunnilleen saman verran. Käytettynä molempia saa kunnon ravintolaillan hinnalla.
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
Ostetaan keinokuorma, pistä pikaviestiä..
p130
13.06.2003 15:58:33

Ei ainakaan Floyd-Rose kitaraa aloittelijalle. On liian vaikea huoltaa ja varsinkin säätää. Kiinteä- tai "strato"tallaisella oppii hiljalleen perusniksit.
"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock."
Eemil
14.06.2003 16:25:00 (muokattu 14.06.2003 16:27:34)
Kitarasta ei IKINÄ kannata maksaa uuden hintaa! Käytetyt kitarat on hinta/laatusuhteeltaan vähintään puolet parempia. Käytetty tai ei, nii ibanezin ja jacksonin kitarat on mun mielest jämäkimpii, eli parempi tatsi. Ja myös molemmissa tapauksissa se kaulan kaarevuus kannattaa tarkistaa, jotta saa mahd. pitkä ikäisen kitaran. Älä osta kitaraa sen takii et joku sanoo sen olevan hyvä tai paras, vaan kokeile miltä se tuntuu kädessä ja mieti valmiiks joku tietty juttu minkä kokeilet joka kitaralla soittaa. Sen huomaa kyl ku se oikee osuu kohalle. LEGENDAARISTA!
Ja tost floyl rose-tallast: Mul ei oo ikinä ollu kitaraa jossa ei sitä olis ollu, eikä ikinä oo ilmenny ongelmii. Paskapuhetta toi "ei alottelijoille".
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
Warheart
14.06.2003 18:48:24
Tällasta asiaa ajattelin kysäistä, että onko sillä mitään väliä, että onko kitaran valmistusvuosi 1989 vai 1999? Nimittäin ois tuolla hyvä tarjous ibanezin Rg 550 ja kova kantolaukku hintaan 400, mutta sen valmistusvuosi on -89. Oon vähän sen kanssa pähkäilly, että onkohan sillä mitään väliä? Siis, että onko se jotenkin huonompi sen vanhuuden takia?
Tilulilu kunniaan!
jj86
14.06.2003 19:15:46
Ja tost floyl rose-tallast: Mul ei oo ikinä ollu kitaraa jossa ei sitä olis ollu, eikä ikinä oo ilmenny ongelmii. Paskapuhetta toi "ei alottelijoille".

Nii no ne ongelmat onkin se että miten sä saat sen vireen OIKEAKSI... kun siinä se talla kelluu ja jos säädät e:n oikeeks ni a: on vituillaan... et se on aloittelijalle vaikeeta saaha noi kohileen...

Vaikee selittää... pitäs olla kitara tos kouras ja näyttää asia...
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Kampuzzjeah!
14.06.2003 19:17:17
no mulla on tää kelly STD joka on ihan hyvä skeba....
hinta oli käytettynä 430€ mutta minä huomautin parista lommosta nii pudotti hintaa 20% nii hinta oli jotai 360€!
(tää on vanha PRO-series jaska)
Eemil
14.06.2003 21:54:26
Tällasta asiaa ajattelin kysäistä, että onko sillä mitään väliä, että onko kitaran valmistusvuosi 1989 vai 1999? Nimittäin ois tuolla hyvä tarjous ibanezin Rg 550 ja kova kantolaukku hintaan 400, mutta sen valmistusvuosi on -89. Oon vähän sen kanssa pähkäilly, että onkohan sillä mitään väliä? Siis, että onko se jotenkin huonompi sen vanhuuden takia?

Onhan niis eroi: uus maksaa 785 ilman laukkuu! Noi ei, vanhemmas on muistaakseni vähän eri talla, ei paljoo huonompi. Ja kaulan ja bodyn liitos on vanhemmas vähän isompi muhkura, se vaikuttaa vähän soittoon ylimmiltä nauhoilta. Ei mitään muuta merkittävää tuu mielee. Hinta 400 on OK hinta, jos se skeba on hyväs kunnos, mut ei mikää tarjous. Pitäs lähtee hyväkuntonenki pikkusen alta neljään sataa liikkeestäki. Tärkeintä on kattoo et se kaula ei oo kiero, mut se on vaikee neuvoo. Paras ois jos ottasit mukaa jonku kaverin joka tietää. Hyvä kitara on kuitenki kyseessä, jos tuntuu hyvältä ja kaula on ok nii suosittelen.
Eemil
14.06.2003 21:59:14
Nii no ne ongelmat onkin se että miten sä saat sen vireen OIKEAKSI... kun siinä se talla kelluu ja jos säädät e:n oikeeks ni a: on vituillaan...

Eihän se sen vaikeempaa oo, se vaan vie vähän enempi aikaa ja vaatii tarkkuutta. Sit ku se on virees ni se kans pysyy puolet paremmin vaik vääntää kampeeki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)