Aihe: West-Coast AOR Musiikki
1 2
Anonymous-jazz
05.07.2005 19:38:08 (muokattu 05.07.2005 19:38:57)

Tietääkö kukaan että mikä tän West-Coast AOR Popin laita on ollut 80-luvulla kun joka artistin levyllä veti 80-luvulla maailman kovimmat muusikot ja tuottajat kai sille joku reason löytyy ? http://www.bluedesert.dk/westcoastarchives.html

Jälki oli erittäin hienoa mutta tietääkseni 80-luvulla tällainen liian hieno pop oli liian siirappista Euroopan markinoille.

Kyllähän edelleenkin West-Coast AOR musaa tehdään mutta määrältään vähemmän kuin 70 ja 90-luvulla.
Let the music speak
Notefix
05.07.2005 21:57:46

Itseasiassa tuo on Ruotsissa ollut kova sana ja se kuuluu sikäläisessä musassa vieläkin. 80-luvulla oli jopa levykaupoissa erillinen WC-osasto. Samoin keski-ja eteläeuroopassa se oli hyvinkin suosittua. Sen sijaan Suomessa ja Itäblokin maissa toi ei koskaan mennyt läpi. Ei myöskään Briteissä. Täällä meininki on ollu jotenkin rujompaa. Duurin ja mollin raja kulkee suomenlahdella ;)
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Anonymous-jazz
06.07.2005 00:53:16

Itseasiassa tuo on Ruotsissa ollut kova sana ja se kuuluu sikäläisessä musassa vieläkin. 80-luvulla oli jopa levykaupoissa erillinen WC-osasto. Samoin keski-ja eteläeuroopassa se oli hyvinkin suosittua. Sen sijaan Suomessa ja Itäblokin maissa toi ei koskaan mennyt läpi. Ei myöskään Briteissä. Täällä meininki on ollu jotenkin rujompaa. Duurin ja mollin raja kulkee suomenlahdella ;)

Joo tosiaan näidenkin West-Coast siten puolesta Ruotsalaisia, Norjalaisia sekä Tanskalaisia saman genren artisteja lueteltiin mutta Suomen kohdalla luki vain että West coast artists "to be updated". http://www.bluedesert.dk/scandinavian.html
Let the music speak
jazzmies
06.07.2005 10:00:08
Tietääkö kukaan että mikä tän West-Coast AOR Popin laita on ollut 80-luvulla kun joka artistin levyllä veti 80-luvulla maailman kovimmat muusikot ja tuottajat kai sille joku reason löytyy ?

1980-luvulla Los Angeles oli musiikintekijöiden mekka, jota media ja trendit seurasivat. Muusikot pesiytyvät sinne, missä on leipää. 1800-luvun alussa Wieniin kokoontui länsimaisen musiikkimaailman kerma - avant garde, siitemmin Pariisiin, Lontooseen, Chicagoon, New Yorkiin, taas Lontooseen ja viimein Losiin. Sittemmin on ollut pirstaleisempaa.
Notefix
06.07.2005 10:08:58

Sittemmin on ollut pirstaleisempaa.

Jep, sessiot vähenivät ja iso osa jengiä ryhtyi tekemään elokuvamusaa(Steve Porcaro, Newton Howard, Stanley Clarke, Marrotta, John Keane, Trevor Rabin...).

Iso osa muutti myös Nashvilleen(Dann Huff, Michael Omartian, Michael McDonald yms.)
Sammo
06.07.2005 10:27:08
Jep, sessiot vähenivät ja iso osa jengiä ryhtyi tekemään elokuvamusaa(Steve Porcaro, Newton Howard, Stanley Clarke, Marrotta, John Keane, Trevor Rabin...).

Iso osa muutti myös Nashvilleen(Dann Huff, Michael Omartian, Michael McDonald yms.)

Mitä oon kitaristeja seurannut niin isojen sessioiden vähennyttyjä osa alkanut tekemään omissa pajoissaan päällekkäisäänityksiä (Tim Pierce, Michael Thompson ..?) ja jotkut, esim. Mike Landau on usein soittamassa Vinnie Colaiutan kanssa Ranskalaisilla, Jaappanialaisilla, Italialaisilla tai vaikkapa Tanskalaisilla levyilllä. Ja Dann Huffista tuli kuuluisa kantrituottaja (taisi olla myös Live 8:ssa Faith Hillin kanssa soittamassa akustista?)
Notefix
06.07.2005 21:59:03 (muokattu 06.07.2005 22:00:15)

Mitä oon kitaristeja seurannut niin isojen sessioiden vähennyttyjä osa alkanut tekemään omissa pajoissaan päällekkäisäänityksiä (Tim Pierce, Michael Thompson ..?)

Jep, kaikkihan omissa mestoissaan tekee...ja sit ihmetellään miks isot studiot menee konkkaan. Thompson on kyllä kova...vitun kova!
forrester
07.07.2005 08:58:36
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=175682

Onkos jo hallussa? Faith Hillin DVD, 12 biisiä ilmeisesti alunperin jokin TV-proggis.
Mukana Huff,Thompson,Colaiuta, Mathieson. Suosittelen.
Ainakaan Huffin ja Thompsonin livemeininkiä ei ole päässyt pikään aikaan tallenteilla seuraamaan.

Tämähän on varmaan tuttu: http://www.prosoundcommunications.com/english/video/michael_thompson/
...siis per naama? -Yhteensä.
Sammo
07.07.2005 09:33:56
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=175682

Mukana Huff,Thompson,Colaiuta, Mathieson. Suosittelen.
Ainakaan Huffin ja Thompsonin livemeininkiä ei ole päässyt pikään aikaan tallenteilla seuraamaan.

Tuo pitää hoitaa ittelle ... jo pelkästään sen takia että Faith on babe !!

Dann Huffilla on opetusvideo jota ei varmaan saa ku Japanista (ainakin siinä on japanilaiset teksti) jossa se vetää Giantin kanssa (tosin ilman Alan Pasquaa ) studiosession omaisesti R&B:tä, Nashvilleä ja Heavyä. Viihdyttävyydessään top-3:ssa opetusvideoista minun mielestä. Thompsoniltakin oon nähnyt jotain sessiovideota mutta tuon prosoundin pätkän lisäksi.

Godlyd.no:n sivuilla on linkit James Taylorin AOL:n konserttiin, bändissä tällä kertaa ainakin Landau, Jimmy Johnson ja Steve Gadd (toivottavasti linkit toimii vielä...)
http://www.godlyd.no/default.asp?page=14&article=94
forrester
07.07.2005 09:58:37
Mistäs löysit Huffin videon? Pyörii välillä Ebayssa. Euroversion
(PAL) tai DVD-kopion ostaisin heti.

Landau/James Taylor Pätkät hallussa.
Landauhan ei oo mukana Taylorin live DVD:llä. Toinen kiinostava kokoonpano oli Sealin kiertuebändi joku vuosi sitten: Landau, Tony Levin, Brian Blade, David Sancious
Sammo
07.07.2005 10:50:01
Mistäs löysit Huffin videon? Pyörii välillä Ebayssa. Euroversion
(PAL) tai DVD-kopion ostaisin heti.

Mä vaihdoin sen.

Landau/James Taylor Pätkät hallussa.
Landauhan ei oo mukana Taylorin live DVD:llä.

Joo, molemmissa on Bob Mann. VHS:nä sai kaupasta joskus JT:n Squibnocketita, jossa Landau, Johnson, Vega ja Don Grolnick 'harjoittelee' Taylorin ladossa. Tuo pesee mun milestä molemmat DVDt.

Toinen kiinostava kokoonpano oli Sealin kiertuebändi joku vuosi sitten: Landau, Tony Levin, Brian Blade, David Sancious
Tuota tuli joskus MTV3:lta, joku Motown Live tai vastaava, näin aivan vahingossa. Hieno bändi oli!
forrester
07.07.2005 11:08:22 (muokattu 08.07.2005 12:17:13)
Mistäs vaihdoit...? Kiinostais kyllä aika paljon.
Notefix
07.07.2005 11:12:14 (muokattu 07.07.2005 11:12:29)

Tämähän on varmaan tuttu: http://www.prosoundcommunications.com/english/video/michael_thompson/

Jep, sieltä löytyy muutama muukin hyvä haistattelu...Parks ja Jackson JR on kummatkin myös aivan mahtavia, Thompsonin ohella ehkä maailman kovimmat alallaan, imho! Ja hyvin vähän tunnettuja "piirien" ulkopuolella.

Hillin DVD-A versiossa myös jotain sessiovideota.

Samoin Nathan Eastin Business of Bass DVD:tä voi suositella.

Suomessakin julkaistiin juuri myös Ritenourin Overtime DVD, joka vedettiin studiolivenä. Nuoret soittajat näyttivät olevansa ihan veteraanien veroisia tuossa.

Chicagon Real artists working on myös nasta DVD bändin treeneistä.

George Duken DVD:llä on myös mahtava taustabändi...Jacksonin taimi on rytmikitaroissa loistava.
forrester
07.07.2005 11:16:25
Hillin DVD-A versiossa myös jotain sessiovideota.

Mikäs tuo on?
Notefix
07.07.2005 11:17:36

Mikäs tuo on?

Cry-levystä tehty monikanava versio. Niissä on joskus kuvaakin meshissä.

Muutenkin äijän fanitus on tietyssä piireissä jotenkin suhteetonta...

Landausta voi olla tyyppinä montaa mieltä, mutta kyllä se tietyissä jutuissa on vieläkin kova. Samat sanat voi sanoa Lukatherista.
forrester
07.07.2005 11:25:47
Ok. Mun Cry-levyllä on MPG,jossa Colaiuta ja Landau vilahtavat. Huff on tarkkaamossa.
Hilliltä on näköjään tulossa uuskin levy.

Jotenkin sekä Lukatherin että Landaun soolojutut ei niin kovaa kolise mulle. Komeita sooloja kyllä studiossa vetävät. Noita hommiahan esim. Landau sanoi haastattelussa nykyään inhoavansa... Lukather on mun mielestä nykyään jotenkin korni...

Thompson onkin sitten ässä luomaan kitaramattoja.
Sammo
07.07.2005 12:13:19
Jep, sieltä löytyy muutama muukin hyvä haistattelu...Parks ja Jackson JR on kummatkin myös aivan mahtavia, Thompsonin ohella ehkä maailman kovimmat alallaan, imho! Ja hyvin vähän tunnettuja "piirien" ulkopuolella.

Mä lisään listaan vielä David Williamsin ja Carlos Riosin, vaikka molemmista ei ole ainakaan vähään aikaan kuulunut mitään (saa suosiotella levyjä!!) ja vanhojakin juttuja on mulla melko vähän tiedossa.

Landaun sessiovideoista tuli mieleen Iettä lse De Langin Clean Up:in extra-DVD:llä studiossa vilahtaa Miken lisäksi Colaiuta ja Gregg Phillinganes, mutta enimmäkseen se keskittyy laulun-/levyntekoon tekoon Bruce Gaitchin johdolla.

Jos haluaa nähdä nuoren Landaun keikalla kannattaa hankkia Joni Mitchelin Refugee of The Road (vuodelta 85?), joka on vasta julkaistu DVDnä. Hieno bändi (Russell Ferrante, Vinnie ja Larry Klein) vetää Jonia melko rockaavalla otteella.

Landausta voi olla tyyppinä montaa mieltä, mutta kyllä se tietyissä jutuissa on vieläkin kova. Samat sanat voi sanoa Lukatherista.
Mä myönnän että mulla on Landau-fanittamisessa karannut vähän mopo käsistä mutta Tales from the Bulge on maailman hienoin studiorottasoololevy. Ja Tim Piercen Guitarland on varmaan heti kakkonen. Thompsonin soolo taas oli ainakin mulle pikkasen pettymys.
Sammo
07.07.2005 12:52:42
Mun makuun Eros Ramatzotti-levyillä on melkenpä parasta Landauta, samoin Jamie Waltersin (Beverly Hills-stara) levyillä. Sopivasti kasaria ja henkkaa sekaisin...

Okei, koska joku on jo myöntänyt pitävänsä Jamie Waltersin levystä niin uppaan vielä tuosta: mulla on John Teshin (Conan O'Brien muistaa kaveria aina välillä mollata) Sax On The Beach ja Sax By The Fireplace ja pidän niistä molemmista. Levyt on täyttä hissimusaa, kasarihittejä (Phil Collinsia, Policea, Totoa, Madonnaa jne.) saksofoniinstrumentaaleina, *paitsi* että bändissä vetää Landau lisäksi solisteina mm. Mark Russo, Eric Marienthal, Warren Hill ja Brandon Fields. Amazon.comista saa noita käytettynä hintaan $0.94 tai jotain. Ja levyt toimitetaan huomaamattomissa pakkauksissa :-)
forrester
07.07.2005 13:00:07
Ja levyt toimitetaan huomaamattomissa pakkauksissa :-)

Michael Boltonin 80-90 -lukujen levyt toimii myös.Halvalla saa jos kehtaa ostaa... Siellähän se Landaun legendaarinen chorussoundi on ja Kenny G myös...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)