Jucciz 07.07.2005 09:52:04 | |
---|
Tuli sitten eilen illalla haettua kauan odotettu 2x12"-kaappi kotiin. Nyt ei tarvitse kytkeä Uraltonea jatkuvasti Orangeen kiinni, vaan on kaksi itsenäistä "työpistettä", joiden ääressä häärätä - tervetuloa testaamaan. :) Kun tuo nuppi kerran oli punainen (ostin sen sokkona, koottuna tietämättä sen väristä mitään), tilasin sitten hovirakentajaltani saman tien sille punaisen kaapin. Celestion-yhteistilauksessa hommasin pari Greenbackiä ja nyt pari kuukautta myöhemmin kaappi on käyttövalmis. Itse olen työn jälkeen, soundiin ja monipuolisiin liitäntöihin erittäin tyytyväinen. Kaappia voi käyttää aivan hyvin lisäkaappina Orangelle tai vaikka kahden eri vahvistimen kanssa, sillä molemmille kaiutinelementeille on sarjaan- ja rinnankytkennän lisäksi erilliset sisääntulot. Toinen kartio on noin 10 astetta kallistettu, joten kaapin ollessa pystyasennossa yläpäätäkin on mahdollista kuulla kun kaikki ääni ei puske pelkästään jaloille. Lisäksi kaappi on päällystetty roudausta kestävällä karvamatolla, joka on helppo tarvittaessa puhdistaa vaikkapa imuroimalla (jos ulkoilmakeikalla sen pintaan lentelee heinää, kasvien/puiden siemeniä tai muuta). Sisääntulot on sekä jakeilla että järeämmillä XLR:llä toteutetut. Itse tein saman tien pari XLR-päistä kaappipiuhaa, kyllä on jämäkän tuntuista. :) Kaapin hinnaksi tuli 275e, joka sisältää työtunnit sekä materiaalit, liittimet, kahvat ja muut tarvikkeet. Lisäksi Greenback-elementit olivat sen vajaa 70e/kpl tuohon päälle. Hieman halvemmalla olisi saattanut saada jonkun valmiskaapin, mutta sitten olisi joutunut tinkimään myös hieman ominaisuuksista - nyt kaappi on juuri toiveitteni mukainen. Kaapin speksit täällä (nupin speksien alla): http://jucciz.com/?section=amps&page=uraltonejr Lisää kuvia täällä: http://jucciz.com/kuvia/kaappi/ Ääninäytteitä on luvassa viimeistään kun palaan kesätöiden jälkeen Jyväskylään takaisin. |
täytyy kyllä sanoa, että hienon kaapin teetätit, ei voi muuta sannoo. No problem. |
Dr. Muff 07.07.2005 10:15:11 | |
---|
Hienohan se! Mites muuten toimii Greenpackien kanssa? Sitä uralia on nyt ilmeisesti modattu? Tuumasta toiseen. |
Jucciz 07.07.2005 10:29:32 | |
---|
Hienohan se! Mites muuten toimii Greenpackien kanssa? Sitä uralia on nyt ilmeisesti modattu? Pikaisen testailun jälkeen hyvältä kuulostaa. Tosin, hain pömpelin vasta eilen illalla ja vasta tänään töiden jälkeen kerkeää enemmän tutustua. Uralissa on nyt gain- ja jousikaikumodi. |
Fide 07.07.2005 11:12:29 | |
---|
Aikasen oiva kateuden kohde... kyllä =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
wuchi 07.07.2005 11:36:31 | |
---|
ootko laittanut uralin kantokahvan suoraan vai onko se vielä "taiteellisesti" vinossa? Komea kaappi kyllä :) Marko! kuuma uuniperuna! |
Jucciz 07.07.2005 11:51:15 | |
---|
ootko laittanut uralin kantokahvan suoraan vai onko se vielä "taiteellisesti" vinossa? Ai se on vinossa? ;) No kun ei oo vatupassia eikä viivotinta niin ihan hyvin kelpaa. |
wuchi 07.07.2005 11:57:00 (muokattu 07.07.2005 11:57:26) | |
---|
Ai se on vinossa? ;) No kun ei oo vatupassia eikä viivotinta niin ihan hyvin kelpaa. Mä selittelin sitä aikoinaan sillä että nuppi pysyy kannettaessa paremmin tasapainossa kun kahva on aavistuksen kulmittain :) Marko! kuuma uuniperuna! |
lukeman 07.07.2005 13:46:25 | |
---|
Persoonallisen näköinen setti. Tuossa kaapissa on erittäin järkevä ratkaisu yläelementille joka on suunnattu hieman yläviistoon. |
McNulty 07.07.2005 14:09:40 | |
---|
Jep... todella tyylikäs kaappi. Sävy sävyyn nupin kanssakin oikein :) Muistathan sitten pistää greenback-ääninäytteitä kunhan kerkeät itsekin tutustumaan ko. härvelin toimintaan :) Saako taas udella minkä verran tuo kaappi "noin" tuli maksamaan. Eli mikä on Uraltone Jr-paketin "lopullinen hinta"? "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Jucciz 07.07.2005 14:13:55 | |
---|
Saako taas udella minkä verran tuo kaappi "noin" tuli maksamaan. Eli mikä on Uraltone Jr-paketin "lopullinen hinta"? Eikös se tuossa yllä ollut jo... Kaapin hinnaksi tuli 275e, joka sisältää työtunnit sekä materiaalit, liittimet, kahvat ja muut tarvikkeet. Lisäksi Greenback-elementit olivat sen vajaa 70e/kpl tuohon päälle. Eli kaappi himpun verran yli 400e ja Uraltone oli valmiiksi koottuna nuppina hieman alle 400e, jos ei jälkeenpäin ostettuja lisäputkia lasketa. Eli koko setti noin 800 euroa tähän mennessä, nuppi ja kaappi yhdessä. |
touhis 07.07.2005 14:41:08 | |
---|
...tervetuloa testaamaan. :) Jaa että saa tulla testaamaan? Onko toi systeemi sulla täällä äkissä vai jykylässä? Voisihan sitä sitten tulla kuuntelemaan, kun nyt kerran olen itsekin äkissä jumissa... :) Zzz... |
svilo 07.07.2005 14:43:02 | |
---|
Onko tuo kaappi vain "laatikko" jossa on elementit? Vai onko se tarkoin suunniteltu materiaaleja ja elementtien kiinnitystä ajatellen ja sun muut sointiin vaikuttavat asiat? btw kuunnellaan sitten kun saat klippejä. -sv - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - -One mans junk is another mans gold- |
Jucciz 07.07.2005 14:49:35 | |
---|
Jaa että saa tulla testaamaan? Onko toi systeemi sulla täällä äkissä vai jykylässä? Äänekoskelta löytyy. Onko tuo kaappi vain "laatikko" jossa on elementit? Vai onko se tarkoin suunniteltu materiaaleja ja elementtien kiinnitystä ajatellen ja sun muut sointiin vaikuttavat asiat? Jälkimmäinen. Ihan siis kaiuttimen tilasin enkä pelkkää laatikkoa - sellaisen olisin osannut ehkä itsekin rakentaa yläasteen puukäsityötaidoilla. ;) btw kuunnellaan sitten kun saat klippejä. Kuunnellaan, tai tule ihmeessä testaamaan jos täällä päin liikut... ota suosikkinuppisi mukaan, mikä se sillä hetkellä sattuukin olemaan. :) |
efunkelist 07.07.2005 20:46:19 | |
---|
Hieno! Mutta miksi tuo välilevy elementtien väliin, siis miksi osastointi? Eihän tuo vaihe-erotus kitarasoundissa pahaa tee, siihenhän 4x12" munakkuus perustuukin (osittain). Nythän tuo on sama kuin olisi 2kpl 1x12" kaiuttimia päällekäin? Mutta hieno paketti on. Punaisesta väristä tulee vähän itä-meininki mieleen mutta eipä mulla ole siitä varaa kommentoida kun omista kaapeistani tulee flurorisoivat oranssi ja punainen näillä näppäimillä... öh... yläasteen puukäsityötaidoilla. No minäpä lähin tällä pohjalla rakentamaan kahta kaiutinta... Oon hommassa ehkä noin puolessa välissä rakenteita ja päälle vielä maalit ja verhot. Kuvia tulee kyllä sitten kun on valmista. Sitten syksyllä vielä se uraltoneJR pitää rakentaa... Onnittelut hienosta paketista. Täytyy varmaan joskus ajaa äänekosken kautta vantaalle kun on sinne asiaa :) |
Dr. Muff 07.07.2005 22:17:39 | |
---|
Mä selittelin sitä aikoinaan sillä että nuppi pysyy kannettaessa paremmin tasapainossa kun kahva on aavistuksen kulmittain :) Ai et ollukkaan sillon tosissas? No hitto =) Tuumasta toiseen. |
Boltsa 07.07.2005 22:37:43 | |
---|
Ovelan näköinen, kun aiemmin punaista kaappia nähnyt :). Mutta varmasti hyvän kuuloinen jos mittatilauksena omien toiveiden mukaan tehty. Rok on. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
poppamies 07.07.2005 22:51:25 | |
---|
Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset) |
Boltsa 07.07.2005 23:17:55 | |
---|
No ei ole mun silmään sattunut tai sitten en vain oo kiinnittänyt huomiota. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
slerbis 07.07.2005 23:51:37 | |
---|
Vähän offtopiccia, mut kuinkas paljon tuo Gain/jousikaiku-modi tuo tuota gainia lisää Uraliin? Trying is the first step towards failure THV-klubi #33 |