Fuzzy Boner 06.07.2005 15:35:53 | |
---|
Mörkö se lähti piiriin |
Janne F 06.07.2005 15:41:14 | |
---|
Katos, sirdickyj ehti muokata viestiään. Mutta juu. Mistä lie johtunut, myös k.o. orkesteri livenä toimii aika kyseenalaisesti. Olettaisin sen ainakin osittain johtuvan jäsenten heikosta soittotaidosta, Tätä samaa voisin sanoa Popedasta. Olen kuullut festarikeikoilla muutamankin eturivin muusikon ihmettelevän, miten kahdentuhannen keikan bändi voi soittaa niin lepsusti livenä. Okei, Popedan riveissä on miehiä vaihtunut matkan varrella, mutta siitä huolimatta, jos Popedaa vertaa esim. Eppuihin, soiton tiukkuudessa on eroa kuin yöllä ja dingolla. Eiku siis päivällä. Jos komppi ei toimi, sitä ei tuulikoneella ja täppingeillä pelasteta. |
Juhani 06.07.2005 15:42:11 | |
---|
Jos komppi ei toimi, sitä ei tuulikoneella ja täppingeillä pelasteta. Vaan viinalla! ;) |
Leikari 07.07.2005 08:52:00 (muokattu 07.07.2005 08:53:03) | |
---|
Nyt tässä on sitten ylläpidolle ja itse kullekin miettimistä, missä määrin artistin päihdeongelmasta tai oletetusta sellaisesta voi keskustella Muusikoiden.netissä (vrt. taannoin lukittu Jukka Tolosta koskeva ketju Jazz-puolella). tuossa on se ero, että Tolonen on hienoa monimutkaista taidetta tekevä muusikko & toisaalta Mustajärvi on itse profiloitunut kovana kupinottajaäijärokkarina. Tolonen ei ole halunnut kerskua päihteidenkäytöllään ja se on hänen yksityisasiansa eikä mikään seiskan sivuilla revitettävä juttu. viinan juonti kuuluu paten brändiin. Soundi-lehdessä 5/2005 Pate itse kertoo alkoholiongelmastaan. Mm. kuinka pääsiäiskeikat menivät penkin alle jne. Minusta on hienoa, että reiluun rock-meininkiin kuuluva viinankäyttö viedään loppuun asti eikä aleta itkemään joidenkin martta-mummojen mieliksi, että nyt pitää vähentää ja lopettaa ja että ei vanhana kestä. --- niin, vanhanahan sitä pitääkin kestää. Kari-Tapio on hieno suomalainen viina-taiteilja. William Burroghs ja Bukowski olivat hienoja huume-/viinataiteilijoita!! Tämä vaihe voi väliin olla vaikeata, mutta kun seitenkymppisenä vielä vetää pari-kolme jalua keikan pohjustukseksi ja sitten rokkaa lavalla - sitten alkaa olla legenda-ainesta. Patella on vielä kasvamista tosi mieheksi. |
Risto Mustalisä 07.07.2005 08:55:45 | |
---|
Tätä samaa voisin sanoa Popedasta. Olen kuullut festarikeikoilla muutamankin eturivin muusikon ihmettelevän, miten kahdentuhannen keikan bändi voi soittaa niin lepsusti livenä. Minäkin olen kuullut varsin kriittisiä arvioita eritoten rumpupuolen suhteen.Mene ja tiedä.Itse en ole muutamaan vuoteen Popedaa todistanut livenä joten en itse osaa ottaa kantaa sen enempää. Born to be wild - paitsi kotona |
Minäkin olen kuullut varsin kriittisiä arvioita eritoten rumpupuolen suhteen.Mene ja tiedä.Itse en ole muutamaan vuoteen Popedaa todistanut livenä joten en itse osaa ottaa kantaa sen enempää. Arska on tilannut DWn tehtaalta sellaisen erikoispedaalin,että kun alkaa soittamaan tuplaa niin tempo laskee samassa suhteessa kuin lyöntitiheys kasvaa. Siten ei liikkuvat osat kulu liikaa ja näinollen laitteet kestävät kauemmin. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
poppamies 07.07.2005 10:33:45 | |
---|
Arska on tilannut DWn tehtaalta sellaisen erikoispedaalin,että kun alkaa soittamaan tuplaa niin tempo laskee samassa suhteessa kuin lyöntitiheys kasvaa. Siten ei liikkuvat osat kulu liikaa ja näinollen laitteet kestävät kauemmin. I don't know what you're talking about mutta tuolla Mustakakin keikalla viime viikolla tällä runpalilla oli ihan oikeesti tuplabasari. Oli mukava nähdä että sellaisiakin on vielä saatavana eikä vain pelata jollain ihmepolkaisimella ja yhdellä rummulla. Sellainen on säälittävää ja perseestä... Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset) |
Janne F 07.07.2005 13:19:01 (muokattu 07.07.2005 13:19:40) | |
---|
|
Hööki 07.07.2005 13:46:56 | |
---|
I don't know what you're talking about mutta tuolla Mustakakin keikalla viime viikolla tällä runpalilla oli ihan oikeesti tuplabasari. Oli mukava nähdä että sellaisiakin on vielä saatavana eikä vain pelata jollain ihmepolkaisimella ja yhdellä rummulla. Sellainen on säälittävää ja perseestä... Niin,no en ole myöskään kyllä ihan varma ,että oliko kyseessä juuri DWn spetaali. Mutta muuten kyllä kirjoitin silkkaa painavaa faktaa... Nuotin vieressä on aina tilaa... |
jussiohman 07.07.2005 15:33:21 | |
---|
|
oulukyllosa 07.07.2005 16:42:03 (muokattu 07.07.2005 16:44:16) | |
---|
Mieti nyt vähän, mitä kirjoitat. Johtuisikohan se kenties siitä, että Sapattivuosi on ehkä hieman treenannut niitä biisejä, joita CMX "tapaili"? Sun logiikalla Foo Fighters on soittotaidoton bändi, koska ne tapaili Duran Durania Roskildessä, eikä se kuulostanut yhtään Duran Duranilta.
Heh, ei kannata aloittaa vittuilua, jos ei ole paukkuja vastata huuteluihinsa. Mutta jatketaan vaan Popedasta, kaikin mokomin. Hoho! Tuohan onkin pätevä taktiikka,vittuiluheitto ja sen jälkeen sääntöehdotus että enää ei saa näin vittuilla jookosta joo ja kysymysmerkki päälle Painoin tuota plussaa eka kerran ku niin nauratti.Tälläinen vääntö on parasta tällä palstalla. -play some skynyrd, man!- |
sirdickyj 07.07.2005 19:37:26 | |
---|
Tätä samaa voisin sanoa Popedasta. Olen kuullut festarikeikoilla muutamankin eturivin muusikon ihmettelevän, miten kahdentuhannen keikan bändi voi soittaa niin lepsusti livenä. No niin, pääsin takas sorvin ääreen. Holmi pistettiin tietojeni mukaan vaihtoon juuri tuosta pykivästä kompista johtuen, onkon Rautajokikin löysän kompin miehiä? Mä näin ne viime syksynä, silloin kyllä toimi. Mutta tottahan on, että Popedaan valitaan kyllä soittajat myös sen mukaan, kuka siihen sirkukseen on valmis lähtemään. Tuskin saisivat siihen Ari Toikkaa rumpaliks. Tai tiedä häntä, soittaahan tuo Dingossakin... Okei, Popedan riveissä on miehiä vaihtunut matkan varrella, mutta siitä huolimatta, jos Popedaa vertaa esim. Eppuihin, soiton tiukkuudessa on eroa kuin yöllä ja dingolla. Eiku siis päivällä. Jos komppi ei toimi, sitä ei tuulikoneella ja täppingeillä pelasteta. Niin, Yöllä ja Dingolla...kumpis noista on tiukka bändi? No, onhan Yö kyllä nykyään ihan tiukka. Eput taas...tiukkuudesta en tiedä, mutta onhan se musa ihan Hotelli Ritz-tasoa, kun Popeda on Mäntymotelli. Noin niinkun sovituksellisesti ja kikkeliskokkelis-asteikolla. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sirdickyj 07.07.2005 19:41:00 | |
---|
Heh, ei kannata aloittaa vittuilua, jos ei ole paukkuja vastata huuteluihinsa. Mutta jatketaan vaan Popedasta, kaikin mokomin. On mulla paukkuja vastata huutooni, mutta mihin se johtaa? Siihen että kinataan täällä, onko CMX:n soittajat hyviä vai ei, eikä mulla ole omalle väitteelleni muuta perustetta kuin omat korvat ja muilla taas omansa. Sitten pitäisikin alkaa perustella, mikä on hyvä soittaja jne. Eikös tuotakin ole jo puitu? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
J.Hollström 07.07.2005 19:48:43 | |
---|
Tuskin saisivat siihen Ari Toikkaa rumpaliks. Tai tiedä häntä, soittaahan tuo Dingossakin... Ari on tainnut soitella noihin studioalbumeihin ainakin joihinkin Petanderin biiseihin rummut. Huhupuheiden mukaan Markku ei jostain ihmeen syystä halunnut Holmin soittavan niitä... |
Exhausted 07.07.2005 20:30:02 | |
---|
kuulin että perjantaina oli Tammerkosken Sillalla-festarilla ollut sama meininki Popedalla, että keikka jäänyt lyhyeen. Pate oli kaivettu takaisin lavalle ja ei ollut pystynyt laulamaan sanaakaan "20 centtiä"-biisistä, oli vaan fiilistellyt lavalla. |
sirdickyj 07.07.2005 21:03:30 | |
---|
Ari on tainnut soitella noihin studioalbumeihin ainakin joihinkin Petanderin biiseihin rummut. Huhupuheiden mukaan Markku ei jostain ihmeen syystä halunnut Holmin soittavan niitä... Näin minäkin olen kuullut. Mutta mun pointti olikin, että Popedassa soittaminen vaatii semmoista "putkimiehen herkkyyttä" mitä luonteenlaatuun tulee. Luulisin. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sirdickyj 07.07.2005 21:05:02 | |
---|
kuulin että perjantaina oli Tammerkosken Sillalla-festarilla ollut sama meininki Popedalla, että keikka jäänyt lyhyeen. Pate oli kaivettu takaisin lavalle ja ei ollut pystynyt laulamaan sanaakaan "20 centtiä"-biisistä, oli vaan fiilistellyt lavalla. Jep, Pate on sentään asiaäijä. Niinhän täällä sanottiin. Yleisö arvatenkin oli tästä mielissään, mutta pahoitti mielensä Costellon tuulikoneen takia? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Janne F 08.07.2005 04:29:58 | |
---|
On mulla paukkuja vastata huutooni, mutta mihin se johtaa? Siihen että kinataan täällä, onko CMX:n soittajat hyviä vai ei, eikä mulla ole omalle väitteelleni muuta perustetta kuin omat korvat ja muilla taas omansa. Sitten pitäisikin alkaa perustella, mikä on hyvä soittaja jne. Eikös tuotakin ole jo puitu? Yksi kysymys (johon voit vastata mulle puhelinnumerooni, jonka sulle yksityisviestinä annoin): Minkä takia sitten edes aloitit sanomalla näin: Rumbamiesten maailmassa CMX:kin on hyvä ja osaava bändi. Harmittaa, ettei Popeda tänä vuonna soita Ruikkarissa tai Ankkarockissa. Vetivätköhän juhannusfestareillakaan? Lieköhän Mertsi vetänyt omat johtopäätöksensä pääsiäisen sekoilujen jälkeen... |
Janne F 08.07.2005 04:32:05 | |
---|
Ari on tainnut soitella noihin studioalbumeihin ainakin joihinkin Petanderin biiseihin rummut. Huhupuheiden mukaan Markku ei jostain ihmeen syystä halunnut Holmin soittavan niitä... Ari Toikka soitti Tahdotko mut tosiaan -biisin demokannut, eikä Holmilta sitten biisi oikein taittunut, joten Toikka veti ne levyllekin. Näin olen antanut itselleni kertoa. |
Silvio Dante 08.07.2005 10:09:39 | |
---|
Oh, here we go. sormunen vs. sirdickyj. Toimii !!! Itseäni lainaten ja vähän muuttaen: sirdickyj & jannef, toimii!!! Tahtoo lisää! Aijai! |