Aihe: Sani siirtyy humppalavoille?
1 2 3 4 5 6 7 8
jon lord
06.07.2005 17:58:13
Lisää offtopikointia edelliseen liittyen. Olin aikanani varusmiessoittokunnassa, ja palveluksen loppuaikana alkoivat loputtomat ns. rantekeikat tympiä. Trumpettisektiossa tuli tavaksi ujuttaa lähes joka biisin viimeiseen sointuun kutonen. Esim. Porilaisten marssi tai Maamme-laulu saivat kivan kapakkamaista sävyä ko. lisäsävelestä. Kapparit kävi hurjana: "Pojat perrrkele, kuka se oli?! Anto olla viimenen kerta..."

Ja seuraavalla keikalla uusiksi. Lapsen mieli on vähästä hyvä.

Hyvä,hyvä++++
Chysleri
06.07.2005 19:31:57
Lisää offtopikointia edelliseen liittyen. Olin aikanani varusmiessoittokunnassa, ja palveluksen loppuaikana alkoivat loputtomat ns. rantekeikat tympiä. Trumpettisektiossa tuli tavaksi ujuttaa lähes joka biisin viimeiseen sointuun kutonen. Esim. Porilaisten marssi tai Maamme-laulu saivat kivan kapakkamaista sävyä ko. lisäsävelestä. Kapparit kävi hurjana: "Pojat perrrkele, kuka se oli?! Anto olla viimenen kerta..."

Ja seuraavalla keikalla uusiksi. Lapsen mieli on vähästä hyvä.

Vejimmä kerran soittokunnan kans keikan linja-autosta.Soli joku seppelhen lasku ja pakkasta oli -35.Kapparit sano,"ettei me kyllä näin kylmällä ulos mennä".Porukka vähän ihmetteli kun linja-auto ajo muistomerkin viehren ikkunat huurussa,ovet auki ja pakolliset virret ja jotaki marssia pätkä.Ovet kiinni ja takasin kassulle.Oli jotenki koominen tilanne..:)
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
jon lord
06.07.2005 19:57:35
Soitin kerran Vappupäivänä Toijalan torilla pianoa pakettiautossa kun vettä satoi niin pirusti, ei näkynyt kun jalat vaan. Takaovi auki ja eikun menoks.
Martso
06.07.2005 21:36:57
Vejimmä kerran soittokunnan kans keikan linja-autosta.Soli joku seppelhen lasku ja pakkasta oli -35.Kapparit sano,"ettei me kyllä näin kylmällä ulos mennä".Porukka vähän ihmetteli kun linja-auto ajo muistomerkin viehren ikkunat huurussa,ovet auki ja pakolliset virret ja jotaki marssia pätkä.Ovet kiinni ja takasin kassulle.Oli jotenki koominen tilanne..:)

Olikko Rovaniemellä palveluksessa? Jos, niin millon?
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
isojussi
06.07.2005 21:49:42

Onks Someronharjulla soittokunta nykyjään?

Ei ollu sillon, kum mää siä aukissa olin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Martso
06.07.2005 21:52:10

On on! Mie olin siellä jopa duunissa.
isojussi
06.07.2005 22:24:22
On on! Mie olin siellä jopa duunissa.

Siirthynny Pohojhan Prikkhaatistha?
Ami
06.07.2005 22:53:47
Amihan se on näemmä palannut tänne keskustelemaan...kerropa minkä virheen Sani nyt sitten lie tehnyt. Seiitäpä nyt oikein että miks ne ei olleet tanssittavia kappaleita niin sitten mekin tiedetään! Ja osaamme olla tekemättä samoja virheitä.

Voisitko sinä puolestasi kertoa, mitä tanssilajia voisi ko. musiikkiin soveltaa? Minun mielipiteeni edelleen on, että ko. kappaleet, yhtä lukuunottamatta, eivät sovellu lavatansseihin.
Martso
06.07.2005 23:08:49 (muokattu 06.07.2005 23:09:25)
Siirthynny Pohojhan Prikkhaatistha?

En muista historiaa ulkoa. Voin kuitenni soittaa ja kysästä jos kiinnostaa. LapSK on yksikön nimi. Ihan hyvät muistot jäi siltä ajalta ja edelleenki hyvää pataa olen sikäläisten kanssa.
mr.muzak
06.07.2005 23:41:06
Voisitko sinä puolestasi kertoa, mitä tanssilajia voisi ko. musiikkiin soveltaa? Minun mielipiteeni edelleen on, että ko. kappaleet, yhtä lukuunottamatta, eivät sovellu lavatansseihin.

No eikö sitä vaihtoaskelta voi tohonkin kyntää? Yhtä hyvin se kolmijakoinen tanssiaskellus sopii noihin sanin nelijakoisiin poppis-iskelmiin kuin moneen muuhunkin..
Martso
06.07.2005 23:49:51
No eikö sitä vaihtoaskelta voi tohonkin kyntää? Yhtä hyvin se kolmijakoinen tanssiaskellus sopii noihin sanin nelijakoisiin poppis-iskelmiin kuin moneen muuhunkin..

Jeh, vaikka valssia vaihtarilla! :) Kolmeenhan (kuuteen) se loppupeleissä istahtaa.
Chysleri
06.07.2005 23:57:04

Olin...saapumiserä 2000/2
Martso
06.07.2005 23:59:15
Olin...saapumiserä 2000/2

Heheh! Jos olisit ollu ykkösessä, niin olisin ollu sinun lähin "esimies"! :)
Chysleri
07.07.2005 00:13:01 (muokattu 07.07.2005 00:15:08)
Heheh! Jos olisit ollu ykkösessä, niin olisin ollu sinun lähin "esimies"! :)

Olikko kauan töissä?...sinusta on varhman ikuistettu kuva kahvion konkariseinälle..:).Meikäläinen sai korpinjämät...tai nakkirauvat ne on.Tuli oltua niin monesti komennuksilla..olin ainoa varusmies rumpali,niin hommia riitti.Nuotinluku parani kummasti.
Martso
07.07.2005 00:19:59 (muokattu 07.07.2005 00:20:56)
Olikko kauan töissä?...sinusta on varhman ikuistettu kuva kahvion konkariseinälle..:).Meikäläinen sai korpinjämät...tai nakkirauvat ne on.Tuli oltua niin monesti komennuksilla..olin ainoa varusmies rumpali,niin hommia riitti.Nuotinluku parani kummasti.

En minä ollu ko puoli vuotta. Tulin suoraan intistä. Varusmiespalvelus loppu Lahdessa 31.12.1999 ja työsuhde alko Rovaniemellä 1.1.2000. :) Sieltä sitte suoraan kertaamaan 10 päiväksi Kosovoon. Siinä tuli semmonen "ihan tarpeeksi" rupeama, ettei ole tarvinu vaivautua enää. :) Tai no, olen minä käyny pari kertaa avustamassa LapSK:n vappukonserttia ihan huvikseni.

Hyviä tyyppejä: Ojala, Haahti ja Väisänen.

EDIT: sitä Kelloniemeä nyt ei rumpaliksi voinu sanoa, hyvä että hyvällä tahdollakaan :)
Martso
07.07.2005 00:39:59
Rentomeininki sielä oli...ja hyviä juttuja..varsinki Kulmalalla..:).Kelloniemi jääpi vissiiin kohta eläkhelle....melko jäykät käjet sillä on.

Jeh, vääpeli Kulmala oli kyllä persoona isolla P:llä! :)
El Condor
07.07.2005 09:25:28

Soittokunta on perustettu Rovaniemelle 1969.

http://www2.mil.fi/sotilasmusiikki/

Pohjan soittokunta taas on Oulussa edelleen.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
isojussi
07.07.2005 09:36:31
Soittokunta on perustettu Rovaniemelle 1969...

Minkähän takia ei oo mitään muistikuvaa siitä....

Oli meillä kurssilla oma bändi. Esiinnyttii´n kerran alokkaittein tulojuhlassa ja vedettin ekana biisinä "Elämässä pitää olla runkkua"
El Condor
07.07.2005 10:26:49
En minä ollu ko puoli vuotta. Tulin suoraan intistä. Varusmiespalvelus loppu Lahdessa 31.12.1999 ja työsuhde alko Rovaniemellä 1.1.2000. :) Sieltä sitte suoraan kertaamaan 10 päiväksi Kosovoon. Siinä tuli semmonen "ihan tarpeeksi" rupeama, ettei ole tarvinu vaivautua enää. :) Tai no, olen minä käyny pari kertaa avustamassa LapSK:n vappukonserttia ihan huvikseni.

Jotta saataisiin tätä militanttia keskustelua palautettua hieman tanssillisempiin asioihin, niin eikös ensimmäinen tangokuningas Kauko Simonen ollut soittajana Lapin sotilassoittokunnassa? Olikos teidän aikaan vielä soittokunnassa vai oliko jo eläköitynyt?
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)