Defactor 06.07.2005 22:44:57 (muokattu 06.07.2005 22:45:39) | |
---|
Siis: JOS joskus olisi varaa ostaa nuppi, muttei kaappia (ainakaan heti) niin onko mahdollista kytkeä nuppi combon efektiluupin sisääntuloon, kuten jotkut tekevät etuasteille. Onko tämä kahden pääteasteen käyttäminen täysin tuhoisaa vai kuinka? EDIT: Ottakaa huomioon, että tämä on vain pohdintaa ja ajattelua. |
JuSu 06.07.2005 22:48:38 (muokattu 06.07.2005 23:00:50) | |
---|
Siis: JOS joskus olisi varaa ostaa nuppi, muttei kaappia (ainakaan heti) niin onko mahdollista kytkeä nuppi combon efektiluupin sisääntuloon, kuten jotkut tekevät etuasteille. Periaatteessa kyllä, jos vedät signaalin nupin etuasteelta, ET päätteen jälkeen (kaiutinulostuloista). Mutta pitää nupilla silti olla jokin kuorma (yleensä kaiutin). Onko tämä kahden pääteasteen käyttäminen täysin tuhoisaa vai kuinka? Kaksi päätettä peräkkäin kuvaamallasi tavalla ja savu nousee taatusti, vieläpä molemmista. EDIT: Ottakaa huomioon, että tämä on vain pohdintaa ja ajattelua. Pohdipa, että vetäisit piuhan nupin kautinlähdoistä suoraan combon kaiuttimeen... =) JuSu EDIT: Ja lisää pohdintaa noin budjettimielessä... Jos sulla on sellainen combo, jonka kaiutinta käytettäessä uusi nuppi pääsee edes hiukan oikeuksiinsa, niin mikset myisi sitä comboa ja ostaisi sillä rahalla kaappia? Tai sitten riisu siitä combosta vahvistinosa, niin saat kotikutoisen kaapin. Ajatus, että ajaisit hyvälaatuista putkinuppia vaikka jonkun pikku-valvestaten 8" kaiuttimeen on periaatteellisesti aika nurinkurista. Menee nuppi ihan hukkaan, eikä sen pienen kaiuttimen tehonkestokaan usein ole sieltä isommasta päästä... Minä olen myyrä. |
Defactor 06.07.2005 22:50:47 (muokattu 06.07.2005 22:51:18) | |
---|
Kaksi päätettä peräkkäin kuvaamallasi tavalla ja savu nousee taatusti, vieläpä molemmista. Joo, kävikin mielessä. En tosin ajatellut nupin etuasteen jälkeen suoraan combon pääteasteeseen kytkeä. =) Menisköhän jo illan piikkiin.... EDIT: No voi prkl: "aja tellut" |
Defactor 06.07.2005 22:53:45 | |
---|
Ihmettelyä osa 2: ENGLin Preamp 530 kertoo sisältävänsä: "Power amp: 2 x 1,5 watts (solid state);". Mikäköhän tämän tarkoitus on etuasteessa? |
JuSu 06.07.2005 23:02:14 (muokattu 06.07.2005 23:02:31) | |
---|
Ihmettelyä osa 2: ENGLin Preamp 530 kertoo sisältävänsä: "Power amp: 2 x 1,5 watts (solid state);". Mikäköhän tämän tarkoitus on etuasteessa? Siinä on sisäänrakennettuna pieni pääteaste, jolla voi vaikkapa kotona treenatessa hiljaa ajaa tarkoitukseen sopivaa kaiutinta. JuSu Minä olen myyrä. |
Billsner 06.07.2005 23:03:33 (muokattu 06.07.2005 23:04:05) | |
---|
Ihmettelyä osa 2: ENGLin Preamp 530 kertoo sisältävänsä: "Power amp: 2 x 1,5 watts (solid state);". Mikäköhän tämän tarkoitus on etuasteessa? Eikös tuo ole nauhoittelua varten kun sen vetää suoraan tietokoneelle? Niin minä olen sen ymmärtänyt. EDIT: Myöhässä... Nej till livet. |
Billsner 06.07.2005 23:04:56 | |
---|
Siinä on sisäänrakennettuna pieni pääteaste, jolla voi vaikkapa kotona treenatessa hiljaa ajaa tarkoitukseen sopivaa kaiutinta. Toimiskohan tuo hyvin 1x12" kaapin kanssa kotivolumeilla? Nej till livet. |
Toimiskohan tuo hyvin 1x12" kaapin kanssa kotivolumeilla? Kyllähän se varmaan voisi toimia, kokeilin joskus Zoomin707 multiefektiä 1*15" kaappiin ja kyllä siitäkin ääntä lähti! e:virheitä |
LaXu 06.07.2005 23:24:05 | |
---|
Jos combosta saa kaiutinpiuhan irti, niin tuikkaa se nupin ulostuloon, eli combosta on käytössä vain kaiutin eikä vahvistinosaa lainkaan. Tuohon tapaan minä olen käyttänyt Yamaha DG80 1x12 comboani jo vuosikaudet ja hyvin potkii. |
Billsner 06.07.2005 23:25:10 | |
---|
Kyllähän se varmaan voisi toimia, kokeilin joskus Zoomin707 multiefektiä 1*15" kaappiin ja kyllä siitäkin ääntä lähti! Juuh, lähinnä vain sitä että onkohan soundi hyvä. Kyllähän tuossa behringerin v-ampissakin on pääte kun laittaa kaappimallinnukset päälle, mutta soundi ei varmaan ole kovin hyvä (?) Vois melkein huomenna testata... Nej till livet. |
Defactor 07.07.2005 00:00:19 | |
---|
Siinä on sisäänrakennettuna pieni pääteaste, jolla voi vaikkapa kotona treenatessa hiljaa ajaa tarkoitukseen sopivaa kaiutinta. JuSu Eli siis tuon etuasteen (jossa siis on pääteaste) ulostuloa käytetään vain jos halutaan käyttää tätä "tarkoitukseen sopivaa kaiutinta" ja muissa tapauksissa (eli etuaste-->erillinen pääteaste) tämä sisäinen pääteaste ohitetaan esim. efektiloopin kautta? |
janik 07.07.2005 00:03:51 | |
---|
Eli siis tuon etuasteen (jossa siis on pääteaste) ulostuloa käytetään vain jos halutaan käyttää tätä "tarkoitukseen sopivaa kaiutinta" ja muissa tapauksissa (eli etuaste-->erillinen pääteaste) tämä sisäinen pääteaste ohitetaan esim. efektiloopin kautta? Täytyy kyllä nyt sanoa että en tajunnut tästä yhtään mitään. |
trih 07.07.2005 00:34:58 (muokattu 07.07.2005 00:35:40) | |
---|
Juuh, lähinnä vain sitä että onkohan soundi hyvä. Kyllähän tuossa behringerin v-ampissakin on pääte kun laittaa kaappimallinnukset päälle, mutta soundi ei varmaan ole kovin hyvä (?) Vois melkein huomenna testata... kyllä se soundi voi olla hyvä jos käyttää oikeanlaista kaiutinta. 530:sen teho on 2x1,5W ja Microcuben 1x2W. Microcubella ja sen 5" kaiuttimella kerrostalonaapureiden hermostuttaminen onnistuu mainiosti. Mun stereoissakin on 5" bassoelementit ja mökää ja bassoa lähtee tarvittaessa häätöön asti. Kotikäytössä se koko ei ole niin tärkeä. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Billsner 07.07.2005 07:21:29 | |
---|
kyllä se soundi voi olla hyvä jos käyttää oikeanlaista kaiutinta. 530:sen teho on 2x1,5W ja Microcuben 1x2W. Microcubella ja sen 5" kaiuttimella kerrostalonaapureiden hermostuttaminen onnistuu mainiosti. Mun stereoissakin on 5" bassoelementit ja mökää ja bassoa lähtee tarvittaessa häätöön asti. Kotikäytössä se koko ei ole niin tärkeä. Juu, ei se tehoista ainakaan ole kiinni kotisoitossa. V-ampissa vaan tyhmää laittaa kaappimallinnukset päälle kun sulla on jo oikea kaappi alla. Nej till livet. |
JuSu 07.07.2005 08:07:08 | |
---|
Eli siis tuon etuasteen (jossa siis on pääteaste) ulostuloa käytetään vain jos halutaan käyttää tätä "tarkoitukseen sopivaa kaiutinta" ja muissa tapauksissa (eli etuaste-->erillinen pääteaste) tämä sisäinen pääteaste ohitetaan esim. efektiloopin kautta? Siinä on noita ulostuloja enemmänkin - katso http://www.engl-amps.net/engl-amps/manuals/aktuell/e530-om.pdf. Eli löytyy kaiutinemuloitua ulostuloa, instrumenttiulostulo, 'normaali' linjatasoinen ulostulo, kuuloke/kaiutinlähtö... JuSu Minä olen myyrä. |
Billsner 07.07.2005 19:33:20 | |
---|
kyllä se soundi voi olla hyvä jos käyttää oikeanlaista kaiutinta. V-amp ja suljettu 1x12" kaappihan toimii ihan hyvin kotivolumeilla. Soundi on hyvä. Ainut ongelma vaan tulee siinä että kaiutinmallinnukset menee automaattisesti päälle presettiä vaihtaessa kun sitä käytetään kuulokelähdön kautta. Nej till livet. |
Crackis 09.07.2005 15:16:24 (muokattu 09.07.2005 15:17:20) | |
---|
Menee offtopicin puolelle, mutta kun täällä ihmeteltiin että "riittääkö 2x1,5w kottisoitteluun". 1W ja 4x12" kaappi tuottaa niin paljon mökää, että ei ole toivoakaan avata kotona volaa kunnolla. Ääntä lähtee nimittäin aivan helvetisti siihen nähden mitä tuon kokoiselta vahvistimelta voisi odottaa. Kyseessä siis melkein tällainen laitos: http://www.amptone.com/hkcrunchmaster.htm |