jkos 06.07.2005 16:17:11 | |
---|
Olen tässä harkinnut hommata paremman vahvistimen tuon Harley Bentonin 30W-pommin tilalle, ja nämä mallintavat houkuttelevat monipuolisilla saundeillaan. Pitäis löytyä tarpeeksi ääntä bändisoittoon, eli Rolandin Cube 60W tai sitten Line 6:n Spider-sarjasta jokin. Mites, riittääkö tuosta Cubesta puhtia? Hintakattona 400€, ja ei kiitos "saat-vaan-paskaa-jos-ton-ostat"-kommentteja ilman perusteluita. Hyvää kesää kaikille. :) |
lurkki87 06.07.2005 16:40:30 (muokattu 06.07.2005 16:42:32) | |
---|
Spideriä on ainakin täällä paljon haukuttu, ja sanottu että siinä on muoviset soundit.Itse en ole kyseistä vahvistinta kuullut. Vaihtoehtona noille voisi olla joku vox:in valvetronix, joka on kuulemma erittäin monipuolinen ja hyvä soundinen.Ja vielä ennen kuin joku ehtii ensin, niin sanon, että kannattaa mennä itse kuuntelemaan ja valita se mikä kuullostaa itsestäsi parhaalta. tech21 trademark 60 on kanssa kuulemma todella hyvä, mutta onkin sitten hieman noita kalliimpi. |
Mordax 06.07.2005 16:48:12 | |
---|
...kannattaa mennä itse kuuntelemaan ja valita se mikä kuullostaa itsestäsi parhaalta.. Olisipa se noin helppoa! :D Matemaattisesti ero on 22 pistettä, käytännössä vähemmän. |
lurkki87 06.07.2005 16:57:29 | |
---|
Olisipa se noin helppoa! :D Niinpä! Itsekkin olen nyt uutta vahvistinta hankkimassa ja pitäisi käydä terstaamassa eri vahvistimia mutta kun ainoassa musa liikkeessä tässä lähistöllä ei ole läheskään kaikkia vahvistimia, mitä haluaisin testata, joten pitää vaan luottaa muiden mielipiteisiin ja tilata vahvistin netistä ja toivoa ettei kauheasti pety kun sitä testaa. |
saha 06.07.2005 17:22:30 (muokattu 06.07.2005 17:22:49) | |
---|
Spideriä on ainakin täällä paljon haukuttu, ja sanottu että siinä on muoviset soundit. Itse olen semmoisella 75w 2x12 Spider ykösellä soitellut, ja ihan mukiinmenevä se on. Soundit eivät ole hirveän muoviset, enemmänkin ne kuulostaa siltä että tulisivat seinän takaa. Sairaan tunkkaset siis. Kätevyys kuitenkin on sitä luokkaa, että reenikäytössä varsin käypä. Ei tarvi pahemmin steppailla efektimeressä kun ne löytyy styrkkarista. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
J.RA 06.07.2005 18:58:18 | |
---|
Spideriä on ainakin täällä paljon haukuttu, ja sanottu että siinä on muoviset soundit.Itse en ole kyseistä vahvistinta kuullut. Vaihtoehtona noille voisi olla joku vox:in valvetronix, joka on kuulemma erittäin monipuolinen ja hyvä soundinen.Ja vielä ennen kuin joku ehtii ensin, niin sanon, että kannattaa mennä itse kuuntelemaan ja valita se mikä kuullostaa itsestäsi parhaalta. tech21 trademark 60 on kanssa kuulemma todella hyvä, mutta onkin sitten hieman noita kalliimpi. Oletko itse testannut laitteita vai onko tämä sitä surullisen kuuluisaa mututietoa? -Sellasta se vaan on- |
V.I.P 06.07.2005 19:14:44 | |
---|
Minulla on spider 212 ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Mielestäni se soundaa hyvältä. Maksoi 500e. WWW.WGTHEBAND.COM
alternative rockia, kai. Nykyään vähän kaikenlaista muutaki. |
Hintakattona 400€, ja ei kiitos "saat-vaan-paskaa-jos-ton-ostat"-kommentteja ilman perusteluita.) Jos vielä jostain löydät, niin Yamahan mallintavat (DG -sarja) kantsii tsekata. Noissa on tuo filosofia vähän erilainen kuin esim. Line6:lla, 'mallinnuksia' on vain 8 kpl eivätkä ne suoranaisesti yritäkään mallintaa mitään olemassaolevia vahvistimia. Yamahassa kuitenkin on dynamiikka hyvin kohdallaan ja vahvistimen soundi on ns. läsnä, toisin kuin joku valitteli Spiderissa olevan (tulee seinän takaa). Samassa midiohjattavassa paketissa tulee vielä pakka perusefektejä; Chorus, delay, tremolo ja reverb. Tehoa 80 W, listahinta tonnin hujakoissa. Myyntihinta oli keväällä hyvin budjetissasi. Näitä myytiin alkukeväästä ulosheittohintaan F-Musiikista pois, mutta voihan sitä kysäistä, josko vielä jäi nurkkiin pölyttymään. Itse lunastin tuolloin 2x10" -version kun olin väsynyt kanniskelemaan kamoja kahden bändikämpän välissä. Parilla keikallakin olen Yamahaa huudattanut, ja ainakin eilen kuulemma oli soundi ihan kohdallaan (kiitos vaan Eemil). Tosin olen kyllä harkinnut korvaavani 2x10" elementit yhdellä 12":lla, tuo 2x10" on yleissoundiltaan mun korvaan liiankin kirkas. Käytettynä noita näkyy aika harvakseltaan, eikä niistä varmasti luovuta kovin edukkaasti, jos on joskus uutena lähemmäs tonnia maksettu... JuSu Minä olen myyrä. |
Goofy from area51 06.07.2005 19:36:49 | |
---|
Ite oon soitellut tuolla spider 212 1,5vuotta...ihan hyvät soundit siinä on kunhan vaan jaksaa etsiä ja kokeilla...Osa haukkujistakin on varmaankin kokeillut kaupassa sen valmisasetuksia...he ovat oikeassa,paskat soudit niissä on... Mutta onneksi tuossa on neljä kanavaa johon tallentaa omat mieltymyksensä... |
Leper Messiah 06.07.2005 19:41:48 | |
---|
ja tech 21 trademarkithan EIVÄT ole mallintavia. mutta erittäin hyviä pelejä. niissä vaan tulee mukana ohje jossa näytetäään, että miten saa minkäkin bändin kaltaisen soundin. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Robert 06.07.2005 19:49:57 | |
---|
Spideriä on ainakin täällä paljon haukuttu, ja sanottu että siinä on muoviset soundit.Itse en ole kyseistä vahvistinta kuullut. Siinähän tuli tiukkaa faktaa. Itse olen tuolla spider II:lla puolisentoista vuotta soitellut, ja ihan ok peli se on. Ihan ensimmäinen vahvistimeni oli joku Yamaha jx-20 (tai joku vastaava), sitten vaihdoin sen marshallin valvestateen, josta sitten siirryin spideriin, ja täytyy sanoa että on kyllä paljon parempi tuo linjakuutonen kuin kumpikaan noista edellisistä. Jos ei hienot vilkkuvalot, ja ei-niin-valtava dynamiikka haittaa, niin siitä vaan hommaamaan :) :)
kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4 |
jkos 06.07.2005 20:04:45 | |
---|
Noniin, asiallisia vastauksia. Kiitän. :) Kellään kokemusta tuosta Cube-sarjasta? Voisinhan mä niitä mennä ns. "testailemaan", vaan kun en mikään ammattilainen tässä asiassa tosiaankaan ole. Faktoja haen. |
lurkki87 06.07.2005 20:19:33 | |
---|
Oletko itse testannut laitteita vai onko tämä sitä surullisen kuuluisaa mututietoa? Eikös siinä lue ,että kuulemma.Eikös se yleensä tarkoita, että olen sen jostain kuullut/lukenut, enkä itse kokeillut? |
lurkki87 06.07.2005 20:25:44 | |
---|
Siinähän tuli tiukkaa faktaa. Väitätkö, muka että spideriä ei ole täällä haukuttu ja sanottu, että siinä on muoviset soundit? Varmaan joke keskustelussa missä se mainitaan, niin aika moni sanoo, että ei se ole hyvä ja että siinä on muoviset soundit? |
trih 06.07.2005 21:14:49 (muokattu 06.07.2005 21:16:28) | |
---|
Noniin, asiallisia vastauksia. Kiitän. :) Kellään kokemusta tuosta Cube-sarjasta? Voisinhan mä niitä mennä ns. "testailemaan", vaan kun en mikään ammattilainen tässä asiassa tosiaankaan ole. Faktoja haen. Cube30, Vox AD15, Tech21 TM60, V-Amp2 ja Line6 Flextone1 on tullut testailtua mallintavista. Okei TM60 ei ihan ole samaa liigaa mutta silti. Metallimusaan särösoundeja olen etsiskellyt. Mun makuun ylivoimaisesti paras oli Cube ja sen COSM-mallinnussysteemi. Soittotuntuma kohdillaan. Löytyy jonkinlaista putkikompression tuntua mättöä soitellessa. Kakkonen on sitten TM60. Mukava tuntuma myös mutta ei tarpeeksi hevi. Flextone vähän samaa kuin tuo TM60 mutta ei yhtä lämpimiä soundeja ja hyvää tuntumaa. Voxin AD:sta puuttui dynamiikka ja sama vika V-ampissa. Mun mielipiteet. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
jkos 06.07.2005 23:02:19 | |
---|
Aijai, kiitos trih. :) Nyt sain tukea tuolle mun onhan-cube-parempi-ku-spider-onhan?"-ajatukselle. Huomenna todellakin kokeilemaan ja säätelemään. Mistähän siihen sais sen ohjauspedaalin? :o |
sunder 06.07.2005 23:02:50 | |
---|
Cube30:ssä riittää jo teho jonninmoisiin bändihommiin, tästä päätellen kuuskymppisessä versiossa riittää vielä paremmin. Kotikäyttöön tuo 30 wattinen versio on itselleni liiankin äänekäs. Pieni, mutta pippurinen. Mallinnukset on ihan jees, itselläni tulee tosin käytettyä 95% ajasta R-Fier -asentoa. Ei tarvi erikseen säröpurnukkaa. |
sunder 06.07.2005 23:04:52 | |
---|
Niin ja itelläni on tuommonen Bossin fs-5u ohjauspedaali. Eiköhän niitä saa samasta paikasta mistä niitä vahvistimiakin. |
J.Hollström 06.07.2005 23:05:03 | |
---|
bändisoittoon, eli Rolandin Cube 60W tai sitten Line 6:n Spider-sarjasta jokin Minulla oli joskus muinoin Line6 50W Spider ja en kyllä suosittelisi. Vika ei ollut niinkään soundeissa, mutta yksinkertaisesti combosta loppui puhti bändisoitossa. |
jkos 06.07.2005 23:14:33 (muokattu 07.07.2005 10:27:40) | |
---|
Kiitos kaikille vastanneille, enköhän kallistu tuon Cuben puoleen. Oliko tuo juki mainitsemasi Spider niitä ensimmäisen sarjan kamppeita? Nyt en ainakan löytänyt 50W-mallia Spider II:sta. Tänne voi toki muutkin jatkaa keskustelua mallintavista. :) Edit: juki, ei jukka. toki, ei tuki. |