Aihe: Black Sabbath Suomeen?
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27
Artist
06.07.2005 17:51:59
Hyvä hyvä!

Sabbath oli hieno nähdä, vaikka eri asia on, antoiko keikka musiikillisesti niin hirveästi kenellekään. Taitavaa soittoa, tuttuja biisejä ja hyvä meininki oli tässä tapauksessa kuitenkin enemmän kuin yleensä. Yllätyksellisyyttä ei juurikaan ollut, mitä nyt Ozzy oli virkeämpi kuin odotin. Ei silti mitään valitettavaa. Iommi oli kirjaimellisesti cool, äijä vetää helteessä keikan nahkarotsi päällä eikä näyttänyt hikoavan! Taatusti tuli rahoille vastinetta, ja fiilis oli hyvä!

Soulflysta diggasin myös, vaikken heidän tuotantoon hirveästi ole perehtynyt. Sanokaa mitä sanotte, mutta oli tuo kaukana tavallisesta pomppuhevistä, ainakin mun mielestä. Max Cavalerasta olen digannut yli kymmenen vuotta, joten oli aikakin nähdä äijä livenä. Mooses biisissä vieraillut pasuunaa soittanut rastamies muuten seisoskeli kentällä ihan vieressäni kun Soulfly jo soitti. Ihmettelin, että onpas hassunnäköinen setä tullut keikkaa katsomaan, mutta soittikin sitten itse. :)
Soulfly osoitti myös olevansa taitava bändi, yhteissoitto oli tiukkaa, ja rytmit kivoja. Se toinen kitaristi, mikäli nyt oli se Ill Niño yhtyeessäkin vaikuttava heebo, ei ole mikään turha äijä, hallitsee metallin ohella flamencon soiton.
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Jaba
06.07.2005 18:22:20
Panivatko muut merkille, kuinka Iommi piti päätään kokoajan alhaalla?
Jormaakin kiinnostaa.
thrashmetallisti
06.07.2005 18:31:40

Panivatko muut merkille, kuinka Iommi piti päätään kokoajan alhaalla?

No ei se nyt koko ajan. Välissä se vilkaisi myös siihen eteen missä oltiin ja hymyili ja välissä tuli se sarvimerkkikin sieltä. Vittu se on äijä. Ja sitten se kun se heitti plekut siihen mun viereen joka kerta. Yksi hipaisi kättä, perkele. Mutta sen jälkeen kaikki olivatkin sylissä.

Vitun loistava keikka. Yllättävän pirteitä soittajia. Hieman harmitti että Wardin rummut tulivat aika hiljaa. Ja että Butlerin bassoa ei hirveesti kuulunut siihen kohtaan missä olin (tosin juuri siinä Iommin kaappien edessä.) Mutta Iommin soundi oli jumalainen. Nyt on jumalat nähty.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
gogo
06.07.2005 18:34:47
Kyl oli aikamoinen blast-off! Hieno keikka, ei varmaan enää tuota nelikkoa Suomessa toiste nähdä. No, toivossa on hyvä elää. Mua puolestaan jäi hämäämään se etteivät olleet minkäännäköistä screeniä roudanneet mestoille, paikoin kun siellä katsomossa mosshasi tuli sellainen fiilis että tuollahan saattaisi heilua ketkä tahansa neljä jamppaa ja sabbath pauhaa vaan taustalla:)
oksettaa.
jamez_wannabe
06.07.2005 19:17:19 (muokattu 06.07.2005 19:18:05)
hauskaa oli myös se että Wardin takana (muistaakseni oikealla puolella) oli kaveri joka näytti sormimerkeillä aina kun intro vaihtui säkeistöön ja kun säkeistö vaihtui kertsiin jne. Ei silti, olihan Ozzyllakin läppäri edessään josta näkyi biisien sanat.

tiukka veto silti.
"more deers"
thrashmetallisti
06.07.2005 19:34:46

hauskaa oli myös se että Wardin takana (muistaakseni oikealla puolella) oli kaveri joka näytti sormimerkeillä aina kun intro vaihtui säkeistöön ja kun säkeistö vaihtui kertsiin jne. Ei silti, olihan Ozzyllakin läppäri edessään josta näkyi biisien sanat.

tiukka veto silti.

No vanhoja äijiähän ne on. Ja luulis noilla vaan varmistaman sen ettei ne kämmäile.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
elbowski
06.07.2005 19:49:10 (muokattu 06.07.2005 19:49:43)

tiukka veto silti.

Varmistamista. Vähän sama, kuin valittaisit, että Iommilla oli varaplekuja lavalla, vai menetkö sä muka lavalle ilman varaplektroja, koska olet niin varma, ettet sitä yhtä näpeistäsi pudota?
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
Angus
06.07.2005 21:01:11

Varmistamista. Vähän sama, kuin valittaisit, että Iommilla oli varaplekuja lavalla, vai menetkö sä muka lavalle ilman varaplektroja, koska olet niin varma, ettet sitä yhtä näpeistäsi pudota?

Juu, siis noin vanhoille herroille se sallittakoon. Jos kyseessä olisi joku uusi bändi niin kyllähän tuo aika säälittävältä näyttäisi, mutta en mä tossa näe mitään ongelmaa kun on ton tasonen legenda kyseessä.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
gogo
06.07.2005 21:54:12
Mitäs tommosista. Tietty se ois bändillä kun bändillä tyylikkäämpää hoitaa niin ettei yleisö sitä huomaisi.
oksettaa.
Ben_D
06.07.2005 22:12:55

Älkää lapset tapelko.
Vasenniplaaja
06.07.2005 22:18:55
No ei se nyt koko ajan. Välissä se vilkaisi myös siihen eteen missä oltiin ja hymyili ja välissä tuli se sarvimerkkikin sieltä. Vittu se on äijä.

Allekirjoitan viimeisen lauseen. Aika lailla oli peili-arskat kohdistettu kyllä sinne kitaraan päin. Vai johtuneeko siitä, ettei mies oikeastaan tunne otelautaa sormillaan yhtä hyvin kuin normaali kitaristi?
Mutta oli miten oli, nyt on sitten nähty muutaman metrin päästä ne Iommin sormetkin. On perkele tämä hienoa. Se vaan vituttaa, kun plekuja lensi ihan vierestä enkä silti saanut yhtään. Oli siinä silti taputettava toverillisesti selkään erästä plekun saanutta...

Ei jumalauta. Nyt vasta alkaa tuntumaan siltä kuin olisi nähnyt Kennedyn kuolevan. Tai Jeesuksen.
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
Vasenniplaaja
06.07.2005 22:22:00
Ai niin. Olenko aivan sokea, kun en nähnyt Ozzyn näyttävän kertaakaan sarvimerkkiä? Iommin heilutukset ja ajoittaisen virnistelyn näin kyllä, mutta itse "fucking prince of darkness" ei moisia elehtinyt. Olenko oikeassa?
Voiton- tai rauhanmerkkejä se kyllä näytti etenkin asianmukaisessa biisissä. War Pigs.
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
jamez_wannabe
06.07.2005 22:36:59

piis;) ei ollut tarkoitus valittaa vaan todeta että oli "vähän hauskaa".

keikkahan oli, kuten todettu VITUN KOVA!!!
"more deers"
jamez_wannabe
06.07.2005 22:42:27
Ai niin. Olenko aivan sokea, kun en nähnyt Ozzyn näyttävän kertaakaan sarvimerkkiä? Iommin heilutukset ja ajoittaisen virnistelyn näin kyllä, mutta itse "fucking prince of darkness" ei moisia elehtinyt. Olenko oikeassa?
Voiton- tai rauhanmerkkejä se kyllä näytti etenkin asianmukaisessa biisissä. War Pigs.

kerran näin Ozzyn näyttävän tuota merkkiä jonkun biisin alussa - en tosin muista minkä biisin.
"more deers"
elbowski
06.07.2005 22:42:50
piis;) ei ollut tarkoitus valittaa vaan todeta että oli "vähän hauskaa".

Juu, ei mitään, mutta aina pitää muistaa, ettei ne oo mitään yli-ihmisiä. Paitsi ehkä Iommi.

keikkahan oli, kuten todettu VITUN KOVA!!!

Oli.
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
terone
06.07.2005 23:35:25
tuli nähtyä paras bändi mitä tiedän, mutta - olenko sitten liian vanha vai mikä on kun mun korviin suorastaan sattui se kitarasoundi. se pukkas liian kovaa, yksinkertaisesti.ja peitti alleen rummutkin, näytti kuin ward olisi ollut ajoittain ihan pihalla mutta se johtui vain siitä että se soitto ei kuulunut kitaran takaa. eli en ihmettele jos joku piteli korviaan kun itsekin jouduin laittamaan tilkettä korviini.
kyllähän sitä silti melkoisia väristyksiä tässä itsekin tuli koettua näiden legendaaristen biisien aikana.
kyllä muakin silti ihmetytti yksikin muija joka vaan nojaili ukkonsa olkapäähän ja kai nukkui sit siinä samalla ...
parkkihallin koko kakkoskerros oli vipeille varattu, niidenkin tilalla olisi voinut olla tosifaneja.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
meitu
06.07.2005 23:41:52

Kyllä, paras keikka ikinä!
vitutti vain aluksi paskat paikat yläkatsomossa mutta en antanut sen häiritä kun Sabbath alkoi soittaa. Loistavaa, tykkäsin varsinkin Dirty womenista (tuntui olevan monelle muulle keikan low point), Iron manista ja tietenkin Paranoidista. Black sabbathin bassot tuntui kyllä rinnassa niin että ois voinut itekkin tarvita tahdistimen! Tuota biisiä ei kyllä kukaan voi ikinä voittaa saatanallisessa tunnelmassa.

Kastuiko muuten siellä eturivissä ihan kunnolla? mietin vaan että jos 10 litran sanko tulee suunnilleen parin ihmisen päälle niin siinä on roleksit ja kamerakännykät vaarassa :D mutta se riski on otettava sapatin vuoksi.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
arc
07.07.2005 00:25:05
Vai johtuneeko siitä, ettei mies oikeastaan tunne otelautaa sormillaan yhtä hyvin kuin normaali kitaristi?

Onko Iommin sormille käynyt jotain?

Anteeksi. Olen tietämätön.
Peoplez
07.07.2005 00:31:20
Onko Iommin sormille käynyt jotain?

Anteeksi. Olen tietämätön.

Noh sehän oli joku onnettomuus ja sormen päät kaiketi lähti veke tai jotain. Emmä sitä tarkkaan tiedä.

Itse keikkaan. War Pigs oli ehdottomasti huippuhetki mulle.

Olihan se järkytys kyllä jos ajattelee seuraavaa:

mun suosikki bändin tuotannosta: Sabbath Bloody Sabbath
biisi jota vihaan ikuisesti: Paranoid

Ekaa soittavat jonku 20 sekkaa, meikä on ihan ekstaasissa. Sitten yhtäkkiä biisi vaihtuu Paranoidiin, kaveri sanoi että mä näytin ihan MYRKYN NIELLEELTÄ. Noh sellainen oli fiilis. Ja yleisö toki hurraa kun saivat kuulla "hittibiisin".

Mutta noh se siitä. Onhan noi biisit niin kovia, ihan sama millainen itse keikka oli. Iommi on mr. KITARARIFFI
Tästä voi muut bändit ottaa oppia vielä 100 vuoden päästä.
"Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros MegaMan Club #014 - Hat Man
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)