inot88 05.07.2005 19:48:46 | |
---|
Noniin eli en itse rummuista ymmärrä yhtään mitää, mut kaveri olisi ostamassa sähkörumpuja bämditarkoitukseen. Elikkä miten nää tälläset soveltuu bändissä soittamiseen? Ja millanen äänentoisto täytyisi hommata? |
kamelisko 05.07.2005 20:02:15 | |
---|
Noniin eli en itse rummuista ymmärrä yhtään mitää, mut kaveri olisi ostamassa sähkörumpuja bämditarkoitukseen. Elikkä miten nää tälläset soveltuu bändissä soittamiseen? Ja millanen äänentoisto täytyisi hommata? No jonkinlainen PA-systeemi olisi hyvä olla olemassa. Tai sitten vaihtoehtoisesti jokin syntsa/kitaracombo, josta löytyy tarpeeksi potkua bassotaajuuksienkin toistoon. Aktiivikaapit ajavat asian loistavasti. Tietty jos haluaa bassotoistoa sanan varsinaisessa merkityksessä niin subbari mukaan. Reenikäytössä toiminevat ihan siinä missä oikeatkin, elleivät jopa paremmin, koska äänenvoimakkuus voidaan pitää siedettävällä tasolla. Lahjoituksia otetaan vastaan. |
inot88 05.07.2005 20:04:56 (muokattu 05.07.2005 20:09:49) | |
---|
No voisitteko laittaa jotain suht halpoja äänentoisto laitteita, jos sellasia nyt on edes olemassa:) http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-168857.htmlJa sanokaapa onko tollanen setti rahan tuhlausta, koska hinta ei pahalta vaikuttanut ja kaveri tuosta innostui jo hieman? |
hybrid 05.07.2005 20:27:19 (muokattu 05.07.2005 20:32:14) | |
---|
|
inot88 05.07.2005 20:34:37 | |
---|
No mun on vaikee sanoo, kylhän tuo roland hyvä merkki on ja kait se kannattaa ostaa kunnolliset jos kerran ostaa.. Tosin mä olin sitä mieltä et kannattais sen ostaa sit kyl tavalliset rummut, mutta paremmat noi on kotona soittaa... |
hybrid 05.07.2005 20:37:21 | |
---|
Osta ihmeessä oikeat rummut, jos vain suinkin on mahdollisuus sellaisia soittaa :-) |
inot88 05.07.2005 20:38:37 | |
---|
Ostaisin jos olis mulle tulossa:P mut siis kaveri on ostamassa:) |
LumPus 05.07.2005 20:49:27 | |
---|
Moro! No voisitteko laittaa jotain suht halpoja äänentoisto laitteita, jos sellasia nyt on edes olemassa:) http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-168857.html Ja sanokaapa onko tollanen setti rahan tuhlausta, koska hinta ei pahalta vaikuttanut ja kaveri tuosta innostui jo hieman? Tuo on saatanasta tuo setti. no offence. ei ja ei. tämä piti sanoa ihan alkuunsa. äänentoistosta...eli jos tulee bändikäyttöön, onko pändillä PA-kamoja? minkäänlaisia? jos on, niin melkeimpä onkelma ratkaistu. oma monitori olisi hyvä, eli joko kuulokkeet (vihje; mikseristä piuha aux in:iin ja monitorointi helpottuu) tai sitten esim. Roland PM-10. vilkase roland.fi:stä tai www.rolandus.comei maksa hurjia ja varsin pätevä ja kätevä peli. Riittäiskö budjetti tommosiin? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180373.html milleniumi on aina milleniumia. Voi toimia, tai sitten ei. Halpoja sähkörumpuja liikkuu aika paljon käytettynä. Edit:mulla on äänentoistona tällaiset: http://www.thomann.de/thoiw3_midima … iophile_lx4_21_system_prodinfo.html Riittää mulle ihan hyvin, mut parempiakin varmaa saa halvemmalla No tuo setti on vallan mainio. Suomesta tosin saa halvemmalla. sähkörumpuja tosiaan alkaa liikkua myös käytettynä jonkun verran, mutta älä osta ilman kokeilua missään nimessä. hyvät käytetyt jos löytyy niin avot, esim. rollen TD-6 tai TD-8. toi M-Audion systeemi on vallan pätevä, samoin esim. Behringerin Truth 2031A:t, ne ei vaan hirveitä jaksa luukuttaa. kotona erittäin hyvät, bändikäytössä voi jäädä jalkoihin. notta näin. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
inot88 05.07.2005 20:57:52 | |
---|
No kiitos tuosta tyrmäyksestä:D No mun pitää kaverin kaa keskustella ja koittaa saada sen päätä kääntyy normi rumpuihi, mut jos ei ni lähtee jollekki testikierrokselle joskus:) |
LumPus 05.07.2005 21:05:19 | |
---|
No kiitos tuosta tyrmäyksestä:D No mun pitää kaverin kaa keskustella ja koittaa saada sen päätä kääntyy normi rumpuihi, mut jos ei ni lähtee jollekki testikierrokselle joskus:) no ei ne sähkörummut oikeasti ole niin suuri saatana kuin useat täällä sanoo. ne on vaan heidän omia näkemyksiään. menkää liikkeisiin, testatkaa, vertailkaa, kilpailuttakaa. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
rm_wispila 06.07.2005 11:19:59 | |
---|
Sähkörummut vaativat PA:lta paljon, koska soundit ovat niin "tuhteja". Esim. bassarisoundissa on niin paljon alapäätä, että rupeaa pienimmät matopurkit napsumaan ja kartiot särkymään. Saman ilmiön huomaa myös kuulokesoitossa, rupeaa meinaten tärykalvot lepattamaan, kun innostuksissaan kiertää hanaa. Eipä ole aivan terveellisen tuntuista korvien sisuskaluille. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyManDrummer 06.07.2005 12:50:07 | |
---|
Itse kyllä ainakin käyttäisin akustisia eikä mitään sähkörumpuja. Mutta taas tulee sitten se että se on makuasia mistä tykkää. Mitkä ihmeen tuplapedaalit? |
LumPus 06.07.2005 16:20:21 | |
---|
Itse kyllä ainakin käyttäisin akustisia eikä mitään sähkörumpuja. Mutta taas tulee sitten se että se on makuasia mistä tykkää. nerokasta. nyt vaan herää kysymys että minkä takia tämä pitää aina mainita jos sitä ei erikseen kysytä. ihmettelen vain, ei missään tapauksessa ole tarkoitus provosoida. makuasioitahan nämä nimenomaan on. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
inot88 06.07.2005 16:36:23 | |
---|
Kyllä se kaveri nyt kallistu tavallisii ku mainitsin hinnan hyville sähkörummuille ja pa-laitteet lisäks:) Eli siirrytää siis tavallisten kimppuun mitäs hyviä merkkejä näitä on? mutta ei mitään kalliita alle tonnin hintaluokassa? Ja kannattaako käytettynä etsiä? |
Tiedän kyllä että: Haku toistaiseksi poissa käytöstä arkisin kello 12-18. Pahoittelut. Mut kun selailet vaan noita sivuja taaksepäin, nii joka sivulta löydät pari topiccia tästä aiheesta :) |
SDMF 06.07.2005 21:28:12 | |
---|
Itellä on noi ROlandin TD-3 Sähkörummut ja sanon suoraan nyt jo et älkää soittako reeneissä , kyl se akustisilla on reeneissä hauskempaa ! mut jos harjotteluun ja muuta ni on kyl hyvät , todella hyvät :) R.I.P Dimebag darrell |
LumPus 06.07.2005 21:33:13 | |
---|
Itellä on noi ROlandin TD-3 Sähkörummut ja sanon suoraan nyt jo et älkää soittako reeneissä , kyl se akustisilla on reeneissä hauskempaa ! mut jos harjotteluun ja muuta ni on kyl hyvät , todella hyvät :) jeh. yksi ihan fiksu (riippuu tietenkin tyylistä) ja hyödyllinen on se että ottaa muutaman pädin ja aivon, liittää ne akustiseen settiin lisäksi. itte ainakin löytäny todella paljon hyötyä tästä. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
SDMF 06.07.2005 23:07:15 | |
---|
jeh. yksi ihan fiksu (riippuu tietenkin tyylistä) ja hyödyllinen on se että ottaa muutaman pädin ja aivon, liittää ne akustiseen settiin lisäksi. itte ainakin löytäny todella paljon hyötyä tästä. Joo se on siistiä , esim neal peartilla on :) ihan kiva systeemi sekin R.I.P Dimebag darrell |
LumPus 06.07.2005 23:25:27 | |
---|
Joo se on siistiä , esim neal peartilla on :) ihan kiva systeemi sekin on. perkat ja tälläset on helppo hoitaa, ja tietenkin elektroniset saundit ja muut efektit. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
xerxes 08.07.2005 10:12:46 | |
---|
jeh. yksi ihan fiksu (riippuu tietenkin tyylistä) ja hyödyllinen on se että ottaa muutaman pädin ja aivon, liittää ne akustiseen settiin lisäksi. itte ainakin löytäny todella paljon hyötyä tästä. Ja triggaaminen kannattaa miettiä kans... Relax. |