Heartwood 06.07.2005 12:50:30 | |
---|
Joo, jos yrittäisi vähän kommentteja tyrkätä. Soulfly oli tapansa mukaan paska. Oma materiaalinsa on parhaimmillaankin vain keskinkertaisuuden rajoja hipovaa, ihan mukavaa kuitenkin että soittivat Rootsin. Ja Moseksen reggae-tapailu jaksoi myös aikansa hymyilyttää. Tylsää oli silti, aika meni enimmäkseen Black Sabbathin odotteluun. Siinä vaiheessa iski aika epätodellinen olo kun Ozzyn ääni ensimmäistä kertaa kajahti ilmoille. Äijät vetivät melko mukavasti alusta lähtien, joskin vasta jostain Iron Manin hujakoilta asti alkoi todellisen juhlava putki. Ei niissä alkupuolen biiseissä mitään vikaa todellakaan ole (joskaan en Fairies Wear Bootsista ikinä ole hirveästi pitänyt), ehkä en sitten vielä hahmottanut tilannetta kunnolla :) Ja jumalauta, Black Sabbath oli aivan käsittämättömän hieno. Se sytkärimeri ja jyrisevä basso, vot! Se basso jyrisi muuten todella mallikkaasti myös kuppaiselle istumapaikalleni hallin takaosaan (katsomo 111). Jos jotain nillittämistä täytyy löytää, niin settilista oli ehkä kohtalaisen ennalta-arvattava :). Sabbath Bloody Sabbath ja Sweet Leaf olisivat puolestani voineet soida kokonaankin, samaten Hand of Doomin olisi voinut lisätä listaan. Mutta paskat näistä, tulipahan nähtyä herrat Suomessa. Tunnelmaa yrittivät kovasti latistaa myös vieressäni istuneet dillet, jotka n. kolmevuotiaan innolla (karkea arvio) julistivat äänekkäästi humalatilaansa koko perkeleen ajan. Myös erinäisiä ruumiinosia ja elimiä olin huudoistansa löytävinäni. Onneksi eivät epäpyhässä yrityksessään mainittavasti onnistuneet, ei tarvinnut vaivata järjestysmiestä vetämään herrasväkeä kölin alta. Loppuyhteenveto: Sabbath rulettaa. Anteeksi voimasanojen tarpeettoman runsas käyttö. Näillä näkymin seuraavaksi Opethia syyskuussa sitten. "The colonel is breakdancing! Give me a break!"
-William Shatner |
Sunna 06.07.2005 12:57:17 | |
---|
Oli ihan -tanan kova keikka! onneks taju lähti lämppärin aikana eikä sabbathin ja pääsin takas eturiviin ennekun äijät alko jyrätä. Hitto että nousi tukkapystyyn kun Iommi jyräytti kitaraansa. Mahtavaa. Mä rääyn ja heitän herjaa vaan ja lyön nenää lattiaan! |
Dunga 06.07.2005 13:34:06 (muokattu 06.07.2005 13:51:39) | |
---|
Vieläkin ihan täpinöissä, vttu BLACK SABBATH!!! Hyvin jaksoivat vanhat herrat, jumankavita sitä Iommin soundia tosiaan, tyylikäs herra vaikka pahimmat viikset ovat kadonneet. Oli hymy takaraivossa asti koko keikan ajan, hauska nähdä isäpappakin fiilistelemässä. Biiseistä eniten iskivät allekirjoittaneeseen Electric Funeral, Fairies wear boots, black sabbath, after forever ja INTO THE VOID, jumalauta mikä kitarasoundi tuossa. Nyt ei sitä sitten tie mitä tekis, Black Sabbath nähty ja vähän tyhjä olo... taidan laittaa lisää soimaan... EDIT: Kuuluiko muiden korviin ennen keikkaa ilmoille päästetyt Halford/teräsbetoni huudot, parikin kertaa tuli repeiltyä, kunnes men vähän överiksi :) Oh man, I shot Marvin in the face.
IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
Qsysi 06.07.2005 13:53:05 | |
---|
Jos joku niin se oli todella ihmeellinen ja epäaidon tuntuinen kun Ozzy aloitti huutelemisen ja sen näki juoksevan lavalle. Jumalauta mitkä fiilikset! "Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma pastilli kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD"
- Jonskuliini |
petrutsi 06.07.2005 14:13:32 | |
---|
Kyllä oli aivan mahtavaa. Ei sitä voi analysoimaan edes alkaa! My balls and the end of humanity..How the hell are they related? |
Naama-amis 06.07.2005 14:25:37 | |
---|
Kyllä oli aivan mahtavaa. Ei sitä voi analysoimaan edes alkaa! Niin. Minäkin olin koittanut iltasella kirjoitella sivullisen verran analyysiä. Lopuksi ei tullut kuin Äh ja wow :). Huhhahhei ja rommia pullo.
Bella Italia tifoso #3 THV-klubi #4 |
kitarisaristi 06.07.2005 14:35:29 | |
---|
EDIT: Kuuluiko muiden korviin ennen keikkaa ilmoille päästetyt Halford/teräsbetoni huudot, parikin kertaa tuli repeiltyä, kunnes men vähän överiksi :) kyseinen herra istui vieressäni ja vanha viina haisi siitä 8 metrin päästä aivan selvästi oisitte nähy ku jätkä moshas ni hiki vaa lens ja huuto jatku koko keikan ajan :D mutta oli se silti mahtavaa kun kaikilla oli hyvä meininki /../ nii ja tosiaanki ittelläniki tyhjä olo tullu nähtyä yks maailman parhaista bändeistä ja nytten tuntuu ettei mikään voi enää voittaa tota keikkaa...... |
LassiÖ 06.07.2005 14:51:09 | |
---|
Hiton kova keikka. Ei voi muuta sanoa. IMIK #26
kalamies#17 >-)))> |
Kasu-_- 06.07.2005 15:04:06 | |
---|
HUHHUH! Aika outo olo vieläkin. Ennen keikkaa mietin että tuleepahan nyt Black Sabbath nähtyä, eikä enää haittaa vaikka bändi kupsahtaisikin keikan jälkeen, mutta kun keikka oli lopuillaan, niin olisin halunnut myllyttää uudestaan vaikka kymmenen keikkaa putkeen ja parikymmentä seuraavana päivänä. Mister ... BILL ... WARD! Tosiaan Black Sabbathin sytkärinäytöksen aikana tuntui kuinka suolistossa oleva kurapaska nousi kurkkuun asti ja itku meinasi päästä. Mahtavan näköistä! Symptomin aikana meinasin hypätä kattoon, mutta eivät vetäneet sitä kokonaan. Uskomattoman raskailta nuo riffit kuulostavat livenä ja kyllä potkii perseelle T_A_U_K_K_I:a lainaten 100 - 0 ja 24/7 Paranoidin lähtiessä koko areena oli revetä liitoksistaan ja kyllä yleisöstä lähti kovaa ääntä. Olisin maksanut maltaita kenttälipusta, mutta alakatsomostakin näki hyvin ja fiilis oli kohtalainen, vaikka vieressä istui niitä ihmisiä, jotka oli luultavasti saanu liput firman pikkujoulujen arpajaisista ja olivat sitten nyrpeinä tulleet katsomaan bändiä, josta eivät ole edes kuulleet! Tuli silti heiluttua hullun lailla, enkä antanut tuon haitata. Ozzy teki kaikkea mitä pitikin, eli: Pupuhyppyjä, näytti persettä, huudatti yleisöä, heitteli vettä, oli sanko päässä ja ilman paitaa paikat märkänä. :) Tänään nähdään miten Iron Maiden pistää kampoihin. Aikamoisen keikan saavat kuitenkin vetää, että menisi tuon edelle. Ehdottomasti paras keikka, jota olen ollut todistamassa paikan päällä. Tosi hyvät ja haikeat fiilikset jäi. You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! |
Flick 06.07.2005 15:10:42 | |
---|
Kaikista paras koskaan. Mies joka on juonut olutta samasta tuopista Zakk Wylden kanssa :) |
Vasenniplaaja 06.07.2005 15:17:50 | |
---|
No niin. Se on täytetty. En nyt varsin keikka-arvostelua rupea rustaamaan, koska kuten sanottua tätä ei voi analysoida. Jotain epätodellista oli ilmassa koko ajan, porukka hyppi kuin hullut ja lopussa itkettiin ja halailtiin. Transsi. Ozzy yllätti minut positiivisesti, ei tehnyt koko ajan näitä mukapelottavia irvistyksiään vaan HYMYILI koko ajan! Iommi oli aivan helevetin cool arskoissaan, ja pääsinpä kerran elämässäni näkemään livenä ne kuuluisat sormenpäätkin... Butleria en paikkani vuoksi päässyt juuri näkemään (olin ehkä 5. rivissä keskellä, näköesteenä pari korstoa), mutta se mitä näin oli vakuuttavaa. Ja ainakin se mitä kuulin - mies improvisoi yllättävän paljon. Ward taas säikäytti oikein kun tuli esille rumpujensa takaa: vanha, harmaantunut ukonkääpä! Hymy nousi huulille kun se oli vielä lyhyempikin kuin muut soittajat. Ja silti lähti niin Iron Manin intro kuin War Pigsin fillitkin. Setti oli mielestäni varsin tyydyttävä, mitään en jäänyt erityisemmin kaipaamaan. Black Sabbath sai tosissaan paskan liikkeelle suolistossa: oli, perkele, porukalla sytkäreitä! Itse asiassa rupesin riehumaan Paranoidin pitissä sellaisella energialla, etten enää jaksanut pistää encoreen kaikkea peliin. Tästä ehkä johtui encoren lievä laimeus yleisön suhteen: moni veti itsensä piippuun jo edellisten nopeiden biisien aikana. Kaiken kaikkiaan olen nyt ollut taivaassa. Tästä ei voi kukaan paremmaksi pistää. Piste. Aria ariari isa, vena amiria asaria. |
Pekka_häntä 06.07.2005 15:20:28 | |
---|
vaikka vieressä istui niitä ihmisiä, jotka oli luultavasti saanu liput firman pikkujoulujen arpajaisista ja olivat sitten nyrpeinä tulleet katsomaan bändiä, josta eivät ole edes kuulleet!
Joo Mulla sama. Vieressä istu perhe (n.5 henkeä?)mies katto koko ajan tyhjä ilme kasvoillaan, nainen ja tytär piti korviaan kiinni ja poika tais vähä tykätä :P |
Olihan uskomatonta... Maailman paras bändi ja maailman paras keikka, ei käy kieltäminen. Jumalauta että olin ihan ekstaasissa koko keikan ajan. Käsittämättömän tiukkaa soittoa sediltä. Joitain biisejä olisi kyllä voinut settiin vielä lisätä, mutta en ala valittamaan. Helvetin kova se oli näinkin. Yhtään biisiä ei ainakaan pois olisi voinut ottaa. Tai valitanpa sittenkin: Sabbath Bloody Sabbathin olisivat kyllä saaneet soittaa kokonaan. After Forever oli kyllä ehdotonta plussaa. Suurinpiirtein neljännessä tai viidennessä rivissä keskellä olin seisoskelemassa. Helvetin hieno meininki oli kaikilla. Onnistuin jopa saamaan Geezer Butlerin rannenauhan, johon on painettu GZR:n logo. Eipä taida joka pojalla sellasta olla. Voin haistella Geezerin hikeä ihan koska haluan. (Snif, snif) Melko kirpakka haju on kyllä. Toivottavasti joskus vielä näkisi uudestaan vähän erilaisella setillä. Everything is a OK! |
C 06.07.2005 15:31:34 | |
---|
nainen ja tytär piti korviaan kiinni On muuten todella raivostuttavan näköistä keikalla, kun sellainen vähän paniikkinen ilme naamalla pidetään korvia kiinni ja näytetään siltä, että koko ajan tekisi mieli lähteä pois. Tulpat korviin, jos melu haittaa. Muuten on syytä pysyä poissa. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
Ze Kink 06.07.2005 15:43:37 | |
---|
Se basso jyrisi muuten todella mallikkaasti myös kuppaiselle istumapaikalleni hallin takaosaan (katsomo 111). Todellakin jyrisi! Olin nääs samassa katsomossa :D Mahdoitko nähdä siinä jonkun pomppivan m.net -paidassa (vanhemman mallisessa, g-avain selässä)? Olin nääs minä. Joku tuli ainakin kysymään multa nikkiä siellä. Ja todellakin, kyllä vitutti ne tyhjät paikat siellä katsomossa, ja sitten nämä työpaikaltaan liput saaneet jotka vaan istuivat ilmeenkään värähtämättä / paniikinomainen ilme kasvoilla ja sormet korvissa. Ja kenttäkään ei näyttänyt läheskään niin täydeltä kuin oletin. Rölö |
Pekka_häntä 06.07.2005 15:54:56 | |
---|
On muuten todella raivostuttavan näköistä keikalla, kun sellainen vähän paniikkinen ilme naamalla pidetään korvia kiinni ja näytetään siltä, että koko ajan tekisi mieli lähteä pois. Tulpat korviin, jos melu haittaa. Muuten on syytä pysyä poissa. Joo , mutta pahin oli se että ne lähti kesken encoren pois! prkl! |
Lord of the strings 06.07.2005 16:00:37 | |
---|
Joku tuli ainakin kysymään multa nikkiä siellä. Mä ehkä näin sut. Oli niin sun näkönen muttei kumminkaan ja kyllä mä sut ehkä tunnistaisin kun pari kertaa törmänny muutenki. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
Helvetinpartaterä 06.07.2005 16:25:05 | |
---|
Todellakin jyrisi! Olin nääs samassa katsomossa :D Mahdoitko nähdä siinä jonkun pomppivan m.net -paidassa (vanhemman mallisessa, g-avain selässä)? Olin nääs minä. Joku tuli ainakin kysymään multa nikkiä siellä. Ja todellakin, kyllä vitutti ne tyhjät paikat siellä katsomossa, ja sitten nämä työpaikaltaan liput saaneet jotka vaan istuivat ilmeenkään värähtämättä / paniikinomainen ilme kasvoilla ja sormet korvissa. Ja kenttäkään ei näyttänyt läheskään niin täydeltä kuin oletin. Jos joku äkkäsi sen heebon,jolla luki selässä "Listen To Black Sabbath",niin se olin mie. Tunnistamista saattaa auttaa,että otin loppupuolella paidan jo veke,kun tuli niin helvatan kuuma :P Keikka oli oikein hyvä. Vähän tunnelmaa latisti alussa joku sisäsiittoinen kusipää,joka tuli uhkaamaan turpsaunalla,jos en panisi persettäni penkkiin.Paskatko sitä ny Sabbathin aikana kukaan istuu?! Jos ei kunto kestä,niin voisi mennä lääkärille perklö.Kyllähän se heepo siinä sitten hiljeni,kun valojen himmetessä koko katsomo pamahti seisomaan. :) Manavava! - Minä
"Jos vettä ei olisi,emme osaisi uida ja silloin me hukkuisimme." |
lxi 06.07.2005 16:30:49 | |
---|
Hienoa, että oli hienoa. Itse olen NIIN RIKKI kun en ollut paikalla. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Tinmo 06.07.2005 17:27:02 (muokattu 06.07.2005 17:30:33) | |
---|
Odotukset olivat korkealla ja keikka oli parhauttas, mutta jotain jäin kaipaamaan/olsin tehnyt toisin. 1. Se intro on aivan hölmö, mitä järkeä niitä riffejä on vetää just ennen keikkaa nauhalta, tuli sellanen "pysyttehän vielä kanavalla?"-fiilis 2. Eikö teistä bändi vetäny Black Sabbath-biisiin asti tuskasen hiljasilla voluumeilla? Saundit olivat muuten hyvät, mutta Ward ja Butler katosivat jonnekkin, joskin Iommin saundi oli niin mahtava etten kauaa ehtinyt basson ja rumpujen perään itkemään. 3. Harmi, ettei Sabbath vedä niitä harvinaisempia biisejään (esim. Behind The Wall Of Sleep, National Acrobat jne.), niillähän on valtava määrä äärettömän kauniita biisejä joita ne ei ikinä soita, vaan he luottavat noihin Ironmaneihin ja paranoideihin. 4. Ensimmäinen näkemäni keikka jossa soundcheck hoidettiin sukkelasti ja pääbändi ilman "suurempaa" odotusta lavalle (siis kun yleensä valojen himmenemisen jälkeen saa taputtaa puoli tuntia ennen kuin show alkaa). Tavallaan siis positiivista mutta se hämäsi minua suuresti. 5. Valojen sytyttäminen joka biisin jälkeen kaikkialle latisti vähän tunnelmaa, olisivat vaan pitäneet pimeänä. Ei silti, nyt olen nähnyt Jumalani. "All work and no play makes Chuck a dull boy..." |