McNulty 06.07.2005 11:27:16 (muokattu 06.07.2005 11:32:00) | |
---|
Tervehdys! Päätinpä sitten kysyä uudessa threadissa otsikon asiasta kun tuolla jonkun muun aloittamalla aikaisemmalla vahvistin-threadilla jäätiin laihaan tulokseen. Tavoitteena on löytää mielellään putkicombo, mutta nuppi+kaappi ja räkki+kaappi häsäkät otetaan huomioon. Alla hieman toivelistaa mitä vahvistimesta pitäisi löytyä: - Vähintään kaksi kanavaa - Kummallekin kanavalle omat EQ:t (eli clean/särö kanaville) - 1x12" tai 2x12" elementein - FX Loop - Reverb - 15-50W tehoa - Painotinko jo kanavien ja EQ:n merkitystä? =) - External speaker jakki - Kanavaa voi vaihtaa pedaalilla Musiikkityyli vaihtelee aika rajusti.. tosin metallin soitteluun minulla on vahvistin tiedossa joten tämän uuden tulokkaan tarkoitus olisi taipua late 60's ja early 70's "hippirokkiin" tyyliin: - Jefferson Airplane, Mountain, Led Zeppelin jne.. (kyllä te tiedätte) :) - Tarkoitus olisi myös saada siedettävät Blues-rosot ja lämpimät & kuulaat Jazz-cleanit - Foo Fighters-tyyppinen räime ei olisi ollenkaan pahasta myöskään. Tulisin toimeen siis helkkarin hyvällä cleanilla ja monipuolisella OD-kanavalla, vaan mistäs vermeestä minä tämän löytäisin? Hintahaarukka mielellään jossain 500-1500e välissä. PS. Tällä hetkellä olen kovasti innostunut tuosta Ashdown Peacemaker 40:stä mutta kun soitin Soundataan Pupelle niin hän kertoi Ashdownilla olevan vaikeuksia toimittaa vahvistimia pikkumaihin.. ilmeisesti panostavat jenkkilän markkinoille ja keskieurooppaan. PPS. Aika montaa vahvistinta olen päässyt testaamaan, mutta nyt on lähinnä tarkoitus ympätä yhteen muiden näkemyksiä ja kartoittaa sitä mihin jokin vahvistin kykenee. Samplet tietysti antavat jonkin sortin kuvaa, mutta itsehän se täytyy testailla.. ennen vahvarirundia vaan pitää erotella jyvät akanoista :) Ehdoituksia otetaan avosylin vastaan.. kiitos jo etukäteen. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Lilli 06.07.2005 11:50:35 | |
---|
Tervehdys! Päätinpä sitten kysyä uudessa threadissa otsikon asiasta kun tuolla jonkun muun aloittamalla aikaisemmalla vahvistin-threadilla jäätiin laihaan tulokseen. Tavoitteena on löytää mielellään putkicombo, mutta nuppi+kaappi ja räkki+kaappi häsäkät otetaan huomioon. Alla hieman toivelistaa mitä vahvistimesta pitäisi löytyä: - Vähintään kaksi kanavaa - Kummallekin kanavalle omat EQ:t (eli clean/särö kanaville) - 1x12" tai 2x12" elementein - FX Loop - Reverb - 15-50W tehoa - Painotinko jo kanavien ja EQ:n merkitystä? =) - External speaker jakki - Kanavaa voi vaihtaa pedaalilla Musiikkityyli vaihtelee aika rajusti.. tosin metallin soitteluun minulla on vahvistin tiedossa joten tämän uuden tulokkaan tarkoitus olisi taipua late 60's ja early 70's "hippirokkiin" tyyliin: - Jefferson Airplane, Mountain, Led Zeppelin jne.. (kyllä te tiedätte) :) - Tarkoitus olisi myös saada siedettävät Blues-rosot ja lämpimät & kuulaat Jazz-cleanit - Foo Fighters-tyyppinen räime ei olisi ollenkaan pahasta myöskään. Tulisin toimeen siis helkkarin hyvällä cleanilla ja monipuolisella OD-kanavalla, vaan mistäs vermeestä minä tämän löytäisin? Hintahaarukka mielellään jossain 500-1500e välissä. PS. Tällä hetkellä olen kovasti innostunut tuosta Ashdown Peacemaker 40:stä mutta kun soitin Soundataan Pupelle niin hän kertoi Ashdownilla olevan vaikeuksia toimittaa vahvistimia pikkumaihin.. ilmeisesti panostavat jenkkilän markkinoille ja keskieurooppaan. PPS. Aika montaa vahvistinta olen päässyt testaamaan, mutta nyt on lähinnä tarkoitus ympätä yhteen muiden näkemyksiä ja kartoittaa sitä mihin jokin vahvistin kykenee. Samplet tietysti antavat jonkin sortin kuvaa, mutta itsehän se täytyy testailla.. ennen vahvarirundia vaan pitää erotella jyvät akanoista :) Ehdoituksia otetaan avosylin vastaan.. kiitos jo etukäteen. Antamillasi kriteereillä oman kokemukseni perusteella suosittelen Engl Classic Tube 50:ä. Hinta kanava/boostipedaalin kanssa noin 1300 ekee, Oulun Soitin&Tarvike ja Treen Soitinkeskus ainakin tarjoavat. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Olli S. 06.07.2005 11:54:34 | |
---|
Koch, mutta sen särö ei ehkä ole ihan niin rock. Se on pehmeämpi. Luulisin kuitenkin Twintonen sopivan sinulle. VHT:kin voisi olla vaihtoehto. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
McNulty 06.07.2005 11:56:21 (muokattu 06.07.2005 12:01:07) | |
---|
Antamillasi kriteereillä oman kokemukseni perusteella suosittelen Engl Classic Tube 50:ä. Hinta kanava/boostipedaalin kanssa noin 1300 ekee, Oulun Soitin&Tarvike ja Treen Soitinkeskus ainakin tarjoavat. Muistaakseni Engl Classicissa ei ole erillisiä EQuja kummallekin kanavalle... tämä on juuri yksi niistä syistä miksi tuo saundiltaan loistava Engl on jouduttu tiputtamaan :( Koch, mutta sen särö ei ehkä ole ihan niin rock. Se on pehmeämpi. Luulisin kuitenkin Twintonen sopivan sinulle. VHT:kin voisi olla vaihtoehto. Kochin Studiotonea kokeilin ja sen tuottama särö oli vähän turhan "sirkkeli" minulle :) Cleanit oli tosin varsin mallikkaat. Pitää pistää tuo Twintone ylös lapulle ja toivoa että niitä Custom Soundsilla on kun sinne eksyn kokeilemaan :) EDIT: Listalla on tällä hetkellä... Ashdown Peacemaker 40, Orange AD30TC ja Koch Twintone. MORE!!! :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
rosberg 06.07.2005 11:58:09 | |
---|
koch! keep on truckin! |
Jucciz 06.07.2005 12:01:37 (muokattu 06.07.2005 12:02:59) | |
---|
Orange Rockerverb 50. Nuppina karvan verran alle 1500e, 2x12-combona 1750e. En ole päässyt testaamaan, mutta jos se on yhtään samaa maata kuin AD-sarjan putkivehkeet, niin se on on pakko olla hyvä! AD30TC:ssä ei ole efektilooppia eikä reverbiä, mutta vielä ei ole missään vaiheessa tuntunut siltä, että noita tarvitsisikaan. Reverbin voi lisätä mikitettyyn kitarasignaaliin ja muut efektit toimivat mainiosti laitteen edessä. Suosittelen! |
McNulty 06.07.2005 12:06:21 | |
---|
AD30TC:ssä ei ole efektilooppia eikä reverbiä, mutta vielä ei ole missään vaiheessa tuntunut siltä, että noita tarvitsisikaan. Reverbin voi lisätä mikitettyyn kitarasignaaliin ja muut efektit toimivat mainiosti laitteen edessä. Suosittelen! Herkules... tuo on pieni miinus kyllä ettei ole FX looppia. Sillä haluaisin delayn ja mahdollisen reverbin vasta etusen jälkeen. Ei viitsis linjassa pistää delayta ja reverbiä ennen etusta, jollei sitten käytä särötintä ketjussa myös. Noh, pitänee laittaa tuo Rockerverb listaan. Onko tietoa löytyykö Rockerverbiä Musamaailmasta? "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
alphamale 06.07.2005 12:06:23 (muokattu 06.07.2005 12:13:51) | |
---|
http://matamp.co.uk Matamphan on siis tavallaan Orangen kantaäiti, ja tuolta löytyy noita pienempiä vahvikkeita mistä pitäisi löytyä hehkeetä soundia, toi 1224 varsinkin on kai melkosen monipuolinen peli. Miinuspuolena sitten se että pitää lentää manchesteriin ja sieltä autolla huddersfieldiin, tosin pojat lupasivat noutaa mansen kentältä ja ajaa tehtaalle, noita kun tehdään vain per tilaus eikä yhtään varastoon... Lahtelaista, totta kai |
McNulty 06.07.2005 12:08:57 | |
---|
http://matamp.co.uk Matamphan on siis tavallaan Orangen kantaäiti, ja tuolta löytyy noita pienempiä vahvikkeita mistä pitäisi löytyä hehkeetä soundia, toi 1224 varsinkin on kai melkosen monipuolinen peli. Vähän vain pelkään että Matampia pääsisi Suomessa kuulemaan, vai onko sillä maahantuontia? Ei viitsis sikaa säkissä ostaa vaikka kehuttu olisikin :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
Jucciz 06.07.2005 12:12:05 (muokattu 06.07.2005 12:13:01) | |
---|
Noh, pitänee laittaa tuo Rockerverb listaan. Onko tietoa löytyykö Rockerverbiä Musamaailmasta? Ainakin nuppina löytyy. Ei viitsis linjassa pistää delayta ja reverbiä ennen etusta...
Itse pidän tosi paljon siitä, että delay-pedaali on vahvistimen edessä, jolloin sillä saadaan aikaan erittäin hauska efekti: Soitat jonkun lyhyehkön äänen voimalla, vahvistin säröytyy aluksi. Tuota ääntä seuraavat delayt (riittävästi feedbackia eli delay-toistoja) ovat kukin hieman vähemmän säröisiä kuin edellinen, jolloin saadaan erittäin hauskan ja hienon kuuloisia "pikku hiljaa säröisestä puhtaaksi muuttuvia delayitä". Eli niinku: RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh. (Huutomerkit ja isot kirjaimet kuvaavat särön määrää.) |
alphamale 06.07.2005 12:14:37 | |
---|
Vähän vain pelkään että Matampia pääsisi Suomessa kuulemaan, vai onko sillä maahantuontia? Ei viitsis sikaa säkissä ostaa vaikka kehuttu olisikin :) Joo matampia tehdään vain per asiakas eli ei yhtään ylimääräsiä käsittääkseni. Päivitin jo tota aikasempaa kirjoitustani :) Lahtelaista, totta kai |
McNulty 06.07.2005 12:16:27 | |
---|
Eli niinku: RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh. Tää on paras :) Pitääpä kokeilla tuota C30:llä kunhan kotia kerkeän. Katsotaan onko tuosta Digitechin DigiDelaysta mihinkään. M.net kyllä vaatisi tällaisen "Niksipirkka"-tyyppisen osaston :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
McNulty 06.07.2005 12:17:33 | |
---|
Joo matampia tehdään vain per asiakas eli ei yhtään ylimääräsiä käsittääkseni. Päivitin jo tota aikasempaa kirjoitustani :) No, olen kyllä matkalle lähdössä ja lennot on reititetty Lontoon Stanstedin kautta... pitää katsoa jos poikkeis Matampilla kylässä :)) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
madu 06.07.2005 12:18:17 (muokattu 06.07.2005 12:19:40) | |
---|
I'm afraid that I was very, very drunk... |
McNulty 06.07.2005 12:19:31 (muokattu 06.07.2005 12:21:13) | |
---|
Mites Bogner Shiva? On tosin pienin käsittääkseni pienin saatavana oleva 60w. http://www.bogneramplification.com/ShivaManual.htm Eikös nuo Bognerit ole aika hinnakkaita pelejä. En usko että ihan tuohon minun budjettiin Bogner mahtuisi. Über-marginaali kamaa myös jota on vaikea päästä testimään. edit: pientä lisäystä... sanoopi tuo manual että cleanille ei ole middle-säätöä olleskaan. Omituista :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
madu 06.07.2005 12:22:03 | |
---|
Eikös nuo Bognerit ole aika hinnakkaita pelejä. En usko että ihan tuohon minun budjettiin Bogner mahtuisi. Über-marginaali kamaa myös jota on vaikea päästä testimään. Musamaailmassa kai noita pitäisi päästä testimään. Kaveri tollaisen hommasi ja on kehunut. Itse en ole vielä päässyt koeajamaan. Hinta tosiaan taisi ylittää tuon budjetin... I'm afraid that I was very, very drunk... |
Musamaailmassa kai noita pitäisi päästä testimään. Kaveri tollaisen hommasi ja on kehunut. Itse en ole vielä päässyt koeajamaan. Hinta tosiaan taisi ylittää tuon budjetin... Jees, no musamaailmaan ollaan kyllä menossa... Tuon 1x12" Shivan hinta on 2294€ joten komeasti yli meikäläisen budjetin... toki jos se on just "SE" mikä minun pitää saada, niin sithän sitä joutuu syömään kuukauden velliä ja korvikesoppaa että vahvistimen saa :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
madu 06.07.2005 12:44:46 | |
---|
Jees, no musamaailmaan ollaan kyllä menossa... Tuon 1x12" Shivan hinta on 2294€ joten komeasti yli meikäläisen budjetin... toki jos se on just "SE" mikä minun pitää saada, niin sithän sitä joutuu syömään kuukauden velliä ja korvikesoppaa että vahvistimen saa :) Jos kotoa löytyy kaappi niin nupin ostollahan tulee vielä säästöä. Nuppi on 2050€ musamaailmassa ja veikkaisin että jostain ulkomailta löytyy edullisemmin. =) I'm afraid that I was very, very drunk... |
McNulty 06.07.2005 13:06:05 | |
---|
Jos kotoa löytyy kaappi niin nupin ostollahan tulee vielä säästöä. Nuppi on 2050€ musamaailmassa ja veikkaisin että jostain ulkomailta löytyy edullisemmin. =) Kaappi löytyy kyllä... mutta se (tai ne) sijaitsevat reeniksellä. Siksi tuo combo olisi kova sana kun sen voisi napata kotosalle kätsysti mukaan. Reeniksellä sitten saa lisäpuhtia tuosta 2x12" tai tarvittaessa kahdesta sellaisesta. Tällä hetkellä suurin osa soittelusta tulee Peavey Classic 30:n ja Marshall 1936 2x12" kaapin kautta pihalle. Marsussa on sisällä Celestion V30 ja G12H. Cleanit ovat helkkarin hyvät mutta Peaveyn säröt ei toimi oikein muualla kuin jossain reenis-Bonjovissa :) Ne on hiukan liian "mutaiset" ja tummat ja erottelevuus on vähän mitä on. Testasin samaa kaappia yhden "tutun tutun" Uraltone Jr:llä ja kaapista se saundi ei ainakaan mutaiseksi mene :) Toisaalta... voisi toisen 2x12" kaapin kantaa kotosalle, kyllä yksi 2x12" kaappi tuntuu riittävän niin reeniksellä kuin keikallakin... joten tuota nuppi tai räkki-häsäkkää voisi myös pohtia. En tiedä mistä johtuu, alitajunnasta vissiin, mutta jotenkin nuo nupit ovat vain aina olleet vallan kovaäänisiä ja niitä ei oikein pääse kotosalla soittelemaan. Eihän siinä kai ole kuin 3dB ero 50W ja 100W vahvistimen välillä, mutta mutta... hommaa pitää katsoa ja hankkia sitten kuormaa mikäli ei muuten auta :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
McNulty 06.07.2005 15:03:46 | |
---|
Tuosta Koch Twintonesta vielä... millainen se särökanava on. Toimiiko se gain niin fiksusti että maksimiasennossa saundi säilyy erottelevana? Miten tuo Twintone II:n boosti vaikuttaa asiaan? Millaisen driven tuo Twintone tuottaa jos gainia on vain vähäsen (siis alle puolenvälin)? Itse olen ainoastaan Studiotonea kokeillut ja siinä oli pari ongelmaa mistä en diggaillut. Kun vaihtoi säröiltä cleanille, niin vahvistin piti omituisen paukahdus-äänen. Särö oli mielestäni modernista rockista metalliin asti sopiva, juuri mitään muuta siitä ei oikein irronnut. Eli siis clean oli hyvä, särö oli vähän nuhaisen tunkkainen ja turhan "sirkkelimäinen". Se muistutti jotenkin enemmän Peavey Banditin tuottamaa solidstate gainia :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)