jari75 05.07.2005 14:23:10 | |
---|
Onko kellään ollut syntikan soundeissa ns. "kipinöinti" ääntä, eli vastaava ääni kuin joskus joistain potikoista tulee kun niitä ei oo käyttänyt aikoihin tai viallisesta piuhasta, mutta nyt tulee ihan yht`äkkiä kesken soiton. Piuhat olen vaihtanut ja volumepedaalistakaan se ääni ei tule ja olen niitä testanut toisessa synassa jossa toimivat moitteettomasti. Mistähän moinen vois johtua? Kellään ollut vastaavia ongelmia? Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75 |
mr.muzak 05.07.2005 17:44:00 | |
---|
Onko kellään ollut syntikan soundeissa ns. "kipinöinti" ääntä, eli vastaava ääni kuin joskus joistain potikoista tulee kun niitä ei oo käyttänyt aikoihin tai viallisesta piuhasta, mutta nyt tulee ihan yht`äkkiä kesken soiton. Piuhat olen vaihtanut ja volumepedaalistakaan se ääni ei tule ja olen niitä testanut toisessa synassa jossa toimivat moitteettomasti. Mistähän moinen vois johtua? Kellään ollut vastaavia ongelmia? Ja mikäköhän on syntikka tässä tapauksessa? |
jari75 05.07.2005 23:18:37 | |
---|
Ja mikäköhän on syntikka tässä tapauksessa? Korg Triton extreme Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75 |
Eddy 05.07.2005 23:43:18 | |
---|
Voisiko vika olla olla siellä naaraspuolella (synan outputit)? Mulla ollut joskus tästä kyse. Koskettelen soittimia... |
Ehkä vika on siinä että synassa lukee Korg. I'm not insane, I'm just smarter than you. |
mr.muzak 06.07.2005 00:41:58 | |
---|
Ehkä vika on siinä että synassa lukee Korg. Tai Motif. |
jari75 06.07.2005 08:50:00 | |
---|
Ehkä vika on siinä että synassa lukee Korg. Toihan olikin varsin valaiseva vastaus! Jari75: Oikealla tiellä jo vuodesta -75 |
Leikari 06.07.2005 09:01:03 | |
---|
Tai Motif. ainakin niitä on torilla kiippariryhmäläisilläkin myytävänä - huonoiksi todettuja |
mr.muzak 06.07.2005 09:02:30 | |
---|
ainakin niitä on torilla kiippariryhmäläisilläkin myytävänä - huonoiksi todettuja Ja jotkut hullut niitä vielä ostaakin... |
Leikari 06.07.2005 09:11:09 | |
---|
Voisiko vika olla olla siellä naaraspuolella (synan outputit)? Mulla ollut joskus tästä kyse. nitkutustestaamalla voi selvitellä mikäli oire ilmenee aivan normaalissa soitossa so. ettei mitään potikoita tms. säätele voi kyseessä olla tietysti ihan mikä vaan piirin tai komponentin huono liitos, joka ilmenee esim. laitteen lämmetessä ja normaalin soiton aiheuttamasta osien/rungon pienestä liikkumisesta johtuen - paljoahan ei silloin tarvii periaatteessahan voisi olla jokin ohjelmistobugikin so. jos laite "kyykistyy" isompien prosessointien kanssa olikos tuo extreme se "putkilaite" - - olisikos siellä katkoksia?? reklamoi myyjälle - vaikka takuu ei olisi enää voimassa tulisi tuollaisen mahdollisen kokoamisvian mennä vielä valmistajan/maahantuojan/myyjän piikkiin (kunnalliselta kuluttajaneuvojalta voit kysellä mikäli asiasta tulee kiistaa). Eiköhän homma sitten hoidu huollossa. |
Thommy 08.09.2005 01:30:21 (muokattu 08.09.2005 01:35:05) | |
---|
Itselläni ollut Korgin "uudempia" työasemia Tirnitystä sen julkistamisesta alkaen ja tällähetkellä keikkailen Triton 61 / Triton Le88:lla. Törmännyt vastaavaan ilmiöön tiettyjen soundien suhteen ja kuvailisin sitä enemmän äänen säröytymiseksi... Ongelma tosin poistunut kun keikkakaluston PA pikkuhiljaa uusiutunut ja parantunut mikseristä kaappeihin. Itse epäilen, että joku komponentti signaalitiessä oli se sitten DI tai kaiutinelementti ei pysty käsittelemään koko Korgin sylkäisemän soundin taajusaluetta josta sitten seuraa sirinät ja pörinät. Jos sulla on käytössä Hi/lopass filteriä kokeileppa kierrättää signaalia sitä kautta. Itselläni ongelma ilmeni korkeilla taajuksilla = ylemmillä sävelillä. P.s. ja tähän threadiin ei enää lisää "mun isillä on isompi pippeli kun sun isillä" -henkistä KEHITTÄVÄÄ fantom / motif / triton keskustelua... Niin kauan kun tässä maassa ei kommunismi toteudu ja lelut ostetaan omilla rahoilla, niin kaikki leikkii millä haluaa. Kiitos. |
M.i.k.key 08.09.2005 01:34:57 | |
---|
Ei oo muuten Motifilla ikinä kipinöiny :) Mä lopetan nää hommat! |
Thommy 08.09.2005 01:37:13 (muokattu 08.09.2005 01:42:25) | |
---|
>>Ei oo muuten Motifilla ikinä kipinöiny :) Kyynel ;-( Ethän sitten väännä tästä vivusta, ethän... |
Turmis 09.09.2005 21:38:44 | |
---|
Onko kellään ollut syntikan soundeissa ns. "kipinöinti" ääntä, eli vastaava ääni kuin joskus joistain potikoista tulee kun niitä ei oo käyttänyt aikoihin tai viallisesta piuhasta, mutta nyt tulee ihan yht`äkkiä kesken soiton. Vaikuttaako syntikan volume asiaan? Eli synasta volaa hiljemmalle ja vastaavasti päätteeseen lisää. Itselläni oli Tritonin kanssa samanlaista ongelmaa aikanaan, kun synan outputit meni Soundblasterin line-inniin. Jotkut tietyt taajuudet aiheuttivat rätinää, vaikka taso ei ollut lähelläkään maksimia. Uuden äänikortin myötä moinen ongelma poistui kokonaan. Eli ei se vika välttämättä siinä korkissa ole. Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a box (nothced keyhole). |