LMN 04.07.2005 18:53:31 | |
---|
Eli tyhmä kysymys, nyt on ensimmäinen räkkisysteemi ja kaapit hankittu. Tuleeko nämä kaikki siis ihan perus kitarajohdoilla kiinni toisiinsa? :) |
-K- 04.07.2005 19:01:10 (muokattu 04.07.2005 19:02:41) | |
---|
Eli tyhmä kysymys, nyt on ensimmäinen räkkisysteemi ja kaapit hankittu. Tuleeko nämä kaikki siis ihan perus kitarajohdoilla kiinni toisiinsa? :) etunen+päättäri tulee normaalilla intrumenttikaapelilla.. Päätteestä kaappiin kaappiuhalla. Edit: Itse ainakin teen kaappipiuhani itse, eli ostan plugit ja semmoisen palan PAKSUA kaituinkaapelia kun tarviin. Jos laittaa instrupiuhan päätteestä kaappiin voi käydä vittumaiset ja kaalliit. Ei suotta elämys. |
LMN 04.07.2005 19:10:57 | |
---|
Kiitos vastauksesta! Näin itsekin ajattelin, mutta päätin vielä varmistaa asian, jottei satu vahinkoja... |
Swan 05.07.2005 17:32:17 | |
---|
Threadjacking! Kaappi lähtee ensi viikolla tilaukseen, mutta kaappipiuhakin pitäisi hommata. Voisitteko suositella jotain tiettyä piuhamerkkiä ja -mallia, että saisin vähän osviittaa noista? Vai lampsinko suoraan Rautiaan ostamaan Neutrikia ja Cordialia ja poltan sitten näppini? |
Jucciz 05.07.2005 18:29:42 | |
---|
Neutrikilla ja Cordialilla teet hyvät kaappipiuhat. Hyvin toimivat. |
Swan 05.07.2005 18:45:55 (muokattu 05.07.2005 19:30:07) | |
---|
Neutrikilla ja Cordialilla teet hyvät kaappipiuhat. Hyvin toimivat. Okke. Osaatko vielä neuvoa, minkäsorttista Cordialia? EDIT: CLS jotain ilmeisesti, vaan mikä on paras? |
ravensoul 05.07.2005 19:34:13 | |
---|
Okke. Osaatko vielä neuvoa, minkäsorttista Cordialia? EDIT: CLS jotain ilmeisesti, vaan mikä on paras? Minä valitsisin CLS 225:ta. Kohtuuhintaista ja kahden erillisen johtimen takia helpoin juottaa. Jos siis kyse nupin ja kaapin välille tulevasta piuhasta. Vai mihinkä tarkoitukseen tämä oli? "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Swan 05.07.2005 19:38:32 | |
---|
Minä valitsisin CLS 225:ta. Kohtuuhintaista ja kahden erillisen johtimen takia helpoin juottaa. Jos siis kyse nupin ja kaapin välille tulevasta piuhasta. Vai mihinkä tarkoitukseen tämä oli? Nupin ja kaapin, eli kyllä. Mitenkäs nuo Neutrikin plugit sitten? X- vai S-sarjalaista? Näistä ei itselläni ole mitään hajua, joten pakko kysellä. :) |
ravensoul 05.07.2005 19:50:12 (muokattu 05.07.2005 19:55:29) | |
---|
Nupin ja kaapin, eli kyllä. Mitenkäs nuo Neutrikin plugit sitten? X- vai S-sarjalaista? Näistä ei itselläni ole mitään hajua, joten pakko kysellä. :) Ihan makuasia. Mulla on omassa kitarapiuhassa nuo NP2C:t eli tuo perus C-sarja metallirunkoisena ja pirun tukevat on. X-sarjassa näytä olevan muuta eroa kuin että ovat sirompirakenteiset enkä keksi mitä hyötyä siitä tuohon tarkoitukseen olisi. E: Niin siis sen verran kattoo kuitenki, että monoplugi pitää olla. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Swan 05.07.2005 19:55:00 | |
---|
Ihan makuasia. Mulla on omassa kitarapiuhassa nuo NP2C:t eli tuo perus C-sarja metallirunkoisena ja pirun tukevat on. X-sarjassa näytä olevan muuta eroa kuin että ovat sirompirakenteiset enkä keksi mitä hyötyä siitä tuohon tarkoitukseen olisi. Ok, kiitos. Kai noita löytää ihan perus-Rautiasta, ettei tarvitse kauemmaksi mennä? |
ravensoul 05.07.2005 19:57:37 | |
---|
Ok, kiitos. Kai noita löytää ihan perus-Rautiasta, ettei tarvitse kauemmaksi mennä? No ei ainakaan meidän kylän rautakaupoista ole vielä tähän päivään mennessä Cordial/Neutrik -linjaa löytyny. :D Musaliikkeistä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Swan 05.07.2005 20:01:25 | |
---|
No ei ainakaan meidän kylän rautakaupoista ole vielä tähän päivään mennessä Cordial/Neutrik -linjaa löytyny. :D Musaliikkeistä. Ahah. :D Elikkä Lahden reissu tiedossa. |
Jormaz 05.07.2005 20:09:19 | |
---|
Eli tyhmä kysymys, nyt on ensimmäinen räkkisysteemi ja kaapit hankittu. Tuleeko nämä kaikki siis ihan perus kitarajohdoilla kiinni toisiinsa? :) Kerrohan nyt toki mitä romua on räkissä! :) In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
DaKiller 05.07.2005 22:23:29 | |
---|
Minä valitsisin CLS 225:ta. Kohtuuhintaista ja kahden erillisen johtimen takia helpoin juottaa. Jos siis kyse nupin ja kaapin välille tulevasta piuhasta. Vai mihinkä tarkoitukseen tämä oli? Siis eikö tuohon käy ihan normaali kaksinapainen kaiutinpiuha? Mitä paksumpi, sen parempi. |
-Q- 05.07.2005 23:08:28 | |
---|
Siis eikö tuohon käy ihan normaali kaksinapainen kaiutinpiuha? Mitä paksumpi, sen parempi.
Tottakai. Kaiutinpiuha on kaiutinpiuhaa, on se sitten kitaravehkeissä tai HiFi-laitteessa kiinni. ..Ja minä ainakin ostan kaapelini ja liittimeni käyttötarkoituksista riippumatta ennemmin sähkötarvike- kuin musaliikkeestä. Ovatten yleensä poskettoman ylihintaisia jälkimmäisissä.. |
Siis eikö tuohon käy ihan normaali kaksinapainen kaiutinpiuha? Mitä paksumpi, sen parempi. Käyhän siihen. Tässä nyt kyseltiin Cordialin piuhoista, joten vastasin sen mukaan. Ja olen ne sen verran laadukkaiksi havainnut, että käytän kyllä itsekin mieluiten niitä. ..Ja minä ainakin ostan kaapelini ja liittimeni käyttötarkoituksista riippumatta ennemmin sähkötarvike- kuin musaliikkeestä. Neutrikin liittimet ovat kyllä sen verran parempia kuin perustarvikeplugit, että ilomielin niistä maksaa sen muutaman kymmenen sentin ylihinnan. Ja sama pätee Cordialin piuhoihin. Hi-Fi -judansseissa tuo kyllä pitää täysin paikkansa. Esim. päävirtakaapeliksi ehdottomasti perus-hitsauskaapelia ennemmin kuin ylihintaista merkki"hifi"kaapelia, jotka ovat yleensä ottaen vieläpä laadultaankin surkeita. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
LMN 06.07.2005 08:32:28 | |
---|
Kerrohan nyt toki mitä romua on räkissä! :) Rocktronin Chameleon + Velocity 120 + Midimate -> 2 x Rocktron SE-112 Tukevaa settiä! :) |
Jucciz 06.07.2005 08:41:07 | |
---|
|
Lego 06.07.2005 10:23:03 | |
---|
Rocktronin Chameleon + Velocity 120 + Midimate -> 2 x Rocktron SE-112 Tukevaa settiä! :) Jee, ollaan niinq samixii!!1 Paitsi mulla ei oo midimatea eikä rocktronin ämyreitä.. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |
-Q- 06.07.2005 11:45:58 | |
---|
Neutrikin liittimet ovat kyllä sen verran parempia kuin perustarvikeplugit, että ilomielin niistä maksaa sen muutaman kymmenen sentin ylihinnan. Ja sama pätee Cordialin piuhoihin.
Tottakai hyvät plugit on hyviä ja Neutrikkeja minäkin olen viimeksi ostanut. Ne samat liittimet kun vaan saa sieltä YE:stä ilman sitä musakauppalisää. Sillä minä vain vihjaisin siihen suuntaan. Kaapelini taitaa olla suurimmalta osin Taskerin "mallistosta". Kuparikaapeli kun on kuparikaapelia, lukee siinä päällä mitä tahansa. Ja HiFistien kanssa en ala tästä kinaamaan ;) |