Aihe: Dub-miksaaminen softapohjalta
1
Mikael
08.05.2003 14:07:38

http://www.interruptor.ch/dub.shtml

plugareilla sitten vaan soveltamaan näitä oppeja...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
krushing
08.05.2003 14:32:44

Veikkaisin että on aika plugaripohjaista, miten se reaaliaikavääntely toimii. Aika harvoja noista on varmaankaan ns. livekäyttöön tehtyjä, joten ei se välttämättä helppoa ole - latenssiongelmat voivat myös olla kiusallisia, kun noiden kanssa se fiilispohjasta huolimatta on aika tarkkaa. Ilkeä jos olen, niin oisin itse kyllä hardiksen kannalla, ei sitä paskanen nauha/echo deck-yhdistelmää mikään softa piekse...
Anarkiapurilainen
08.05.2003 14:36:28 (muokattu 08.05.2003 14:37:32)

Jep, näitä olin lukenutkin. Kysymys olikin, miten onnistuu näiden tehokas soveltaminen softaa käyttäen, eli esim. laittaa Cubase nauhoittamaan vaikkapa rumpuraidat uudelle raidalle, muut raidat tulemaan monitorointiin myös, säätää MIDI-keyboardilla efektejä ja näin tehdä tuolla sivullakin kuvattu prosessi ilman että niitä konkreettisia nappuloita on mitä vääntää.. Onko muuten mitään hyviä spring reverbiä mallintavia plugareita olemassa?

Tietty yksi vaihtoehto on ajaa tuota signaalia PODin läpi jolloin ainakin delayn ja reverbin tasoja vois vaihdella hyvin lennosta, mutta toisaalta siinä tulis taas yksi turha D/A-A/D-muunnos Sound Blasterin läpi.

EDIT: Joo, dubin teko on sellaista mustaa magiaa että varmaan turhan kliinistä jälkeä tulee näillä metodeilla.. Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta.
"Free your mind and your ass will follow"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)