Aihe: Latin musiikki
1
pasistito
05.07.2005 14:17:14
Tulin vain ajatelleeksi, että onkohan täällä ketään muuta kyseisen musiikkilajin (sisällyttäkäämme nyt siihen kaikki kuubalainen sekä afro-kuubalainen musiikki) soittajia/kuuntelijoita? Jos on, niin mitä kuunteletta/soitatte? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tuntuu välillä, etten tunne juuri ketään muuta kuin itseni.

Itse kuuntelen aika sekalaista tavaraa, eli kaikkea mitä vaan levyhyllystäni (tai muiden) löydän. mm. Manolito y su trabuco, Los Van Van, Polo Montañes etunenässä. Mutta koska tämänkaltaisessa musiikissa on todella harvoin se bändi tärkein, en tiedä kaikkia bändejä, joita kuuntelen, sillä ne kappaleet ovat vain jollain poltetuilla "kokoelmalevyillä" sikin sokin. Rumbaa, sonia, afroa, salsaa, latin jazzia sun muuta kuuntelen päivittäin.
En ole kovinkaan ikääntynyt basisti joten soittotaidoillani ei kaikkea soiteta. Jotain helppoja biisejä (helpoin on varmastikin Chan Chan, tuo yhden riffin ihme) vain soittelen. Bassolla ja conga-rummuilla soitan noita biisejä. Conga-rummuilla on tosin hyvin erilaista soittaa kuin "perinteisillä" länsimaalaisilla soittimilla mitään biisejä.

Ja vielä: Onko monikin menossa Pori Jazziin kuuntelemaan Los Van Vania?
baron
05.07.2005 20:51:16 (muokattu 05.07.2005 20:53:09)

Mä en tykkää mistään muusta kuin:

Lecuona Cuban Boys
Machito
Tito Puente
Perez Prado
Mongo Santamaria
Los Van Van (kuten sinäkin)
Eddie Palmieri
Irakere
Xavier Cugat

ja muutama muu, joiden nimi ei nyt tule mieleen.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
kimmo
05.07.2005 22:35:41
Uudemmista voisin suositella Spanish Harlem Orchestraa, aivan hemmetin menevää ja mehukasta lattaria.
Varaani
06.07.2005 09:55:29
Kyllä tykkää.
Ja tottakai Los Van Van mennään tsekkaamaan.
Epämuusikko
06.07.2005 10:58:36
Uppoaa kyllä. Eikä sitten mitään rumpusettejä!
Virallisesti ur-poÄrLä #009
arse
12.07.2005 01:14:35 (muokattu 12.07.2005 01:15:38)

Kyllä vaan maistuu! Itse kuulun Kuukumina -son-bändin rönsyilevään perkkuryhmään ja kolailen rumbaa kun ehdin.

Näitä on tullut kuuneltua, ja voin lämpimästi suositella kaikille:

Ray Barretto (Ameriikan meininkiä)
Ruben Gonzales (maailman coolein pianisti)
Guitarras y Trovadores (Tero Toivasen kuubalainen pumppu)
Israel "Cachao" Lopez (The Basisti)
Orlando "Cachaito" Lopez (edellisen veljenpoika, ihan yhtä tiukka)
Benny Moré (Kuuban Olavi Virta)
Los Muñequitos De Matanzas (+ x määrä muita rumbabändejä, mutta tämä on siitä kunuimmasta päästä)
Arsenio Rodriquez (ässä trésero)

Poriin ei minun liksoilla ole asiaa, mutta Van Van on nähty takavuosina April Jazzeilla.

Candela!
el maraquero
risto
12.07.2005 01:46:55

Choro tyyppistä.
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)