Ukko 05.07.2005 20:27:25 | |
---|
Minä taas olen vanhemmiten oppinut että jos ei ymmärrä vanhaa jazzia ja kantria, ei ymmärrä nykyajan länsimaisesta populaarimusiikista hevonpaskaakaan. Tätä olen monesti miettinyt että mitä se musiikin "ymmärtäminen" oikein on ? |
Aerodactev 05.07.2005 20:35:40 | |
---|
Tätä olen monesti miettinyt että mitä se musiikin "ymmärtäminen" oikein on ? Sitä, että tietää, mitä kyseisestä tyylilajista pitää kuunnella ja siten vaihtaa korvat sen mukaan. Esim. taiderokkia ei ymmärrä, jos yrittää etsiä siitä mieleenjääviä huudatuskertsejä, samoin räppiä kuunnellessa mielenkiinto kannattaa pääosin keskittää biittiin ja sanoihin sekä niiden rytmiikkaan.
Long = progressive = good
|
baron 05.07.2005 20:45:52 | |
---|
Tätä olen monesti miettinyt että mitä se musiikin "ymmärtäminen" oikein on ? Jotkut snobbailee sillä, ei se ole mitään, kuuntelet avoimin korvin ja joko tykkäät tai et tykkää. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Cathi777 05.07.2005 21:04:53 | |
---|
Kun näitä teidän juttuja tässä lukee niin tuntuu, että moni ei ollenkaan ole lukenut tota tekstiä minkä laitoin. Kun jauhetaan jotain, että oon niin nuori, että oon tottunut nykyajan soundeihin ja mitään vanhaa en voi kuunnella. Asia ei kuitenkaan ole näin, koska kuuntelen kaikkea mahdollista musiikkia. Kyse on vain siitä, että kuulemani monet nykybiisit ovat parempia. Kyse ei ole siis edelleenkään mistään soundeista tai muusta vaan pelkästään biiseistä. Tyhmää jauhaa samaa, mutta kun ei tunnu porukka tajuavan. Only pop music can break my heart... |
Cathi777 05.07.2005 21:06:08 | |
---|
Mitä tahansa muuta bändiä voi väittää yliarvostetuksi mutta ei The Beatlesia. No tämä on taas se juttu mikä on niin tabu, että Beatlesia ei sais arvostella tai sanoa yliarvostetuksi, mutta olen ehdottamasti sitä mieltä, että niin se on, enkä ole yksin mielipiteeni kanssa. Only pop music can break my heart... |
baron 05.07.2005 21:09:04 | |
---|
Kun näitä teidän juttuja tässä lukee niin tuntuu, että moni ei ollenkaan ole lukenut tota tekstiä minkä laitoin. Kun jauhetaan jotain, että oon niin nuori, että oon tottunut nykyajan soundeihin ja mitään vanhaa en voi kuunnella. . Kerro nyt ihan huviksesi arvio, ketä tämän hetken bändiä kuunnellaan 50 vuoden kuluttua? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
leka 05.07.2005 21:09:30 | |
---|
Kyse on vain siitä, että kuulemani monet nykybiisit ovat parempia. Kyse ei ole siis edelleenkään mistään soundeista tai muusta vaan pelkästään biiseistä. Tyhmää jauhaa samaa, mutta kun ei tunnu porukka tajuavan. No kun meitä on monia joilta nämä "paremmat nykybiisit" ovat jääneet huomaamatta. Jos niitä kerran on, niin mielelläänhän sitä voisi saada vinkkejä. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Kerro nyt ihan huviksesi arvio, ketä tämän hetken bändiä kuunnellaan 50 vuoden kuluttua? No miten toi kysymys nyt liittyy tähän?? Ja siitä muutenkin keskustellaan muualla. Oleellista on vain se, mikä minusta kuulostaa hyvältä ja mikä ei. Ja kyllä mä vanhaa musaa kuuntelen kanssa mielellään. The Who, The Doors, Jimi Hendrix ym. kolisee todella kovaa. Mutta silti nykyisestä musiikista löytyy paljon kaikkea hienoa ja joka päivä löytää jotain uutta. Ja joku muukin sen sanoi, että tottakai joka vuosikymmeneltä helmiä löytyy, mutta nykyään sellaisia löydän ainakin itse enemmän. Enkä mä jaksa käydä kellekään mitään bändejä sanomaan vaan sanon vaan sen, että menkää itse etsimään niitä ja kuunnelkaa. Jokaisella on kuitenkin aina se oma musiikkimakunsa. Only pop music can break my heart... |
Feggy 05.07.2005 21:25:50 | |
---|
Enkä mä jaksa käydä kellekään mitään bändejä sanomaan vaan sanon vaan sen, että menkää itse etsimään niitä ja kuunnelkaa. Jokaisella on kuitenkin aina se oma musiikkimakunsa. Tämä selvä. Ehdotan, että jokainen kuuntelee musaa korvat avoinna ja löytää ainakin yhden hyvän biisin tai levyn jokaiselta vuodelta aikavälillä 1954-2004. Less is more. |
leka 05.07.2005 21:29:33 | |
---|
Tämä selvä. Ehdotan, että jokainen kuuntelee musaa korvat avoinna ja löytää ainakin yhden hyvän biisin tai levyn jokaiselta vuodelta aikavälillä 1954-2004. hyvä idea! alan listaamaan JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
jon lord 05.07.2005 21:33:59 | |
---|
Kun jauhetaan jotain, että oon niin nuori, että oon tottunut nykyajan soundeihin ja mitään vanhaa en voi kuunnella. Olen kuunnellut paljon Beatlesin levyjä. Missään en ole kuullut ja tuskin tulen kuulemaankaan parempia laulusoundeja kuin niiden levyillä. Muistakaa että elettiin 60-luvulla jolloin äänitys tekniikka oli melko alkeellista.Mutta jos ei juututa soundeihin niin noita vanhempia juttuja täytyy kuunnella aivan muusta tarkastelukulmasta kuin soundeilla pelaamisesta. Ne oli silloin aivan uutta ja ilman niitä tämä nykyinen musiikki ei olisi saanut alkutahtejansa. |
Dr. Muff 05.07.2005 22:33:06 | |
---|
Se on se kokemus. Nääs. No ei se oikein selity kokemuksellakaan. Joko sulla on visio ja niin paljon tarjottavaa että yli 20 erossaolovuoden jälkeinen re-union jossa vedetään tuttuja hittejä saa sukat pyörimään jaloissa, tai sitten ei. En usko että destinys child/moron5/killers räjäyttää pankkia seuraavassa vastaavassa tapahtumassa. Kokemattomia noi vanhat parrutkin ovat joskus olleet, silti on syntynyt Dark Side Of The Moon, Revolver, Exile On Mainstreet jne.. Tuumasta toiseen. |
Teijo K. 05.07.2005 23:02:00 | |
---|
Enkä mä jaksa käydä kellekään mitään bändejä sanomaan vaan sanon vaan sen, että menkää itse etsimään niitä ja kuunnelkaa. Jokaisella on kuitenkin aina se oma musiikkimakunsa. -Ne on parempia ku Beatles! -Ketkä? En usko. -En kerro! On ne, et vaan tajuu. Joopa joo. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
moottorisaha 05.07.2005 23:17:52 | |
---|
Voivotellaan nyt. Mihin rytmin eläväisyys katosi hevistä 70-luvun jälkeen. Yhtäkkiä hommasta katosi johonkin se jousto kokonaan, mikä rockille nyt voisi suoda ominaisena. 70-luvun hevissä mielestäni vittumaisinta on juuri se, että soitto kuulostaa saatanan väsyneeltä ja tökkivältä (esim. Sabbathissa), vaikka itse biisiainekset ovatkin todella loistavia. Kompit laahaavat ja jutut on soitettu niin epätarkasti, että ne kuulostavat melkeinpä kännissä soitetuilta. ;) Mielestäni hevissä se juttu on nimenomaan siinä, että homma iskee naamalle täysiä, ja se vaatii kyllä sitä vitun tarkkaa ja timmiä soittoa, joka tuo kaivattua iskevyyttä peliin. Sellainen laahailu ja epätarkkuus ei kyllä missään tapauksessa sovi kyseiseen genreen, vaikka joissakin genreissä se voikin olla omiaan. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Jani The Rock 05.07.2005 23:24:15 | |
---|
Joo, voi vitun Sabbath kun ei tajunnu soittaa nu-metallia. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Ostinaatio 05.07.2005 23:31:19 (muokattu 05.07.2005 23:35:19) | |
---|
70-luvun hevissä mielestäni vittumaisinta on juuri se, että soitto kuulostaa saatanan väsyneeltä ja tökkivältä (esim. Sabbathissa), vaikka itse biisiainekset ovatkin todella loistavia. Kompit laahaavat ja jutut on soitettu niin epätarkasti, että ne kuulostavat melkeinpä kännissä soitetuilta. ;) Mielestäni hevissä se juttu on nimenomaan siinä, että homma iskee naamalle täysiä, ja se vaatii kyllä sitä vitun tarkkaa ja timmiä soittoa, joka tuo kaivattua iskevyyttä peliin. Sellainen laahailu ja epätarkkuus ei kyllä missään tapauksessa sovi kyseiseen genreen, vaikka joissakin genreissä se voikin olla omiaan. Mootorisaha! Siä sen tapoit! No, makuasioista ei voi kiistellä, mutta henkilökohtasesti kaipaan juuri esimerkiksi Bill Wardimaista rytmitystä. Henkilökohtaisesti ei iske sellaiset matemaattisesti lasketut rytmitykset, vaan minulle rockissa on juuri olennaista se joustava ja elävä bändisoitto. Pakko kyllä sanoa, että "uudemmista" bändeistä esimerkiksi Sami Kuoppamäen soitto Kingston Wallissa edusti hyvin elävää soitantaa (vaikka olikin välillä vähän täyteen tungettua) Eli ei sitä ihan täysin ole unohdettu. "Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski |
baron 05.07.2005 23:38:53 (muokattu 05.07.2005 23:39:12) | |
---|
Miksi pirussa Bachia, Mozartia, Chopinia, Beethovenia soitetaan, jos nykymusa on niin paljon parempaa?? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
moottorisaha 05.07.2005 23:48:25 | |
---|
Joo, voi vitun Sabbath kun ei tajunnu soittaa nu-metallia. Niinkuin varmaan huomasit, ei tässä ollut kyse genreistä, vaan yksinkertaisesti tuosta takkuilevasta soitosta. Johan mainitsin että itse biisimateriaali on Sabbathilla AIVAN HELVETIN HYVÄÄ, mutta kaipaisi vaan hieman iskevämpää ja timmimpää soittoa. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
baron 05.07.2005 23:49:04 (muokattu 05.07.2005 23:50:52) | |
---|
Kyse on vain siitä, että kuulemani monet nykybiisit ovat parempia. Kyse ei ole siis edelleenkään mistään soundeista tai muusta vaan pelkästään biiseistä. Tyhmää jauhaa samaa, mutta kun ei tunnu porukka tajuavan. Voisitko edelleen ihan huvin vuoksin kertoa esimerkin edes yhdestä nykypiisistä, joka hakkaa menneet suuruudet. Sanoit että etsikää itse. Oon etsinyt. Mielipiteeni on, että niitä ei ole. Jos oot eri mieltä, kerro mikä piisi ja perustele! "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
mr.muzak 06.07.2005 00:41:12 | |
---|
Onpas muuten harvinaisen typerä thread. Mun miälest ainakii nykyajan isit on parempii isiii ku entisajan isit...jessus. |