Aihe: Hyvä musiikki kirja/elämänkerta?
1 2 3
Meisseli
05.07.2005 22:19:16

Reino Helismaa. En muista kirjoittajaa. Todella kattava teos elämästään ja tuotannostaan. hyvin kirjoitettu ja paljon fotoja myös.
Päivän biisi: Beatles: Long and winding road www.strangefruitband.net www.must.fi
M.i.k.key
06.07.2005 01:00:00
Musiikkimogulin muistelmat
Walter Yetnikofin muistelmat, tyyppi oli levy-yhtiöhommissa ja tarinoita riittää. Erittäin suositeltava teos.
Mä lopetan nää hommat!
Neljä Ruuvia
06.07.2005 01:58:41
Walter Yetnikofin muistelmat, tyyppi oli levy-yhtiöhommissa ja tarinoita riittää. Erittäin suositeltava teos.

Vähän vaan masentava niinku tuo Napier-Bellinkin kirja....
työläinen
06.07.2005 02:05:39
Dimitri Shostakovitsin muistelmat. Hieno teos. Aika karu tosin.
Mitä musiikki on sinulle? Tulevaisuuden ammatti
Hirudoid Forte
06.07.2005 17:17:33
Heikinheimon kirjan "Mätämunan Muistelmat" luettuaan ymmärtää hyvin miksi sille lähetettiin postissa paskaa. Okei, rauha hänen sielulleen mutta ei ollut välttämättä maailman avarakatseisin kaveri...
baron
06.07.2005 19:31:52

Heikinheimon kirjan "Mätämunan Muistelmat" luettuaan ymmärtää hyvin miksi sille lähetettiin postissa paskaa. Okei, rauha hänen sielulleen mutta ei ollut välttämättä maailman avarakatseisin kaveri...

Jätkähän oli täys paska, mutta kynä niin hyvin hallussa, että mä luin kaikki hänen arvostelunsa ja kiinnostuin musasta, josta en aikaisemmin välittänyt.
"Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB
Sertzo S
07.07.2005 00:47:13 (muokattu 07.07.2005 00:49:25)
... ja jne osaltani.
clave
07.07.2005 22:43:26

Jätkähän oli täys paska, mutta kynä niin hyvin hallussa, että mä luin kaikki hänen arvostelunsa ja kiinnostuin musasta, josta en aikaisemmin välittänyt.

Näin kävi myös mulle, pakko tehdä itsensä paljastus. Oli aina luettava päivän Heikinheimot. Varmaan hällä oli vaikeaa tulla itsensä kanssa toimeen ja sehän on pohjimmiltaan surullista - mihin kaikki lopulta johti. Hirmuista oli myös se SH-Hesari akselin instituutioon sementoitu vallankäyttö jolla hän piinasi herkkiä taiteilijasieluja. Huteja tuli paljon mutta varmaan osui myös oikeaan. Mielenkiintoinen ja älykäs persoona.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Sertzo S
08.07.2005 08:35:45
Heikinheimon kirja oli kiintoisaa luettavaa.
Luin myös Unto Monosen elämäkerran heti perään.
Kumpikin päätti päivänsä itse ja sehän on aina ikävä juttu.
Tankoprinssi
08.07.2005 21:11:19

Meikäläiselle on tullut oikein intohimo näistä musiikkialan teoksista, siis lähinnä elämänkerroista. Kaikki edellä mainitut on luettu ja paljon paljon muitakin. Tällähetkellä lueskelun alla on Slade yhteen "elämänkerta".

Omasta hyllystä löytyy seuraavien "elämänkerta" teokset: Hurriganes, Popeda, Eppu Normaali, Kirka, Holle Holopainen (sähköbasso), Jyrki Hämäläisen hopeinen kuu ja tietenkin Kuusisen Jannen Ei kokolihaa soittajille.

Tais tulla myös pieni talu: 30.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Hööki
08.07.2005 22:40:10 (muokattu 21.07.2005 02:57:40)
zzzzzzzzzz
Nuotin vieressä on aina tilaa...
Tankero
08.07.2005 22:43:17
Heikinheimon kirja oli kiintoisaa luettavaa.
Luin myös Unto Monosen elämäkerran heti perään.
Kumpikin päätti päivänsä itse ja sehän on aina ikävä juttu.

No miks se on aina ikävä juttu. Omaisten kannalta vissiin. Sepekin teki hyvin perustellun ratkaisun. Kehät tuli nähtyä.
Tankero
08.07.2005 22:45:13
Näin kävi myös mulle, pakko tehdä itsensä paljastus. Oli aina luettava päivän Heikinheimot. Varmaan hällä oli vaikeaa tulla itsensä kanssa toimeen ja sehän on pohjimmiltaan surullista - mihin kaikki lopulta johti.

Vai oliko ongelma se, ettei hän tullut toimeen tasaraha-osaston kans. Kun sattui kai olemaan aika älykäs tyyppi ja ennen kaikkea vaativa. Niin itseä kuin muitakin kohtaan.
Sertzo S
09.07.2005 07:37:22
No miks se on aina ikävä juttu. Omaisten kannalta vissiin. Sepekin teki hyvin perustellun ratkaisun. Kehät tuli nähtyä.

Kyllä minä niitä joitakin perusteluja hieman ihmettelin, mutta kun ratkaisunsa teki niin se oli hänen oma asiansa.
Sertzo S
09.07.2005 07:41:07
Junnu Vainion elämäkerta oli myös mielenkiintoinen ja olen sen jossakin yhteydessä aiemmin maininnutkin.
heu heu
09.07.2005 17:13:35
Honey aaltosen "Hurriganes" kirja on asiallinen ja kiinnostava kirja suomen rockin kovimman trion elämästä ja kuolemasta..Valitettavasti nuo lopuksi heitetyt sanat pitää tällä kertaa paikkansa.
R.I.P Albert ja Cisse mutta get on ellää ikkuisesti......
Still going strong but wrong..
Notefix
10.07.2005 19:18:35

Jep, toi on hyvä.

Simon Cowelliin "I don't mean to be rude, but..." on myös hauska...ja paljastava noin musabisneksen kannalta.

Quincy Jonesin elämänkerta oli ainakin mulle pakollinen.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
lexa53
12.07.2005 12:20:39
Eläkeläiset - suomalainen juopottelukirja

Juu, tämä oli hyvä, suosittelen!
K100#9
half
14.07.2005 23:17:07
Lido Salonen: Elämä jota en olisi halunnut elää

Jep. Tosi proosaa.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)