mack the knife 05.07.2005 13:05:21 | |
---|
**satku** Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
mack the knife 05.07.2005 13:11:54 | |
---|
En olisi uskonut, että artisti, joka uskoakseni hakee suosiota tanssiväen joukosta, valitsisi niin kehnoja kappaleita esitettäväkseen, kuin Sani Kesäillan valssissa. Olisko kuurankukkaa pitäny sitten vetää? Sama biitti se on kuin muillakin iskelmä- ja humppapaavoilla. Mutta kun tanssijathan ei osaa tanssia kuin sanojen mukaan. Mukava katsella joskus, kun alkaa vieraampi intro, lattialla seisoo äljähtäneen näköisiä suuaukisia ihmisiä paikallaan. Sitten kun alkaa ikivanhat sanat vyöryä tajuntaan, niin vasta tiedetään, mikä rytmi on kyseessä. Minä ainakin tulen karttamaan paikkaa silloin, kun hän mahdollisesti esiintyy. Hyvä. Ainakin siihen saakka, kun hänen ohjelmistossaan tapahtuu täysi käännös tanssittavampaan suuntaan. Et sinä opi ikinä tanssimaan näitä uudempia biisejä. Niissähän on nuoremmat esiintyjät ja eri sanat. Sun kannattaa mennä ihan kunnon humppatansseihin kultaista nuoruutta vetämään takki niskassa ja hiki päässä. Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico... |
jon lord 05.07.2005 15:26:42 | |
---|
Olisko kuurankukkaa pitäny sitten vetää? Sama biitti se on kuin muillakin iskelmä- ja humppapaavoilla. Mutta kun tanssijathan ei osaa tanssia kuin sanojen mukaan. Mukava katsella joskus, kun alkaa vieraampi intro, lattialla seisoo äljähtäneen näköisiä suuaukisia ihmisiä paikallaan. Sitten kun alkaa ikivanhat sanat vyöryä tajuntaan, niin vasta tiedetään, mikä rytmi on kyseessä. Hyvä. Et sinä opi ikinä tanssimaan näitä uudempia biisejä. Niissähän on nuoremmat esiintyjät ja eri sanat. Sun kannattaa mennä ihan kunnon humppatansseihin kultaista nuoruutta vetämään takki niskassa ja hiki päässä. Nyt tuli komppia. |
Fuzzy Boner 05.07.2005 15:32:01 | |
---|
En olisi uskonut, että artisti, joka uskoakseni hakee suosiota tanssiväen joukosta, valitsisi niin kehnoja kappaleita esitettäväkseen, kuin Sani Kesäillan valssissa. Minä ainakin tulen karttamaan paikkaa silloin, kun hän mahdollisesti esiintyy. Ainakin siihen saakka, kun hänen ohjelmistossaan tapahtuu täysi käännös tanssittavampaan suuntaan. Edellä mainittu komentti TV:stä katsomani perusteella. Hoho. On sitä katottu ku teikeläiset joraa foxia ku vedetään Holy Diveriä. Jatka vaan käymistä tapahtumissa, kyllä sä sieltä rytmin löydät. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu Mörkö se lähti piiriin |
El Condor 05.07.2005 15:38:08 | |
---|
Hoho. On sitä katottu ku teikeläiset joraa foxia ku vedetään Holy Diveriä. No mutta sehän on foxi, mitäs hohottamista siinä on? Tai kai sen voi tangonakin mennä... "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Fuzzy Boner 05.07.2005 15:39:07 | |
---|
No mutta sehän on foxi, mitäs hohottamista siinä on? Tai kai sen voi tangonakin mennä... Okei, mut tajusit pointin kuitenkin... :) Mörkö se lähti piiriin |
El Condor 05.07.2005 15:41:23 | |
---|
Okei, mut tajusit pointin kuitenkin... :) Lienen tajunnut. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
manjaana 05.07.2005 15:49:21 | |
---|
Hoho. On sitä katottu ku teikeläiset joraa foxia ku vedetään Holy Diveriä. Jatka vaan käymistä tapahtumissa, kyllä sä sieltä rytmin löydät. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu Tosta luikahti mieleen notta veti se Servo viime kesänä iha oikeeta hunppaa Raumanmerellä, must oli iha siistii ku pakkaa sotketaan välillä.. Elossa ja lujaa |
Fuzzy Boner 05.07.2005 15:50:26 | |
---|
Tosta luikahti mieleen notta veti se Servo viime kesänä iha oikeeta hunppaa Raumanmerellä, must oli iha siistii ku pakkaa sotketaan välillä.. Näin on. Senki takia on kiva että tanssijalat osuu puolivahingossa esim bilebändien keikoille. Saattavat pitääki! Mörkö se lähti piiriin |
Näin on. Senki takia on kiva että tanssijalat osuu puolivahingossa esim bilebändien keikoille. Saattavat pitääki! No mutta, siellähän nyt onkin aina ihan kybällä kivaa. Itseasias melko tylsää kun jengi kangistuu kaavoihin.. ;o) Elossa ja lujaa |
Fuzzy Boner 05.07.2005 15:56:14 | |
---|
No mutta, siellähän nyt onkin aina ihan kybällä kivaa. Itseasias melko tylsää kun jengi kangistuu kaavoihin.. ;o) Nonäin on. Sen takia kaikki raja-aidat puskutraktorilla matalaks! HETI! Mörkö se lähti piiriin |
v_m_kangas 05.07.2005 16:04:12 | |
---|
En olisi uskonut, että artisti, joka uskoakseni hakee suosiota tanssiväen joukosta, valitsisi niin kehnoja kappaleita esitettäväkseen, kuin Sani Kesäillan valssissa. Olisi ehkä tullut aika skitso olo jos Sani olis vetäissyt vaikka Jätkän humpan eetteriin :D Ei taida olla hitaita valssejakaan Sanin repertuaarissa. Kyllähän tää itku tanssittavuudesta on nyt vähän ilmanaikuista. Ensin vuositolkulla jauhetaan, että jotain tarttis tehdä, jotta nuoretkin kiinnostuisi noista tanssipalatseista. Sitten kun jotakin konkreettista yritetään, aloitetaan puheet, että nyt kyllä kierretään nämä ja nämä paikat. Jos niitä parempia ideoita löytyy niin aivan rohkeasti niitä sitten esille. Paritanssi elää ja muuttuu ajan mukana ja tanssimusiikki siinä mukana. Minun mielestäni on hyvä, että noilla lavoillakin tapahtuu vähän muutakin kuin, että Souvarit ja Finlanders käy vuoronperään luukuttamassa. Humppaa tai soita humppaa |
turisija 05.07.2005 17:47:26 | |
---|
En olisi uskonut, että artisti, joka uskoakseni hakee suosiota tanssiväen joukosta, valitsisi niin kehnoja kappaleita esitettäväkseen, kuin Sani Kesäillan valssissa. tuskinpa Sani sentään tosissaan "Humppa Sani"-titteliä hakee, -ei kai sentään |
baron 05.07.2005 23:33:40 | |
---|
En oo seurannut säiettä, kun en Sania oo sattunut kuulemaan, mutta oon mahdollisuuksien mukaan pyrkinyt viime aikoina käymään kolleegoita kuuntelemassa ja viime syksynä istuin (yritin olla tanssimatta) Finkkujen keikalla lähes koko illan ja mun mielestä kaikki oli kohdallaan. Jos se on huono tanssibändi niin kertokaa mulle hyvä, käyn sen vertailun vuoksi kuuntelemassa. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
jon lord 06.07.2005 12:35:00 | |
---|
Nonäin on. Sen takia kaikki raja-aidat puskutraktorilla matalaks! HETI! Vähän off topickia mutta raja-aidoista. Musiikin opiskeluaikoinani vuosinäytteiden aikaan tapanani oli kaadella raja-aitoja. Opettajani sanoi aina että kappale pitää lopettaa perusmuotoiseen sointuun .Pölläyttelin lautakuntaa päättelemällä omat kappaleeni aina ns. pitkiin sointuihin. Lautakunta repi pelivermeitään ja minä naureskelin ääneen. Siksi en kai saanutkaan koskaan hirveän hyviä pisteitä.Se oli jatsia se klassisella puolella ja sitä ne ei ymmärtäneet koskaan, mutta oli kiva kiusata niitä. |
Basismi 06.07.2005 13:27:30 | |
---|
Tai kai sen voi tangonakin mennä... Pitäisi vain runpalilla olla pelisilmää vetää se tangokompilla. Tat-tat-tat-tattrrr... houli daiver Viistous helpottaa soittamista! |
isojussi 06.07.2005 15:11:30 | |
---|
...Jos se on huono tanssibändi niin kertokaa mulle hyvä, käyn sen vertailun vuoksi kuuntelemassa. Ihan paska, kun saavat niin hyvää liksaakin ja kehtaavat tyhmät vielä hymyillä. Mee kattoon WW:n trioo. Siinä on bluespalikat kohdallaan. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Martso 06.07.2005 15:19:33 | |
---|
Ihan paska, kun saavat niin hyvää liksaakin ja kehtaavat tyhmät vielä hymyillä. Mee kattoon WW:n trioo. Siinä on bluespalikat kohdallaan. Eipä mulla jääny eilen mitään sanomista niin Varjokuvan, kuin Finlanderssinkaan työskentelystä. Molemmat kelpo bänrejä. Pikemminki itellä rupes hävettämään oma tekeminen. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
El Condor 06.07.2005 15:24:08 | |
---|
Vähän off topickia mutta raja-aidoista. Musiikin opiskeluaikoinani vuosinäytteiden aikaan tapanani oli kaadella raja-aitoja. Opettajani sanoi aina että kappale pitää lopettaa perusmuotoiseen sointuun .Pölläyttelin lautakuntaa päättelemällä omat kappaleeni aina ns. pitkiin sointuihin. Lautakunta repi pelivermeitään ja minä naureskelin ääneen. Lisää offtopikointia edelliseen liittyen. Olin aikanani varusmiessoittokunnassa, ja palveluksen loppuaikana alkoivat loputtomat ns. rantekeikat tympiä. Trumpettisektiossa tuli tavaksi ujuttaa lähes joka biisin viimeiseen sointuun kutonen. Esim. Porilaisten marssi tai Maamme-laulu saivat kivan kapakkamaista sävyä ko. lisäsävelestä. Kapparit kävi hurjana: "Pojat perrrkele, kuka se oli?! Anto olla viimenen kerta..." Ja seuraavalla keikalla uusiksi. Lapsen mieli on vähästä hyvä. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
isojussi 06.07.2005 15:30:33 | |
---|
...Pikemminki itellä rupes hävettämään oma tekeminen. Se on terveen merkki. En mä vieläkän löytäny sitä kiksiä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |