tatta 05.07.2005 08:42:47 (muokattu 05.07.2005 08:43:36) | |
---|
Eikö sitä olla joko ammattilainen, aloittelija, amatööri tai harrastelija? Ihan totta.. mikä helv.. kategoria on puoli ammattilainen..
ÖÖÖ--- joo, Totta kai minä ymmärrän, että on aloittelijoita, mutta siinä ei sinänsä ole mitään hävettävää. Kaikkienhan pitää jostain aloittaa ja siitä se ammattilaisuus sitten muokkautuu.. ..eihän ole, tai voi kai niinkin sanoa, olemassa, puoli ihminen..puoli muusikko, puoli totuus, silmä puoli, mieli puoli--- huh huh.. En tarkoita nyt loukata ketään. Tämä sanonta nyt vain on erikoinen. tatta the orginal grazy mama |
Jormaz 05.07.2005 08:45:19 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
tatta 05.07.2005 09:56:54 | |
---|
Mulla on vaan puoli-netti-yhteys- ja puoli älppäri, nykyään mä teen vaan biisejäkin puoli-valmiiks :) tatta the orginal grazy mama |
Basismi 05.07.2005 10:11:48 | |
---|
Tulisi mieleen, että puoliammattilainen (muusikko) tienaa musiikilla, mutta joutuu silti esim ajamaan taksia että saa vuokran maksettua. Viistous helpottaa soittamista! |
Tuomas 05.07.2005 10:12:16 | |
---|
Tulisi mieleen, että puoliammattilainen (muusikko) tienaa musiikilla, mutta joutuu silti esim ajamaan taksia että saa vuokran maksettua. Olli Lindholm? "No voi hitsi, mitä pelleilyä." -Fortune
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
MegaMan Club #007 - Drunk Man |
Mulla on vaan puoli-netti-yhteys- ja puoli älppäri, nykyään mä teen vaan biisejäkin puoli-valmiiks :) No nuo puolivalmiit biisithän on ikiaikainen riesa. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
J.Hollström 05.07.2005 10:19:41 | |
---|
Olli Lindholm? Ei taida enää tartteta elantonsa takia taksia ajella. Mutta muuten kyllä laulutaidoiltaan on puoliammattilainen. Saa liksan laulamisesta mutta ei osaa laulaa. |
tatta 05.07.2005 10:51:26 (muokattu 05.07.2005 10:52:04) | |
---|
Joo, mut kyllähän voit musiikin saralla olla ammatti muusikko, vaikka et miljoonia tienaisi... siis niinku vaikka jos esim. joku tekee jotain sellasta genreä, jolla on kuulija kunta jossain tiibetin vuoristossa, ja on kauhean suosittu siellä, ja silti tulee suomeen kärräämään roskia, koska suomessa ei pärjää musiikin tekemisellä ja tulot on plus miinus nolla kustannus syistä...(: Onhan meitä kaikkia, kiva vaan kuulla, miten kaikki käsittää erilaisia käsitteitä... Ainahan sitä luo itselleen jostakin sanonnasta oman mielikuvan... visualisointi on mahtavaa! :) ...puoli-biisi... vitsi vai radiosoitto....;) tatta the orginal grazy mama |
tatta 05.07.2005 11:00:51 | |
---|
ONX puoli ammattilainen = puolet amatööristä...+ puoli ammattilainen = puolet harrastelijasta.... Hmmm... Ottaisko joku duuniin girurgian osastolle...puoli ammattilaisen????????? :) parempi olla oma itsensä.... eix je? Eikä puolitella osaamisia... se on sitten eri asia mihin taidot riittää, mutta siitä ei pidä edes kiistellä, jokainen tekee oman juttunsa. Siks meitä on niin paljon kaikenlaisia, että me täydennetään kokonaisuutta, jokainen osaa jotakin..... Mä nyt lähinnä takertua sanoihin... mutta hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaiset....(= tatta the orginal grazy mama |
JCM 05.07.2005 11:04:00 (muokattu 05.07.2005 11:08:57) | |
---|
Onhan meitä kaikkia, kiva vaan kuulla, miten kaikki käsittää erilaisia käsitteitä... Ainahan sitä luo itselleen jostakin sanonnasta oman mielikuvan... visualisointi on mahtavaa! :) Taidatpa olla puoliammattilainen:) Hankala käsite, jokainen käsittää tavallaan. Jos ajattelee että musiikilla tienaaminen on ammattilaisuutta niin varmaan puoliammattilaisuutta on se, että elää puoliksi hanttihommilla ja puoliksi musiikilla:) Täällä muuten hyvä ketju musiikilla tienaamisesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=2&t=52171&o=0&co=0 Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
murjaani 05.07.2005 11:33:33 (muokattu 05.07.2005 11:36:23) | |
---|
Puoliammattilainen voisi olla myös sitä, että taidot on ammattilaisen ja harrastelijan välimaastossa. Ei siis pelkkä harrastelijatason muusikko, mutta ei myöskään ammattilaisen tasolla. Tietysti tämäkin määritelmä ontuu; käsitteet eivät pysty kuvaamaan rikkaan maailman monipuolisuutta. Onhan esim ammattimuusikkoinakin taidoiltaan suht. keskinkertaisia, mutta leipänsä kun saavat musiikista niin ovat ammattilaisia sitten. |
tatta 05.07.2005 11:39:13 | |
---|
JCM....... Niin, mutta ei tässä nyt ollut kyse musiikilla tienaamisesta, vaan tosta sanonnasta, luokittelusta.............................. tatta the orginal grazy mama |
tatta 05.07.2005 11:42:14 | |
---|
Puoliammattilainen voisi olla myös sitä, että taidot on ammattilaisen ja harrastelijan välimaastossa. Ei siis pelkkä harrastelijatason muusikko, mutta ei myöskään ammattilaisen tasolla. Tietysti tämäkin määritelmä ontuu; käsitteet eivät pysty kuvaamaan rikkaan maailman monipuolisuutta. Onhan esim ammattimuusikkoinakin taidoiltaan suht. keskinkertaisia, mutta leipänsä kun saavat musiikista niin ovat ammattilaisia sitten. toi oli hyvä................ just tota tarkoitin.... ja yhä silti tuo sanonta "puoli ammattilainen" Kuulostaa hölmöltä. tatta the orginal grazy mama |
Janus 05.07.2005 11:48:56 | |
---|
Mutta muuten kyllä laulutaidoiltaan on puoliammattilainen. Saa liksan laulamisesta mutta ei osaa laulaa. Ja tiedostaa sen kuulemma itse oikein hyvin, kiitos kysymästä. Mutta minkä teet kun levyt myy niin saatanasti ja väkeä lappaa keikoilla kun pipoo... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
J.Hollström 05.07.2005 11:51:40 | |
---|
Ja tiedostaa sen kuulemma itse oikein hyvin, kiitos kysymästä. Mutta minkä teet kun levyt myy niin saatanasti ja väkeä lappaa keikoilla kun pipoo... Hyvä näin. Kolme tuttua kaveriakin saa leipänsä siinä Ollin siivellä, rumpali ja kaksi keyboardistia. Terveisiä. |
tatta 05.07.2005 12:01:55 | |
---|
Ei tästä nyt pitänyt tulla mikään morkkaus lista... ei puhuta kenestäkään yksityisestä ihmisestä tai artistista...eix niin... Eikä mun tarkoitus ole ainakaan arvostella eikä morkata ketään, tai puhua siitä kuka tienaa ja kuka ei.......:( tatta the orginal grazy mama |
Epämuusikko 05.07.2005 12:02:04 | |
---|
toi oli hyvä................ just tota tarkoitin.... ja yhä silti tuo sanonta "puoli ammattilainen" Kuulostaa hölmöltä. Koska se on "puoliammattilainen". Taidan lukeutua noihin. Paitsi, että soiton tasolta olen amatööri. Ja keikan määrältä erakko. Virallisesti ur-poÄrLä #009 |
tatta 05.07.2005 12:04:06 (muokattu 05.07.2005 12:05:21) | |
---|
kirjoitin sen E_RIK_SEEN korostaakseni tatta the orginal grazy mama |
JCM 05.07.2005 12:52:52 | |
---|
JCM....... Niin, mutta ei tässä nyt ollut kyse musiikilla tienaamisesta, vaan tosta sanonnasta, luokittelusta.............................. Aivan. En kyllä osaa luokitella ketään tai mitään puoliammattilaiseksi, että siinä mielessä se on hassusti sanottu. Toisaalta, jos joku kutsuu itseään puoliammattilaiseksi niin kaikin mokomin, musiikissa kaikki on salittua:) Mä yksinkertaisesti kärjistäisin asian niin, että jos tekee siviiliduunia bändin kanssa keikkailun lisäksi, silloin voisi kai kutsua itseään puoliammattilaiseksi. Mutta sitten taas, sama kaveri voi hyvinkin olla ammattilainen. Eipä tuommoista termiä kyllä tule käytettyä... Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
pihinen 05.07.2005 13:16:32 (muokattu 05.07.2005 13:16:59) | |
---|
Eihän termi ammattilainen kerro taidoista välttämättä yhtään mitään. Jos harjoittaa ammattia, se on ammattilainen, vaikka yleensä sen ymmärretäänkin tarkottavan taitoa. Jos muusikko on puoliammattilainen, sillon tienaa osan tuloistaan musiikilla. Ei se sen kummempaa ole. Miten kuuro kuulisi sanoman?
Miten sokea löytäisi sanojan?
Miten mykkä vastaisi sanoilla?
Miten pimeys väistyisi runolla? |