superfly 27.05.2005 13:58:26 | |
---|
Jos sulla on bassosta patterit lopussa. Siis jos omistat semmosen passiivimikeillä toimivan. Tarkoitat varmaan aktiivimikeillä? Ei passiiveihin ole pattereita tarvittu. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
ozzyfani 27.05.2005 15:17:39 | |
---|
PÄÄASIA ON ETTEI SE VÖRKI!! joten kertokaa ny mitä pitäis tehä? koska menee hermot ku ei mikään ikuna toimi =( ja mistä sitte sais kuknnon vahvarin joka toimii!!! Thomanilta on turha hankkii ku ei näytä toimivan. FAtzeris on liian kallista ja Huttuselta on liian pitkä matka. no onks 60w tarpeeks 5 kiäliselle passolle? |
Valdemar 27.05.2005 15:27:46 | |
---|
Tarkoitat varmaan aktiivimikeillä? Ei passiiveihin ole pattereita tarvittu. Joo näin on! Tommi Tuominen, Tommi Tuominen, äitisi odottaa sinua pää ovien välissä. |
ozzyfani 27.05.2005 15:38:06 | |
---|
=/ asia on selvä jo et aktiivi passoihin tarvitaan mikit!! mut kertokaa mistä sais halvalla samanlaisen tai 60w? TÄNK JUU |
insight 27.05.2005 15:47:23 | |
---|
=/ asia on selvä jo et aktiivi passoihin tarvitaan mikit!! mut kertokaa mistä sais halvalla samanlaisen tai 60w? TÄNK JUU Menee jutut nyt kyllä ohi topikin. |
kivi 27.05.2005 15:49:53 | |
---|
eli siis laitettii kyllä passo styrkkarii mut onkelma on siinä et 1. se oli niitten oma piisi ja bee kyl yks siinä sano et näytäks mitä pitää soittaa nii sit se sano vaa et ku menee nii hyvin nii jatketaan meniks ny jakeluu?! ja onkelma on siinä et niillä on nii hirvee kiire ettei kerkii ees sanoo mitä pitää soittaa ja toinen asia mä en oo mikään proo kuten jotkut täällä tai ainaki lähellä mä en osaa muuta soittaa ku tabsuista. ja levyn kanssa mut en tiiä mitään et miten soitetaan eestä tai sellasta. musta toi oli vähä törkeetä et eka pyydetään tai siis hankitaan pasisti mut ei kuitenkaa sanota mitään mitä pitäis soittaa.. joten tälläsiiki pändei täältä löytyy =( Ei tarvi olla erityisen pro pystyäkseen plokkaamaan biisin esim kitaristin tai kosketinsoittajan käsiä katsomalla, jos ei korvalla kuule. Sitä pidetään vähän niinkuin perustaitona "oikeaan" bändiin tullessa. Sävellajin kertomisesta sun taas pitäis pystyä päättelemään, mikä viereisistä vaihtoehtoisista nuoteista on oikea. Mutta eipä hätää, tuo kaikki selviää kun haet itsesi tasoisia soittajia (=aloittelijoita). Voitte kehittyä yhdessä, eikä kenenkään tarvitse tuntea itseään tyhmäksi. |
Sir Härö 30.06.2005 12:15:07 | |
---|
No niin. Nyt alkaa, aiheeseen palatakseni, jo jotain tapahtua. Oman bändini kanssa asiat eivät ole muuttuneet. Noh, ehkä huonompaan suuntaa. Reeneissä ei kerkeä käymään kuin minä ja rumpali. En edes muista minkä näköinen toinen kitaristimme on :D Minua pyydettiin erääseen bändiin joka on samalla paikkakunnalla kuin minä. Kaikki "uuden bändin" jätkät ovat minun ikäisiäni ja käsittääkseni saman tasoisia soittajia. Omassa bändissänihän kaikki ovat minua parempia. Ainakin rumpali ja pasisti. Uuden bändin jätkät käyvät kaikki reeneissä. Eli uuden porukan plussat: + Sama ikäluokka + Reeni-into + Lyhyt matka reeneihin + Samansortin soittotaito, eli eivät vaadi liikoja Homman miinukset: - Vaikea luopua entisestä porukasta - Miten selitän asian vanhalle porukalle - Vanhan porukan laulukamat ovat kunnan eli ne jäisivät pois kuvioista - Joudun luopumaan todella hyvästä reenikämpästä Mitäs tässä nyt sitten tekisi.... T.laineenkin kanssa olisi ulvilassa pientä projektissa. Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Eddie 30.06.2005 12:43:48 | |
---|
Mitäs tässä nyt sitten tekisi.... Liity siihen uuteen bändiin, ja jatka myös vanhassa. Katso kummassa bändissä on mielekkäämpi soittaa ja tee sen jälkeen päätöksiä. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Tmp 30.06.2005 13:01:44 | |
---|
- Miten selitän asian vanhalle porukalle No jos sun kuvaukset pitää paikkaansa niin tuo tuskin tuottaa suuria ongelmia :D Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin. |
Sir Härö 30.06.2005 13:24:02 | |
---|
No jos sun kuvaukset pitää paikkaansa niin tuo tuskin tuottaa suuria ongelmia :D Näinpä :D Mä nyt katon että missä pändissä loppujen lopuksi tulen soittamaan. Vanhan porukan touhu ei hyvältä näytä. Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Tmp 30.06.2005 14:44:20 | |
---|
Näinpä :D Mä nyt katon että missä pändissä loppujen lopuksi tulen soittamaan. Vanhan porukan touhu ei hyvältä näytä. Jos ei toimi niin ei toimi. Ei kannata haaskata aikaa räveltämiseen olkoot sitten kyseessä yhden jäsenen tai koko bändin vaihto. Voin melkein luvata että et tule katumaan. Miksi olla bändissä joka ei soita? Kokeile. Menee soittamaan uusien jätkien kanssa pari kertaa ja katso miltä tuntuu. Muista että vie varmasti kuukauden ennen kun yhteissoitto sujuu siedettävästi(kun ei nyt käsittääkseni pro-tasolla liikuta). Kaikki kuitenkin soittaa vähän erillä tavalla, joten ei kannata lannistua jos heti ei ole se unelmasoundi valmis. Tämä siis viiden henkilöstövaihdoksen jälkeen(sama bändi koko ajan). Tsemppiä! Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin. |
Czar 30.06.2005 15:11:10 | |
---|
Jos ei toimi niin ei toimi. Ei kannata haaskata aikaa räveltämiseen olkoot sitten kyseessä yhden jäsenen tai koko bändin vaihto. Voin melkein luvata että et tule katumaan. Miksi olla bändissä joka ei soita?
Noin miekin ajattelin ennen, ja olen soittanut niin helvatun monessa kokoonpanossa. Meni kolme vuotta aikaa löytää Ne Tyypit. Nykyisen bändini olen ehtinyt tuittupäisyydessäni hajoittaa jo kerran tai kaksi, mutta sen jälkeen tajusin, että ei perkele, meillähän oikeasti synkkasi. Se vain, että pitää kasvaa yhdessä kypsemmäksi ja taidokkaammaksi musiikkiin. Ja nyt olen päättänyt olla kärsivällinen. Ja sillä aikaa teen toki muitakin projekteja, niin en ehdi turhautumaan tuohon bändiin. Meillä on kuitenkin kaikilla niin pirun erilaiset lähtökohdat, eri vaikuttajat ja erilainen bändihistoria. Hassua, että olemme toisemme edes löytäneet. Tässä on ollut puolen vuoden treenitauko, kun basisti lähti inttiin ja laulaja luki pääsykokeisiin. Samaan aikaan äänitettiin kylläkin demoa. Elokuussa pääsee treenaamaan koko porukalla pitkästä aikaa. Ja jos hyvä tuuri käy, oma tieni vienee Tampereelle jossain vaiheessa opiskelemaan, mutta tarkoituksena pitää porukka silti jollakin tasolla kasassa. |
Sir Härö 03.07.2005 13:06:30 (muokattu 03.07.2005 13:08:35) | |
---|
Olin nyt eilen (lauantai) soittelemassa uuden bändin kanssa. Siinä osuin nappiin, että heillä on kova into bändiään kohtaan ja he ovat ikäisiäni. Mutta huomasin että enemmän he ovat pro kuin minä potenssiin kolme. Siinä on nyt seuraava kokoonpano: Minä - komppikitaristi/laulaja Vili - Leadkitara Jake - Komppi/leadkitara Luhtanen - Basso Ja vakirumpalina toimii zoomin rumpukone (soitin jäsen T.laine:lle ja hän tulee rumpaliksi) Tuossa aiemmin joku sanoi karun totuuden, eli bändin toimimaan lähtemiseen menee yleensä n. kuukausi ellei ole pro meininki, mutta piruvie, reenit menivät kuin olisin aina kuulunut miehistöön. Ihme juttu :) Olen kuitenkin hieman skeptinen sen asian suhteen, että olisin sen tasoinen soittaja joka heille kelpaisi. Hehän ansaitsisivat paaljon paremman... Voipi silti olla että soitan paljon paremmin kuin luulen, sillä he kehuivat kurkkuääntäni, omia sävellyksiäni ja riffejä, laulun aikana komppaamista ja muuta kitaraosastoani sekä he pyysivät minut tänäänkin pelipaikalle (sunnuntai). Luulenpa että joudun sanomaan entisille bänditovereille että se on nyt soro noo....Haikealta silti tuntuu hajottaa niin hienoista ihmisistä koostuva remmi :´( Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Tmp 03.07.2005 14:57:12 | |
---|
Olen kuitenkin hieman skeptinen sen asian suhteen, että olisin sen tasoinen soittaja joka heille kelpaisi. Hehän ansaitsisivat paaljon paremman... Voipi silti olla että soitan paljon paremmin kuin luulen, sillä he kehuivat kurkkuääntäni, omia sävellyksiäni ja riffejä, laulun aikana komppaamista ja muuta kitaraosastoani sekä he pyysivät minut tänäänkin pelipaikalle (sunnuntai). No en osaa sun soittotaitoja verrata heidän soittotaitoihin. Sanon nyt vaan että jos heille kelpaa ja arvioivat että soittotaitosi/lahjakkuutesi riittä heille niin sitten riittää. Eli kaikki kummat alemmuuskompleksit jätetään ovelle. Se voi jarruttaa ja luoda yllättäviä komplikaatioita. On ihme turhauttavaa muille jos joku koko ajan vähättelee itseään ja omaa panostaan. En nyt väitä että sinä teet näin. Tämä on vain yleinen varoituksen sana. Jos nyt ekoissa treeneissä tuntui hyvältä niin kyllähän siitä voi vetää sen johtopäätöksen että homma toimii. Onnea vaan sulle ja toivotaan että tämä bändin vaihto menee mahdollisemman kivuttomasti. Jos vanhat bändijäsenet ovat niin passiivisia kuin voin olettaa niin ei tämä varmasti heidän maailmaa kaada. "Suhteellisuusteorialla on merkitystä silloin kun puhutaan suhteellisista nopeuksista." |
Sir Härö 04.07.2005 12:47:28 | |
---|
Kyllä on sitten eri meininki uuden bändin kanssa kuin entisen. Suunnitelmissa on tehdä demo ennen syyskuuta. Eräs tyyppi joka kuunteli soittoamme tarjosi keikkaa tampereelta...jne. Perskeles. Kyllä saa vanhat kuviot jäädä :D Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
Pacifig 04.07.2005 16:01:17 | |
---|
Onneksi olkoon ... jo nyt! "Elämäntarinasi" luettua on oikeasti mukavaa huomata että yrittäminen kannattaa ja että sait uudet tuulet puhaltamaan. Toivottavasti homma pyörii tulevaisuudessakin omalla painollaan ja saatte hyvää materiaalia aikaiseksi. Älä muuten unohda pyytää entisiä "bändikavereita" ensimmäiselle keikalle. Kiusa se on pienikin kiusa! Varoituksen sananen myös: Pienin asekelin on hyvä edetä. Ei läsähdä 4 hommaa samaan aikaan syliin! (Luin kauhulla intti osastoa. Bändistäni kolme henkilöä (minut mukaan lukien) lähtee inttiin ensiviikon maanantaina, joten täts it the end?! :) Laittaiskohan kamat myyntiin ku tol on niin hyvä soundi. |
jussiohman 04.07.2005 16:15:32 | |
---|
Kyllä on sitten eri meininki uuden bändin kanssa kuin entisen. Suunnitelmissa on tehdä demo ennen syyskuuta. Eräs tyyppi joka kuunteli soittoamme tarjosi keikkaa tampereelta...jne. Perskeles. Kyllä saa vanhat kuviot jäädä :D Jeah! |
Sir Härö 04.07.2005 18:55:39 | |
---|
Kiitos kaikille hyvistä ja ei niin hyvistä neuvoista! Nyt on oikeasti sellanen fiilis että musta voisi tulla jotain muutakin kuin itsevihassa ryöpyvä wannabekitaristi perämetsästä. Toivon että tää "alkuhuuma" on pysyvää. No niin laittakaa nyt vielä pari kommenttia, niin saadaan se sata rikki :) Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
jussiohman 04.07.2005 21:38:17 | |
---|
Kiitos kaikille hyvistä ja ei niin hyvistä neuvoista! Nyt on oikeasti sellanen fiilis että musta voisi tulla jotain muutakin kuin itsevihassa ryöpyvä wannabekitaristi perämetsästä. Toivon että tää "alkuhuuma" on pysyvää. No niin laittakaa nyt vielä pari kommenttia, niin saadaan se sata rikki :) Tungette keikalle joka paikkaan, paatte demon ulos, saatte levytyssopparin ja loppu jää luettavaksi Saundista ja Suesta meille muille. Go for it! |
otat jätkiä tukasta kiinni ja pistät ne ojennukseen :D |