Aihe: Audioslave
1 2 3 4 515 16 17 18 1927 28 29 30 31
aiiT
04.07.2005 09:27:20

Hmm, haastattelun aikana en kyllä pannut flunssaa merkille. Onko teellä jotain vaikutusta noin muuten, yleinen drinksu laulajille, rauhoittaako äänihuulia tai jottain? :) Mie ku en ole laulaja ni en tiiä.
We are accidents waiting to happen.
Tuomas
04.07.2005 09:32:17

Hmm, haastattelun aikana en kyllä pannut flunssaa merkille. Onko teellä jotain vaikutusta noin muuten, yleinen drinksu laulajille, rauhoittaako äänihuulia tai jottain? :) Mie ku en ole laulaja ni en tiiä.

Mun mielestä tee juuri supistaa äänihuulia, ja sitä ei oikeastaan saisi juoda ennen lauluesitystä. Ja eihän kevyt kylmettyminen välttämättä kuulu puheäänessä paljoakaan mutta vaikuttaa kummasti korkeisiin nuotteihin.
"No voi hitsi, mitä pelleilyä." -Fortune
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
MegaMan Club #007 - Drunk Man
lxi
04.07.2005 09:33:45
Onko teellä jotain vaikutusta noin muuten, yleinen drinksu laulajille, rauhoittaako äänihuulia tai jottain? :) Mie ku en ole laulaja ni en tiiä.

On.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
madu
04.07.2005 09:36:15
Kuuma ei ole hyvä äänihuulille. Parasta on sopivan haalea neste esim. vesi. Eli ei liian kuumaa tai kylmää saa olla.
I'm afraid that I was very, very drunk...
DSC
04.07.2005 09:57:49
Eiköhän Dickinson pystyis vetämään noita helpostikkin.

Kyllä varmaan puhtaalla äänellä, mutta samanlaisella särösaundilla never ever. Dio pääsee ehkä lähelle samaa saundia, koska siltähän Cornell on osan maneereistaan omaksunut ;)
Minulla on ainakin se käsitys (korjatkaa lauluammattilaiset, jos olen väärässä), että särösaundilla korkealta laulaminen on vaikeampaa kuin puhtaalla äänellä. Ja ei kai särösaundilla voi laulaa täysin oikealla tekniikalla, kun saundi tehdään kurkulla vai? Mitä tulee studiotekniikkaan niin eihän sielläkään nyt ihan ihmeitä saada aikaan (vrt. Technicolour). Jos laulaa huonolla saundilla, niin ei siinä tunetukset auta.

Sehän on fakta, että Cornellilla on huonoja iltoja enemmän kuin esim. Dickinsonilla, mutta Brucen laulusaundi ei kuluta äänihuulia yms. LÄHELLEKÄÄN niin paljon kuin Cornellin.

Tuo Like a stone Live8 laitan monitoriongelmien piikkiin, koska eihän ...ashakaan laula noin nuotin vierestä koko biisiä, jos kuulee sävelen ;)

Voiko muuten nykytekniikalla konserteissa livelaulua tunettaa samantien?
Tympee Huttunen
04.07.2005 10:12:39
Voiko muuten nykytekniikalla konserteissa livelaulua tunettaa samantien?

Kyllä voi.
slapvete
04.07.2005 10:35:03
Kyllä voi.

Todellakin. Tolla olis voinut FOH-mies vaikka naarata Live8:ssa Didon alavireestä kohdilleen: http://www.antarestech.com/products/atr1a.html

Itse veikkaisin kanssa Cornellin kompurointiin monnarimiksauksen kyykkyä, oli herra sen verran epävarman ja "hakevan" oloinen heti biisin alussa. Samanlaisia eleitä nähnyt kun laulajat ei keikalla kuule itseään. Mene ja tiedä...
Tempura
04.07.2005 18:08:55
En provosoidu sen enempää, kuin että en ymmärrä väitettä että muusikoille ei pitäisi suoda erivapauksia.

Mitä helvetin tuomiota ne suorittavat?

Taidan pysyä poissa tästä ketjusta, ei ole terveydelle hyväksi että netissä menee hermot.
THV-Klubi #7
Boyakasha
04.07.2005 21:14:18 (muokattu 04.07.2005 21:20:33)
Ai, että olet vain yhden biisin kuullutkin. Muut biisit meni ihan hyvin, ei mitään valitettavaa. Se nyt vain menee niin, että pitempi keikkailurupeama rasittaa ääntä. Cornellin laulutyyli on vielä erityisen raastavaa. Hänen laulutyyliään ei voi siis mitenkään verrata esim. Dickinsonin laulutyyliin (tämä oli jo alusta alkaen aika naurettava veto) Jos et pidä Cornellista laulajana, niin mielipiteesi on nyt kuultu. Minä olen eri mieltä. Asia on siis loppuunkäsitelty.

Hei, älä laita sanoja minun suuhuni. Ja kun porukka itkee, kuinka pitkä keikkarupeama Cornellilla on takana - yhyy yhyy - niin kuinka sitten mies lauloi Helsingissä niin hyvin parinkymmenen keikan putken jälkeen ja vastavuoroisesti Live8:ssa niin paskasti vain muutamaa keikkaa myöhemmin. Siinäpä pähkinä purtavaksi.

EDIT: Enkä siis ole mikään Audioslave/Cornell-dissaaja - onhan bändin debyytti yksi tämän vuosituhannen hienoimmista rock-albumeista - mutta fakta on se, että uusi albumi ei pääse lähellekään debyytin tasoa. Ei ole ihan tervettä vetää niitä "XXX (vapaavalintainen nimi tähän) on Jumala"-laseja päähän ja katsella niiden läpi maailmaa, voi meinaan suhteellisuudentaju ja arvostelukyky sokaistua melkoisesti. Tämä siis näin kriitikon näkökulmasta.
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
Tempura
04.07.2005 21:25:53 (muokattu 04.07.2005 21:26:53)
Hei, älä laita sanoja minun suuhuni. Ja kun porukka itkee, kuinka pitkä keikkarupeama Cornellilla on takana - yhyy yhyy - niin kuinka sitten mies lauloi Helsingissä niin hyvin parinkymmenen keikan putken jälkeen ja vastavuoroisesti Live8:ssa niin paskasti vain muutamaa keikkaa myöhemmin. Siinäpä pähkinä purtavaksi.

Kuinka jaksat? Mikä muuten saa ihmisen asennoitumaan asioihin noin? Pureskele noita pähkinöitä niin paljon kuin kiinnostaa, monia ei. Tuo vertauksesi oli järjetön, kyllä se ääni voi lähteä ns.yhtäkkiä kuin myös pikkuhiljaa. Kummasti jaksat olla ylemmällä tuolilla arvostelemassa asioita noinkin piikittelevästi - mikä voikin olla alaasi. Jotkut hyväksyvät sen, että joillakin lähtee ääni, eivätkä laula teknisesti äänihuulia rasittamattomasti. Teikäläinen taas yrittää parhaansa mukaan todistella että kyllä on nyt Cornellin poika tehnyt suuria virheitä kun ääni petti ja asiasta pitää nostaa iso meteli.
Tottakai sitä puolustetaan asioita kun tuollaista ihme kyynistä paskaa tulee vastaan, eikä "itketä", mutta tahallinen loanheitto nyt on vielä saatana ihmeellisempää.

Kertoo aikapaljon henkilön motiiveista tuollainen touhu.

Onneksi teikäläisiä ei tarvitse tavata luonnossa. Nyt voit alkaa veistelemään siitä, että netissä ei kannata vetää herneitä nenään.

Tuohon kriitikon näkökulmaan, se on juuri tasan tarkkaan päinvastainen "XXX" on jumala-näkemykselle. Ei hyvä.
THV-Klubi #7
Boyakasha
04.07.2005 21:42:18
Kuinka jaksat? Mikä muuten saa ihmisen asennoitumaan asioihin noin?

Eivätkös kaikki kriitikot ole epäonnistuneita muusikoita? Paitsi Pet Shop Boysin kundit.

Pureskele noita pähkinöitä niin paljon kuin kiinnostaa, monia ei.

Eikö pähkinät maistu? Testaa huviksesi cashew-pähkinöitä, nam!

Tuo vertauksesi oli järjetön, kyllä se ääni voi lähteä ns.yhtäkkiä kuin myös pikkuhiljaa.

No, ensin yksi selitys, sitten toinen. Seli seli.

Kummasti jaksat olla ylemmällä tuolilla arvostelemassa asioita noinkin piikittelevästi - mikä voikin olla alaasi.

Äh, päinvastoin. Minähän olen päinvastoin kuopassa, minne te kaikki Cornellia jumaloivat voitte räkiä päälleni.

Jotkut hyväksyvät sen, että joillakin lähtee ääni, eivätkä laula teknisesti äänihuulia rasittamattomasti. Teikäläinen taas yrittää parhaansa mukaan todistella että kyllä on nyt Cornellin poika tehnyt suuria virheitä kun ääni petti ja asiasta pitää nostaa iso meteli.

Yhtä isoja kirjaimia minä kirjoitan kuin sinäkin. Ei tässä mitään meteliä ole nostanut, tässähän vain keskustellaan Audioslavesta. Mutta eräs sanontahan kuuluu, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Tottakai sitä puolustetaan asioita kun tuollaista ihme kyynistä paskaa tulee vastaan, eikä "itketä", mutta tahallinen loanheitto nyt on vielä saatana ihmeellisempää.

Mikä vitun loanheitto? Se, että tekee kysymyksiä? Morjens.

Kertoo aikapaljon henkilön motiiveista tuollainen touhu.

No kerro, mitkä minun motiivit on jos tuollaisia johtopäätöksiä teet.

Onneksi teikäläisiä ei tarvitse tavata luonnossa. Nyt voit alkaa veistelemään siitä, että netissä ei kannata vetää herneitä nenään.

Ei kannata ei. Ostin muuten päivällä Helsingin Kauppatorilta kolme litraa herneitä, alkavat muuten olla todella makoisia tässä vaiheessa. Kannattaa ilman muuta ostaa setti, jos tulee vastaan. Kyllä kelpasi Suomenlinnan auringossa nauttia herneistä, mansikoista ja kirsikoista erinomaisessa naisseurassa. Nyt on vain iho inhottavasti palanut, kun jäivät aurinkovoiteet kotiin. No, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Tuohon kriitikon näkökulmaan, se on juuri tasan tarkkaan päinvastainen "XXX" on jumala-näkemykselle. Ei hyvä.

Sinusta tulisi hyvä fan clubin prexy. Ehkä oletkin jo?
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
Tempura
04.07.2005 21:52:30
No, ensin yksi selitys, sitten toinen. Seli seli.

Selittelyä tehdään silloin, kun ollaan syyllistytty johonkin, mihin sitten joko A)valehdellaan tai B)haetaan oikeutusta teoilleen.
Enkä tiedä, mihin olen, tai mihin muut ovat syyllistyneet, että olisi mitään selitettävää. Ja jos joltain lähtee ääni, vittuako sitten? Tietenkin voit olla asiaan pahastunut ja vaadit selityksen. Soita Cornellille.

Äh, päinvastoin. Minähän olen päinvastoin kuopassa, minne te kaikki Cornellia jumaloivat voitte räkiä päälleni.

Ketkä? Ne jotka ovat eri mieltä kanssasi?

Yhtä isoja kirjaimia minä kirjoitan kuin sinäkin. Ei tässä mitään meteliä ole nostanut, tässähän vain keskustellaan Audioslavesta. Mutta eräs sanontahan kuuluu, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

On aika ymmärrettävää, että puolustetaan asioita jotka omasta mielestä kokee vääryyttä. Etpä sinä minua ole haukkunut, että en sen takia älähdä, lähinnä siksi että maailmankuvaani loukkaa ihan vähän että tuollaista jaksaa joku jauhaa, ja ilmeisesti kokee sen tärkeäksi. Parempi muuten olla se älähtäjä kuin kalikalla viskelijä - ne ei yleensä ole parhaita jätkiä.

Mikä vitun loanheitto? Se, että tekee kysymyksiä? Morjens.

Kysymysmerkki piikittelyn perässä on kyllä hieno temppu. Morjens.

No kerro, mitkä minun motiivit on jos tuollaisia johtopäätöksiä teet.
Sinusta tulisi hyvä fan clubin prexy. Ehkä oletkin jo?

Tällä kertaa se on päteminen ja hieman aikuistunut koulukiusausmentaliteetti - kun tarpeeksi kärkkäästi arvostellaan jotain negatiivisesti, tuntee olonsa paljon isommaksi.
(jos meni vikaan, niin annathan anteeksi - koska tuo prexy-juttukaan ei pitänyt paikkaansa)

Saati että edes tietäisin mitä prexy tarkoittaa.
Ei tarvitse klubiin liittyä, musiikista voi nauttia ilmankin.

Hyvää vappua sano mummu ku itseään kirveellä veisteli.
THV-Klubi #7
muulipetteri
04.07.2005 22:13:54

Nyt loppu vissii boyakashalta asiallinen teksti tosta kirjottelusta päätellen.Erä ja ottelu tempuralle!
Jenka
04.07.2005 22:32:16

Hämäriä kuvia (ja jotain arviota) linkitän:

http://www.mesta.net/keikat/uutiset/?aid=10298
Boyakasha
04.07.2005 22:33:30
Nyt loppu vissii boyakashalta asiallinen teksti tosta kirjottelusta päätellen.Erä ja ottelu tempuralle!

Missä vaiheessa Sinusta tuli erotuomari?
muulipetteri
04.07.2005 22:38:05

Älä nyt suutu.Sanoin vaan oman mielipiteeni tähän keskusteluun teidän kahden välillä.Tänne on vissiin oikeus kirjoitella ilman kenenkään lupaa kunhan pysyy asiassa.
Boyakasha
04.07.2005 22:40:25
Älä nyt suutu.Sanoin vaan oman mielipiteeni tähän keskusteluun teidän kahden välillä.Tänne on vissiin oikeus kirjoitella ilman kenenkään lupaa kunhan pysyy asiassa.

So, where's the beef?
muulipetteri
04.07.2005 22:42:24

Lue se edellinen kirjoitus.
Boyakasha
04.07.2005 22:43:44
Lue se edellinen kirjoitus.

Edelleen, missä kohtaa Sinun kirjoituksesi käsittelee Audioslavea? Mitä uutta näkokulmaa olet tuonut tähän keskusteluun?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)