Aihe: Kummalla epillä parempaan lopputulokseen?
1 2
notkea rotta
04.07.2005 21:44:36
Joo elikkä uusi kitara alkais olla ostoslistalla ja eniten houkuttelee epin les paul ja sg.Lespalta hakisin jonkinnäköistä Slash-soundia ja sg:ltä sitten AC/DC-saundia.Niin kysynkin että kummalla pääsee haluttuun tulokseen ilman mikin vaihtoa ym. säätämistä?Silti molemmilla pitäisi taittua kaikennäköistä soittoa laidasta laitaan.
Pistäkää tänne mietteitä molemmista kitaroista.
Olen myös katsonut haulla noista kitaroista tietoa joten sitä ei kannata ehdottaa. ;)
noniinno...joo
Jannipaali
04.07.2005 21:47:00 (muokattu 04.07.2005 21:47:08)
Paljonkos aiot sijoitta keppiin?
"Jos Randy Rhoads eläisi vielä, ihmiset kysyisivät, Jimi kuka?" - Marty Friedman Bassosoolo
notkea rotta
04.07.2005 22:06:17
Se 500 euroo olis se yläraja,mutta eikös noi epit ole aika halpoja,että tolla 500 varmaan lähtee jo.

Mites olen kuullu,että toi sg olis kaulapainonen.Tuottaako se ongelmia soittamisessa.Mitä istuessa mitä seisoessa?
noniinno...joo
McNulty
04.07.2005 22:09:04
Mites olen kuullu,että toi sg olis kaulapainonen.Tuottaako se ongelmia soittamisessa.Mitä istuessa mitä seisoessa?

Makuasioita... minulle SG on kaulapainoinen ja tuntuu että otekädellä pitää jatkuvasti tukea skebaa. Les Paul taasen on runkopainoinen, eli kaula nousee pieneen kulmaan kohti soittajaa, joka mielestäni on hyvä asia. Kaikki eivät tosin tästäkään tykkää. Kokeilemalla selviää parhaiten kumpi on sun juttu... vai onko kumpikaan :))
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Zeni
04.07.2005 22:10:11 (muokattu 04.07.2005 22:11:06)
Se 500 euroo olis se yläraja,mutta eikös noi epit ole aika halpoja,että tolla 500 varmaan lähtee jo.

Ite hommasin SG:n pähkäiltyäni juuri LP Customin ja SG:n välillä. Ratkaisija oli SG:n ulkonäkö, soitettavuus ja hinta.

Kannattaa käydä hipelöimässä vaikkei sitten vahvariin kiinni laittaisikaan vielä putiikissa. Itse ainakin huomasin että SG oli huomattavasti mukavampi soittaa ylänauhoilta ja muutenkin. Tuo on sitten melko kaulapainoinen ja ainakin tällä hihnalla heti nokka kohti maata kun irti päästää. Ihan on normaaliakin normaalimpi. Eiköhän tuo ratkea paremmalla hihnalla.

EDIT: Ja tuo kaulapaino ei vaikuta istualteen soittaessa.
notkea rotta
04.07.2005 22:22:17
Paljonko on järkevä hinta liimakaulaisesta epi sg:stä?Pitää kiertää Lahden soitinkaupat ja käydä hipelöimässä molempia.Se onkin hyvä että niissä on samat mikit niin ei välttämättä tarvitse edes vaffarin kanssa soitella siellä liikkeessä.
noniinno...joo
Ekku01
04.07.2005 23:28:54
Paljonko on järkevä hinta liimakaulaisesta epi sg:stä?Pitää kiertää Lahden soitinkaupat ja käydä hipelöimässä molempia.Se onkin hyvä että niissä on samat mikit niin ei välttämättä tarvitse edes vaffarin kanssa soitella siellä liikkeessä.

Perus G400 maksaa Thomannilla noin 300 ja Helsingissä ainakin kahdessa eri paikassa 495.

Itse maksoin omastani joku aika sitten 400.

Mutta jos vaan mahdollista, ostaisin kyllä mieluummin sen vintagemallin ko. lankusta. Ulkoinen viimeistely tosin on makuasia (ja kaula on liukkaamman oloinen kun lakka on hiottu pois), mutta käsittääkseni siinä on paremmat mikit jo valmiina. Joku 57(?) kaulassa ja tallassa myös jokin muu kuin mitä perusversiossa.

Jännä juttu että Helsingin Fazerilla tuo Vintage on halvempi kuin se perusmalli.
Ekku01
04.07.2005 23:38:00
Makuasioita... minulle SG on kaulapainoinen ja tuntuu että otekädellä pitää jatkuvasti tukea skebaa. Les Paul taasen on runkopainoinen, eli kaula nousee pieneen kulmaan kohti soittajaa, joka mielestäni on hyvä asia. Kaikki eivät tosin tästäkään tykkää. Kokeilemalla selviää parhaiten kumpi on sun juttu... vai onko kumpikaan :))

Minä taas tuen pikkauskäden käsivarrella ja ranteella skebaa. Mutta tuokin varmaan riippuu siitä kuinka alhaalla kitaraa roikottaa. Minulla sattuu oikea käsi lepäämään sopivasti sellaisessa kohdassa että se tukee luonnostaan kitaran bodya.

Lisäksi kunnon nahkahihna estää sen että kaula ei osoita kohti lattiaa jos siitä päästää otteen. Kesti vaan jonkin aikaa että löysin tarpeeksi pitkän hihnan. Monesti nuo tuppaavat olemaan kumman lyhyitä. Esim. Planet Wavesin (D'addario) remmit eivät riittäneet meikäläiselle ollenkaan, vaikka mielestäni pidän melko keskivertokorkeudessa kitaraa.

Musamaailmasta löytyi reilulla kolmella kympillä mukavan pehmeä ja leveä nahkahihna jossa pituuttakin riittää vaikka "polvista soittamiseen".
notkea rotta
05.07.2005 10:34:45
Perus sg:ssä näyttäis olevan alnico v humpparit ja tossa vintage mallissa 57' kaulassa ja tallassa "hot"?Onko noi vintage sg:n mikit paremmat kuin perus sg:n?Muuta eroa noissa ei taida ollakkaan.Paitsi sitten ulkonäkö.:)
noniinno...joo
Ekku01
05.07.2005 16:03:39
atimoc
05.07.2005 17:09:37

Jos LP ja SG ovat sun mielestä yhtä kiinnostavia, niin Epin ollessa kyseessä päätyisin itse SG:hen. Syynä lähinnä se, että SG:t (G400-malli ja paremmat siis) on tehty mahongista kuten esikuvansakin. LP-puolella pitäisi vissiin ostaa Elitist, tsekkipeli tai joku signature, jos haluaisi mahonkia vaahterakannella.

Tuo worn brown G400 on kyllä mielettömän nätti peli, Epin sivujen kuva ei tee sille oikeutta. Ja ainakin omasta mielestä SG:itä on huomattavasti mukavampi soittaa kuin LP:itä.
Tarvitko GMail-inviten? Laita mailia. "Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
trih
05.07.2005 17:45:02
Ottasin LP:n. Epin SG:n ovat pilanneet kun tekivät väärän muotoisen rungon.

Gibsonissa menee sarvien viistotukset "oikein" esim alasarven viistotus jatkuu pleksiin asti. Epissä se on jäänyt aika kauas.

Epi:
http://www.petercooks.co.uk/Images/g400vc.jpg

Ja oikea:
http://www.petercooks.co.uk/Images/61sg.jpg
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
elbowski
05.07.2005 18:08:31

G400 on nyt muutenkin vastenmielinen.

Ja kokemuksia on kummastakin, LP:tä on tullut kokeiltua enemmän, sen valitsisin.
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
notkea rotta
05.07.2005 19:46:33
Onkos g-400:lla ja tolla worn brownilla muuta eroa kuin mikit?
noniinno...joo
Ekku01
05.07.2005 19:48:17
Onkos g-400:lla ja tolla worn brownilla muuta eroa kuin mikit?

Jos ulkonäköä ei lasketa mukaan, niin ei tietääkseni.
Ekku01
05.07.2005 19:50:28 (muokattu 05.07.2005 19:50:44)

Gibsonissa menee sarvien viistotukset "oikein" esim alasarven viistotus jatkuu pleksiin asti. Epissä se on jäänyt aika kauas.

Tämä lähenteli jo nerokkuutta ;o)

Myös Gibson teksti on erilailla kirjoitettu Epissä. Siinä lukee "Epiphone", kun Gibsonissa taas "Gibson".
McNulty
05.07.2005 20:06:21
Myös Gibson teksti on erilailla kirjoitettu Epissä. Siinä lukee "Epiphone", kun Gibsonissa taas "Gibson".

Plussan paikka :)) Repesin :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
trih
05.07.2005 20:16:14 (muokattu 05.07.2005 20:20:40)
Tämä lähenteli jo nerokkuutta ;o)

Hoho. Tiesitkö että epissä on väärän muotoinen lapa?

Edit: Kai kuitenkin ymmärsit että puhuin nerokkaasti rungon muodon virheistä SG-mallisissa kitaroissa, en kirjaimista?

Ed2: tuli mieleen että tuo epin lapa vetää ilmeiseti monien huomion pois muista yksityiskohdista gibaan verrattuna.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Ekku01
05.07.2005 20:38:49 (muokattu 05.07.2005 20:39:22)
Hoho. Tiesitkö että epissä on väärän muotoinen lapa?

Se tietohan nyt poltetaan jo heti rekisteröitymisvaiheessa Mnetin käyttäjän verkkokalvoille.

Edit: Kai kuitenkin ymmärsit että puhuin nerokkaasti rungon muodon virheistä SG-mallisissa kitaroissa, en kirjaimista?

Toki, toki.

Ed2: tuli mieleen että tuo epin lapa vetää ilmeiseti monien huomion pois muista yksityiskohdista gibaan verrattuna.

Epi on ovela, peittää kitaran ongelmat sillä että kaikki soittajat keskittyvät vain rumaan lapaan ;o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)