Ed_Guy 03.07.2005 18:15:07 | |
---|
Tosiaan uutta kitaraa olen hankkimassa ja jompaan kumpaan mallistoon päädyn, sitten kun osto koittaa. Mutta mitkä ovat suurimmat erot näiden välillä: Ibanez RG 2620 Ibanez Jem 555WH Jemissä kait ohuempi kaula?? Niin ja kertokaa omia kokemuksia jos omaatte jompaa kumpaa näistä.. THV-Klubi #27 |
janik 03.07.2005 18:18:17 (muokattu 03.07.2005 18:19:04) | |
---|
Jemissä kait ohuempi kaula?? Niin ja kertokaa omia kokemuksia jos omaatte jompaa kumpaa näistä.. Jemissä on muistaakseni hiukan paksumpi kaula, itselläni on prestige ja olen ollut tyytyväinen siihen, oma kuvassa näkyy ipanetsini. |
-K- 03.07.2005 18:30:47 | |
---|
Hhmmm.. Osat puhuisivat prestigen puolesta vaikka noiden uusien prestigejen laadusta voi olla kahta mieltä. Jos löytyy vanhoja (ennen vuotta -02) prestigejä käytettynä voisi siinä saada huippukitaran kelpo hintaan. Tuo Jem555 on koreassa tehty, ja vaikka dimarziot löytyy niin taitaaa talla olla siitä huonoimmasta päästä. En nyt nykyään specseistä ole varma mutta ennen ainakin tuli lo trs-2lla. Puuthan noissa oli aika samat, vai löytyykö jo tuosta jempulasta american basswoodia, no jokatapauksessa erot ovat melko pieniä. www.kitarapaja.com oli muistaakseni yksi käytetty vanhan liiton neckthru-prestige Ei suotta elämys. |
Explorer 03.07.2005 19:31:22 | |
---|
Ibanez RG 2620 Ibanez Jem 555WH Eihän tässä ole edes kilpailua! RG on paljon parempi. RG + tehty Japanissa (= yleistäen parempi laatu ja viimeistely) + Edge Pro on ylivoimainen Jemin tallaan nähden - "normaalit mikit" Jem + DiMarzion merkkimikit - korealainen "halpis-jem" - Edge Pro 2 on tyypillinen halpis-floikka, huono siis - ylihintaa Vain nimen takia Jemissä on millin paksumpi kaula (19mm) kuin RG:ssä (18mm). New Millennium Cyanide Christ. |
Strutsi 03.07.2005 20:02:03 | |
---|
Omistan RG2620QM kitaran vuosimallia -03, ja voin vakuuttaa että kyseessä on loistokitara. RG:ssä on parempi talla, kuin halpisversiojemissä. JEMissä on paremmat mikit, mutta RG:ssäkin on ihan hyvät. Kauloilla ei taida hirveästi eroa olla. Ainiin. Minun RG:ssä on ultra, ja uudemmassa RG2620:ssa on wizard. En oikein osaa sanoa wizardista mitään. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
Ed_Guy 03.07.2005 20:13:35 | |
---|
Omistan RG2620QM kitaran vuosimallia -03, ja voin vakuuttaa että kyseessä on loistokitara. RG:ssä on parempi talla, kuin halpisversiojemissä. JEMissä on paremmat mikit, mutta RG:ssäkin on ihan hyvät. Kauloilla ei taida hirveästi eroa olla. Ainiin. Minun RG:ssä on ultra, ja uudemmassa RG2620:ssa on wizard. En oikein osaa sanoa wizardista mitään. Mikä hinta suomessa? kitaraan varattu 1500€ THV-Klubi #27 |
-K- 03.07.2005 20:15:47 | |
---|
Mikä hinta suomessa? kitaraan varattu 1500€ Et ole ajatellut teettää ? Tuolla hintaa pitäisi jo saada, ainakin kiinteätallaisen RG tai jem-kopion Ei suotta elämys. |
Ed_Guy 03.07.2005 20:23:38 | |
---|
Et ole ajatellut teettää ? Tuolla hintaa pitäisi jo saada, ainakin kiinteätallaisen RG tai jem-kopion Olen harkinnut, mutta en tiiä äh mitäs niitä kitarapajoja oli ruokangas? Amfisound? MIten paljon mun pitäisi tietää kitaroista, että uskaltaisin harkita tätä vaihtoehtoa? THV-Klubi #27 |
Velli 03.07.2005 20:25:22 | |
---|
Juu, mä suosittelen myös teettämään jos noin paljon on rahaa käytettävissä. |
-K- 03.07.2005 20:32:06 | |
---|
Olen harkinnut, mutta en tiiä äh mitäs niitä kitarapajoja oli ruokangas? Amfisound? MIten paljon mun pitäisi tietää kitaroista, että uskaltaisin harkita tätä vaihtoehtoa? Ehkä suosittelisin kääntymään pienempien pajojen puoleen. Vähemmän jonoa ja hinnat hieman inhimillisemmät. jossain oli ihan äsken linkki jossa oli paljon soitinrakentajien yhteystietoja. Tietää tarvitsee tasan sen verran minkälaisesta muodosta tykkää, puita osaa itse rakentaja suositella. Ja mikeistä löytyy täällä paljon infoa.. Ei suotta elämys. |
Kimmo72 04.07.2005 04:06:04 | |
---|
En ainakaan ostaisi tuota "halpis" JEMiä. Ennemmin ottaisin paremman RG:n joka soitettavuuldeltaan ja tuntumaltaan on lähes samaa luokkaa. Paha visuaalinen virhe on muuten tuossa jemissä kun se kaulan, mikälie "elämänpuu" oksa loppuu siihen johonkin 12. nauhan kohdalle... (=ei hieno) Jos taas JEMin haluaa niin sitte mennään yli kahden tonnin, jolloin saa kunnon kepin eikä korealaista. Niin tosin kohtahan alkaa Japanialaiset Ibanetsit olemaan harvinaisuutta... Nooo son toinen juttu *mitä ä höpäjän??* Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
tommiot 04.07.2005 08:56:36 | |
---|
Jos taas JEMin haluaa niin sitte mennään yli kahden tonnin, jolloin saa kunnon kepin eikä korealaista. Guitarbargains.comista saa 7VWH:n 1900€ (postikulut laskettu mukaan). Toinen juttu on sitten kannattaako noin kallista kitaraa enää tilata netistä... :) Pastilli? |
Strutsi 04.07.2005 10:30:16 | |
---|
Mikä hinta suomessa? kitaraan varattu 1500€ Minun RG:ni maksoi 1055 euroa. Tuohon hintaan saattaisi saada Paul Gilbert Signaturen. Siinä on kiinteä talla, mutta muuten varmaan aika lähellä RG:tä. Eli PGM301 Tuolla rahalla voisi olla myös hyvä valinta, että ostaa RG:n ja vaihtaa siihen Dimarzion paremmat mikit, tai jotain muuta. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
J_Mikkonen 04.07.2005 11:49:18 | |
---|
Tuohon hintaan saattaisi saada Paul Gilbert Signaturen. Siinä on kiinteä talla, mutta muuten varmaan aika lähellä RG:tä. Eli PGM301 Tuolla rahalla voisi olla myös hyvä valinta, että ostaa RG:n ja vaihtaa siihen Dimarzion paremmat mikit, tai jotain muuta. Jep, itekkin ottasin tuon PGM:n jos olisi helkkaristi rahaa. Tai sitten kävelisin Amfisoundille ja tilaisin sieltä melkein samoilla spekseillä kitaran. Mutta olin köyhä ja ostin halpis RG321:n. Pitää vaan vaihtaa mikit enää siihen niin sehän on kuin PGM.=) Käynks mä täällä usein? |
McNulty 04.07.2005 12:33:09 | |
---|
Pitää vaan vaihtaa mikit enää siihen niin sehän on kuin PGM.=) Niin... ja maalauttaa ne helkkarin rumat f-aukot siihen, heittää tone mäjelle ja luottaa vain volumen voimaan :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Strutsi 04.07.2005 13:30:54 | |
---|
Niin... ja maalauttaa ne helkkarin rumat f-aukot siihen, heittää tone mäjelle ja luottaa vain volumen voimaan :) Äläs nyt. PGM:t on universumin hienoimpia kitaroita. "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |
J_Mikkonen 04.07.2005 13:31:31 | |
---|
Niin... ja maalauttaa ne helkkarin rumat f-aukot siihen, heittää tone mäjelle ja luottaa vain volumen voimaan :) Jep, tussilla f-aukot. Käynks mä täällä usein? |
J_Mikkonen 04.07.2005 13:32:11 | |
---|
Äläs nyt. PGM:t on universumin hienoimpia kitaroita. Näin on, erittäin seksikkäitä. Käynks mä täällä usein? |
McNulty 04.07.2005 13:51:42 | |
---|
Äläs nyt. PGM:t on universumin hienoimpia kitaroita. makuasia sano koira kun pallejaan nuoli :) F-holet (read: fuckhole) ovat erittäin tyylikkäät, mutta saisivat olla sitten oikeat eikä mitkään "art for the sake of art"-häsäkät :) Kyllä Schecter C-1 Classic on hienoimpia "strato"-kepukoita :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Tosiaan uutta kitaraa olen hankkimassa ja jompaan kumpaan mallistoon päädyn, sitten kun osto koittaa. Mutta mitkä ovat suurimmat erot näiden välillä: Ibanez RG 2620 Ibanez Jem 555WH Jemissä kait ohuempi kaula?? Niin ja kertokaa omia kokemuksia jos omaatte jompaa kumpaa näistä.. Jokos olet pääsyyt päätökseen? "If quizzes are quizzical, what are tests like?" |