Aihe: hyvä basso alaviremättöön?
1
paavi
07.05.2003 12:16:17
Morjens!

Mikäs olis hyvä basso alavireiseen mättöön? Mietin lähinnä 4-kielistä, jossa voisi pitää virettä suuriinpiirtein normaalista E:stä aina jonnekin C-vireeseen.

Mielellään raskaanpuoleinen basso, jonka käytössä tarvii voimaa ja saa sitä käyttää ja joka soi muhkeasti ja pitkään.
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Esko Deel
07.05.2003 14:05:13
Schecterin Scorpion olisi tuollainen.
Mihin sinäkin mättökonetta tarvitset? :)
Sanomattakin selvää...
Cornflake
07.05.2003 15:13:06
paavi:
Taitaa tuo musicman olla myös aika hyvä tuohon tarkoitukseen?

Murisee, murisee. Eli kyllä. Ei tosin maailman painavin peli, muittei hennoinkaan.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Cornflake
07.05.2003 15:14:51
Itseasiassa Musarista vielä. Vaihdoimme virettä *vain* puolikkaan alavireeseen päin, niin jo sai kaulan säätää ihan uusiksi. Nopsaan menee kun virettä laskee. Herkkiä ovat.
Esko Deel
07.05.2003 15:43:36
Itseasiassa Musarista vielä. Vaihdoimme virettä *vain* puolikkaan alavireeseen päin, niin jo sai kaulan säätää ihan uusiksi. Nopsaan menee kun virettä laskee. Herkkiä ovat.

Mun ei ole tarvinnut ainakaan omaani (stingray-79, 2xtone)säädellä, vaikka vire vaihtuu aika usein eri projektien myötä.

Onhan se soittimena soundeiltaan aika tykki ja reagoi mukavasti erilaiseen soittotatsiin. Kieletkin kestää kirkkaina todella pitkiä aikoja, lienee musarin ominaisuus.

Osta Paavi musari, et kadu varmasti.
Sanomattakin selvää...
Cornflake
07.05.2003 18:07:43
Esko Deel:
Kieletkin kestää kirkkaina todella pitkiä aikoja, lienee musarin ominaisuus.

*köh*Mulla on nyt ihan tuoreessa muistissa yksi huono kokemus (vrt. tuo toinen ketju). Kielten piikkiin kyllä pistän.

Osta Paavi musari, et kadu varmasti.

*Allekirjoittaa* Itselläni ei oston jälkeen kirpaissut kuin se tonnikalan syönti valuuttavajeen johdosta, mutta on se hittovie sen arvoista;-)
SaBer
08.05.2003 17:44:07

Osta joku jossa on 35" skaala...
absqua
08.05.2003 18:09:27 (muokattu 08.05.2003 18:14:10)
*Allekirjoittaa* Itselläni ei oston jälkeen kirpaissut kuin se tonnikalan syönti valuuttavajeen johdosta, mutta on se hittovie sen arvoista;-)

Niinpä! Köyhällä ei ole varaa huonoon. Itse ajattelen asian niin että soittimia/soittokamoja hankkiessa kannattaa pyrkiä hoitamaan juuri tasan sellainen peli kuin minkä haluaa, sillä kompromissi-kamoilla vetäminen ei ole alkuunkaan niin inspiroivaa kuin juuri niillä "oikeilla". Kerran se kirpaisee ja ehkä pahastikin, mutta sitten saakin olla lopun ikäänsä tyytyväinen kun kerrankin tuli hankittua jotain mikä on just eikä melkein. Minulla on yhä jokapäiväisessä käytössä teinipoikana hankittu ensimmäinen basso, osto- ja myyntiliikkeen onnenkantamoisena pilkkahinnalla löytynyt Fenderin jatsari. Aivan tuskallisen kalliilta se silloin tuntui kuitenkin, mutta hetkeäkään ei ole kaduttanut.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Cornflake
08.05.2003 21:55:33
absqua:
Itse ajattelen asian niin että soittimia/soittokamoja hankkiessa kannattaa pyrkiä hoitamaan juuri tasan sellainen peli kuin minkä haluaa, sillä kompromissi-kamoilla vetäminen ei ole alkuunkaan niin inspiroivaa kuin juuri niillä "oikeilla".

Olemme kyllä harvinaisen samoilla linjoilla tämän asian suhteen. Tosin pitää tietää mitä haluaa, ihmetyttää katsoa vierestä kun jengi ostaa himmeitä pelejä ja jo hetken päästä katsovat jotain muuta kun "ei ollutkaan ihan nappi".

Itsellänikin on pyörinyt pari asiaa mielessä jo aika kauan. Ampeg ja laina. Saas nähdä. Nyt on vaffarin osalta osittain kompromissi ratkaisu. Jos tämä ei pelittäisi näin hyvin olisin varmaan heittänyt järjen romukoppaan jo ajat sitten ja marssinut pankkiin.

Voisihan tuon summan säästääkin, jos osaisi.
hemmo
08.05.2003 22:22:58

Tosin pitää tietää mitä haluaa, ihmetyttää katsoa vierestä kun jengi ostaa himmeitä pelejä ja jo hetken päästä katsovat jotain muuta kun "ei ollutkaan ihan nappi".

Itsellänikin on pyörinyt pari asiaa mielessä jo aika kauan. Ampeg ja laina. Jos tämä ei pelittäisi näin hyvin olisin varmaan heittänyt järjen romukoppaan jo ajat sitten ja marssinut pankkiin. Voisihan tuon summan säästääkin, jos osaisi.

Tarkoitatko kenties Ampeg SVT 300 W-putkinuppia ja 8x10-rantasaunaa, joka ei paina kuin 80 kg? Ja uutena halpakin on?

Eikä mitä, kyllähän kaikki tietää ne kaikkein parhaat ja vastaavasti omalle putjetille sopivat vermeet, mutta eri asia on haluaako sellaista tavalla tai toisella.

Meikä ainakin luulee tietävänsä mitä haluaa ja siihen ei valitettavasti tarvita mitään ihmeellistä. Mulla on ne lelut jo.

Hmm, ehken osaa selittää.
Lisää säröä, pyydän!
N_Bates
08.05.2003 23:01:21

Meikäläistäkin musari himottaa kovasti. Taitavat olla perkeleen hyviä kun ei niistä kukaan halua luopua.. ainakaan käytettynä ei näy koskaan. Sterling ois vielä kovempi kun stingray, koska oon tottunut tohon jatsimalliseen kaulaan, mutta ei hemmetti, eihän 2000e bassoa uskalla ottaa laukusta ulos! Täytyy vaan elätellä toivoa, että se uus Music Mani SUB, elikkäs halpiskopio stingraysta, olisi pätevä soitin.. Kai niitä kohta alkaa suomeenkin ilmestymään kauppoihin... Sen 1000e saattaisi ehkä vielä viitsiä sijoittamaankin...
Cornflake
09.05.2003 08:16:01
hemmo:
Tarkoitatko kenties Ampeg SVT 300 W-putkinuppia ja 8x10-rantasaunaa, joka ei paina kuin 80 kg? Ja uutena halpakin on?

En.

Vähän realistisemmat on kuitenkin suunnitelmat. 8*10" ei ole eikä tule. Se puoli on muuten kondiksessa.
d-iivil
09.05.2003 10:38:16
Hmm... oma Ibanezin SDGR 3006 on pysynyt hyvin vireessä ja ojennuksessa vaikka virettä on viskottu laidasta laitaan.
Pallisti
11.05.2003 11:09:49
Kukahan mulle musarin ostais. Ei ihan viikkorahoista lähde ;)
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)