Aihe: Ibanez Les Paul Custom
1 2 3
Fortune
07.05.2003 12:14:43
kyseinen kitara on nyt matkaamassa tänne päin ja on luultavasti huomenna täällä. FOX!! sulle ilmoittelen siitä sarjanumerosta niin voit kattoo sen iän. Joo se on just se malli jossa on helmiäis koristelut kannessa ja otelaudassa sekä se maniska-lapa löytyy. mikit on entinen omistajan pentele vaihtanut mutta jospa olisivat jotain duncanin luokkaa, saahan sitä aina toivoa...

On tämä NIIIN väärin :)

Toivottavasti et pidä siitä ja myyt sen minulle :)
Kossu
07.05.2003 12:26:55 (muokattu 07.05.2003 12:37:00)
kyseinen kitara on nyt matkaamassa tänne päin ja on luultavasti huomenna täällä. FOX!! sulle ilmoittelen siitä sarjanumerosta niin voit kattoo sen iän. Joo se on just se malli jossa on helmiäis koristelut kannessa ja otelaudassa sekä se maniska-lapa löytyy. mikit on entinen omistajan pentele vaihtanut mutta jospa olisivat jotain duncanin luokkaa, saahan sitä aina toivoa...

Hemmetti, se on löytö. Petteri Salmisella sellainen aikanaan oli muita en ole Suomessa nähnyt vaika kyllä niitä varmaan on, se oli aikanaan melko arvokas peli muistaakseni saman hintainen kuin Gibsonin SG special. Juicen biisin Viidestoista Yö soolo on soitettu sellaisella, hirveä biisi, mutta hyvä soolo ja soundi.

Mikit olivat alunperin Ibanez Super 80 tai Super 70 vuosimallista riippuen, yleensä samat kuin Ibanez Artist mallissa, olisi hyvä löytää alkuperäiset kyllä niitä jostain laatikon pohjilta löytyy.

Minulla ei ole aavistustakaan minkä arvoinen kitara on keräilymarkkinoilla, mutta näppituntumalla sanoisin että teit loistavan kaupan pelistä jonka arvostus on nousussa ainakin jos kitara on ehjä, nuo mikit ovat kyllä melko iso miinus.

PS: Ai niin, unohda mitä sanoin virityskoneistosta, sitä ei saa tässä tapauksessa missään tapauksessa vaihtaa, kyseessä on ehdottomasti keräilykitara jolla on arvoa aikakautensa tyyppillisenä "top of the line"-mallina.

PPS: Koeta entisöidä se.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Kitarasankari
07.05.2003 13:17:31

On tämä NIIIN väärin :)

Toivottavasti et pidä siitä ja myyt sen minulle :)

nooh...eipäs nyt. Saat sitten miitissä testiä sitä jos saan sen hyvin kunnostettua siihen mennessä...
Kertoipa kerran muuan toverini, että mitä lähempänä silmät ovat toisiaan niin sitä väkivaltaisempi henkilö on. Paavo Väyrysen täytyy olla lempeä ja mukava ihminen kun taas esim. Martti Syrjä varmaan potkii mummoja harvase ilta...
Kossu
07.05.2003 15:16:32 (muokattu 07.05.2003 15:38:59)
Muuten näin kitaraa näkemättä eikös se voi olla myös 2671 Randy Scruggs Signature Model, joka taisi olla nimenomaan se Petteri Salmisen kitara.

Täytyy kaivaa vintiltä vanhoja Ibanez kataloogeja, minulla on kuva että kitarassa olisi käytetty myös S80 mikkejä. Mutta olisiko muistikuvani sekoittunut myöhempien Bob Weir modeleiden kanssa, voipi olla niin. Keräilin aikanaan aika innokkaasti vanhoja tuoteluetteloja ja niistä on nykyään paljon iloa, joten täytyy tsekata jos löytyisi varmistus.

Toisaalta joskus kataloogien kitarat eivät ole samanlaisia kuin asiakkaille toimitetut.

Yllättävän kovalta kuulostaa tuo hinta, mutta uskon se on hyvä, melko harvinainen ja silti tunnettu kitara ja ennenkaikkea monet suunnilleen minun ikäiseni sällit haaveilivat siitä aikanaan ja nyt kun alkaa olla varaa kundit toteuttavat haaveitaan.

Noille 70-80 luvun Ibanez kitaroille alkaa kertyä aika kivasti arvostusta. Löytyyköhän Suomesta noita Bob Weir malleja tai kaksikaulaista Rex Bogue kopiota, Icemanejä olen nähnyt jonkun ja niitähän arvostetaan jo paljonkin samoin kuin klassista New York Dolls-keppiä eli Ibanez Flying Veetä.

Tietääkö kukaan kitaran historiaa, kenellä se on ollut alunperin ja mitä se maksanut, veikkaisin sen olleen noin 2300 - 2750 markkaa aikanaan, eli ei halpa.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Fortune
07.05.2003 16:06:24

Löytyyköhän Suomesta noita Bob Weir malleja tai kaksikaulaista Rex Bogue kopiota, Icemanejä olen nähnyt jonkun ja niitähän arvostetaan jo paljonkin samoin kuin klassista New York Dolls-keppiä eli Ibanez Flying Veetä.

Kaverin isoveli löysi Oulusta (?) tuommoisen alkuperäisen Ibanezin Icemanin, hintaa oli jotain 3000 markkaa viitisen vuotta sitten. Aika löytö oli, hyvässä kunnossakin vielä.

Käänsi vain sen vasuriksi, kun siltä puolen soittaa :(
fox
07.05.2003 16:46:29 (muokattu 07.05.2003 16:48:41)

Kaverin isoveli löysi Oulusta (?) tuommoisen alkuperäisen Ibanezin Icemanin, hintaa oli jotain 3000 markkaa viitisen vuotta sitten. Aika löytö oli, hyvässä kunnossakin vielä.

Aattele mikä sijoitus nuinniinkuin korkotason kannalta jos sen tänäpäivänä realisois... =)
Onnellinen oon että tässä pitkällisen soitinkorjaajan/soittouran varrella on tullu "jätettyä itelle, kun ei niistä kumminkaan kunnolla vaihdossa saa" jokusia namukitaroitakin. Hih. Saapa niistä sitten perikunta tapella...
Hii-hii... :l
Takaisin asiaan, rupeepa Icemanikin kolkuttamaan kiloeuron portteja, tosin niistä malleista en tiedä kun en koskaan ole kauheasti Icemania tutkiskellut. Don´t like it..
No, Phil Collen ja Paul Stanley sitten enemmän.
Weirit ja Scruggsit ja tonnisarjan Artistit (ne vanhat kunnon - en pidä näitä reissueita kovinkaan arvossa) on varmaan Suomen kamaralla toosi harvoin nähtyjä - kertokaa jos joku on nähnyt/kuullut moisista.
Niin ja vanhoista Iboista tykkäävät käykää h-tissä
www.ibanezcollectors.com - osokkeessa. Siellä on tieto.

lisä lisä: Tonnisarjan artisteilla tarkoitin AR3000-AR5000 kitaroita, EN vanhaa Artistin numerointia. Siis niinkuin Ibanez 2618-12 yms.
fireball
10.05.2003 00:34:38
Allekirjoittaneella on ollut vuodesta -93 kermankeltainen Ibanez Les Paul ja tykännyt olen kovasti! Olen jopa havainnut, että vastaavan tasoista keppiä pitää hakea 1000 euron hintaluokasta jos uutta mielii....se että ko.kitarat ovat saavuttaneet/saavuttamassa jonkinlaista keräilyarvoa on hieno juttu...keppi kun soi todella hyvin!
Oman Lp:ni sarjanumero on A781170 ja alla teksti MADE IN JAPAN
Viritysnupeissa on tähdet....kuka se osasikaan kertoa sarjannumeron perusteella vuosimallin??? Mulla on kuva et omani olisi vuosimalli -70 tai -71 ????
fox
10.05.2003 01:59:42

Oman Lp:ni sarjanumero on A781170 ja alla teksti MADE IN JAPAN
Viritysnupeissa on tähdet....kuka se osasikaan kertoa sarjannumeron perusteella vuosimallin??? Mulla on kuva et omani olisi vuosimalli -70 tai -71 ????

Minä se olin...ja sun keppi on 100% tammikuu -78, järjestysnumero 1170, virityskoneistot Gotoh/Aria. Että pikkuisen nuorempi kuin itse epäilit. Mikrofonit voi tosin olla jo vaikka Super70 ensimmäiset versiot että jotain positiivistakin. Todennäköisen hyvä laatukeppi, hyvät puut eikä enää elele.Siis ne runko-ja kaulapuut.
Kitarasankari
10.05.2003 15:24:48
fox: missä se sarjanumero on siinä kitarassa??
Kertoipa kerran muuan toverini, että mitä lähempänä silmät ovat toisiaan niin sitä väkivaltaisempi henkilö on. Paavo Väyrysen täytyy olla lempeä ja mukava ihminen kun taas esim. Martti Syrjä varmaan potkii mummoja harvase ilta...
fox
10.05.2003 16:41:25

fox: missä se sarjanumero on siinä kitarassa??

Ei välttämättä missään eli seuraavaksi kyssäri: Siinä äärettömän tyylikkäässä mandoliinilavassa on upotus: Muistuttaako se Gibsonin flowerpot- eli torch-upotusta vai onko se sellainen tyylitelty ja ei IMO yhtä hieno??
Ibaneesi ryhtyi 1975-76 vasta pistelemään sarjanumeroita kitaroihin eli näyttäisi nyt siltä että sulla on pre-serialnumber Custom Agentti. Nam.
fireball
10.05.2003 23:28:07
Kiitos tiedosta!! Meikäläisen Lp:ssä on lavassa helmiäiskoristeltu kuvio jossa ikäänkuin "kaksi v-kirjainta sisäkkäin".....joku kun puhui helmiäiskoristeista. Custom lukee lavan alaosassa.
Skitan ainoo miinus omasta mielestäni on se et on hiukan etupainoinen, mutta kaula on sit taas todellakin suora ja kuten sanottu soi hyvin. Mikit on alkuperäiset ja hiukan herkät kiertään, mut sitä vartenhan on BOSS:n noisegate.

Kaula on suht paksu, mut allekirjoittaneelle se on vain etu.
ChangeOfSeasons
11.05.2003 00:34:55
..and I smile and I'll lurn to pretend...
Fortune
11.05.2003 12:20:47
onko tämä samaa sarjaa ?

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3790395

Eikös tämä ole niitä post-lawsuit -malleja, kun ei ole Les Paulin muotoinen (katsokaapa tuota rungon muotoa mikinvalitsimen kohdalla)?
fox
11.05.2003 12:31:28

Eikös tämä ole niitä post-lawsuit -malleja, kun ei ole Les Paulin muotoinen (katsokaapa tuota rungon muotoa mikinvalitsimen kohdalla)?

Itse asiassa tämä on Ibanez Performer nimeltään..
Fortune
11.05.2003 12:36:57

Itse asiassa tämä on Ibanez Performer nimeltään..

Ruma kuin apina joka tapauksessa :)
fireball
11.05.2003 13:00:20
Toi huuto.netissä oleva keppi ei ole Ibanez Les Paul ja Fox:han tiesi sen jo kertoakin. Ibanez LP on ihan oikean Gibsonin näköinen rungon muodoltaan jne....Volapotikat on sit erilaiset ja jotain muuta kosmeettista.
fox
11.05.2003 14:40:17

Ibanez LP on ihan oikean Gibsonin näköinen rungon muodoltaan jne....

Kaikille kiinnostuneille jakoon pari osoketta:
www.vintageibanez.com
www.ibanezcollectors.com
Jälkimmäisessä on ehkä maailmankaikkeuden kattavin tieto vanhoista Ibanezeistä. Eikä se oo tarkoitettu pelkästään ankarille "keräilijähemmoille" joilla on kellariholvit täynnä Les Pauleja, Custom Agentteja ym. ICW (IbanezCollectorsWorld) pitää sisällään hyvän keskustelualueen ja:Keyword searchilla saa tietoa vaikka just Ibanez Performerista jollainen tuo huuto.netin kitara on. Samoin kuin se kitara josta tuossa oli aiemmin puhetta, jossa oli lavassa niinku kaksi tyyliteltyä V:tä upotuksina. Ibanezin Les Paulit on hyvinkin pitkälti LP Customin kopioita, eli block inlayt kaulassa ja lavassa split diamond. Custom Agentit taas erottaa tosiaan siitä L-5 Fern -tyyppisestä mandoliinilavasta ja varsin erikoisista otelautaupotuksista. Runko on myös ontto...
Tuo Iban Performer-sarja tuli tosiaankin lawsuit-kauden jälkeen, G haastoi USA:n jakelijan Ibanez Co:n oikeuteen perusteena lavan muoto ja sen kopioiminen! Eli Performer on poikkeava sekä rungoltaan että lavaltaan LP:stä, kuten täällä oli jo huomattukin, rungossa on vähän Tele-mallinen sisäänotto kaulan liitoskohdassa.
Satariel
20.02.2004 14:39:24
Tervehdys vaan kaikille, en ole aiemmin juuri kirjoitellut, vaikka pari vuotta olenkin jo lautaa seuraillut...

Pitipä ottaa ja nostaa tämä aihe, jos vaikka joku osaisi
antaa vähän infoa tuosta omasta vanhasta Ibanez Custom Les Paulista, kun en siitä ole miltään nettisivuilta yms mitään tietoa löytänyt. valmistusvuosi on muistaakseni sarjanumeron mukaan 78.

Mitään muuta tekstiä ei kepistä löydy, kun Ibanez lavasta ja kaularaudan suojalevyssä "Custom"

Kaula on pulttimallinen. Virittimet vaihdoin tuohon joskus, kun eivät virettä oikein vanhat pitäneet ja 1 ei ollut muutenkaan alkuperäinen.

Tarkastan sarjanumeron vielä myöhemmin kunhan pääsen kotiin, mutta tuossa on kuitenkin linkki kuvaan.

http://irc-galleria.net/view.php?ni … l&image_id=589582&navi=true

Ja jos ylempänä ihmeteltiin 150 euron halpaa hintaa, niin pistän vielä paremmaks, ja kerron että sain omani ilmaiseksi.
skebajaba
20.02.2004 15:01:29
millonkohan nousee tuon roadstar 2 1500 customin hinnat?
muistaakseni tuolta ICW katoin ja veikkailivat et seuraavaksi rupee niitten hinnat nousemaan....on muuten aivan loistava keppi..=)
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)