FunkyMonkey 03.07.2005 01:08:58 | |
---|
Eli mitkä ovat oleellisimmat erot USA:ssa, Japanissa ja Mexicossa valmistettujen jazz -bassojen suhteen? |
onde 03.07.2005 02:25:40 (muokattu 03.07.2005 13:56:49) | |
---|
Eli mitkä ovat oleellisimmat erot USA:ssa, Japanissa ja Mexicossa valmistettujen jazz -bassojen suhteen? Kokeile niitä vuoronperään niin ero on USA, Japani ja Meksiko. Toki pikkasen modaamalla kahdesta jälkimmäisestä saa kelpo pelejä. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Kokeile niitä vuoronperään niin ero on USA, Japani ja Meksiko. Tai sitten ei...??? everyone follows the BASS PLAYER |
Phil.Lyn. 03.07.2005 18:03:24 | |
---|
Kokeile niitä vuoronperään niin ero on USA, Japani ja Meksiko. Tai sitten ei...??? Olisko sinne USA:n hankittu uutta teknologiaa väsäämään uusia instrumentteja.USA:n hinnoilla.? Ja vanhat ihmistyötä vaativat koneet yms. siirretty sinne Mexicoon halvemman ihmistyön vuoksi, väsäämään niitä insturmentteja vanhoilla alkuperäisillä opeilla ja laitteilla.??? Ja Japsit on mitä on?? luku sinänsä?? Miettikääpä sitä?? sitä mikä on totta ei varmaankaan kukaan tiedä?? Mutta olishan tällainen järjestely aika loogista?? Testaamalla jokainen sen parhaan löytää.. everyone follows the BASS PLAYER |
pardy 03.07.2005 18:06:13 | |
---|
Olisko sinne USA:n hankittu uutta teknologiaa väsäämään uusia instrumentteja.USA:n hinnoilla.? Ja vanhat ihmistyötä vaativat koneet yms. siirretty sinne Mexicoon halvemman ihmistyön vuoksi, väsäämään niitä insturmentteja vanhoilla alkuperäisillä opeilla ja laitteilla.??? Ja Japsit on mitä on?? luku sinänsä?? Miettikääpä sitä?? sitä mikä on totta ei varmaankaan kukaan tiedä?? Mutta olishan tällainen järjestely aika loogista?? Testaamalla jokainen sen parhaan löytää.. Mitääv...?? Nyt mä en tajunnu oikeen mitään?? "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Karlsson 03.07.2005 21:27:40 | |
---|
Mitääv...?? Nyt mä en tajunnu oikeen mitään?? Nijjust, yritä ny selittää basistille jotai. Vähänku kaks kuurosokeeta keskustelis keskenään. "Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu |
Keny 04.07.2005 08:23:42 | |
---|
Japsit on munsta ihan kilpailukelposia jenkkipelien kanssa.Mulla ollu neljä japsi jassoo ja edelleen on kaks mitkä on hiton hyviä ainakin mulle ja hintalaatusuhde on niissä kohillaan. Jenkit on tietty kans hyviä mut se hinta on sitte turhan kova japseihin verrattuna. Ja taas painotan että yksilöitä ovat ne. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
pardy 04.07.2005 09:19:41 | |
---|
Japsit on munsta ihan kilpailukelposia jenkkipelien kanssa.Mulla ollu neljä japsi jassoo ja edelleen on kaks mitkä on hiton hyviä ainakin mulle ja hintalaatusuhde on niissä kohillaan. Jenkit on tietty kans hyviä mut se hinta on sitte turhan kova japseihin verrattuna. Ja taas painotan että yksilöitä ovat ne. Siis Millerit on japskeja? "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Karlsson 04.07.2005 09:34:45 | |
---|
Siis Millerit on japskeja? On. Se vitosversio taitaa olla jenky, muute nipponin ihmeitä ovat. Ja helvetin hyviä, munsta. "Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu |
Keny 04.07.2005 09:54:12 | |
---|
On. Se vitosversio taitaa olla jenky, muute nipponin ihmeitä ovat. Ja helvetin hyviä, munsta. Juuri näin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
pardy 04.07.2005 11:40:12 | |
---|
On. Se vitosversio taitaa olla jenky, muute nipponin ihmeitä ovat. Ja helvetin hyviä, munsta. Eikös noi neloset oo jotai tonnin pintaa, en tiiä Suomen hinnoista mutta ainaki Thomannilla joskus bongasin. Se on siis just sit se perusjapsiversio? Pitääki joskus testata jossain. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Karlsson 04.07.2005 11:56:59 | |
---|
Eikös noi neloset oo jotai tonnin pintaa, en tiiä Suomen hinnoista mutta ainaki Thomannilla joskus bongasin. Se on siis just sit se perusjapsiversio? Pitääki joskus testata jossain. On juu joo kyllä. "Tosi hotsex! Oot siis saletisti hot." -Tellu |
Keny 04.07.2005 11:57:47 | |
---|
Eikös noi neloset oo jotai tonnin pintaa, en tiiä Suomen hinnoista mutta ainaki Thomannilla joskus bongasin. Se on siis just sit se perusjapsiversio? Pitääki joskus testata jossain. Joo tonnin pintaan on.Käytettynä noin 700 jos ny suomest löytyy ylipäätään. Meillä pääsee kyllä testaan ku on viellä kaks niitä. Yritin fasun kautta tilata sitä 5 millerii et ois päässy testaa mut sanoivat et liika kallis.Ihme touhuu sanon kyllä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johnny Buzz 04.07.2005 12:20:34 | |
---|
Mulla löytyy kanssa japanilainen jasso ei siis Milleri vaan ihan perus Jazz. Oiva peli kaikin puolin. Viimeistely on ensiluokkaista ja muutenkin erinomainen soitin. Tuo basso on laadultaan ja tatsiltaan huomattavasti parempi kuin ne meksikolaiset jassot, joita olen testannut. Mikit on siitä edellistä omistajaa edeltävä vaihtanut joihinkin Basslinesin vastaaviin. Mikkien mallista ei ole mitään havaintoa. Olen kyllä harkinnut mikkien vaihtamista Fenderin vintage-mallisiin. |
Pirkka 04.07.2005 13:15:11 | |
---|
Mulla on ollu Japsi '62 reissue 7 vuotta. Yhtään jenkkifenderiä joka olis tuntunu/soundannu mulla paremmalta ei oo vielä tullu vastaan. Siinä on Duncanin Hotit ja Schallerin talla. Talla toi lisää sustainia ja Duncanit laittoi soundin paremmin "nippuun". Viimeistely on bassossa kohdallaan. Joskus on tullut mieleen lakka/maalipinnan ohennus josko se vielä aukaisisi soundia lisää... |
chief 04.07.2005 14:09:14 | |
---|
Mulla on -91/-92 meksikon jazzbasso jossa on ESP:n talla ja EMG:n aktiivimikit. Soi tosi hyvin ja on hyvä soittaa. Se on paljon parempi kuin kaverin 90-luvun lopun meksikon jazz. Milloinkahan tuo meksikon tuotanto on aloitettu? Taisivat tehdä silloin alussa ihan kunnon pelejä tuolla meksikossa. Tota mun bassoa on kyllä joku pelimies soittanut aika paljon ennen kuin se mulle päätyi. "It's the ear, not the gear. " |
absqua 04.07.2005 14:20:53 | |
---|
On. Se vitosversio taitaa olla jenky, muute nipponin ihmeitä ovat. Ja helvetin hyviä, munsta. Samansuuntaiset kokemukset Milleristä täälläkin, suosittella voi. Nettihuutokaupasta ostin kerran jaappanilaisen 89' PJ-presarin ja sekin on erittäin hyvä ihan kaikilla mittapuilla ja varsinkin hintaansa nähden aivan timanttinen peli. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Bassballs 06.07.2005 12:19:54 | |
---|
Minun 89-japsipresari on ainakin toiminut aivan moitteettomasti, lukuunottamatta että talla oli jo ostovaiheessa hieman huonossa kunnossa. Muutenkin tuo USA-fendereiden laatu tuossa 90-luvulla on ainakin minua hieman epäilyttänyt. Musiikkiliikkeissä on tullut vastaan joitain aivan törkeän huonoja yksilöitä! Siis huonoja, ei ainoastaan säätöjen takia, vaan oikeasti. "Jotkut ihmiset tykkäävät ankeasta musiikista, josta tulee paska fiilis... ..minä en muuta kuuntelekaan" -Avaruuden Pelätty Prinssi |
Turenki,Texas 20.09.2005 06:13:15 | |
---|
Eli mitkä ovat oleellisimmat erot USA:ssa, Japanissa ja Mexicossa valmistettujen jazz -bassojen suhteen? No hei mitkä on erot Chervoletissä Daihatsussa ..................ja vaikka flamecossa ) Niin ja Tommy Shannon on se esikuva ellei Cisse Häkkistä lasketa |
Karlsson 20.09.2005 09:43:11 | |
---|
No hei mitkä on erot Chervoletissä Daihatsussa ..................ja vaikka flamecossa ) En ookkaa koskaan kuullu Flamenco merkkisistä autoista. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |