Aihe: Mitä mieltä olette Triton Le:stä?
1 2 3 4 5 6
rkokkonen
29.04.2003 18:59:41

Onko siinä yhtä huono soittotuntuma kuin mitä väittävät?

Sanotaan näin että Korgin soittotuntuma on melkein aina parempi kuin Yamahalla ja Alesiksella. Makuasia, mutta näin on.
Ei helvetti se noin voi toimia... http://www.causemos.net/rkokkonen
Jabbe
29.04.2003 19:16:00
Sanotaan näin että Korgin soittotuntuma on melkein aina parempi kuin Yamahalla ja Alesiksella. Makuasia, mutta näin on.

Eiköhän tuo ole ihan siitä kiinni, mikä kenellekin sopii. Esim. Mulle menee tuo Triton LE:n tatsi, mut esim. Korgin painotetut (Sp200 ja N1) ei oikein sovi mun soittotyyliin. Rolandin D50:n tatsi on kyllä tosi hyvä, sillä voi soittaa mukavan dynaamisesti... :)
http://www.muusikoiden.net
rkokkonen
29.04.2003 20:00:02 (muokattu 29.04.2003 20:00:46)

Eiköhän tuo ole ihan siitä kiinni, mikä kenellekin sopii. Esim. Mulle menee tuo Triton LE:n tatsi, mut esim. Korgin painotetut (Sp200 ja N1) ei oikein sovi mun soittotyyliin. Rolandin D50:n tatsi on kyllä tosi hyvä, sillä voi soittaa mukavan dynaamisesti... :)

Niin no mä meinasin enemmän noita painottamattomia. Ois vissiin pitäny muistaa sanoa siitäkin... Ittelläni on Alesiksen QS6:nen enkä paljon edusta sen tatsista. Niissä Jammuissakin mitä oon jossain hipelöinyt on jotenkin lelumainen tuntuma. Painotettuja synia en omista mutta satavarmasti hommaan vielä joskus sellaisen.

EDIT: Näpit kohmeessa
_mane
29.04.2003 22:52:59

Mulla on ollu Le:t pikkasen yli puoli vuotta ja oon tykännyt soitella. Mukava kevyt tatsi, niin ettei tartte koko käsivarrella niitä painaa! =)
Mutta ainoa miinus on, että soittelen heavybändissä ja soundit pitäis saada vaihtumaan nopeasti´. Tähän kaatuu Tritoni: Siinä ei oo niin sanottua muistipankkia, millä sais vaihdettua soundin tosi nopeasti niinkuin esim. Rolandeissa tai Casioissa.
Oliskos tähän mitään saumaa saada sellasta esim- pedaalia, millä sais vaihdettua sen soundin? Saiskos näitä mistään?
Jabbe
30.04.2003 09:53:58 (muokattu 30.04.2003 09:55:00)
Mulla on ollu Le:t pikkasen yli puoli vuotta ja oon tykännyt soitella. Mukava kevyt tatsi, niin ettei tartte koko käsivarrella niitä painaa! =)

Joo, kyllä Tritonien tatsi on ihan eri luokkaa kuin muissa Korgeissa.

Mutta ainoa miinus on, että soittelen heavybändissä ja soundit pitäis saada vaihtumaan nopeasti´. Tähän kaatuu Tritoni: Siinä ei oo niin sanottua muistipankkia, millä sais vaihdettua soundin tosi nopeasti niinkuin esim. Rolandeissa tai Casioissa.
Oliskos tähän mitään saumaa saada sellasta esim- pedaalia, millä sais vaihdettua sen soundin? Saiskos näitä mistään?

Mulla on sama ongelma tuossa N1:ssä jota joudun koululla soittamaan. On vähän hankala vaihtaa kesken biisiä soundia "CombiA:10" ja "ProgC:41" tai "ProgU:27"... Pitää vain tyytyä vastaavanlaisiin soundeihin.

Onko kukaan kokeillut soittaa Didon "Here With Me" (Roswell-tunnari)? Soitetaan viikon päästä jossain kevätkonsertissa. Pirun hankala saada kaikki oikeat soundit siihen vaikka biisi onkin muuten helppo. Tarvitsee jonkun ihme padin siihen alkuun, sitten jonkin sähköpianon missä on tremolo (N1:ssä ProgC:41 on hyvä Wurlitzer). Ja kertsiin joko jouset tai tavallisen pianon. Ja kun ei ole yhtään taukoa osien välillä niin tulee vähän kiire...

EDIT: Promoninivihreitä. Prkl. Sain muka just 9.5 äikän pronominitestistä. :)
rkokkonen
30.04.2003 17:20:32 (muokattu 30.04.2003 17:21:32)

Mutta tuota noin, eikös N1:ssä ole samanlainen koneisto kuin N5:ssa? Eli Combi User ja Prog User bankit. Ettit vaan oikeet soundit mitä haluut käyttää jokaisesta bankista, painat edit, vaihdat jonkun arvon päälle ja pois (tai toiseen ja takas, wadewer...) ja sitten exit, kelaat numeroon X (vaikka jos ykkösestä alottaa) ja painat Enter (save). Soundi tipahataa prog/combi puolen user bankin numeron X päälle.

No joo, en oo koskenu N1:seen ainakaan kolmeen vuoteen koska en ole sellaista missään nähny, mutta kaikin puolin luottaisin siihen että se on vain N5 painotetulla koskettimistolla.

EDIT: Ja mitä sitten vaikka se onkin koulun soitin enpä usko että kukaan jää mitään kikka6 soundeja kaipailemaan jos niitten päälle tallentaa vaikka jouset.
Turmis
01.05.2003 12:07:45

mutta kaikin puolin luottaisin siihen että se on vain N5 painotetulla koskettimistolla.

Painotuksesta en muista mutta N1:ssä on 76 kosketinta, N5:ssä vain 60. Lisäksi N1:ssä on enemmän soundeja, muutama mega enemmän PCM-sampleja jotka ovat myöskin N5 EX:ssä.
Kuunnelkee Setheryä.
Jabbe
01.05.2003 12:16:05
Painotuksesta en muista mutta N1:ssä on 76 kosketinta, N5:ssä vain 60. Lisäksi N1:ssä on enemmän soundeja, muutama mega enemmän PCM-sampleja jotka ovat myöskin N5 EX:ssä.

N1:ssä kylläkin on 88 "painotettua" kosketinta, ja syna on pääasiassa sama kuin N5EX, tosiaan vähän enemmän soundeja kuin N5:ssä. Näin minun tietääkseni.
Jabbe
06.05.2003 21:11:30
Mitäs mieltä te olette ton Triton LE:n soundeista? Niistä ei hirveästi ole ollut puhetta tässä. Itse olen niin vähän tuota testannut että paha sanoa. Löytyisikö hyviä pianoja, rhodesia ja urkuja? Sekvensserikö on samanlainen kuin Classicissa?

Taidan olla minäkin kallistumassa tuohon LE:hen Nord Electron sijaan, tarvitsen nimittäin hieman monipuolisempaa soitinta. Ja hintakin on pienempi. Ilmeisesti tuo LE 76 olis aika pätevä, 88 on vähän turhan kallis. Joka tapauksessa monipuolisuus on ehkä tärkein ominaisuus mitä kaipaan. Kannattaako minun siis ostaa Triton LE?
piksi
01.08.2003 17:16:57 (muokattu 02.08.2003 01:39:12)
Taidan olla minäkin kallistumassa tuohon LE:hen Nord Electron sijaan, tarvitsen nimittäin hieman monipuolisempaa soitinta. Ja hintakin on pienempi. Ilmeisesti tuo LE 76 olis aika pätevä, 88 on vähän turhan kallis. Joka tapauksessa monipuolisuus on ehkä tärkein ominaisuus mitä kaipaan. Kannattaako minun siis ostaa Triton LE?

Presetit ovat vähän kökköjä, mutta niistä saa muokattua pienellä työllä todella mukavan ja hienon kuuloisia. näppäimistö ON heikompi kuin muissa tritoneissa, sen voin todeta. itse en tykkää esim. pianoa soitellessa lainkaan painottamattomista vaan käytän erikseen eri soundeille painottamattomia/vasarakoskettimia.

laajennettavuutta jos halajaa niin LE:ssä tulevat rajat nopeasti vastaan. Smartmedia auttaa hiukan soundien kanssa mutta muuten ollaan aika ahtaasti. keveydestä erittäin iso plussa, varmasti yksi kannettavimpia synia mitä löytyy.

sekvensseri on muuten ihan samanlainen sillä erotuksella että sitä on muunnettu (le:ssä kun ei ole isoa kosketusnäyttöä) hiukan karumman näköiseksi.

aijoo, preseteille on vähän muistia mutta pointti onkin siinä että käyttäjät älyäisivät ostaa smartmediaa ja tallettaa omat soundinsa sinne. toisekseen, äänen katkeaminen progista combiin vaihdettaessa ei johdu tehojen loppumisesta. harvemmassa synassa äänet feidaavat kauniisti progeja vaihdellessa. pointti on siinä, että oskillaattoriasetukset ja efektit ladataan muistiin, tällöin on järkevämpää vain dumpata vanhat asetukset pois (= ääni katkaistaan). synaa ei ole suunniteltu niin että sitä soiteltaisiin livenä pomppien progien, combien ja multien välillä lennossa.
ryynikuolettaja
14.04.2004 13:49:16
..Mutta ainoa miinus on, että soittelen heavybändissä ja soundit pitäis saada vaihtumaan nopeasti´. Tähän kaatuu Tritoni: Siinä ei oo niin sanottua muistipankkia, millä sais vaihdettua soundin tosi nopeasti niinkuin esim. Rolandeissa tai Casioissa.

Niin, onko tosiaan niin että Triton äl eessä ei ole mahdollisuutta kytkeä jotain poljinta millä voisi vaihtaa muistipaikkoja, vai eikö siihen edes saa muistipaikkoja?
Eli käytännössä, joka keran kun pitää vaihtaa saundi, se pitää valita aina erikseen jostain valikoistaa ja plärätä sieltä synasta? Jos näin, ni se ei todellakaan sovi bändisoittoon..
Snowblind
14.04.2004 14:09:59 (muokattu 14.04.2004 14:15:21)

Niin, onko tosiaan niin että Triton äl eessä ei ole mahdollisuutta kytkeä jotain poljinta millä voisi vaihtaa muistipaikkoja, vai eikö siihen edes saa muistipaikkoja?
Eli käytännössä, joka keran kun pitää vaihtaa saundi, se pitää valita aina erikseen jostain valikoistaa ja plärätä sieltä synasta? Jos näin, ni se ei todellakaan sovi bändisoittoon..

Näitä pedaaleitahan saa melkein mihin vaan nykysynaan. Eli kyllä, saat.

Esimerkiksi joku midi-poljin olisi hyvä mihin sitten ohjelmoisi kaikki ohjelmanvaihdot ja muut, eli eri soundeille olisi omat nappinsa.
Hewi
22.04.2004 21:52:37
Miten Triton le:stä saa kosketusherkkyyden pois?
Follow The Blind
_mane
23.04.2004 13:48:53

Miten Triton le:stä saa kosketusherkkyyden pois?

Tais olla tuolta Global-puolelta 1.1 Menun alta...Muistaakseni sieltä, en oo varma.
Niinkö luulet?
Hewi
24.04.2004 13:41:42
Tais olla tuolta Global-puolelta 1.1 Menun alta...

kiitti
Follow The Blind
samulijp
24.04.2004 17:43:34
Tritoneita on käytettynä liikkunut ~1200e hintaa ja DLX:ssä esim. LE on 1090e. Olkaa hintatietoisia!!
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Xardan
24.04.2004 17:59:02
Onko tietoa että saako Le:stä viritettyä mitään kunnon hevilead soundia?? tyyliin Jens, symphony X, Dream Theater jne. Tiedän että paras lähtee moduleitten ja lisävehkeitten kautta mutta saako Le:ssä tai Tritonissa sitten edes jotenkin viriteltyä tuollaista soundia?? Preset-tilusoundeissa oli muistaakseni korkeintaan yksi tai kaksi joilla pysty soittamaan. Mitenkäs yleinen preset muokatavuus? Kaikista tärkein: onko Le:ssä tai perusmallissa hyvät strings-soundit valmiina??? Saatan nimittäin vaihtaa joskus tulevaisuudessa Roland Fantom-S:ssäni Tritoniin... Pitää käydä uudelleen testailemassa.
Music is my life, if not, then hell with me!
Fuzzy Boner
24.04.2004 18:12:24
Saatan nimittäin vaihtaa joskus tulevaisuudessa Roland Fantom-S:ssäni Tritoniin... Pitää käydä uudelleen testailemassa.

Korgeissahan on tunnetusti mukavia heviliidisaundeja.. Fantomissa on jotain ihan jees jos muokkailee yms.. (Kannattaa laittaa joku paavo väliin, fuzz tms nii johan alkaa paranee)

Mä oon löytäny pari todella mukavaa leadia sekä fantomista että Motif ES:stä..
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
assassin
24.04.2004 18:32:23
Kaikista tärkein: onko Le:ssä tai perusmallissa hyvät strings-soundit valmiina???

Riippuu siitä, haetko stringseillä hevijousia vai aitoja?
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)