Mutilator 02.07.2005 18:20:19 | |
---|
Explorerin pistin tilaukseen ja ajatuksena oli vaihtaa mikitkin, kun näppärä pakettihinta luvattiin. Mikeiksi oli tulossa SD:n Duncan Custom tallaan ja Jazz kaulaan. Mutta miksi ihmeessä? Öh, kannattaako noita alkuperäismikkejä ja etenkin tallamikkiä vaihtaa? Mielipidekysymys mitä suurimmassa määrin, mutta niitä mielipiteitähän tässä halutaankin kuulla. Into-Luthmanin kuvastosta lueskelin seuraavaa: "496R: Jos haluat todella mahtavan kaulamikin massiivisella sustainilla ja ulostulolla ym." Ok. Kuullosti hyvältä. Ja sitten: "500T: Sama kuin 469R, mutta vielä korkeammalla ulostulolla." Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Explorerissa on korkeaulostuloinen kaulamikki talassa? Lähestulkoon pelästyin. Mutta jos soundi onkin pehmeä, pyöreä ja kermainen kirkkaan, hyvin erottelevan ja voimakkaan sijaan? Eli, kokemuksia 500T-mikistä mieluiten Explorerissa? "Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta." - Puppulausegeneraattori |
Explorer 02.07.2005 18:31:45 (muokattu 02.07.2005 18:32:54) | |
---|
Eli, kokemuksia 500T-mikistä mieluiten Explorerissa? Hyvä mikki. Äkäinen ja kirkas, räyhää riittää. Vaihdoin itse vuosien jälkeen Exploreriin Duncanin Jazz/JB -yhdistelmän koska ne joutilaana olivat, mutta olen ajatellut vaihtaa alkuperäiset mikit takaisin. Mielestäni 496R ja 500T sopivat parhaiten Explorerin tyyliin. EDIT: 496R soundasi muuten kaulamikkinä paljon paremmalta kuin Jazz, joka on jotenkin kolkon oloinen. New Millennium Cyanide Christ. |
Mutilator 02.07.2005 18:41:42 | |
---|
Hyvä mikki. Äkäinen ja kirkas, räyhää riittää. Vaihdoin itse vuosien jälkeen Exploreriin Duncanin Jazz/JB -yhdistelmän koska ne joutilaana olivat, mutta olen ajatellut vaihtaa alkuperäiset mikit takaisin. Mielestäni 496R ja 500T sopivat parhaiten Explorerin tyyliin. Juup, no tuo helpotti. Taidan jättää ne mikit ostamatta. Ostaa sitten myöhemmin vasta jos kokee tarpeelliseksi. Vähän ohi aiheesta: Floikkamiehenä en ole pahemmin tutustunut näihin satula-asioihin (tekosyy). Ja monesta paikkaa olen lukenut että Gibsonit toimitetaan kymppisetin naruilla. Eli satula on sopiva tämänkokoiselle setille, totta? Täytyykö satula vaihtaa kun itse soittelen ysisetillä? "Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta." - Puppulausegeneraattori |
Gypsy 02.07.2005 18:52:28 | |
---|
Ei tarvi satulaa vaihtaa. "Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin |
Ei tarvi satulaa vaihtaa. Mahtavaa. "Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta." - Puppulausegeneraattori |
Swan 02.07.2005 20:16:18 | |
---|
Kokeile kuitenkin, miltä kymppisetti tuntuu Explorerissa. Siinä kun on lyhyempi skaala kuin useimmissa floikkakepeissä, jolloin soittotatsikin on erilainen. |
Jackie 02.07.2005 20:40:38 | |
---|
Juu-u. Parempi ettet vaihda alkuperäisiä mikkejä mihinkään enneku tiedät varmasti minkälaiset ne duncanit on soundiltaan. Ite vaihoin Emg-81 mikin Duncanin Pearly Gates mikkiin... Ei sen jälkeen sillä kitaralla paljoa heviä soiteltu (Epiphone Les Paul Standard). Mutta miksi vaihdoin? Sen kun vaan tietäisin... Nyt aionkin laittaa ton Pearlyn kaulaan, ja ostan Gibsonin 498-t:n tai 500-t:n tallaan. Tällä hetkellä toi 498 on omasta mielestäni paras koskaan käyttämäni humppari, mutta voisi kokeilla huvikseen että miten toi 500t käyttäytyy. Jotkut osaa, jotkut ei. Hetfield on paras, Alexi on gay. |
edgehill 03.07.2005 12:54:51 | |
---|
Laitoin omaan LP Classiciini yhdistelmän Jazz/JB. En ole ollut aivan tyytyväinen. Jazz kuulosti aluksi turhan "ontolta", nyt olen siihen jo tottunut. JB:n edelleen ohuelta tuntuva soundi ei miellytä vieläkään. Taidan laittaa nuo alkuperäiset takaisin, jotka olivat siis nuo samat 496R ja 500T. Ne tuntuivat hyviltä alun perinkin mutta kuvittelin saavani vielä parempaa vaihtamalla. Pieleen meni. |
shcircus 03.07.2005 13:11:48 | |
---|
. Nyt aionkin laittaa ton Pearlyn kaulaan.. tai sitten myyt ton Pearlyn mulle..? "If God is our Father," you thought," then Satan must be our cousin." Why didn't anyone else understand these important things? |