Aihe: Paljonko naispuolisia soittajia?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sävis
01.07.2005 13:42:32
Klassisessakin musiikissa on sellainen juttu, että miespuoliset on enemmän sooloartisteja ja naiset taustamuusikoita. Mistä lie johtuu.

Ai on vai? Miksen minä ole huomannut?

Tai no joo, siis suurin osa legendaarisista soittajista on kyllä miehiä, mutta se nyt johtuu vaan entisestä epätasa-arvosta. Nykyään tilanne on aivan eri.
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
Kapina
01.07.2005 13:48:09
Klassisessakin musiikissa on sellainen juttu, että miespuoliset on enemmän sooloartisteja ja naiset taustamuusikoita. Mistä lie johtuu.

No siis hei aivan varmasti siitä että se mies on niinq se alfauros siellä edessä ja ne naiset niinq luonnostaan siellä taustalla ja sinneki ne on vaivautunu vaan siks kun ne kaikki tahtoo keppiä siltä mestarilta ja onhan siin vielä seki ku eihän nainen oo luonnostaan siis mikää sooloilija vaan siis miehensä kylkiluu tai polvilumpio tai jotain..

Sori. Oli pakko :). En minä oikeasti jaksa kehittää taas tästä aiheesta Mnetin noin kahdeksatta Kolmatta Maailmansotaa..
Kirjaudu ulos.
Tmp
01.07.2005 13:48:16
Menkää jäsenprofiiliin ja katsokaa kommenttien määrää. Jonkun ihmeen takia naispuolisillä on keskimäärin 5 kertaa enemmän kommentteja kun miespuolisilla.
Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin.
Krice
01.07.2005 13:48:26

Tai no joo, siis suurin osa legendaarisista soittajista on kyllä miehiä, mutta se nyt johtuu vaan entisestä epätasa-arvosta.

Niinkö?

Nykyään tilanne on aivan eri.

On vai.
Aerodactev
01.07.2005 13:48:59
Ttu että täällä on limaista porukkaa.
Long = progressive = good
Sävis
01.07.2005 15:10:39
Niinkö?

Mikäli tämä ei ole sarkasmia, niin vastaan: niin. Ennen naiset saivat vain harrastaa musiikkia, mutta esiintyminen ja kunnollinen kouluttautuminen muusiikin saralla ei ollut "sallittua".

On vai.

Joo.
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
Pelsi
01.07.2005 15:36:55
Ttu että täällä on limaista porukkaa.

Kyllä sitäkin tänne mahtuu.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Ostinaatio
01.07.2005 16:03:47
Menkää jäsenprofiiliin ja katsokaa kommenttien määrää. Jonkun ihmeen takia naispuolisillä on keskimäärin 5 kertaa enemmän kommentteja kun miespuolisilla.

Omituista tosiaan.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Pämppy
01.07.2005 16:10:25

jaaha, meni sitten tääki asiallisesti alkanu aihe tämmöseks jahkaamiseksi, tosi hah hah haa-hauskaa ): jeh, mut keep on rockin all ya härvättimistä huolimatta :D
Mitä enemmän jäät elämässä toisista jälkeen, sitä enemmän sinulla on aikaa saavuttaa muut!
bonsaicat
01.07.2005 20:04:34
Pakko vielä sanoa,että ärsyttää kun täälläkin moni NAISmuusikko tuntuu vähättelevän itseään ja soittotaitojaan. Ei ihme, jos kukaan muukaan ei sitten arvosta muusikkona.
"I enjoy looking like a tart and thinking like a politician" -Pj Harvey
Jelena
01.07.2005 20:24:20
Pakko vielä sanoa,että ärsyttää kun täälläkin moni NAISmuusikko tuntuu vähättelevän itseään ja soittotaitojaan. Ei ihme, jos kukaan muukaan ei sitten arvosta muusikkona.

Paitsi minä olen naismuusikko ja ihan oikea vielä. Enkä vähättele itseäni. Siitä en sitten tiedä arvostaako muut. :)
Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole.
arvid70
01.07.2005 20:26:23
Älkää ny saatana tapelko,ettei mee itse tarkoitus. alunperinkään en tarkottanu pahottaa kenenkään mieltä, enkä aiheuttaa yleistä pahennusta =) Niin ja arvon Naiset älkää tosiaan aliarvioiko itseänne soittajina laulajina tai minään muunakaan.
Ja se tarkoitus? se yksinkertaisesti oli, että halusin tietää paljonko naispuolisia täällä pyörii, koska jokainen luultavasti harrastaa musaa jollain asteella ja tavalla.
ja taas älkää käsittäkö väärin tota NAISPUOLISIA.
Kiitos ja kumarrus.
Mimi
01.07.2005 21:36:37

Niin, jos ei oikeasti osaa soittaa kitaralla kuin kolme sointua ja c-duuriasteikon, niin eipä sinä paljon kehumista juuri ole. Vai onko. Ehkä se on enemmän kuin keskiverto suomalainen maajussi osaa, mutta en silti koe itseäni niin hyväksi soittajaksi, että muusikon arvonimeä ansaitsisin.
Pitko tollotti, hiiri vikisi, ja minä karjuin vieressä että "et perkele syö sitä"!
-Jani The Rock
juuso a
01.07.2005 21:47:20

Niin, jos ei oikeasti osaa soittaa kitaralla kuin kolme sointua ja c-duuriasteikon, niin eipä sinä paljon kehumista juuri ole. Vai onko. Ehkä se on enemmän kuin keskiverto suomalainen maajussi osaa, mutta en silti koe itseäni niin hyväksi soittajaksi, että muusikon arvonimeä ansaitsisin.

No sitten pitää vissiin harjoitella vähän lisää sointuja ja asteikkoja? Jonain päivänä voi hyvästä syystä mieltää itsensä muusikoksi.:)
Elämä on kivaa, jippii!!!
Krice
02.07.2005 01:59:17

Niin, jos ei oikeasti osaa soittaa kitaralla kuin kolme sointua ja c-duuriasteikon, niin eipä sinä paljon kehumista juuri ole. Vai onko.

Minä osaan soittaa powersointuja ja.. no siinähän se olikin.
Alicia
02.07.2005 09:03:21
Täältäkin löytyy yksi naispuolinen muusikon alku =) ..Laulaja enimmäkseen, mutta myös pianoa ja kitaraa (+bassoa) on tullu soiteltua!
codiath
04.07.2005 16:50:04
Naispuoleinen olen ma, mutta en miellä itseäni muusikoksi, sillä olen valinnut musiikkiteknologin polun. Soittelen pääosin kiippareita ja sivutoimisesti rumpuja. Viimeisimpänä villityksenä tuli poikki- ja nokkahuilu ja intialaisen bambuhuilun pistän myös heti kokeiluun, kunhan saan hankittua.
zorro
04.07.2005 17:48:26

itselläni on parikin sellaista kaveria jotka ei osaa soittaa mitään, silti ne rämpyttelevät esimerkiksi jollain pianolla siistin kuulosta musiikkia kun sille päälle sattuvat.
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
rautayrtti
05.07.2005 16:22:42
täällä ollaan ja suutani soittelen. kitaraaki kyllä. :)
"It's just a minor thing and i'm a minor king. He knows everything."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)