Aihe: Pöörlit torilla?
1 2 3
Stereophile
30.06.2005 17:30:28

Lokakuun alussa tulevat suomeen. 12"x10" ja 16"x14" tomit tilasin. Ei sillä että valmistusmaa mua haittaisi, mutta ainakin alennusta haluan jos eivät olekkaan Japanista niinkuin mulle luvattiin:-)

Mutta takaako se, että jos tulevat Japanista sitä, että ne on myös tehty siellä? Meinasin vaan, että jos ne on Taiwanin tehtaalta pukattu isoon varastoon jaappanin puoleen, ja sieltä sitte lähetellään ympäri mualimoa...
Näillä mennään mitä on annettu.
Niskamies
30.06.2005 17:31:50
Mutta takaako se, että jos tulevat Japanista sitä, että ne on myös tehty siellä? Meinasin vaan, että jos ne on Taiwanin tehtaalta pukattu isoon varastoon jaappanin puoleen, ja sieltä sitte lähetellään ympäri mualimoa...

Mä en muuta tiedä kuin että mun Performereissa lukee "Made in Japan", ja mulle sanottiin että noi pöntöt ovat myös "made in japan".
Virallisesti semi-pro!
Stereophile
30.06.2005 17:33:28

Mä en muuta tiedä kuin että mun Performereissa lukee "Made in Japan", ja mulle sanottiin että noi pöntöt ovat myös "made in japan".

Sitte on asia eri. Sun edellisestä viestistä sai kuvan, että oli vaan luvattu niiden tulevan Japanista...
Näillä mennään mitä on annettu.
Niskamies
30.06.2005 17:34:19
Sitte on asia eri. Sun edellisestä viestistä sai kuvan, että oli vaan luvattu niiden tulevan Japanista...

Juu, mä sanoin väärin. Mulle siis luvattiin että ne on tehty Japanista. Anteeksi väärinymmärrys:)
Virallisesti semi-pro!
Tindrum
30.06.2005 18:15:38
Juu ei se paha toi Taiwan. Muistaakseni suunnilleen kaikki Pearlit on tehty Taiwanissa jo parikymmentä vuotta...
Nolte
30.06.2005 18:46:06
Nuo näyttävät Pearlin World-seriesiltä. Tollaiset samanlaiset olivat yhdillä nimeltä mainitsemattomilla "festivaaleilla".

Olikos niitäkin vaahteraisina?
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
rbt
30.06.2005 19:08:20
Kaikki pöörlit tehdää taiwanissa, joten sillä ei kai ole väliä tässä tapauksessa. Eli siitä ei tule miinuspisteitä tuolle setille.
tompu
30.06.2005 19:57:27

Jos badgessa tosiaan lukee jotta All Maple Shell,niin silloinhan kyseessä Pearlin lippulaivat 80-luv.lopusta 90-luvun alkupuoliskolle.Tossa jotain sananpalaa aiheesta:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=85676
Nolte
30.06.2005 20:12:12
Jos badgessa tosiaan lukee jotta All Maple Shell,niin silloinhan kyseessä Pearlin lippulaivat 80-luv.lopusta 90-luvun alkupuoliskolle.Tossa jotain sananpalaa aiheesta:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=85676

Hyviltähän nuo vaikuttaa kieltämättä. Pitää harkita...
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Nolte
30.06.2005 20:19:32 (muokattu 30.06.2005 20:21:49)
Muuten, onko tosiaan niin, että jos laitetaan muutaman tunnetun rumpumerkin vaikkapa vaahterasetit sokkotestattavaksi, niin eroja ei kuule kuin aniharva?

edit. Hollmi-5 epäilemättä kuuluu tuohon joukkoon. ;)
Niskamies
30.06.2005 20:23:04
Muuten, onko tosiaan niin, että jos laitetaan muutaman tunnetun rumpumerkin vaikkapa vaahterasetit sokkotestattavaksi, niin eroja ei kuule kuin aniharva?

Eroja kuulee aniharva, olettaen että rummuissa on hyvät kalvot hyvässä vireessä. Itseasiassa, veikkaan että useimmat (rumpalit) eivät erota koivu- ja vaahterasettejä toisistaan, ilman vertailukohtaa.
Virallisesti semi-pro!
pehmo
01.07.2005 01:12:22

Olikos niitäkin vaahteraisina?

En todellakaan tiedä, mutta oli kyllä ihan samankaltaiset :)
hgr
01.07.2005 02:19:46
Juu ei se paha toi Taiwan. Muistaakseni suunnilleen kaikki Pearlit on tehty Taiwanissa jo parikymmentä vuotta...

En tiedä mutta mun Pearleissa ainakin lukee "Made in Japan". Jostain 90-luvun taitteesta taitavat olla.
Nolte
01.07.2005 09:33:34 (muokattu 01.07.2005 09:35:12)
Onko sillä muuten oikeasti hirveästi merkitystä, jos setissä menee tomikoot tuuman välein. Esim. 12" & 13" tai 13" & 14"? Tulee vaan aina silloin tällöin vastaan myynnissä olevia huippusettejä, joissa ne menee just noin. Hankalampi virittää, mutta kun kerran paremmat rummut on sitten muuten helpompi virittää, niin...?

En osta otsikon Pearleja, mutta vastaisen varalle. :)

Muutkin kuin Niskamies saavat vastata... :-)
LaKu
01.07.2005 22:24:59

Kävin Levytukussa tänään, tsekkasin tuon Starclassic Maple-setin jolla on neljä tomia, hinta 3250 euroa. Totesin myyjälle että nämähän tehdään Japanissa vielä (badgessa lukee). Johon myyjä että "juu vielä". No minähän kiinnostuin, ja kysyin että miten niin vielä. Myyjä sanoi että on ollut huhuja että kaikki Taman rummut valmistetaan ensi vuoden puolella Kiinassa. Että näin sitten. En usko että SC Maplet siitä huononee vaikka valmistusmaa vaihtuu. Hei Niskis, sulla on kohta "vintage"--Tamat (made in japan) ;)
Masterworks vai Kumu?
Niskamies
01.07.2005 22:33:10
Kävin Levytukussa tänään, tsekkasin tuon Starclassic Maple-setin jolla on neljä tomia, hinta 3250 euroa. Totesin myyjälle että nämähän tehdään Japanissa vielä (badgessa lukee). Johon myyjä että "juu vielä". No minähän kiinnostuin, ja kysyin että miten niin vielä. Myyjä sanoi että on ollut huhuja että kaikki Taman rummut valmistetaan ensi vuoden puolella Kiinassa. Että näin sitten. En usko että SC Maplet siitä huononee vaikka valmistusmaa vaihtuu. Hei Niskis, sulla on kohta "vintage"--Tamat (made in japan) ;)

Voihan saatana! Mun pitää tilata 8" tomi ja toinen basari ennenkun ne siirtyy pois japanista!

;-)
Virallisesti semi-pro!
LaKu
02.07.2005 11:12:52
Juu mutta nyt myös Taman kalleimmat eli Starclassic-sarjojen valmistus siirtynevät myös Kiinan puolelle.
Masterworks vai Kumu?
LumPus
02.07.2005 11:51:05
Juu mutta nyt myös Taman kalleimmat eli Starclassic-sarjojen valmistus siirtynevät myös Kiinan puolelle.

tarkistin tänään, ei pitäne paikkaansa.
luotettava tietolähde, mutta eihän sitä satavarma voi olla.

perun myös puheeni, ei Performereitäkään siis tosiaan Taiwanissa tehrä. olen itiootti.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
savopie
02.07.2005 12:56:03
eikö noitten malli oo

MLX ?

ainaki kaverin "all-maple-shell" rummut on MLX..
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)