Aihe: Kuorellisten mikkien vaihtaminen LP Classiciin?
1
vale
01.07.2005 10:18:11
Tiedustelen, että täälä on varmasti porukkaa jotka ovat laitattaneet kuorelliset mikit Gibsonin LP Classiciin. Tässä kitarassahan on avoimet alk. peräisenä, niin menevätkö esim Seymourin kuoret tuonne raameihin ja bodyyn heittämällä vai taltan ja uusien kuorien avulla?
Rock n' Roll is the only way to DIE
fox
01.07.2005 10:22:11

Tiedustelen, että täälä on varmasti porukkaa jotka ovat laitattaneet kuorelliset mikit Gibsonin LP Classiciin. Tässä kitarassahan on avoimet alk. peräisenä, niin menevätkö esim Seymourin kuoret tuonne raameihin ja bodyyn heittämällä vai taltan ja uusien kuorien avulla?

Niin tarkoitat "Seemore Dunkinin" kuorellisia humbukkereita? =) Kyllä ne menee ihan "heittämällä", kuten kaikki standardikokoiset humpparit..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
p130
01.07.2005 10:23:01 (muokattu 01.07.2005 10:23:54)

Saman kokoisia ne ovat, no problem!

edit: ois pitänyt arvata että Fox ehtii Gibson-kysymykseen ekana!!!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
vale
01.07.2005 13:05:00
Kiitoksia tiedoista taas... Meneekö Classic piloille jos mä kuoret siihen heitän?!?! :) Mielestäni ei, mutta... Joskus oon vain joutunut työstämään jotain kitaraa ku prkl siihen ei kuoret mahtunu...
fox
01.07.2005 13:11:09

Kiitoksia tiedoista taas... Meneekö Classic piloille jos mä kuoret siihen heitän?!?! :) Mielestäni ei, mutta... Joskus oon vain joutunut työstämään jotain kitaraa ku prkl siihen ei kuoret mahtunu...

Miks se menis piloille? Soittamista varten se vissii sulla on, joten go for it, ja eihän tuo oo ollenkaan "peruuttamaton" modaus, vanhat mikit jemmaan, ja sillee..
McNulty
01.07.2005 13:20:58
Onneksi Classicissa on sentään ne vihertävät inlayt. Ebayssa olen meinaan pari "modattua" nähnyt joita on kaupiteltu Standardina.

Mielestäni LP näyttää tyylikkäältä kuorien kera. Joku Explorer onkin jo pakko tulla kuorettomilla mikeillä :) Yksi vaihtoehto on ostaa Millbrookilta vaan kuoret vanhojen päälle, eikös sen pitäisi toimia myös?
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
vale
01.07.2005 13:45:47
Ja monia on myyty, ei kaikki tiiä tuosta vihreydestä.. :( Se ei luonnossa oo oleenkaan pahan näkönen, Classicci. Ja kaulahan siin on toosi sopiva, mulle..
Oivallinen idea muuten laittaa nuo vihertävät inlayt, muuten..

Mikää ei oo classicin inlayt häirinnyt yhtää... Päivastoi, on persoonallisen näköiset ku sitä valkoista helmiäistä tungetaan joka kitaraan jossa sitä vain on. Mä en kanssa ymmärrä et miksi ne classicin inlayt näyttää niin rumilta kuvissa? Luonnossa ovat todella komiat. Ite kanssa otin ton classicin kaulan ja halvemman hinnan takia. Oikein on miellyttänyt, mutta olisi nyt vuosi huoltoa vailla, kun tuli vuosi täyteen sen ostosta ja täytyis saada remppa.

Vieläkös Fox duunaat niitä skeba huoltoja?
p130
01.07.2005 13:53:38

Eikös ensimmäisissä Classiceissa ollut ihan "normaalit" otelautamerkit. Ja lavassakin lukee Les Paul Model, ei Classic. Classic siis vain kaularaudan suojassa. Eli eivät ole välttämättä modattuja otelaudan osalta.

Eikös Classic ollut alun perin Standardia kalliimpi malli, vähän niinkuin "reissue"...? Meneekö ihan pieleen muistikuvat 90-luvun alusta?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
vale
01.07.2005 13:56:52
Niinhän ne sanovat että ostakaa classic joka on tehty 90-luvun alussa... Mutta voi varmaa olla sit sen hintainenki, että aivan sama ostaako sit stankun.

Mullakin on joitai muistikuvia että aluksi classicin piti olla reissue 60-model, mutta sit sitä ei vissiin saatu niillä verukkeilla myytyä. Mitkähän mikit noissa "vanhoissa" classiceissa on mahtanu olla?
fox
01.07.2005 14:22:25

Vieläkös Fox duunaat niitä skeba huoltoja?

Ei oo tiloja, mitä jotai ihan pikku-pikkujuttuja oon tuol studion nurkissa tehnyt.. Yleensä sellasia maksimissaan tunnin-puolentoista juttuja..
fox
01.07.2005 14:28:46

Mullakin on joitai muistikuvia että aluksi classicin piti olla reissue 60-model, mutta sit sitä ei vissiin saatu niillä verukkeilla myytyä. Mitkähän mikit noissa "vanhoissa" classiceissa on mahtanu olla?

Viimeisiä aikoja Norlinilla tais olla, kun Classic tuli.. Mulla on jossain nuo 86-kansiot.. Lyhytaikanen konsultti-suhde loppu suurinpiirtein ku Juszkiewicz ja ne kaks muuta osti Gibsonin.. Mun muistikuvien ja vastaavien mukaan tuo Classicci ei varsinaisesti ollu reissue, olipahan vaan 60´s profiilin kaulalla tehty, avokela-mikeillä varustettu "vauhti-kitara". Noitten otelautamerkkien kohdalta täytys olla se kansio, että sais selvitettyä, oliko ne jo sillon nuo "aged pearloid"- merkit.. Ensimmäisiä "oikeita" reissueita oli nuot -79 Heritage 80 Standardit..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)