Aihe: rummut matkahuollon kautta
1 2
jatrzan
29.06.2005 21:06:38
jos lähetän täyden rumpuseti ostajalle matkahuollon kautta miten kannattaa pakata? mitä muuta tulee ottaa huomioon?
.......
jatrzan
29.06.2005 21:07:00
paljonko maksaa rahti noin?
.......
Magiz
29.06.2005 21:12:54
koko settiä ei ole kyllä mitään järkeä lähettää matkahuollon kautta.. tai ainakaan itse en niin tekisi. mieluummin nouto..

mutta jos pakko on lähettää, ni sitte ensin pakkaat kaikki osat hyvin omiin pakkauksiinsa, ja joko lähetät kaikki erikseen, tai sitte vaikka teippaat yhteen.. :P
Rummut ja niiden soitto on taidetta.
opa2
29.06.2005 21:18:38
Jos vain saat jostain musaliikkeestä vanhoja rumpujen pahvilaatikoita, niin onnistuu helposti. Muuten menee aika kivasti säätämiseksi ja pahvilaatikkojen taitteluksi. Basari on hankalin laittaa, kun ei meinaa löytää tarpeeksi isoa boksia.

Paras on pakata kaikki erikseen ja laittaa ympärille kuplamuovia, sanomalehtiä ja/tai solu-/vaahtomuovia. Jokainen pönttö tai pari pönttöä omaan laatikkoon (on helppo kantaa ja pakata) ja sitten muu tilpehööri omaan. Matkahuollossa voi lähettää monipakettilähetyksiä, joten useamman paketin lähetys samassa "erässä" onnistuu. Kuluiksi tulee jotain 30-50€ riippuen painosta ja pakettien koosta.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
LumPus
29.06.2005 21:33:33
ennen kuin lähetät (eli siis hyvissä ajoin) soita musiikkiliikkeeseen ja kysy onko laatikoita... rumpujen tai muuten isoja. sitten, mitippä miten rummut tulee pakattuna tehtaalta. eli basari pois, lattiatomi sen sisään josta myös kalvot pois, ja sitten sen sisään vielä pienempi tomi jos mahtuu, kalvoineen. kalvot pinoon ja pussiin ja basarin päälle. tähän väliin mahtuu myös mahdollisia symbaaleja erikseen, tukevasti mutta ohuesti pakattuna. styroksin paloja rumpujen runkojen väleihin niin että pysyy tiivistä, ja pahvinpalasia runkojen päälle makaamaan.

toiseen laatikkoon virveli pakattuna, ja sitten toinen tomi... riippuu siis toki setin koosta. HW kannattaa pakata kunnolla sanomalehtien sisään, ja jos mahdollista käärii vielä ne pahviin erikseen. eli kääriminenkin aaltopahviin tai vast. riittää hyvin. virveli omaan laattikkoon, jos ei ole niin aaltopahviin tai taittelee pahvista sopivan suojan. tiiviisti kun sovittaa niin ei onkelmia.

Eli lyhyesti: pura pieneksi, pakkaa sisäkkäin, tukevasti ja tiukasti, ja suojaa kaikki erikseen. silloin on turvallista lähettää. matkiksessa tosiaan on monipakettilähetys, kätevää, ja kaikki tulee samaan aikaan perille. ja yksi maksu, ei tarvii jokaista maksaa erikseen.

nimim. useammankin setin matkikseen pakannut ja vienyt.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
jatrzan
29.06.2005 22:02:50
eiköhän tuon setin saa vielä kohtuudella pakettiin perussetti + ride pelti ja teline
.......
moderndrummer88
30.06.2005 15:10:52 (muokattu 30.06.2005 15:11:25)
mun rummut tuli t-kaupasta niin että basarin sisään oli pakattu 14" tomi ja sen sisään 10", ja väleissä oli ihan helvetisti kaikkea pahvia ettei pääsisi hölskymään. toimi hyvin ja säästää tilaa.
pistät kaikki vaan sinne basarin sisälle siis pöntöt, virveli erikseen
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Tama (Royal Star)
30.06.2005 15:20:28 (muokattu 30.06.2005 15:23:12)
mun kannut tuli nokialta tänne itäsuomeen matkahuollon kautta. hintaa tuli muistaakseni n.30e koko setille. isot pahvilaatikot ja kunnolla pehmustetta. ja kyllä ne siellä matkahuollossa tajuaa, kun vain sanoo niille, että käsitelkää niitä varovasti. mulla ne oli pakattu sisäkkäin, ja pellit tulivat omassa metallisessa laatikossa. ja ehjät olivat;)...

ja hintoja näkee http://www.matkahuolto.fi/rahtipalvelut/bussirahti_index.htm :stä.
sitä kun joskus osaisi soittaa....
T.Laine
01.07.2005 10:49:07 (muokattu 01.07.2005 10:49:28)
*#€%&= Mulle PITI tulla KIITOLINJAN (scenker logisticsin) kautta rummut, mutta ne on nyt kadonnut!! Viikon ollut paketti maailmalla, eikä kukaan tiedä missä ne on. EI KUKAAN!! ehkä hauskinta tästä jutusta tekee sen, että itse olen kiitolinjan hommissa... Piti olla pomminvarma kuljetus, suora linja, mutta kukaan ei tiedä missä ne on. Työviikon (5 arkipäivää) ne on nyt ollut kateissa ja alkaa pinnaa kiristämään. Lauantaina olisi ollut keikka, jonne en uusia kannuja saanut. On muuten hieman turhautunut olo. Kaikki duunikaverit on tutkinut terminaaleja ympäri suomen, mutta kuin maa olisi ne niellyt. Ihan mielenkiintoista kun soitin tänään "herra isoherralle", että mä tarviin rumpuni pian, miten menetellään?? Tänään/ alkuviikosta kuuluu uutta... Jotenkin en osaa suositella lähettämistä, tosin matkahuolto on AINA pelannut hyvin. Taas säästin väärässä paikassa...
...aina niitä menee...
pehmo
01.07.2005 12:24:47 (muokattu 01.07.2005 12:25:28)

Tuli ihan kätevästi matkahuollon kautta. Maksoi ~20e. Tuli 4 isoa pakettia, siis rummut ja pellit + penkki ja muuta sälää.

edit: ja toimitusaika oli 2 päivää.
Bobana
02.07.2005 10:45:17
Elä lähetä.
No ainakaan en ite enää käytä matkahuoltoa helposti kolhiintuvan tavaran kuljettamiseen.
Paiskovat meinaan todella huoletta. Oli basarin kalvon kiristysruuvi aivan saatanan mutkalla ja tollanen 6mm pultti tarvii jo melkosen tällin että edes vääntyy... Paska lafka.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Velli
02.07.2005 12:16:25
Elä lähetä.
No ainakaan en ite enää käytä matkahuoltoa helposti kolhiintuvan tavaran kuljettamiseen.
Paiskovat meinaan todella huoletta. Oli basarin kalvon kiristysruuvi aivan saatanan mutkalla ja tollanen 6mm pultti tarvii jo melkosen tällin että edes vääntyy... Paska lafka.

Oliko päälle lätkitty särkyvää tarrat (tällöin lähetys on muutaman euron kalliimpi)? Jos oli, niin voit vaatia matkahuollolta korvauksia. Jos ei ollut, niin tyhmä olit kun tilasit särkyvää tavaraa ilman särkyvää-merkintää.

Kaikki itse ostamani ja lähettämäni musakamppeet olen aina laittanut särkyvää-merkinnällä matkaan ja koskaan ei ole mitään kuljetuksessa hajonnut (siis kymmeniä paketteja täysin ehjänä). Itse suosittelen lämpimästi matkahuoltoa.
Simbe
02.07.2005 12:32:51
Onko rumpu nyt sitten oikesti särkyvä tavara? Ei siinä nyt mitään lasia ole. Vierestä olen katsellut, kun jotkut kuskit todella kovakouraisesti vain viskelevät paketit sinne takalootaan. Ihan kuin se olisi henkilökohtainen loukkaus hänelle tai joku ylimääräinen velvollisuus, mitä ei tekisi mieli tehdä. Tuli sellainenkin olo siinä, että "pistäpä poika vain särkyvää tarra pakettiin, tai käy näin..." Olin siis viemässä yhtä rumputarviketta viereiseen matkahuoltoon.

Tuli kyllä sellainen olo, että ko. kuski heittelee niitä paketteja vaikka niissä olisi mikä tarra.

Kaikki kokemukset matkahuollon lähetyksistä ovat kyllä hyviä. Aina ovat paketit olleet ehjiä. Joukossa on vain joitakin vesipäitä idiootteja.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
Bobana
02.07.2005 13:19:18
Oliko päälle lätkitty särkyvää tarrat (tällöin lähetys on muutaman euron kalliimpi)? Jos oli, niin voit vaatia matkahuollolta korvauksia. Jos ei ollut, niin tyhmä olit kun tilasit särkyvää tavaraa ilman särkyvää-merkintää.

Kaikki itse ostamani ja lähettämäni musakamppeet olen aina laittanut särkyvää-merkinnällä matkaan ja koskaan ei ole mitään kuljetuksessa hajonnut (siis kymmeniä paketteja täysin ehjänä). Itse suosittelen lämpimästi matkahuoltoa.

Siis on siinä paketissa särkyvää tarra tai ei niin se ei TODELLAKAAN anna oikeutta sille saatanan onnikkakuskille paiskoa tavaraa tolla lailla. Ymmärrätköhän nyt oikein tuota kun sanoin että 6 mm pultti oli menny tuhannen mutkalle????
Voe jukoliste! Sehän vaatii hirmuisen tällin!
Oletetaan että vaikka laitettaisiin kottikärryt kuljetettavaksi. No, ei varmaan oo mitään särkyvää...??? No ei. Mutta kutenkin saat tavarasi paskana niin että toinen aisa sojottaa lounaaseen ja toinen koiliseen. Olis pitäny laittaa särkyvää-tarra... Ja vitut! Joku kohtuus siinä tavaran käsittelyssäkin pitää olla.

Oletushan on se että paketoinnin pitää kestää NORMAALI käsittely. Tällä metodilla ainakin itse kaikki postittamani tavarat pakkaan. En nyt helvetissä rupee kaikkia roinia lähettämään jossain saatanan huttusen sinkkiarkussa jonkun ammattikunnan välinpitämättömyyden takia.

Mielestäni en ollut tyhmä vaan kohtuudella saatoin odottaa että saan asiallisesti pakatun tavaran ehjänä vastaanottaa. Check mate!
Bacchus
02.07.2005 13:25:41
Siis on siinä paketissa särkyvää tarra tai ei niin se ei TODELLAKAAN anna oikeutta sille saatanan onnikkakuskille paiskoa tavaraa tolla lailla. Ymmärrätköhän nyt oikein tuota kun sanoin että 6 mm pultti oli menny tuhannen mutkalle????

Oletko täysin varma siitä, että ruuvi ei ollut mutkalla jo lähetettäessä? Jos näin todella on, niin aivan käsittämätöntä että se on saatu paiskottua killiin. Ja olet oikeassa sen suhteen, että se on yks ja sama onko paketissa särkyvää tarra tai ei, ei niitä kamoja tarvii rautakangella silti piestä.

Itse olen muutaman kerran lähettänyt/vastaanottanut rumpukamaa matkahuollon kautta, ja aina on pelannut hyvin. Kenties hyvää tuuria.
"The true artist is a man who believes absolutely in himself, because he is absolutely himself." -Oscar Wilde
Bobana
02.07.2005 13:33:46
Oletko täysin varma siitä, että ruuvi ei ollut mutkalla jo lähetettäessä? Jos näin todella on, niin aivan käsittämätöntä että se on saatu paiskottua killiin. Ja olet oikeassa sen suhteen, että se on yks ja sama onko paketissa särkyvää tarra tai ei, ei niitä kamoja tarvii rautakangella silti piestä.

Itse olen muutaman kerran lähettänyt/vastaanottanut rumpukamaa matkahuollon kautta, ja aina on pelannut hyvin. Kenties hyvää tuuria.

Paketti oli siitä kohtaa riekaleina ja ruuvi selvästi kyntänyt asfalttia tai jotain muuta karheaa pintaa. Kyllä se oli vesiselvä tapaus.
Velli
02.07.2005 14:06:34
Voe jukoliste! Sehän vaatii hirmuisen tällin!

Oletushan on se että paketoinnin pitää kestää NORMAALI käsittely. Tällä metodilla ainakin itse kaikki postittamani tavarat pakkaan. En nyt helvetissä rupee kaikkia roinia lähettämään jossain saatanan huttusen sinkkiarkussa jonkun ammattikunnan välinpitämättömyyden takia.

Mielestäni en ollut tyhmä vaan kohtuudella saatoin odottaa että saan asiallisesti pakatun tavaran ehjänä vastaanottaa. Check mate!

Juu, yleinen oletushan onkin että niitä lähetyksiä käsitellään inhimillisesti, mutta mulla on ainakin oletusarvona aina, että juuri sen mun paketin kohdalle tulee joku eläämänsä kyllästynyt duunari, joka purkaa turhautumistaan juuri siihen mun lähetykseen. Tämän vuoksi otan aina sen särkyvää-merkinnän. Jos laite on perillä paskana, niin siinä ei ole mitään selittelyjen paikkaa. Paketissa oli särkyvää-merkintä ja jos paketti on mennyt matkalla rikki, niin sitä ei ole käsitelty särkyvänä. Tällöin matkahuolto on velvollinen korvaamaan aiheutuneet vauriot.

Mun mielestä se särkyvää-merkintä on erittäin halpa vakuutus. Mieluummin maksan sen pari euroa ylimääräistä ja nukun yöni hyvin kuin laitan paketin menemään ilman mitään merkintöjä ja jään pelolla odottelemaan että kuinka monessa osassa paketti perille saapuu.

Oletetaan että vaikka laitettaisiin kottikärryt kuljetettavaksi. No, ei varmaan oo mitään särkyvää...??? No ei. Mutta kutenkin saat tavarasi paskana niin että toinen aisa sojottaa lounaaseen ja toinen koiliseen. Olis pitäny laittaa särkyvää-tarra... Ja vitut! Joku kohtuus siinä tavaran käsittelyssäkin pitää olla.

Luulenpa että tuollaisessa tapauksessa matkahuolto korvaa joka tapauksessa.

Onko rumpu nyt sitten oikesti särkyvä tavara? Ei siinä nyt mitään lasia ole.

Mitkä tahansa soittimet kuten juuri rummut ovat ainakin omasta mielestäni sellaista tavaraa, jota joutuu käsittelemään enemmän tai vähemmän varoen oli ne pakattu miten hyvin tahansa. Tämän vuoksi mä ainakin otan jatkossakin särkyvää-merkinnän joka ikiselle roippeelle minkä ostan tai laitan itse matkaan. Tähän saakka ei ole mitään ongelmia ollut vaikka olen arviolta 50 musiikkivehjasta lähettänyt/ottanut vastaan ja jos joskus ongelmia tulee, niin Matkahuolto toimii maksajana.

Mä olen vuosien varrella oppinut todella kyyniseksi kaikkia palvelualoja kohtaan. Nykyään en edes odota että mua kohdeltaisiin reilusti, koska niin monet kerrat olen huonoon palveluun joutunut pettymään. Myös muiden kertomat kauhujutut (kuten tämäkin) vain lisäävät uskoani siihen että itse on itseään palveltava jos meinaa hyvää palvelua saada. Sen vuoksi pidän itse puoliani ja laitan mun kustannuksella kikkailevat maksamaan, kuten juuri Matkahuollon tapauksessa tuon särkyvää-merkinnän avulla. Eipähän tarvitse sitten koskaan mistään valittaakaan.
Bobana
03.07.2005 06:19:40
Mun mielestä se särkyvää-merkintä on erittäin halpa vakuutus. Mieluummin maksan sen pari euroa ylimääräistä ja nukun yöni hyvin kuin laitan paketin menemään ilman mitään merkintöjä ja jään pelolla odottelemaan että kuinka monessa osassa paketti perille saapuu.

Jaa, no, mun mielestä on kyllä melko perverssiä alkaa matkahuollonkin nykimään ylimäärästä kuljetusmaksua tollasella verukkeella. Ei ei. Kun edelleenkään ei ole kyse mistään kaislan pätkästä vaan 6mm pultista.
Sitruunaako
06.07.2005 10:56:19
Mulla taasen oli erilaista palvelua. Lähetin 16" lattiatomin matkahuollon kautta ja pistin sen ilman tarkempaa katselua jollekin liukuhihnalle menemään, ni vähän ajan päästä sieltä tuli joku noheva työntekijä ja juoksi sen sieltä puolestavälistä kiinni ja sano, että "ei laiteta turhaan kolhiintumaan tonne liukuhihnalle hienoa rumpua". Kanto sen sitte itse nätisti kuormaan. Eli suosittelen matkahuoltoa. Tosiaan en jaksanut paketoida sitä tomia mitenkään, pistin sen ihan sellasena matkaan, koska se oli tullut minullekin sellaisena ehjänä ja kolhiintumattomana matkahuollosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)