texjazz 01.07.2005 02:02:16 | |
---|
Ekassa Tuntemattomassahan Sibbe jyrää. Mutta ihan musiikkielokuvana en sitä ole tullut ajatelleeksikaan... Unohtui omalta aikaisemmalta tietenkin The Last Waltz. |
texjazz 01.07.2005 02:04:26 | |
---|
Mitenkähän tämä aihe on muuten tanssimusiikkiosastolla? |
jon lord 01.07.2005 11:03:39 | |
---|
Nyt menee ihan off topic hommaks, mutta en voinut olla puuttumatta. Laineen versio seuraa kirjaa melko orjallisesti verrattuna Mollbergin versioon, mutta Laineen leffassa korostetaan nimenomaan sitä hirtehis huumoria jota kirjakin viljelee. Osaan kirjan melkein ulkoa ja tutkin muutenkin aktiivisesti sotahistoriaa. Mollberg taas on tehnyt elokuvansa enemmän sodan vastaiseksi kuin Laine joka tavoitteli enemmän teatterimaista esitystapaa niinkuin 40-50 luvun elokuvat yleensä eleineen ja replikointineen. Alkuperäisessä versiossa oli mukana Laineella Karjulat ja muut mutta ne leikattiin pois ennen lopullista versiota, koska" isonveljen " pelko oli liian suuri. Mollberg taas teki elokuvansa hyvin minimaalisin elein ja samaan tapaan kuin Parikan Talvisota. Yhtäkaikki molemmat on hyviä elokuvia ja kummassakin on hyvät puolensa. Ottakaa huomioon että Laine teki elokuvansa 50 luvulla jolloin tekniikka oli Suomessa vielä aika alkeellista. Musiikki Laineen elokuvassa on ahti Sonnisen sovittamaa. Esimerkiksi aivan alussa kun sotilaat lähtevät paloaukealta niin hän on sovittanut ovelasti kaikki maakuntalaulut yhteen pötköön. |
uruttaja 01.07.2005 11:30:49 | |
---|
Nyt menee ihan off topic hommaks, mutta en voinut olla puuttumatta. Laineen versio seuraa kirjaa melko orjallisesti verrattuna Mollbergin versioon, mutta Laineen leffassa korostetaan nimenomaan sitä hirtehis huumoria jota kirjakin viljelee. Osaan kirjan melkein ulkoa ja tutkin muutenkin aktiivisesti sotahistoriaa. Mollberg taas on tehnyt elokuvansa enemmän sodan vastaiseksi kuin Laine joka tavoitteli enemmän teatterimaista esitystapaa niinkuin 40-50 luvun elokuvat yleensä eleineen ja replikointineen. Alkuperäisessä versiossa oli mukana Laineella Karjulat ja muut mutta ne leikattiin pois ennen lopullista versiota, koska" isonveljen " pelko oli liian suuri. Mollberg taas teki elokuvansa hyvin minimaalisin elein ja samaan tapaan kuin Parikan Talvisota. Yhtäkaikki molemmat on hyviä elokuvia ja kummassakin on hyvät puolensa. Ottakaa huomioon että Laine teki elokuvansa 50 luvulla jolloin tekniikka oli Suomessa vielä aika alkeellista. Musiikki Laineen elokuvassa on ahti Sonnisen sovittamaa. Esimerkiksi aivan alussa kun sotilaat lähtevät paloaukealta niin hän on sovittanut ovelasti kaikki maakuntalaulut yhteen pötköön. Mä olen niin nihilisti, että Koskelan kohtalo on just se JUTTU, jonka takia minä pidän Mollen versiosta enemmän. Laineen versiossa on voitu käyttää autenttista sotakuvaa paljonkin mm. mustavalkoisuuden ansiosta. Tottakait tulee verrattua 30 vuoden takaisia roolisuorituksia. Ihan offtopikkiahan tämä on mutta ei tällä kertaa pil..lusta ja *Jalusta:) Ja onhan siinä vanha kunnon Suuri ja mahtava Neuvostoliitto sovitettuna vaikka minkälaiseen muottiin.. |
Janus 01.07.2005 11:35:36 | |
---|
Joskus tosi kauan sitten mä hurahdin hetkeksi jostain syystä vanhaan big band -jazziin ja isolla mundella tehtyyn viihdeorkkakamaan. Ja paras leffa oli tietenkin Kuutamoserenadi (The Glenn Miller Story): http://www.imdb.com/title/tt0047030/ Pari mielenkiintoista cameotakin tuolta löytyy... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo |
Mä olen niin nihilisti, että Koskelan kohtalo on just se JUTTU, jonka takia minä pidän Mollen versiosta enemmän. Tuosta kohtauksesta olen ihan samaa mieltä. |
jon lord 01.07.2005 11:50:02 | |
---|
Kuunnelkaapa Ridley Scottin Gladiatorin musiikkia. On melkoisen jylhää kamaa. |
Chysleri 01.07.2005 13:28:51 | |
---|
Kuunnelkaapa Ridley Scottin Gladiatorin musiikkia. On melkoisen jylhää kamaa. Viimeinen Mohikaani elokuvan musiikki on kanssa hyvä..varsinkin,kun nappulat kaakossa kuuntelee..:)....sai muuten oskarin musiikistansa. -Ookko soittanu klikin kans?
-HÄ!!!kuka son? |
mappe 01.07.2005 16:24:32 | |
---|
Nyt kun puhutaan enemmän elokuvamusiikista kuin musiikkielokuvista, niin täytyy mainita loistava Mr. Angelo Badalamenti. Twin Peaks musa on ihan hillitöntä kamaa kaikessa yksinkertaisuudessaankin! Tosin nyt puhun jo tv-sarjamusikiista... |
Puavali 01.07.2005 22:48:57 | |
---|
Viimeinen Mohikaani elokuvan musiikki on kanssa hyvä..varsinkin,kun nappulat kaakossa kuuntelee..:)....sai muuten oskarin musiikistansa. Samannimisen kirjan aloitus on aika hienosti laadittu. Ja asiaan! Sweet and Lowdown on hieno elokuva katsoa ja kuulla. Kuka lie sitten soittanutkaan siinä, mutta tykkäsin. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Jaskaa pakoon 02.07.2005 11:13:36 | |
---|
joululevy "Ho-ho-hos!" Ja hieno oli se 'Garden Hos' jossa oli levyn kannessa kolme huoraa puutarhassa. |
texjazz 04.07.2005 14:10:26 | |
---|
Lisää offtopikkia Tuntemattomasta. Ekastahan jäi runsaasti leikattuja osia, mutta ne hävitettiin suomalaiskansalliseen tyyliin, kertoo Jörn Donner. Olisipa ollut Suomessa kymmenien vuosien elokuvajuttu, kun olisimme kipittäneet leffaan katsomaan Edvin Laineen Tuntematon Sotilas -director's cut versiota. |